Side 144 af 172 FørsteFørste ... 4494134141142143144145146147154 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,146 til 2,160 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2146
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    174

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Disclaimer. Jeg er cyklist, løber og bilist.

    Det undrer mig, hvor lidt de fleste cyklister orienterer sig i trafikken. Når de overhaler andre, så undersøger de ikke først, om der er andre bagfra kommende.
    I forlængelse, min hypotese er at de "bedste" cyklister også er bilister. Især pointen med orienteringen ved overhalinger på cykelstien, er noget jeg selv først rigtig blev opmærksom på ved undervisningen på køreskolen.
    Generelt set må der være klare fordele i forhold til hvordan man skal gebærde sig forsvarligt i trafikken, hvis man er regelmæssig flex cyklist/bilist.
    Mvh. Iwy.
    Iwy's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2147
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Iwy Se meddelelser
    I forlængelse, min hypotese er at de "bedste" cyklister også er bilister. Især pointen med orienteringen ved overhalinger på cykelstien, er noget jeg selv først rigtig blev opmærksom på ved undervisningen på køreskolen.
    Generelt set må der være klare fordele i forhold til hvordan man skal gebærde sig forsvarligt i trafikken, hvis man er regelmæssig flex cyklist/bilist.
    Helt enig. Jeg tvivler på, at ret mange af de cyklister, der giver den fuld gas for at nå over for gult i regnvejr om aftenen uden lys har prøvet at sidde bag rattet i en højresvingende bil, hvor udsynet i sidespejlene begrænser sig til genskinnet fra den bagvedholdende bilists forlygter.

    Man bliver en klart bedre cyklist af at køre bil ind imellem.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #2148
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Man bliver en klart bedre cyklist af at køre bil ind imellem.
    Og omvendt ;-)

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #2149
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    DUM, at det pludselig er blevet ret udbredt at skrive "det svære" i stedet for "desværre". Jeg kan ikke gennemskue, om der ligger en joke, jeg bare ikke phatter?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #2150
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    DUM, at det pludselig er blevet ret udbredt at skrive "det svære" i stedet for "desværre". Jeg kan ikke gennemskue, om der ligger en joke, jeg bare ikke phatter?
    Det undrer også mig. Ligesom den ukorrekte brug af ordet "kvalitativ", her på sidelinien, undrer mig.

  9. #2151
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    DUM, at det pludselig er blevet ret udbredt at skrive "det svære" i stedet for "desværre". Jeg kan ikke gennemskue, om der ligger en joke, jeg bare ikke phatter?
    Ening:-)!

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #2152
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det undrer også mig. Ligesom den ukorrekte brug af ordet "kvalitativ", her på sidelinien, undrer mig.
    Det har jeg ikke lagt mærke til. Hvordan bliver det brugt?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #2153
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Behovet for at der skal være lyst 2 timer efter et derby undrer mig. Især nu hvor vi bliver ramt af det efter Lugano Away hvor jeg har læst at spillerne skal overnatte til om fredagen.

    Jeg er helt med på grunden til at politiet ønsker kampen afviklet i dagslys, og der har været episoder som gør at det kan være nødvendigt. Men hvis der kan spilles højrisiko kampe i mørke i andre lande så bør vi vel også kunne i DK? Forestiller mig at der er væsentlig mere ballade til et derby i fx Polen eller Kroatien end der er herhjemme. Eller er det mig der har misforstået noget ?

  14. #2154
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Behovet for at der skal være lyst 2 timer efter et derby undrer mig. Især nu hvor vi bliver ramt af det efter Lugano Away hvor jeg har læst at spillerne skal overnatte til om fredagen.
    Der kan jeg hjælpe dig. Hvis der er noget ved planlægning af danske fodboldkampe, der virker lidt sært, såsom at vi ikke bare spiller kl. 12, men endda et kvarter tidligere, så er det bare at kigge i Formel 1-kalenderen.



    Fuck TV3, og fuck Formel 1.


  15. #2155
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Så er det jo lige før man skulle håbe på tumult + pyro galore, så kampen må udsættes en halv times tid :)
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  16. #2156
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ...at der i dagens Berlinger er et opinionsindlæg fra en krænkelsesparat moder, der harcelerer over, at FCK ikke udbyder træning til piger.

    Nu er jeg ikke inde i den del af klubbens aktiviteter, men udbyder FCK overhovedet træning for drenge? Jeg troede den slags lå i grundklubberne.

  17. #2157
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    ...at der i dagens Berlinger er et opinionsindlæg fra en krænkelsesparat moder, der harcelerer over, at FCK ikke udbyder træning til piger.

    Nu er jeg ikke inde i den del af klubbens aktiviteter, men udbyder FCK overhovedet træning for drenge? Jeg troede den slags lå i grundklubberne.
    I både KB og B1903 har piger vist altid været velkomne i de yngste årgange, som i alle andre klubber i landet, men siden 2018 har KB forsøgt at oprette deciderede pigehold. FC København og FCK Talent er den professionelle del og der kan man selvfølgelig ikke bare melde sin 8-årige unge ind for at spille. Hverken drenge eller piger.

    Mere fra KB her http://www.kb-boldklub.dk/fodbold/sp...ld-i-kb-u5-u9/

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #2158
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    I både KB og B1903 har piger vist altid været velkomne i de yngste årgange, som i alle andre klubber i landet, men siden 2018 har KB forsøgt at oprette deciderede pigehold. FC København og FCK Talent er den professionelle del og der kan man selvfølgelig ikke bare melde sin 8-årige unge ind for at spille. Hverken drenge eller piger.

    Mere fra KB her http://www.kb-boldklub.dk/fodbold/sp...ld-i-kb-u5-u9/
    I bund og grund handler indlægget om manglen på kvindlige forfattere i den litterære kanon for gymnasiet, men det sælger nok ikke så godt. Tror egentlig hun er ret så ligeglad med fodbold, men sådan et opslag sælger bedre.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #2159
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det undrer mig, at der nåede at opstå en myte om at lodtrækningen om en ekstra hjemmekamp var noget eftertrykkeligt fixet.

    Ja ... den lodtrækning, Danmark vandt.

    Ved sgu ikke engang, om det skal kaldes mindreværdskompleks eller storhedsvanvid, men så kan det da undre at Rusland ikke når flere finaler, når de er så gode til at ordne lodtrækningerne – det må jo også gælde dem, der er vigtigere.

    Eller måske er de bare snedige nok til at lobbye og bestikke, når de faktisk kan påvirke noget, såsom at få tildelt et helt VM, og ikke en enkelt kamp mod et hold de formentlig regner med at holde bag sig i puljen i alle tilfælde.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #2160
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det undrer mig, at FCM fortsætter med at køre med så store transferoverskud. Hvad bruger de alle de penge på? Kunne de ikke have etableret sig bedre i SL og Europa, hvis de geninvesterede flere af pengene i spillere, eller slet og ret solgte færre profiler?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •