Side 23 af 172 FørsteFørste ... 13202122232425263373123 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›De har såvidt jeg husker lavet det om fra "ret" til
    ›"råd" for 1-2 år siden, da de også begyndte på reklamer
    ›med Søren Malling.
    Det mener jeg netop også, men hvorfor har ingen fortalt Herning det?

    For at blive i trådens spor undrer det mig (og irriterer mig også lidt), at DR på tekst-tv side 220 skriver 'FC Nordsjælland' og 'FC Midtjylland', mens det kun kan blive til 'FCK'.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #332
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Måske skulle I sige: "Hvis du tror, du har smagt den bedste pizza, så smag vores stenovnspizza." Eller: "Du har ikke smagt den bedste pizza, før du har smagt vores stenovnspizza."
    Eller " Hvis du tror på frysepizza er det bedste der findes, er du Amalieblank"

    I det hele taget undrer det mig hvad folk der laver reklamer tror vi ryger på..
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar


  4. #333
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undres konstant over visse folks tilhørsforhold i fodbold.

    I weekenden var jeg til barnedåb, hvor snakken på et tidspunkt, selvfølgelig, faldt på fodbold. Se, nu bor jeg jo i Esbjerg, så til langt de fleste fester herovre, vil der naturligvis være et overskud af EfB-fans. Men en af dem jeg snakkede med i går, holder nu ikke længere med EfB. Grunden?

    "Jahh, nu går det jo ikke så godt for dem længere, så dem gider jeg ikke spilde min tid på mere!"

    Hvem holder han mon så med?

    "Joh, jeg syntes jo det går så godt for FCK, så dem følger jeg nu."

    Men, har han så afskrevet EfB for altid?

    "Nøh, hvis det begynder at gå bedre, vil jeg selvfølgelig holde med dem igen!"

    WTF? Man skifter da ikke bare klub, fordi det ikke lige går så godt? Det her er altså en gut, der altid har prikket til mig for at fortælle, at de dersens snobbede storbyboere fra Kjøwenhawn ikke var fem flade fisk værd. Men nu er de åbenbart så meget værd, at han gerne vil holde med dem - men selvfølgelig kun i en begrænset periode, indtil EfB får medvind igen...
    Nårh jo forresten, han var Brøndby-fan i 90'erne og lidt ind i mellem i 00'erne.

    Det undrer mig, at man "kan" gøre det - altså skifte klub så mange gange som han har gjort, uden der er en eller anden lille stemme i hans hovede, der siger: "Hvad den fede fuck har du gang i, ven?".

    ZFDK

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #334
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg sidder og ser rundens mål på TV2 sport, og ser endnu en svag præstation af Nordsjælland målmand.

    Det undrer mig, at han siden Kim Christensen tog mod det svenske, har været en så sikker mand i deres startopstilling.
    Nu har dårlige præstationer på målmandsposten det måske også med at stå stærkere i erindringen, end de gode, men det forekommer mig, at han laver relativ mange fejl og generelt bare ikke er en særlig god målmand.

    Det undrer mig, at FCN(tilsyneladende) ikke har overvejet at finde en ny første målmand. Selv for en klub med deres begrænsede midler, må der da findes bedre alternativer på den vel vigtigste plads på et fodboldhold.

    Mvh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #335
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at FCN(tilsyneladende) ikke har overvejet at finde en ny første målmand.
    Jeg ved snart ikke hvad de ikke har prøvet, prøvede de ikke på et tidspunkt en japansk målmand, der viste sig at være lige så dårlig som de andre? Bortset fra Kim Christensen har FCN målmanden sgu altid været det holds svageste led.
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #336
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Indlæg
    131

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jeg ved snart ikke hvad de ikke har prøvet, prøvede de ikke på et
    ›tidspunkt en japansk målmand, der viste sig at være lige så
    ›dårlig som de andre? Bortset fra Kim Christensen har FCN
    ›målmanden sgu altid været det holds svageste led.

    Det undrer mig, at ingen kan huske hele Farums Nenad Novakovic, som holdt Jesper Hansen på bænken i hele 27 kampe! Blandt andet imod FCK i en hyggelig sejr på 3-1 til os i Parken

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #337
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Da jeg lider af flyskræk, undrer det mig at der ikke er faldskærme i passagerfly

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  13. #338
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    458

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at niperstat ikke har nogen info på Claudemir?

    Han står i hvert fald til at have spillet 0 kampe og 1 assist når jeg kigger

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #339
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Da jeg lider af flyskræk, undrer det mig at der ikke er faldskærme i passagerfly

    Det undrer mig at der er nogen der lider af flyskræk, når chancen for at være involveret i et flystyrt er ca. 1 ud af 11 millioner.

    Mvh
    Ask

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #340
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Da jeg lider af flyskræk, undrer det mig at der ikke er faldskærme i passagerfly

    Are you kidding?! Hvad ville du bruge den til? Mere specifikt:

    Hvornår og hvordan ville du tage den på
    Hvordan ville du (og de andre 199) komme ud af flyet
    Hvordan ville du undgå at ramme flyet eller blive ramt af flyet når (hvis... sort HVIS) du lykkedes med at forlade det.
    Hvordan skulle faldskærmen folde sig ud... og hvornår?

    Hvis det ikke var fordi jeg ved hvorfor, ville det måske undre mig stewardesserne før hver eneste flyvning knævrer igennem en sikekrhedspræsentation passagerne sætter en ære i, ikke at lytte til eller at der er redningsveste under sæderne på indenrigsrejser i Rusland... ;)
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #341
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Da jeg lider af flyskræk, undrer det mig at der ikke er
    ›faldskærme i passagerfly

    ›Det undrer mig at der er nogen der lider af flyskræk, når chancen
    ›for at være involveret i et flystyrt er ca. 1 ud af 11 millioner.

    ›Mvh
    ›Ask

    Nu er fobier o.lign. jo sjældent rationelle, så derfor undrer det mig, at det undrer dig, at folk kan have en irrationel frygt for diverse ting.

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #342
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›››Da jeg lider af flyskræk, undrer det mig at der ikke er
    ››faldskærme i passagerfly
    ››
    ››Det undrer mig at der er nogen der lider af flyskræk, når chancen
    ››for at være involveret i et flystyrt er ca. 1 ud af 11 millioner.
    ››
    ››Mvh
    ››Ask

    ›Nu er fobier o.lign. jo sjældent rationelle, så derfor undrer det
    ›mig, at det undrer dig, at folk kan have en irrationel frygt for
    ›diverse ting.

    Enig. Derudover grunder min flyskræk i en ubehagelig tanke om at falde mange tusinde fod ned med et fly, hvilket tager længere tid, end fx et trafikuheld, der typisk er sker på et øjeblik. Trafikuheld bruges ofte som statistisk sammenligningsgrundlag med flystyrt på hvorfor det er langt sikre at flyve. Ja, det kan da godt ske at det er meget sikkert at flyve, men hvis uheldet endelig er ude, så tænker jeg det som langt værre at falde ned med et fly, end at køre galt i bil, da man får tid til at tænke over, ja, livet. Og, ja det er en irrationel frygt, hvis man kigger på det statistisk, men reel nok, hvis man kommer i situationen.

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  22. #343
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Da jeg lider af flyskræk, undrer det mig at der ikke er
    ›faldskærme i passagerfly

    ›Are you kidding?! Hvad ville du bruge den til? Mere specifikt:

    ›Hvornår og hvordan ville du tage den på
    ›Hvordan ville du (og de andre 199) komme ud af flyet
    ›Hvordan ville du undgå at ramme flyet eller blive ramt af flyet
    ›når (hvis... sort HVIS) du lykkedes med at forlade det.
    ›Hvordan skulle faldskærmen folde sig ud... og hvornår?

    ›Hvis det ikke var fordi jeg ved hvorfor, ville det måske undre
    ›mig stewardesserne før hver eneste flyvning knævrer igennem en
    ›sikekrhedspræsentation passagerne sætter en ære i, ikke at lytte
    ›til eller at der er redningsveste under sæderne på
    ›indenrigsrejser i Rusland... ;)

    Netop på indenrigsrejser i Rusland undrer det mig, at der ikke er faldskærme i passagerfly. Jeg mener, det er da lykkes jagerpiloter, at skyde sig ud med katapultsæder, hvor der er indbygget faldskærme i og overleve. Til med fra fly (F-16, F-22, F-35 etc.), der typisk skyder en langt højere fart end passagerfly. Hvorfor har man ikke indbygget katapultsæder med faldskærme i passagerfly og konstrueret passagerfly, der har tage, der kan håndtere det? Det undrer mig, irationel frygt eller ej. :-)

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  23. #344
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Da jeg lider af flyskræk, undrer det mig at der ikke er faldskærme i passagerfly

    ›Mvh

    ›zebos

    Hvornår havde du tænkt dig at bruge dem, hvis det var? I hvilken højde og hvilken hastighed kan du forestille dig at man som passager vil få glæde af faldskærmene? I højden vil du dø af hypoxia før du får 'glæde' af faldskærmen. Det vil gå sindsvagt hurtigt og du vil ikke nå at mærke at noget er galt før du først mister bevidstheden og siden dør.
    Efter en evt. dekompression så skal 70-500 mennesker ud af et fly der er i fart. Hvem skal først? Du ved hvor langsomt det kan gå når folk skal gå fra borde ved gaten; tilføj dertil kaos, panik, angst, 'enhver er sig selv nærmest'-tilstande. Ok ret skal være ret; når folk skal af flyet (på normal vis), så skal de lige finde deres poser, tasker, hive evt. overtøj frem etc., men selv hvis ingen skulle det, så går det sgu stadig ret langsomt. Hvor skal folk 'hoppe fra'? Man risikerer at knalde ind i den horisontale stabilisator (som det direkte oversat hedder), hvis man teoretisk set kunne hoppe ud af et fly der flyver mellem 400-850km/t. Ofte flyver flyene i jetstrømmene i lufthavet ved polerne der blæser med mellem 100 og 400km/t.

    Før flyveturen starter, så bliver man vist hvordan man ved en evt. dekompression skal trække i iltmasken og tage denne over sin mund. Har du tænkt dig at der skal være en demonstration i hvordan man tager en faldskærm på og hvordan den virker? Hvornår og hvordan skal man iføre sig denne faldskærm du godt kunne tænke dig ombord på kommercielle fly? Jagerpiloter har den allerede på, alternativt er den bygget ind i sædet.


    [EDIT: Nu ser jeg til min wtf-agtige forbavselse det nedenfor:]

    ›Netop på indenrigsrejser i Rusland undrer det mig, at der ikke er
    ›faldskærme i passagerfly. Jeg mener, det er da lykkes
    ›jagerpiloter, at skyde sig ud med katapultsæder, hvor der er
    ›indbygget faldskærme i og overleve. Til med fra fly (F-16, F-22,
    ›F-35 etc.), der typisk skyder en langt højere fart end
    ›passagerfly. Hvorfor har man ikke indbygget katapultsæder med
    ›faldskærme i passagerfly og konstrueret passagerfly, der har
    ›tage, der kan håndtere det? Det undrer mig, irationel frygt eller
    ›ej. :-)

    ›Mvh

    ›zebos

    Nu er F-whatever flyene jo pr. definition trykløse; det er derfor de har sådanne masker på:



    Endvidere er de fly konstrueret med en canopy der kan enten skydes af, eller har en sprængladning over pilotens hoved (en slags pølse/snor med sprængstof der eksploderer og splintrer canopy'en). Hvordan i alverden vil du have det ombord på et fly der i forvejen vejer adskillige tons; i de større, lige fra 100-400 tons. Og et katapultsæde i en jager er altså placeret i en bestemt vinkel, så rygsøjlen belastes minimalt og piloten skånes mest muligt mod fartvinden. Jeg mener at huske at vinklen varierer mellem 20 og 30 grader på de omtalte sæder. Og så er der lige det at et katapultsæde er udstyret med raketmotorer. Hvem skal kunne affyre dem? Hver enkelt passagerer?
    "Hov morlil' det var vist ikke knappen til at skifte kanal på flyets infotainment-system, hva'? Ærgelig-ærgeligt!"
    Eller skal det være piloterne/stewardesserne der affyrer dem?

    Lad os antage at katapultsæder/faldskærme i kommercielle fly rent faktisk ville kunne lade sig gøre:
    En kombo af vinkel på katapultsædet og vægten af den vil begrænse antallet af passagerer ganske voldsomt. Tror du det er sød musik i luftfartsselskabernes ører? Det er faktisk sådan at alle de raketmotorer der skulle installeres ville gøre en alvorlig risiko for flyet; hvad hvis de bryder i brand/kommer til at gå af?
    Det vil ikke kunne lade sig gøre at lave et tag der sprænges af, så Jonas der lider af flyskræk kan få monteret katapultsæder og få faldskærme indført indenfor civil flyvning. Forget about it! :o)

    Enten må du prøve at få kureret din skræk ellers må du tage cyklen/bilen/toget/skibet/apostlenes heste på din næste ferietur.


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 27.04.11 kl. 21:47

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #345
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Og russerne er faktisk meget, meget dygtige til at lave den slags katapultsæder, men årsagen til at man ikke har katapultsæder og faldskærme i passagerfly er vel, at man i modsætning til jagerfly og den slags ikke er i særlig stor risiko for at nogen forsøger at skyde dig ned, med El Al undtaget som en væsentlig undtagelse. Hvis du kommer ud for et uheld i et passagerfly tror jeg du har bedre chancer for at overleve i en nødlanding end hvis du kastede dig ud i faldskærm (hvor risikoen for at drukne eller brække nakken jo også er anselig). I de få tilfælde, hvor der ikke er tale om et forholdsvis kontrolleret og langsom glid og nødlanding, men derimod om en meteorlignende nedtur, er et katapultsæde nok påkrævet; der er der ikke tilstrækkelig tid og ro til at man kan påføre sig faldskærm og kaste sig ud af flyet, og nok er russerne dygtige, men teknologien er der i hvert fald ikke endnu til at to hundrede mennesker kan skyde sig ud i raketstole på samme tid og vel at mærke overleve oplevelsen.



    I det ovenstående styrt kendte folk sikkerhedsprocedurerne og der var ingen panik = Ingen døde. Der var heldigvis heller ingen gangbesværede. De bedste råd til hvordan man overlever selv grimme styrt er, at man orienterer sig om hvor nødudgangene er, tæller antallet af rækker i begge retninger, fordi man må formode at hvis man for brug for nødudgangen er der en stor risiko for at det sker i mørke og/eller røg. At man indtager styrtpositionen inden nødlandingen. At man går foroverbøjet for at undgå den værste røg øverst i kabinen, men ikke kravler da det tager for lang tid og man bliver trådt under fode, og i øvrigt ikke bruger tid på unødvendigheder som at få håndbaggage etc med sig. Glem alt om at stoppe op på noget tidspunkt inden man er et godt stykke væk fra flyet. Følger man disse råd har man de bedste chancer for at overleve selv grimme flystyrt.

    mvh
    Martin CX

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •