Side 19 af 172 FørsteFørste ... 9161718192021222969119 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #271
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Kraft Thousand Island Dressing har fået ny smag - som men skilter med på etiketten - men samtidig vedholder at kalde den klassisk!
    Det undrer mig også at der ikke er nogle hos Kraft Foods der har givet mig en forklaring på hvordan noget kan både være "nyt" og "klassisk".
    At smagen så i øvrigt er blevet "forbedret" til det værre gør jo ikke sagen bedre!
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  2. #272
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undrer mig over, hvorfor det jyske serie 1-hold Erritsø GIFs spilletrøje er til salg hos Unisport. Er der tale om et kult-hold eller hür?

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #273
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvis biffan havde boykottet kampen i dag pga det fingeraftrykshejs, hvad lavede de her der så:



    - var de dårligt informerede, nægtede de at nægte, eller fangede de ikke helt, hvad der mentes med "boykot" - det undrer mig sgu. :-|
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  5. #274
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,405

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at denne pointeløse gestus ikke forlængst er lagt i graven: Earth Hour.

    Især, da ét spørgsmål da vist trænger sig på til arrangørerne: Eh, hvad bruger egentlig mere strøm, en lampe eller et tv?

    mvh,
    -smølle


  6. #275
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at en af maskinerne (den ældste) i vores vaskeri, til stadighed og hver eneste gang vi bruger den, insisterer på at oplyse, at saldoen på vores vaskekort er intet mindre end 1.666.666,66 (!) kr.

    Det er da godt nok lige et uldprogram eller to mere, end jeg husker at have sat i gang...

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #276
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at jeg ikke er helt så ligeglad som jeg gerne ville være.
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  9. #277
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har skrevet et indlæg eller to om det før, men det undrer mig, at folk hader landskampsweekender så meget. Vil folk gerne have landsholdene afskaffet eller har de en anden løsning på, at man må undvære en enkelt søndag med fodbold i ny og næ?

    Jeg ser det sådan, at hvis man elsker de store slutrunder, som jeg i hvert fald gør, så er det et ganske lille offer, at der tre-fire weekender hvert år ikke er helt så meget fodbold i fjernsynet, som der plejer at være.

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #278
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,405

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jeg har skrevet et indlæg eller to om det før, men det undrer
    hader landskampsweekender
    ›så meget. Vil folk gerne have landsholdene afskaffet eller har de
    ›en anden løsning på, at man må undvære en enkelt søndag med
    ›fodbold i ny og næ?

    Jamen det skrives jo ellers klart i indlægget: at det er fordi der pludselig er et minimum af den sport de fleste her formentlig finder fascinerende, fodbolden ...

    Og man kunne supplere: fordi de små to uger landsholdene er samlet bremser ligaerne, der for vores eget vedkommende kun lige var kommet i gang igen, og for en del udenlandskes vedkommende er ved at nå klimaks.

    Og desuden: Fordi en række af de kampe, der så til gengæld faktisk er at se, er fornærmende tamme. Tv byder på Slovakiet-Danmark, Qatar-Rusland, Tyskland-Australien og England-Ghana tirsdag. Hvilket uendeligt spild af tid det er. Oh, og Sverige-Moldova, hele midtugens eneste bud på en turneringskamp.

    Løsningen på det er, i mine ønskedrømme, at man sløjfer disse uendelige seancer og går tilbage til at spillerne møder mandag morgen, spiller landskamp onsdag aften, og er tilbage i klubberne der betaler deres løn i løbet af torsdagen. Præcis som inden den nuværende løsning med de lange, kedelige, fodboldtomme landskampsuger, der først blev indført i det sidste årti.

    mvh,
    -smølle

  12. De følgende 13 brugere er enige:

  13. #279
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Løsningen på det er, i mine ønskedrømme, at man sløjfer disse
    ›uendelige seancer og går tilbage til at spillerne møder mandag
    ›morgen, spiller landskamp onsdag aften, og er tilbage i klubberne
    ›der betaler deres løn i løbet af torsdagen. Præcis som inden den
    ›nuværende løsning med de lange, kedelige, fodboldtomme
    ›landskampsuger, der først blev indført i det sidste årti.

    Jeg synes bare, at det vil være at nedprioritere landsholdsfodbolden i en helt uhyggelig grad, da man må formode, at den længere forberedelsestid også giver bedre mulighed for at spille holdene sammen, og kampene dermed også bliver bedre.

    Meget muligt, at klubberne betaler spillernes løn, men landsholdsfodbold er en tradition, som rigtig mange mennesker rundt omkring på kloden går meget op i, og jeg vil virkelig finde det ærgeligt, hvis det blot skal gøres til en eftertanke og ikke kan stå i fokus, som det har fået lov til denne weekend.

  14. #280
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,405

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jeg synes bare, at det vil være at nedprioritere
    ›landsholdsfodbolden i en helt uhyggelig grad, da man må formode,
    ›at den længere forberedelsestid også giver bedre mulighed for at
    ›spille holdene sammen, og kampene dermed også bliver bedre.

    ›Meget muligt, at klubberne betaler spillernes løn, men
    ›landsholdsfodbold er en tradition, som rigtig mange mennesker
    ›rundt omkring på kloden går meget op i, og jeg vil virkelig finde
    ›det ærgeligt, hvis det blot skal gøres til en eftertanke og ikke
    ›kan stå i fokus, som det har fået lov til denne weekend.

    Jojo, kan man mene, men jeg prøver blot at forklare det. Den fokus, morgendagens landskamp mod Slovakiet har, synes jeg er tvivlsom i bedste fald. Selv om den falder i en periode, der er reserveret til landskampsfodbold og dermed ikke burde blive en eftertanke. Resultatet af al den tid landsholdene nu har sammen er, at der spilles en masse uinspirerende og uinteressante træningskampe, og at landskampsfodbolden kun tærer på den kredit det var meningen at de skulle forbedre. Danmark er ikke engang værst i denne sammenhæng - England stiller f.eks. med et rent b-hold mod Ghana i morgen aften. Al den tid sat af - bare for at man så sender spillerne hjem igen? Jeg synes, det er en dårlig joke.

    At afvikle kampene som midtugeforestillinger igen er da heller ikke at gøre dem til 'eftertanker'. Ikke mere end Champions League-kampe er eftertanker. Spanien-Danmark i Sevilla i 1993, England-Danmark på Wembley i 1983, det var da ikke eftertanker. For dem af os der kan huske dem ;-)

    mvh,
    -smølle

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #281
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jojo, kan man mene, men jeg prøver blot at forklare det. Den
    ›fokus, morgendagens landskamp mod Slovakiet har, synes jeg er
    ›tvivlsom i bedste fald. Selv om den falder i en periode, der er
    ›reserveret til landskampsfodbold og dermed ikke burde blive en
    ›eftertanke. Resultatet af al den tid landsholdene nu har sammen
    ›er, at der spilles en masse uinspirerende og uinteressante
    ›træningskampe, og at landskampsfodbolden kun tærer på den kredit
    ›det var meningen at de skulle forbedre. Danmark er ikke engang
    ›værst i denne sammenhæng - England stiller f.eks. med et rent
    ›b-hold mod Ghana i morgen aften. Al den tid sat af - bare for at
    ›man så sender spillerne hjem igen? Jeg synes, det er en dårlig
    ›joke.

    Helt enig i at kampprogrammet ikke er optimalt sammensat, når UEFA ikke har kunnet få programsat så mange kval-kampe som muligt på hver enkelt spilledag, og vi derfor ender med intetsigende venskabskampe for de øvrige hold (jeg anede ikke, at Danmark skulle møde Slovakiet før i lørdags...). Men hvis det kunne bringes i orden, vil jeg trods alt hellere stadig have en tre-fire uger om året, hvor landsholdene får lov til at overtage weekenderne end at alle kampene skal afvikles som midtugekampe. Men det er selvfølgelig smag og behag...

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #282
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Akupunktur og zoneterapi undrer mig. Eller rettere, det undrer mig hvordan mennesker der normalt ikke overvejer at gå til krystalhealere eller numerologer alligevel kan falde for den slags hokuspokus.

    mvh
    Martin

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #283
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Akupunktur og zoneterapi undrer mig. Eller rettere, det undrer
    ›mig hvordan mennesker der normalt ikke overvejer at gå til
    ›krystalhealere eller numerologer alligevel kan falde for den
    ›slags hokuspokus.

    ›mvh
    ›Martin

    Er det hokuspokus fordi det ikke kommer i sprøjte- eller pilleform? Personligt tror jeg ikke på tarok (tarot?) kort læsere og andre i den dur, men jeg kan konstatere at jeg er blevet fri for græs allergi samt har fået kureret en frossen skulder hos en akupunktør. Begge ting min læge måtte give op overfor.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #284
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Akupunktur og zoneterapi undrer mig. Eller rettere, det undrer
    ››mig hvordan mennesker der normalt ikke overvejer at gå til
    ››krystalhealere eller numerologer alligevel kan falde for den
    ››slags hokuspokus.
    ››
    ››mvh
    ››Martin

    ›Er det hokuspokus fordi det ikke kommer i sprøjte- eller
    ›pilleform? Personligt tror jeg ikke på tarok (tarot?) kort læsere
    ›og andre i den dur, men jeg kan konstatere at jeg er blevet fri
    ›for græs allergi samt har fået kureret en frossen skulder hos en
    ›akupunktør. Begge ting min læge måtte give op overfor.

    Njah, det er vel hokus pokus fordi der ikke foreligger videnskabelige undersøgelser der entydigt påviser effekten af behandlingerne.

    Jeg er selv faldt i kiropraktor og akupunktur fælden ifm. en tennisalbue. Begge dele gav jeg adskillige chancer og der var intet resultat, andet end et hul i lommen.

    Nuvel det kan hjælpe på nogen. Men jeg stod af da jeg spurgte om hvad effekt det skulle have på min albue og fik svar der indeholdt ord som "energier" og "chi".
    Fc Ålene

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #285
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Er det hokuspokus fordi det ikke kommer i sprøjte- eller
    ›pilleform? Personligt tror jeg ikke på tarok (tarot?) kort læsere
    ›og andre i den dur, men jeg kan konstatere at jeg er blevet fri
    ›for græs allergi samt har fået kureret en frossen skulder hos en
    ›akupunktør. Begge ting min læge måtte give op overfor.

    Nej, fordi det ikke virker. Ideen om at du har græsallergi eller en frossen skulder fordi din livsenergi (Qi på kinesisk) ikke kan løbe frit er jo en ren røverhistorie, som de ikke har noget bevis for. At du får det bedre efter en tur hos akupunktøren er dejligt, men det betyder altså ikke at din Qi har det bedre, for vi nyder jo lykkeligvis godt af den gode gamle placebo-effekt der træder ind når vi får en behandling vi har en tiltro til, vel at mærke også når vi bruger beviseligt virksom medicin; forskellen er bare om behandlingen giver nogen effekt ud over placebo, og her har akupunktur det altså svært. Når man undersøger om det gør nogen forskel om man følger akupunkturens lære eller bare lader som om og stikker nåle ind tilfældige steder, viser det sig at det ikke gør nogen forskel. I bedste fald kan man sige at behandlingen er rimelig harmløs, så længe man ikke samtidig fravælger den medicin, som vi ved virker.

    Jeg er godt klar over, at moderne medicin kan virke ligeså hokuspokus som traditionelle eller kulturelle behandlinger, men den væsentlige forskel er altså at moderne medicin er underlagt en videnskabelig kontrol. Ikke dermed sagt at moderne læger ikke kan lære noget af alternative behandlere, for det tror jeg helt sikkert de kan med hensyn til at skabe et rart og trygt behandlingsmiljø, der ikke er præget af det kliniske eller mekaniske. Det følgende er udelukkende min egen mening, men der hvor jeg tror at de alternative behandlere har fat i den lange ende (om det så er bevidst eller ubevidst) er at måden vi oplever vores sygdomme jo i sagens natur er et spørgsmål om psykologi.

    mvh
    Martin CX

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •