Side 143 af 172 FørsteFørste ... 4393133140141142143144145146153 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,131 til 2,145 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2131
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Men der er forskel på protester mod staten, og så erklære sig uafhængig. Især på baggrund af resultatet af en illegitim afstemning, man ikke havde ret til at udskrive, men hvor man opfører sig som om den både er juridisk gyldig, når den ikke er det, og i strid med gældende spansk lov.

    Man kan sagtens bruge sin politiske magt til at arbejde for løsrivelse. Det er dog bare vigtigt at huske på, at hvis man skal engagere sig i noget så indgribende i et land, som at en region løsriver sig, og man vil gøre det uden at blive straffet på baggrund af landets gældende love, så skal man virkelig holde tungen lige i munden og arbejde ud fra de gældende regler. Man kan ikke blæse på de gældende regler, og samtidigt forvente at undgå straf for at bryde dem. Så er man enten naiv, dum, eller også ønsker man at gøre sig selv til martyr.

    PS: Jeg har intet imod hvis catalanerne ønsker uafhængighed og får det. Men de skal ikke forvente at ønsket om uafhængighed fritager dem for at følge gældende regler. Det er kun i relativt få tilfælde, at hensigten helliger midlet, og i mine øjne er det ikke tilfældet i denne sag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2132
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, hvor prædikende hjelmpolitiet altid er. Kun overgået af veganerpatruljen.

  4. #2133
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    58

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    De gældende regler åbner bare ingen farbar vej for at arbejde for en løsrivelse. Det er ingen mulighed i forfatningen. Fra katalansk side har man i årtier lagt pres på for at få en forfatningsændring og en afstemning, som den der var i Skotland men uden held. Så forsøger man alligevel at gennemføre en afstemning. Det vil selvfølgelig ikke blive vel modtaget.

    Men alligevel - de gældende regler (som stammer fra efterdønningerne af Francos tid) har givet Spanien mulighed for at give en straf som denne på 13 år til en politisk modstander som Oriol Junqueras. Det undrer mig, at man vælger at gøre det. Det virker ikke særligt demokratisk eller fornuftigt i det hele taget at give en politisk modstander 13 års fængsel for at gøre lige nøjagtigt det, som han fik mandat til at gøre af de katalanske vælgere. Man kan slippe meget billigere for både mord og voldtægt.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #2134
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det undrer mig, hvor prædikende hjelmpolitiet altid er. Kun overgået af veganerpatruljen.
    Nu undrer jeg mig over hvor du ser det prædikende - i hvert fald i denne tråd.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #2135
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nu undrer jeg mig over hvor du ser det prædikende - i hvert fald i denne tråd.
    Det undrer mig, hvorfor jeg (og andre) bliver ved at svare dig, men fx her

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    En ting er at være er forbillede, men jeg synes det er meget sært at ønsker sit barn overlever, men skid hul i en selv, hvorfor tænke på om man kan være der i barnets opvækst mv. Fårk da om man selv får en skade i kraniet / dør, hvorfor dog tænke på den sorg barnet vil opleve ved f.eks. at miste en forældre.

    Men hey, så kan barnet med et helt rask hoved se sin ene forældre ligge der og forbløde på asfalten efter styrtet. God stil.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #2136
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det undrer mig, hvorfor jeg (og andre) bliver ved at svare dig, men fx her
    Det undrer dig simpelt hen? Jeg føler egentlig, at jeg en gang imellen bidrager ganske fornuftigt.

    Der er sgu da ikke nogen grund til at være bitter over en flere måneder gammel forsikringsdebat. Det er sgu lidt sørgeligt... Jeg undskylder for at have trådt på dine følelser - og for at være så alvidende :-) Jeg er faktisk ganske flink, når man lærer at se igennem fingre med den bedrevidende opførsel... :-)

    ... og jeg synes stadig ikke at folk har prædiket voldsomt for cykelhjelme, udover almindelig undren og "men det må folk jo selv om"
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  11. #2137
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det undrer dig simpelt hen? Jeg føler egentlig, at jeg en gang imellen bidrager ganske fornuftigt.
    Ovenstående indledende spørgsmål formår du selv at overflødiggøre vha. din efterfølgende svada:

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der er sgu da ikke nogen grund til at være bitter over en flere måneder gammel forsikringsdebat. Det er sgu lidt sørgeligt... Jeg undskylder for at have trådt på dine følelser - og for at være så alvidende :-) Jeg er faktisk ganske flink, når man lærer at se igennem fingre med den bedrevidende opførsel... :-)

    ... og jeg synes stadig ikke at folk har prædiket voldsomt for cykelhjelme, udover almindelig undren og "men det må folk jo selv om"
    Rigtig god dag, ougar.

  12. #2138
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    En ting er at være er forbillede, men jeg synes det er meget sært at ønsker sit barn overlever, men skid hul i en selv, hvorfor tænke på om man kan være der i barnets opvækst mv. Fårk da om man selv får en skade i kraniet / dør, hvorfor dog tænke på den sorg barnet vil opleve ved f.eks. at miste en forældre.

    Men hey, så kan barnet med et helt rask hoved se sin ene forældre ligge der og forbløde på asfalten efter styrtet. God stil.
    Jeg køber i øvrigt ikke småbørnsforældres argumenter om at det ser dumt ud/ødelægger frisuren. Jeg kender stakkevis der på den ene eller den anden måde aldrig får stabil søvn fordi de har små børn (hvilket bør opveje rigeligt for at være "erfaren cyklist"). Og dem der er ældre + har større børn end det behøver generelt ikke bekymre sig om deres frisure, TBH.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #2139
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Jeg køber i øvrigt ikke småbørnsforældres argumenter om at det ser dumt ud/ødelægger frisuren. Jeg kender stakkevis der på den ene eller den anden måde aldrig får stabil søvn fordi de har små børn (hvilket bør opveje rigeligt for at være "erfaren cyklist"). Og dem der er ældre + har større børn end det behøver generelt ikke bekymre sig om deres frisure, TBH.
    Heldigvis er det min oplevelse at der generelt er sket en stigning i antallet af folk der faktisk benytter cykelhjelm, i forhold til for 10 år siden. Ligesom, at brugen af skihjelm, også er steget. Nu er det nærmest umuligt at finde nogen der ikke har skihjelm på. Det er også meget få cykelmotionister, på racer eller mountainbikes, som kører uden hjelm.

    Er jeg så fortaler for en lov, der kræver at man køre med hjelm på cykel. Nok ikke, det skal gerne være sund fornuft der driver værket.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #2140
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Carsten Werge og Per Frimann har i en del år årligt lavet en bog, som de kalder "Verdens 100 bedste fodboldspillere 20XX". Jeg har før undret mig over dette - hvem køber sådan en bog nu til dags? Selvom det måske nok er lidt af et hyggeprojekt for dem, så må der da være lidt penge i det, siden de gør det.

    Og nu ser jeg så, at det tilsyneladende har været en SÅ god idé i deres kollega Joachim Boldsens hoved, at han netop har lavet en "Verdens 100 bedste håndboldspillere 2019" - hvilket undrer mig endnu mere den mindre målgruppe taget i betragtning.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst deres bøger, men dels er jeg pænt ligeglad med deres subjektive vurdering af, hvem der er bedst, og dels kan jeg ikke forestille mig, at de på den begrænsede plads i bogen kan skrive noget mere interessant om en given spiller, end jeg vil kunne finde mange andre steder, på nettet bl.a. For mig at se må målgruppen være (ca.) 8-12 årige, men findes der virkelig SÅ mange, der gider købe og læse sådan en bog? Det undrer mig.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #2141
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Carsten Werge og Per Frimann har i en del år årligt lavet en bog, som de kalder "Verdens 100 bedste fodboldspillere 20XX". Jeg har før undret mig over dette - hvem køber sådan en bog nu til dags? Selvom det måske nok er lidt af et hyggeprojekt for dem, så må der da være lidt penge i det, siden de gør det.

    Og nu ser jeg så, at det tilsyneladende har været en SÅ god idé i deres kollega Joachim Boldsens hoved, at han netop har lavet en "Verdens 100 bedste håndboldspillere 2019" - hvilket undrer mig endnu mere den mindre målgruppe taget i betragtning.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst deres bøger, men dels er jeg pænt ligeglad med deres subjektive vurdering af, hvem der er bedst, og dels kan jeg ikke forestille mig, at de på den begrænsede plads i bogen kan skrive noget mere interessant om en given spiller, end jeg vil kunne finde mange andre steder, på nettet bl.a. For mig at se må målgruppen være (ca.) 8-12 årige, men findes der virkelig SÅ mange, der gider købe og læse sådan en bog? Det undrer mig.
    Min søn på 8 har netop købt 2019 versionen for egne penge, efter at han tidligere har fået 2018 versionen. Han elsker den! Det er en hyggelig lille bog hvor der lige netop ikke uddybes meget, så målgruppen du skriver er nok spot on. Omvendt tænker jeg at der bliver solgt en del til jul - også til voksne og specielt voksne uden større ønsker, så mon ikke det er en udmærket forretning alligevel?
    -_-

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #2142
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Ovenstående indledende spørgsmål formår du selv at overflødiggøre vha. din efterfølgende svada
    Hej Vivid. Du har ret. Det var et dårligt indlæg. Der var ikke nogen grund til de formuleringer, som du har fremhævet. Jeg følte mig nok ramt af din egen formulering, men det kunne jeg jo nok godt have formuleret på en mindre nedladende måde. Beklager. Og det er en oprigtig undskyldning, det er ikke sarkasme eller noget i den stil - bare hvis nogen skulle være i tvivl. Jeg bliver selv sur, når andre ikke opfører sig civiliseret.

    Rigtig god dag, ougar.
    Et oprigtigt "i lige måde". Jeg synes stadig ikke, at der er grund til at være "uvenner", fordi vi havde en dårlig ordveksling for flere måneder siden. Så skal vi ikke bare starte på en frisk? :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #2143
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hej Vivid. Du har ret. Det var et dårligt indlæg. Der var ikke nogen grund til de formuleringer, som du har fremhævet. Jeg følte mig nok ramt af din egen formulering, men det kunne jeg jo nok godt have formuleret på en mindre nedladende måde. Beklager. Og det er en oprigtig undskyldning, det er ikke sarkasme eller noget i den stil - bare hvis nogen skulle være i tvivl. Jeg bliver selv sur, når andre ikke opfører sig civiliseret.

    Et oprigtigt "i lige måde". Jeg synes stadig ikke, at der er grund til at være "uvenner", fordi vi havde en dårlig ordveksling for flere måneder siden. Så skal vi ikke bare starte på en frisk? :-)
    Big up, lad os fortsætte den saglige diskussion i fremtidige debatter, være enige/uenige og undlade at tale ned :)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #2144
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig hvordan smølle kan huske en tråd, hvor sidste post, før dagens fra smølle, var fra 2007.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #2145
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Disclaimer. Jeg er cyklist, løber og bilist.

    Det undrer mig, hvor lidt de fleste cyklister orienterer sig i trafikken. Når de overhaler andre, så undersøger de ikke først, om der er andre bagfra kommende. De viser heller ikke hensyn til andre trafikanter ved at give tegn. Jeg mener, hvor svært er det at række venstre arm i vejret, når man vil standse. Og hvor svært er det at bruge venstre eller højre arm for at indikere, at man vil køre i en ny retning. Lys på cyklen er desværre også en mangelvare blandt mange cyklister, ligesom en cykelklokke åbenbart er meget tung. Det er i alle tilfælde meget sjældent, man ser en cykelklokke på en racercykel. Det undrer mig.

    Jeg har selv været ude for en ulykke, hvor min cykelhjelm reddede mit hoved. Jeg undrer mig over, at der ikke er flere, der bruger hjelm.

    Mvh Bjørn


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •