Side 170 af 172 FørsteFørste ... 70120160167168169170171172 SidsteSidste
Viser resultater 2,536 til 2,550 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2536
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Ok, jeg kan også omformulere.

    Det undrer mig saver sig ned big time pre-festival for så ikke at have mere energi/flere penge når det hele rigtig går igang…

    Og ja, jeg er med på at nogle (især de unge) tager på festival for at hore og drikke fremfor musikken. Men det undrer mig…

    Kan også være at jeg bare er blevet så tilpas gammel at musik delen på en festival betyder mere for mig end den gjorde for 15-20 år siden
    Sjovt for mig er det gået i den stik modsatte retning. Jo ældre ejg blvier jo mindre betyder musikken. Nu komemr jed udelukken på Roskidle for stemnignen og lejren.
    Europapokal

  2. #2537
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At det endnu ikke er lykkedes mig at få Parkens Wifi til at virke…

    Det eneste jeg får er “ingen internetforbindelse” - og jeg har selvfølgelig forsøgt at glemme netværket og starte forfra, men uden held…

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #2538
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    At det endnu ikke er lykkedes mig at få Parkens Wifi til at virke…

    Det eneste jeg får er “ingen internetforbindelse” - og jeg har selvfølgelig forsøgt at glemme netværket og starte forfra, men uden held…
    Det undrer mig, at der rent faktisk er folk, der forsøger at bruge Parkens wifi.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #2539
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Det undrer mig, at der rent faktisk er folk, der forsøger at bruge Parkens wifi.
    Hvorfor?
    Nu er det jo ikke fordi jeg går i Parken for at sidde med hovedet i telefonen. Men i pausen ville jeg eksempelvis lige tjekke Premier League resultaterne. Det kunne jeg så ikke.

  7. #2540
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Hvorfor?
    Nu er det jo ikke fordi jeg går i Parken for at sidde med hovedet i telefonen. Men i pausen ville jeg eksempelvis lige tjekke Premier League resultaterne. Det kunne jeg så ikke.
    Nu undrer jeg mig. Har du ikke en smartphone med mindst 4G? Er der ikke ledig kapacitet på mobilnettet i Parken, så du kan bruge dit eget net?

    Mvh Bjørn

  8. #2541
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Nu undrer jeg mig. Har du ikke en smartphone med mindst 4G? Er der ikke ledig kapacitet på mobilnettet i Parken, så du kan bruge dit eget net?

    Mvh Bjørn
    Jeg har en iPhone 14 med 5G (TDC) Men nettet er så dårligt at det nærmest ikke fungerer når der er +25.000 i Parken.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #2542
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Sådan er det med TDC (og underbrands på TDC's net) i parken:

    TT netværket (Telia + Telenor + underbrands) var netværkssponsor indtil for nogle år siden, så de har et (lettere outdated) antennesystem inde i parken.

    3 (+ underbrands) har et forholdsvis moderne nyinstalleret antennesystem også i selve parken, installeret da de blev netværkssponsor (2021?).

    TDC har en enkelt antennepostition på toppen af kontortårnet mellem C og D, og er ellers afhængig af deres postitioner længere væk fra selve parken.

    Ergo er 3's net bedst i parken, efterfulgt at TT. Det kommer næppe til at ændre sig før næste gang der kommer ny netværkssponsor.

    Før konceptet med "netværkssponsor" var der frit slag for alle, og op til de enkelte at bygge noget ordentligt (og betale for det...), det kommer næppe til at ske igen.

  11. #2543
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    At det endnu ikke er lykkedes mig at få Parkens Wifi til at virke…

    Det eneste jeg får er “ingen internetforbindelse” - og jeg har selvfølgelig forsøgt at glemme netværket og starte forfra, men uden held…
    Parkens WiFi virker faktisk for mig. Ved ikke om jeg bare er heldig der :-D

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #2544
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvorfor næsten alle navne til drenge/mænd ender med en konsonant, men næsten alle navne til piger/kvinder end med en vokal
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  14. #2545
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af fckcs Se meddelelser
    Hvorfor næsten alle navne til drenge/mænd ender med en konsonant, men næsten alle navne til piger/kvinder end med en vokal
    Mange europæiske navne har oprindelse i enten græsk, latinsk, hebraisk, germansk eller keltisk/gælisk hvorfor mange af disse navne ender på en konsonant. Mange drengenavne, som alligevel slutter på en vokal, er ofte navne, der har rod i det sydeuropæiske (Frankrig, Spanien, Italien, Portugal), og som oprindeligt stammer fra et drengenavn, der slutter med en konsonant. ("André" stammer fra "Andreas", "Pablo" stammer fra "Paulus", "Theo" stammer fra enten "Matthæus" eller "Theodor", osv.)
    Mange pigenavne har rod i drengenavne, men hvor der så er tilføjet et suffix (endelse) til navnet, enten for at kønsdifferentiere, eller for at angive at kvindens navn udspringer fra manden. "Louis/Louise" "Michael/Michelle", "Sophus/Sophie", f.eks. Eller Sascha, der stammer fra at man på Balkan og i Rusland forkorter Alexander/Alexandra til Sascha.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #2546
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at min lokale cykelsmed forsøger det alt for velkendte ”værksted/telefonsælger”-trick på mig. Er folk virkeligt så dovne/konflikssky/ligeglade at det kan betale sig?

    Nå, men lad mig forklare hvad der menes fra starten: Min dynamo-forlygte på min cykel er blevet noget upålidelig (det har cykelhandleren og den så tilfælles) og jeg prøvede derfor at gennemskue årsagen. Det lykkedes dog ikke, så jeg tænkte at spørge cykelsmeden. Han kan heller ikke lige på stående fod gennemskue det og vil derfor gerne have ”lidt bedre tid med cyklen”. Jeg understreger at jeg ikke vil have han skifter den og gerne overveje mine muligheder såfremt det ikke kan betale sig at reparere den. Jeg spørger til hvad han ellers har af forlygter, som kan monteres billigere end en ny dynamolygte og han viser nogle forskellige. Dagen efter skriver butikken til mig at min cykel er klar til afhentning og jeg overvejer på vejen derud om han mon alligevel har skiftet den. Som gættet er det hvad der er sket (måske hans kollega der har skiftet den) og gudskelov går butikken med til at afmontere den nye (som ellers ”blot” koster mere end 2,5 gange hvad lygterne han viste mig koster – hold da kæft).

    Fatter ikke at han forsøger tricket, når jeg har været så tydelig om at jeg ikke gider det. Jeg glæder mig bare over at de har spildt tiden med at skifte lygter på min cykel uden at tjene en krone. De talte om en ”intern kommunikationsfejl”, så for stadig at vise dem lidt tillid vil jeg ikke hænge dem ud (som svindlere) med adresse. Var det ”svindel” har de forsøgt at tjene 250%, men nu tabt at jeg har fundet en anden cykelforhandler som ligger ligeså tæt på mit hjem, så (så længe jeg husker det) kommer jeg ikke tilbage.

  17. #2547
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    Det undrer mig at min lokale cykelsmed forsøger det alt for velkendte ”værksted/telefonsælger”-trick på mig. Er folk virkeligt så dovne/konflikssky/ligeglade at det kan betale sig?
    Det undrer så mig, hvorfor du ikke selv skifter dynamoen. Hvis det er mangel på værktøj, så er det forståeligt. Ellers fatter jeg det ikke. Eller kan du ikke lide at få beskidte fingre?

    For at blive i trådens ånd, så undrer det mig, at normale, velfungerende mennesker vælger at få en cykelsmed til at: Pumpe cyklen, lappe cyklen, skifte dæk/slange, skifte kæde, smøre kæde, montere https://reelight.dk/ eller andre utroligt simple mekaniske operationer.

    https://reelight.dk/ ville jeg sætte på min cykel, medmindre jeg skulle køre længere strækninger uden vejlys.

    Mvh Bjørn

  18. #2548
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Med lidt bange anelser.

    Vi har kørte i dag fra en landsdel til en anden. Da det led mod aften, så tog jeg mine langsynsbriller på. Jeg undrede mig såre over, at det ene brilleglas var meget beskidt, så jeg så tåget igennem det. Det skal her nævnes, at jeg langsomt, men sikkert er blevet mere og mere alderdomslangsynet.

    MIT HØJRE ØJE er blevet mindre langsynet, nærmest normalsynet.

    Det undrer mig rigtig meget. Andre der har hørt/oplevet det samme?

    Mvh Bjørn

  19. #2549
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Wolt / Just Eat og andre madudbringningstjenester er så populære.

    Det er sundt at komme ud at røre sig lidt, især når man har voldsomme tømmermænd d. 1 januar.
    Frisk luft og motion er kun godt for os....

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #2550
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det som pisser mig af med Wolt er deres knallerter.
    Nu er der lige kommet miljøzone så de mest forurenende biler ikke er velkommen.
    Men det er fint med en knallert, som laver partikelforurening svarende til 5-7 biler.
    Det giver ingen mening.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •