Side 22 af 172 FørsteFørste ... 12192021222324253272122 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #316
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    De viste The Last King of Scotland i går aftes, i bedste sendetid. Nu har du chancen for at se, hvis du missede den i går. Det er da meget najs.
    Fair nok! Var ikke i nærheden af tv'et i fredags så havde misset at den var på der!
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  2. #317
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    En kilde til evig undren - den direkte vej mellem det "Jaaaaaaa!" der instinktivt dukker op i ens hals når f.eks. Anders Due smadrer et let kontramål ind mod BIF, og så den direkte transmission gennem nervebanerne til ens fingre der skriver et "jaaaaaaaaaa", "yeeeeeeeees", eller alternativt et "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" i skakten.

    Indsæt evt. i stedet "neeeeeeeeeeeeeeej" og de endnu mere ejendommelige "uuuij" og "nuuuuij". Hvad skaber den elektriske impuls der affyrer indtastningen på bekostning af noget der måske kunne være interessant at læse? Sært.

    mvh,
    -smølle

  3. De følgende 14 brugere er enige:

  4. #318
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Indsæt evt. i stedet "neeeeeeeeeeeeeeej" og de endnu
    ›mere ejendommelige "uuuij" og "nuuuuij". Hvad
    ›skaber den elektriske impuls der affyrer indtastningen på
    ›bekostning af noget der måske kunne være interessant at læse?
    ›Sært.

    Det er vel ikke nødvendigvis på bekostning af noget, der er interessant at læse. Den første instinktive reaktion er jo netop jubel eller skuffelse og først senere behandler man, hvad der egentlig skete, og når man nu virtuelt er sammen med andre er det vel meget logisk at give udtryk for de følelser. Jeg synes, det ville virke mere mærkeligt, hvis der overhovedet ikke var nogen følelsesudbrud under en kamp i en fodboldchat.


  5. #319
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det er vel ikke nødvendigvis på bekostning af noget, der er
    ›interessant at læse. Den første instinktive reaktion er jo netop
    ›jubel eller skuffelse og først senere behandler man, hvad der
    ›egentlig skete, og når man nu virtuelt er sammen med andre er det
    ›vel meget logisk at give udtryk for de følelser. Jeg synes, det
    ›ville virke mere mærkeligt, hvis der overhovedet ikke var nogen
    ›følelsesudbrud under en kamp i en fodboldchat.

    Ikke her. Jeg ville synes det var sært hvis der overhovedet ikke var følelsesudbrud verbalt når man ser en kamp. Det logiske i at give udtryk for det på skrift fatter jeg ikke, og har slet ikke instinktet til at gøre det selv i form af "hov, hvor er tasterne, "jaaaaaaaaaaaa", enter".

    Men jeg beklager da over for dem de to der har ladet sig fornærme ovenfor, at jeg ikke har den samme indstilling til det som dem - og genkender en god del af "nuuuuuuuuuuuij"-automattasterne blandt dine enige, så deres formentlig lige så instinktive enigklik er da forståelige nok ;-)

    mvh,
    -smølle

  6. #320
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Ikke her. Jeg ville synes det var sært hvis der overhovedet ikke var følelsesudbrud verbalt når man ser en kamp. Det logiske i at give udtryk for det på skrift fatter jeg ikke, og har slet ikke instinktet til at gøre det selv i form af "hov, hvor er tasterne, "jaaaaaaaaaaaa", enter".

    Men jeg beklager da over for dem de to der har ladet sig fornærme ovenfor, at jeg ikke har den samme indstilling til det som dem - og genkender en god del af "nuuuuuuuuuuuij"-automattasterne blandt dine enige, så deres formentlig lige så instinktive enigklik er da forståelige nok ;-)
    Nuij, hvor du prøver at redde den :)

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #321
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at man bruger decibel når man skal beskrive lydstyrke. Den logaritmiske skala er så tilpas uintuitiv, at den som regel alligevel kræver en forklaring, hver gang man bruger den; for eksempel, "Lydstyrken steg fra 40 dB til 43 dB, med andre ord var lydstyrken dobbelt så stærk" eller "Motoren er gået fra 91 dB til 71 dB og er altså nu 100 gange mindre lydstærk". Hvorfor bruger man ikke bare en skala, hvor hvis en lyd er dobbelt så stærk, så er værdien på skalaen tilsvarende dobbelt så stor? "Jamen, Martin" siger den angelsaksiske ingeniør Bushel T. Hogshead "Vi har aldrig rigtigt vænnet os til decimal-systemet, og hvordan skal man dog få plads til alle de mange nuller? Det er en uoverstigelig forhindring!", men det er jo noget sludder, for præfikser som mega- og giga- osv. er jo efterhånden udbredt i en grad, der i hvert fald overstiger den almene forståelse for logaritmiske skalaer.

    Jeg foreslår hermed en ny skala hvor almindelig samtale svarer til 1 drøn. Lastbilstraffik og grænsen for hvad der er skadeligt på længere sigt finder vi omtrent 1000 drøn eller med andre ord 1 kilo-drøn. Hvor meget højere er 1000 drøn end 1 drøn? 1000 gange højere! Ikke så meget sludder! Hvisken er omtrent 1 milli-drøn og grænsen for menneskelig hørelse når man omtrent 1 mikro-drøn. Smertegrænsen når vi omkring 100 kilo-drøn og udsættes man for 10 mega-drøn tager man varig skade. Det svarer til et skud fra en pistol eller at stå 100 meter fra en jetjager der letter. Osv. osv.

    mvh
    Martin CX

  9. De følgende 12 brugere er enige:

  10. #322
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Nuij, hvor du prøver at redde den :)

    Nah, min undren er den samme som før. Skulle jeg prøve at 'redde den', skulle jeg vel skrive "nuuuuuuuuuuij" i stedet ;-)

    mvh,
    -smølle

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #323
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Ikke her. Jeg ville synes det var sært hvis der overhovedet ikke
    ›var følelsesudbrud verbalt når man ser en kamp. Det logiske i at
    ›give udtryk for det på skrift fatter jeg ikke, og har slet ikke
    ›instinktet til at gøre det selv i form af "hov, hvor er
    ›tasterne, "jaaaaaaaaaaaa", enter".

    Jeg tror, man skal forstå det sådan, at man føler, man er med i et eller andet form for fællesskab, hvor man ser kampen sammen med andre. I dette fællesskab har man ikke rigtig muligheden for at udtrykke sig verbalt, selv om det ville være det mest naturlige, men alligevel vil man gerne give udtryk for ens følelser, ligesom man ville gøre, hvis man sad ved siden af disse mennesker. Det har nok ikke så meget med instinkt at gøre, som det har med lysten til at være en del af et fællesskab, der jubler og ærgrer sig sammen...

    ... og dermed slut for denne lommepsykologiske debat ;-)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #324
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Din lineære skala findes jo allerede og kaldes lydintensitet. Enheden er måske lidt stor, men som min gode ven Antoine-Laurent Lavoisier altid sagde, så er man en drønnert hvis man ikke bruger SI-enheder og du lader jo til at være glad for præfikser.

    Jeg kan ikke tilslutte mig at din skala er mere intuitiv, da de færreste vil være i stand til at skelne en lydstyrke på 500 drøn fra en på 1000 drøn. Vores opfattelse af lydstyrke er heldigvis indrettet logaritmisk fra naturens side.

    mvh
    malingo

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #325
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V



    Det undrer mig at jeg er den eneste i min familie der godt kan lide dem her, det er jo fantastisk slik?
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #326
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvordan kan en lillebitte festival i Århus have bedre topnavne end Roskilde Festival?

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #327
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    374

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Dame N'Doye flashede efter sin scoring idag en sød og rørende hilsen til sin mor. På engelsk. Jeg er ganske sikker på at alle som nogensinde har hørt damen tale engelsk er klar over, at det ikke var det sprog hans mor lærte ham da han var lille, og det ville da også være mærkværdigt da hovedsproget i Senegal er fransk.
    Det undrer mig.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #328
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    TV-reklame fra Dr. Oetker.

    Hvis du tror, du har smagt den bedste pizza, så har du endnu ikke smagt vores stenovnspizza.
    ...for hvis jeg HAR smagt den, ville jeg ikke mene, at den er noget særligt?! Eller hvordan?

    Måske skulle I sige: "Hvis du tror, du har smagt den bedste pizza, så smag vores stenovnspizza." Eller: "Du har ikke smagt den bedste pizza, før du har smagt vores stenovnspizza."

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #329
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    På MCH Arena i Herning var der en bandereklame fra Kvik Køkken med teksten 'Alle har ret til et fedt køkken'. På Lyngby stadion var der en bandereklame fra Kvik Køkken med teksten 'Alle har råd til et fedt køkken'.

    Nu ved jeg egentlig ikke, om Kvik bruger begge slogans. Hvis ikke, så må nogen da lige fortælle de ansvarlige i henholdsvis Herning og Lyngby hvilket et, der er det rigtige.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  25. #330
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,701

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›På MCH Arena i Herning var der en bandereklame fra Kvik Køkken
    ›med teksten 'Alle har ret til et fedt køkken'. På Lyngby stadion
    ›var der en bandereklame fra Kvik Køkken med teksten 'Alle har råd
    ›til et fedt køkken'.

    ›Nu ved jeg egentlig ikke, om Kvik bruger begge slogans. Hvis
    ›ikke, så må nogen da lige fortælle de ansvarlige i henholdsvis
    ›Herning og Lyngby hvilket et, der er det rigtige.
    De har såvidt jeg husker lavet det om fra "ret" til "råd" for 1-2 år siden, da de også begyndte på reklamer med Søren Malling.
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •