Side 133 af 172 FørsteFørste ... 3383123130131132133134135136143 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,981 til 1,995 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1981
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvis man eller kan stole på BT's billede i deres livetråd, så undrer det mig, at man kan have en fanmarch mod stadion eskorteret af politiet, hvor hele første række af fans er maskeret.
    Det undrer mig, at andre fans har lyst til at være del af dette, og det undrer mig at politiet bare ser igennem fingre med dette.


  2. #1982
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Skål!
    Det undrer mig så, at man mener, at det er en god og lødig kommentar. Måske julefrokosten/bodegaen ikke er stedet til at poste en kommentar.

    For at give dig en chance, mon du kan uddybe hvad du mener er stupidt i kommentaren? For er det:
    A) at jeg mener at der kan være andre logikker på spil, end at man a priori bliver bedre af at holde pause
    B) at jeg sætter eksemplet på spidsen og overfører argumentet om behov for restitution mellem kampe til andre arbejdsmæssige sammenhænge.
    C) noget andet?

    Hvis det er A) så hører jeg da gerne argumenter for at restitution er vejen frem (og i visse tilfælde er det vel også sådan), men jeg beder dig eksempelvis også skele til NFL, hvor man jævnligt diskuterer fordele/ulemper ved at sidde over i Wildcard weekend, netop med hensyn til ‘flowet’ på holdet.
    Hvis det er B) så tænker jeg, at du kan se det morsomme i min kommentar, men hvis du mener at overførslen til andre kontekster er helt i hampen, så giv et videnskabsteoretisk funderet argument, frem for at kalde det stupidt. Hvis du er på C), så fatter jeg bare ikke, hvad du mener.

    MCN
    Bestemt ikke A. Og havde du holdt det oprindelige indlæg til det først afsnit havde der ingen undren været fra min side. Jeg er ikke i tvivl om at restitution er nødvendigt efter en kamp hvor man forhåbentligt har givet sig 100% - sådan er det jo i alle henseender - men hvor længe den skal være (kaffepause, middagslur eller flere dage) vil jeg slet ikke kaste mig ud i at spekulere i. Der må være nogen med fysiologisk baggrund der er langt mere kvalificerede til dette end jeg.

    B derimod, eller dit anden halvdel af indlægget indrømmer jeg gerne at jeg finder, ja stupidt. Jeg ved godt du prøver at være lidt morsom men det bliver for overdrevent og dumsmart til at jeg synes det rammer pointen. For det første trigger det mig lidt at man ikke mener at spillerne arbejder når de ikke spiller kamp hvilket for mig får indlægget til ar virke enten uvidende eller useriøst.
    For det andet bliver din sammenligning med andre professioner for langt ude. Du har (forhåbentligt?) ikke en puls på godt 200 i halvanden time 2 gange om ugen mens du er på job? Jeg regner da med at du også tager nogle restitutionspauser i løbet af en arbejdsdag? Jeg har selv kontorarbejde og nogen gange har jeg da netop brug for at cleare hovedet med en gåtur rundt om bygningen med et par kollegaer. Derudover burde en del chefer nok være mere opmærksomme på resitution hos deres medarbejdere så de netop ikke bliver “skubbet ud over kanten” som ståle snakkede om, og går ned med stress

    Hvis du havde skrevet dit citerede indlæg i første omgang i stedet havde vi ligefrem haft mulighed for at have en fin debat, da netop NFL er noget mere sammenligneligt og jeg ville kunne modargumentere med at man i NFL jo også netop fra ligaens side har bye weeks for at give spillernes kroppe en chance, samt at problemet med at holde fri i wild card runden ofte har to andre detaljer. Fx at det er netop er 2 uger man er ude, hvilket måske er grænsen for hvad der er passende? Man høre og sjældent trænere være glade for landsholdspauser selvom det giver (nogen) spillere mulighed for ekstra pause samt, at de seedede hold ofte heller ikke har noget at spille for i week 17 og dermed sparer starterene. Dermed er det pludselig 3 uger man har “fri”.
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  3. #1983
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man eller kan stole på BT's billede i deres livetråd, så undrer det mig, at man kan have en fanmarch mod stadion eskorteret af politiet, hvor hele første række af fans er maskeret.
    Det undrer mig, at andre fans har lyst til at være del af dette, og det undrer mig at politiet bare ser igennem fingre med dette.
    Man kan mene om det hvad man vil, men det er alligevel en enorm eskalering, hvis politiet vælger at bryde ind og fjerne de maskerede personer. Det er jeg nu meget glad for, at de ikke gjorde. At andre fans gerne vil være en del af fællesmarchen, giver nu god mening og jeg tror ikke politiet gider sætte ressourcer af til at eskortere mere end en march.

  4. #1984
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Man kan mene om det hvad man vil, men det er alligevel en enorm eskalering, hvis politiet vælger at bryde ind og fjerne de maskerede personer. Det er jeg nu meget glad for, at de ikke gjorde. At andre fans gerne vil være en del af fællesmarchen, giver nu god mening og jeg tror ikke politiet gider sætte ressourcer af til at eskortere mere end en march.
    Ja, det var godt man ikke fik anholdt de maskerede inden kampen, det er så dejligt for almindelige fodboldfans at læse sådanne nyheder - for politiet skulle jo nødig eskalere balladen. Det er jo slet ikke de flinke mennesker i maskering, der gør noget galt...

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ittigt/7382505

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1985
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Enig. Få nu anholdt alle, der bryder loven til fodboldkampe. Specielt alle de prollede sinker, der virker ved vold, men også folk med ulovligt fyrværkeri osv. Giv lange karantæner, ved vold livsvarigt. Ja, jeg er sikker på, det vil koste på stemningen på den korte bane, men omvendt tror jeg også, det ville give mange flere tilskuere, da mange almindelige mennesker/familier pt. holder sig væk.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1986
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Ja, det var godt man ikke fik anholdt de maskerede inden kampen, det er så dejligt for almindelige fodboldfans at læse sådanne nyheder - for politiet skulle jo nødig eskalere balladen. Det er jo slet ikke de flinke mennesker i maskering, der gør noget galt...

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ittigt/7382505
    Jeg så at der trods alt var folk der blev taget i indgangen fordi de havde medbragt remedier til maskering.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1987
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I forlængelse af hætteproblematikken undrer det mig virkelig også, at man længe har accepteret, at Brøndbys tilhængere sætter de her to-tre meter høje bannere op nederst på D-tribunen, så deres hooligans i ro og mag kan nørkle rundt med deres kanonslag, hætter, nødblus and what not. Det virker helt ulogisk. Det burde trods alt være nemmere at håndhæve et forbud mod det, end det er at demaskere en flok frådende psykopater (selv om det bestemt også ville være ønskeligt).

    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #1988
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Man kan mene om det hvad man vil, men det er alligevel en enorm eskalering, hvis politiet vælger at bryde ind og fjerne de maskerede personer. Det er jeg nu meget glad for, at de ikke gjorde. At andre fans gerne vil være en del af fællesmarchen, giver nu god mening og jeg tror ikke politiet gider sætte ressourcer af til at eskortere mere end en march.
    Jeg snakker ikke nødvendigvis om at fjerne. Men de maskerede folk står i første række. Hvor svært kan det være for politiet at sige, at marchen ikke kommer længere før alle maskeringer er væk?

    Alternativt kan de vel bare henvende sig stille og roligt til de pågældende mennesker og sige, at hvis de vil ind til kampen, så smider de maskerne omgående. Endvidere går de personer forrest i marchen. Jeg går stærkt ud fra, at man ikke bare kan komme som alm. fan fra gaden og stille sig der maskeret? Både FCK og politiet ved vel med statsgaranti, hvem de pågældende personer er. Og i så fald må man jo bare smide nogle karantæner på bordet.
    Sidst redigeret af k@sper : 05.11.18 kl. 09:53

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1989
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Jeg så at der trods alt var folk der blev taget i indgangen fordi de havde medbragt remedier til maskering.
    Kom de ind til kampen? For hvis ja, hvad er så effekten? Hvis nej, så tommelfingeren op herfra.

  15. #1990
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kom de ind til kampen? For hvis ja, hvad er så effekten? Hvis nej, så tommelfingeren op herfra.
    Jeg så kun at de blev hevet væk fra visitionen og ind i politiets hvide telt.
    Om de efterfølgende fik lov til at gå ind ved jeg faktisk ikke.

  16. #1991
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Bliver du tager med noget ulovligt i døren, så kommer man ikke ind, og man får i de fleste tilfælde karantæne. Evt. anholdt alt efter hvad man har med ind.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #1992
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Bliver du tager med noget ulovligt i døren, så kommer man ikke ind, og man får i de fleste tilfælde karantæne. Evt. anholdt alt efter hvad man har med ind.
    Men når du så er inde, og du tager maskering på så sker der ikke en skid. Så man tydeligt i går på forreste række. Mange stod jo med dem igennem 90 minutter. Ikke at jeg har en holdning til at der skal gøres noget ved det.

  19. #1993
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At BT giver Zeca karakteren 6 = godkendt præstation i gårsdagens kamp (ifølge deres skala) .... Han var hovedrystende ringe.....

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #1994
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Bliver du tager med noget ulovligt i døren, så kommer man ikke ind, og man får i de fleste tilfælde karantæne. Evt. anholdt alt efter hvad man har med ind.
    Det kommer nok lidt an på omstændighederne. Jeg har da i hvert fald prøvet at blive taget med min gamle schweizerkniv i lommen på vej ind i Parken. Der var da ingen problemer med at komme ind, da jeg først havde lagt den fra mig andetsteds :-)
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar

  22. #1995
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at vi så sjældent er rundens kamp på 3+ efterhånden. I "gamle" dage var AAB-FCK da altid en kamp som blev vist kl 18 om søndagen - eller husker jeg forkert..?

    Vi er åbenbart så kedelige at se på at vi ikke fortjener prime time længere....

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •