Side 132 af 172 FørsteFørste ... 3282122129130131132133134135142 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,966 til 1,980 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1966
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Folk der siger "stop dig selv" i et debatforum.

    Hvis man ikke kan debattere i et debatforum - eller have upopulære holdninger - så vil det da blive et kedeligt sted at være. Selvfølgelig skal trolls og andre, der bevidst forsøger at afspore debatter, holdes i en kort snor. Men der bør være plads til folk med forskellige holdninger og meninger.


  2. #1967
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    I en tid, hvor det aldrig har været nemmere og billigere at optage alt og intet i nogenlunde kvalitet, og hvor lagerplads koster et sted mellem intet og meget lidt, så undrer det mig helt enormt, at overvågningsbilleder stadig er så grynede, at man INTET kan genkende. Der er da hjemmevideo af mig fra de tidlige 80'ere i bedre kvalitet end de efterlysningsbilleder, som politiet deler.
    Det koster mellem "lidt og meget lidt" for 1 kamera med dertilhørende storage... Har du et par 1000 der skal udskiftes koster det fra "meget til vildt meget"... Og hvem skal betale?

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #1968
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I første omgang undrer det mig, at man nogensinde diskuterer fortjent og ufortjent i fodbold, simpelthen fordi reglerne siger, at det hold, der scorer flest mål, vinder, så det kan ikke rigtig diskuteres, om man vinder fortjent. Når så emnet alligevel kommer op, undrer det mig, at man ikke præciserer lidt mere end blot at snakke om fortjent eller ufortjent i forhold til kampen helt generelt, når nu sådan en vurdering kommer ned til mange aspekter, som sagtens kan flyve i hver sin retning. Vurderes det på baggrund af mest boldbesiddelse, på baggrund af flest målchancer, på baggrund af flest hjørnespark, på baggrund af flest clearinger, eller på baggrund af noget helt andet? Det virker da på mig, som om det er rimelig afgørende for samtalen, så man ikke snakker totalt forbi hinanden.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  5. #1969
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    I første omgang undrer det mig, at man nogensinde diskuterer fortjent og ufortjent i fodbold, simpelthen fordi reglerne siger, at det hold, der scorer flest mål, vinder, så det kan ikke rigtig diskuteres, om man vinder fortjent. Når så emnet alligevel kommer op, undrer det mig, at man ikke præciserer lidt mere end blot at snakke om fortjent eller ufortjent i forhold til kampen helt generelt, når nu sådan en vurdering kommer ned til mange aspekter, som sagtens kan flyve i hver sin retning. Vurderes det på baggrund af mest boldbesiddelse, på baggrund af flest målchancer, på baggrund af flest hjørnespark, på baggrund af flest clearinger, eller på baggrund af noget helt andet? Det virker da på mig, som om det er rimelig afgørende for samtalen, så man ikke snakker totalt forbi hinanden.
    Du kan vel erstatte ufortjent med heldigt/uheldigt. Så er det mindre tvetydigt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. #1970
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Du kan vel erstatte ufortjent med heldigt/uheldigt. Så er det mindre tvetydigt.
    Stolpe-ind = klasse
    Stolpe-ud = uheld

    :-)
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  7. #1971
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    I første omgang undrer det mig, at man nogensinde diskuterer fortjent og ufortjent i fodbold, simpelthen fordi reglerne siger, at det hold, der scorer flest mål, vinder, så det kan ikke rigtig diskuteres, om man vinder fortjent. Når så emnet alligevel kommer op, undrer det mig, at man ikke præciserer lidt mere end blot at snakke om fortjent eller ufortjent i forhold til kampen helt generelt, når nu sådan en vurdering kommer ned til mange aspekter, som sagtens kan flyve i hver sin retning. Vurderes det på baggrund af mest boldbesiddelse, på baggrund af flest målchancer, på baggrund af flest hjørnespark, på baggrund af flest clearinger, eller på baggrund af noget helt andet? Det virker da på mig, som om det er rimelig afgørende for samtalen, så man ikke snakker totalt forbi hinanden.
    Formentlig er det et resultat af miljøskade, men når man taler om begrebet fortjent/ufortjent i fodbold, synes jeg det er ganske klogt at holde sig til den juridiske diskussion om formel og materiel retfærdighed.

    Den moderne retsfilosofi i Danmark er den positivistiske. Og den siger, at al snak om materiel retfærdighed er noget fis om Gud og karma osv – for nu at sige det firkantet. Der findes den retfærdighed, som de demokratisk vedtagne love regulerer; den formelle retfærdighed, som opnås når love og tilhørende regler administreres korrekt af den udøvende og dømmende magt.

    Hiver man det ned over fodbolden, så er det hamrende ufortjent når Kim Milton snyder os for to åbenlyse straffespark i den DM-afgørende kamp og vi derfor ikke vinder mesterskabet. For han dømte ikke efter reglerne.

    Men hvis vi brænder fem store chancer, rammer stolpen og for jegvedikkehvilken gang misser et straffe mod et hold der ikke skaber noget, så er det oplagt at spillere og fans efterfølgende kan jamre over at det er meget ufortjent, men det er et tomt, helt subjektivt begreb, der hviler på at man synes der burde være en eller anden form for kosmisk udligning. Hvilket bare er følelser.

    For jeg er 100% på den positivistiske vogn. C.V. Jørgensens ord kan få lov at gælde resten: "Verden er ond, det ved selv et barn – der er ingen retfærdighed til".

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #1972
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    343

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at denne tråd som pt. er på 136 indlæg, ikke forlængst er flyttet til "De lange linier" :)

    Det undrer mig så endnu mere, at der fortsat kan koges suppe på den... Har der reelt været et nyt argument de seneste 60-70 indlæg?
    Sidst redigeret af cphwizard : 19.10.18 kl. 09:17 Årsag: Edit: Allermest undrer det mig nu pludseligt at jeg rent faktisk har læst det meste af den tråd. Det må høre op nu :)


    BØF me udvidelse til Chrome

    ♪ A Wizards Staff Has A Knob On The End ♪
    cphwizard's Avatar

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #1973
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig såre, at dynejakker, smalriflede, billigt udseende og stumpet-korte dynejakker, er blevet populære igen – så det føles som om man er tilbage i startfirserne.

    De var da heller ikke særlig pæne dengang?

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #1974
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig til stadighed, at det tilsyneladende er en klokkeklar opfattelse, at hvad vi håber sker i aften, mens vi går og laver mad med bold i baggrunden, har en helt håndgribelig virkning på hvad der sker på banen.

    Sakset fra skakten i aftes:

    I åbenbart ligeglade med guldet, så hvorfor så gå op i om vi overhovedet vinder vores egen kampe, nå vores direkte konkurent åbenbart SKAL vinde?? Hader også BØF som en i helvede, men de fucking langt bagud og jeg ved I tuder hvis FCM napper guldet lige foran os, og så kan I takke jer selv. Tag jer sammen og hold med BØF i morgen! Jesus man...
    I sidste ende kan FCM vinde mesterskabet med 2-3 points forskel, og så er det idiotiske dage som disse i skakten man vil huske tilbage på...
    Hvis det virkelig hjælper at stå og helt inde i hjertet holde med et hold der spiller i tv, kan det godt undre at Brøndby ved flere lejligheder har samlet flere points sammen end København ...


  14. #1975
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, hver gang en medfan mener man kan 'sælge' en mindre vigtig kamp ved at tabe den, og så til gengæld med garanti vinde den næste.

    Det undrer mig ti gange mere, når en træner mener det.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #1976
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, hver gang en medfan mener man kan 'sælge' en mindre vigtig kamp ved at tabe den, og så til gengæld med garanti vinde den næste.

    Det undrer mig ti gange mere, når en træner mener det.
    Hvor kommer det med garantien fra?

    Det er der da vist aldrig nogen sinde nogen, der har sagt. Men at sandsynligheden for at vinde den næste kamp stiger, det virker ganske logisk - under den antagelse, at 1 uges restitution vil betyde at spillerne kan yde mere i weekenden, end hvis de kun har 2½ dages restitution.

    Jeg har svært ved at se det kontroversielle i det.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 13 brugere er enige:

  18. #1977
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvor kommer det med garantien fra?

    Det er der da vist aldrig nogen sinde nogen, der har sagt. Men at sandsynligheden for at vinde den næste kamp stiger, det virker ganske logisk - under den antagelse, at 1 uges restitution vil betyde at spillerne kan yde mere i weekenden, end hvis de kun har 2½ dages restitution.

    Jeg har svært ved at se det kontroversielle i det.
    Spydigheder mister en del, hvis de skal forklares i mål, men hvad hulen:

    Det er et efter min mening fjollet udtryk, som jeg bruger til at kritisere Ståles alt for svækkede hold i går.

    Men ok, så i stedet:

    "Jeg synes det er fjollet at sige "jeg sælger gerne 1landet for sejr i 1landet senere", for det ene følger ikke det andet. Og desuden var det hold i går for svagt til at gøre seriøs modstand mod FCM. Det var næsten som om træneren var faldet for det fjollede tankespind".

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1978
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvor kommer det med garantien fra?

    Det er der da vist aldrig nogen sinde nogen, der har sagt. Men at sandsynligheden for at vinde den næste kamp stiger, det virker ganske logisk - under den antagelse, at 1 uges restitution vil betyde at spillerne kan yde mere i weekenden, end hvis de kun har 2½ dages restitution.

    Jeg har svært ved at se det kontroversielle i det.
    Oh, at den antagelse er dominerende undrer mig i øvrigt ret meget. Dels fordi at man kan finde en anden antagelse om, at hvis man spiller to kampe tæt på hinanden, så er man mere sammenspillet end hvis man har holdt pause (og dermed lavet en anden arbejdsrytme på holdet. Dels og det er derfor, at jeg skriver her, undrer det mig, at der er behov for at sparre spillere i et tæt pakket program, som ikke er så tæt endda. Fodbold er snart sagt den eneste arbejdsform, hvor 4 dages arbejde på 1,5 uge kræver pauser.
    Det undrer mig, at der er behov for så massiv restitution, men på dem anden side er det jo fra et medarbejderperspektiv godt spundet. Jeg tror at jeg bruger det i eget arbejde, Hey chef, nu har jeg lige arbejdet intensivt i 1,5 time 4 gange på de seneste par uger. Jeg har brug for at blive sparret i morgen-glæder mig til reaktionen��

    MCN

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1979
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Oh, at den antagelse er dominerende undrer mig i øvrigt ret meget. Dels fordi at man kan finde en anden antagelse om, at hvis man spiller to kampe tæt på hinanden, så er man mere sammenspillet end hvis man har holdt pause (og dermed lavet en anden arbejdsrytme på holdet. Dels og det er derfor, at jeg skriver her, undrer det mig, at der er behov for at sparre spillere i et tæt pakket program, som ikke er så tæt endda. Fodbold er snart sagt den eneste arbejdsform, hvor 4 dages arbejde på 1,5 uge kræver pauser.
    Det undrer mig, at der er behov for så massiv restitution, men på dem anden side er det jo fra et medarbejderperspektiv godt spundet. Jeg tror at jeg bruger det i eget arbejde, Hey chef, nu har jeg lige arbejdet intensivt i 1,5 time 4 gange på de seneste par uger. Jeg har brug for at blive sparret i morgen-glæder mig til reaktionen��

    MCN
    Det undre mig hvis man ikke selv kan se det stupide i den kommentar...
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  23. #1980
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Det undre mig hvis man ikke selv kan se det stupide i den kommentar...
    Skål!
    Det undrer mig så, at man mener, at det er en god og lødig kommentar. Måske julefrokosten/bodegaen ikke er stedet til at poste en kommentar.

    For at give dig en chance, mon du kan uddybe hvad du mener er stupidt i kommentaren? For er det:
    A) at jeg mener at der kan være andre logikker på spil, end at man a priori bliver bedre af at holde pause
    B) at jeg sætter eksemplet på spidsen og overfører argumentet om behov for restitution mellem kampe til andre arbejdsmæssige sammenhænge.
    C) noget andet?

    Hvis det er A) så hører jeg da gerne argumenter for at restitution er vejen frem (og i visse tilfælde er det vel også sådan), men jeg beder dig eksempelvis også skele til NFL, hvor man jævnligt diskuterer fordele/ulemper ved at sidde over i Wildcard weekend, netop med hensyn til ‘flowet’ på holdet.
    Hvis det er B) så tænker jeg, at du kan se det morsomme i min kommentar, men hvis du mener at overførslen til andre kontekster er helt i hampen, så giv et videnskabsteoretisk funderet argument, frem for at kalde det stupidt. Hvis du er på C), så fatter jeg bare ikke, hvad du mener.

    MCN

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •