Side 26 af 172 FørsteFørste ... 16232425262728293676126 ... SidsteSidste
Viser resultater 376 til 390 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #376
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig lidt, at man vælger at oprette denne tråd: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=36019 - og stadig lader visse folk i skakten håne andre folk, når nu de ikke lige har samme mening/humor som en selv...

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #377
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Jeg slæber ikke rundt på en taske, men jeg forstår tildels godt
    ››hvorfor. Hvis man har bælte, handsker, wristwraps, drikkedunk,
    ››albuebind, knæbind, dipbælte osv. så er det måske meget rart med
    ››en taske.


    ›Det undrer mig oprigtigt, at man har brug for alt det udstyr, når
    ›man skal træne i Fitness World.

    ›Kan man ikke nøjes med en t-shirt, shorts, løbesko og drikkedunk?
    Muligheden for at disse person har haft indbrud i deres skab 1 gang for meget er der også. Jeg kender flere der har fået brudt deres skab op i fitness world.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #378
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig virkelig, at et menneske kan se det sjove i at dreje lidt med bilen, så man med vilje sender et par liter vand på en cyklist.

    Nu gik det så ikke ud over mig, men manden der gav billisten fingeren, deler vidst min mening.

    Kald mig bare kedelig, men jeg kan ikke se det sjove i det.


  6. #379
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undrer mig over, at en bøf på engelsk, steak, udtales "stæjk" og ikke "stiik".

    En tilskuer der løber på banen, streaker, hedder jo heller ikke en "stræjker" men en "striiker".
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  7. #380
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jeg undrer mig over, at en bøf på engelsk, steak, udtales
    ›"stæjk" og ikke "stiik".

    ›En tilskuer der løber på banen, streaker, hedder jo heller ikke
    ›en "stræjker" men en "striiker".

    Det engelske sprog er et spøjst sprog.

    Hvad hedder denne?


    Den hedder ikke "biir", det er det noget andet der hedder.
    Der skal større kendskab til engelsk end mit for at forklare forskellen i udtalen af f.eks. hear/heard/heart/osv. Men at det sjældent giver mening - det har jeg forstået.

    Og der er langt flere eksempler end jeg lige kunne komme på.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #381
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V



    Er det dig, Benny?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  10. #382
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undre mig at Anni Fønsby har ændret navn -
    Journalisterne (fx på tv2) fortæller i sagen om hende noget i stil med "Anni ***** tidligere/bedre kendt som Anni Fønsby", så enten har journalisterne ikke fattet at hun gerne vil distancere sig fra sin offentlige figur i hverdagen eller også mener de med sædvanlig morale (eller mangel på samme) at Anni's navneændring også kan sælge aviser/maksimere licenspenge/forøge interessen.

    Hvad få Anni ud af sin navneændring, når alle kender hendes nye efternavn eller har hun simpelthen ikke gennemtænkt det?

    Mvh. Steffen

  11. #383
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvad få Anni ud af sin navneændring, når alle kender hendes nye efternavn eller har hun simpelthen ikke gennemtænkt det?
    Behøver hun at skulle 'få noget ud af det'? Det er da ikke så usædvanligt igen, at folk med flere navne veksler imellem, hvordan de bruges. Det har jeg selv gjort gennem livet - jeg har fire navne (og har også haft et femte), som jeg har brugt forskelligt alt efter situation. Ikke fordi jeg 'får noget ud af det' ej heller fordi 'jeg ikke har gennemtænkt det', men ganske enkelt fordi det blot passede mig bedst sådan. Det samme gør sig vel gældende for Anni.

    .
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  12. #384
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Bevares, følgende er ikke særlig et stort problem, men når man som jeg ofte cykler i området omkring Amalienborg ses det altså forholdsvist ofte:

    Det undrer mig at heste nyder total særstatus i trafikken og får lov til at skide veje og stræder til, uden at der gøres noget ved det.

    Hvis en bil lækker olie på vejen, består den næppe næste servicetjek.

    Hvis en hund lægger en dej på fortovet, er der også lovkrav om at det skal fjernes (selvom den semiabsurde lov vist nok er noget med, at det er husejernes ansvar) - og der ses i hvert fald ondt til hundeejere, der ikke samler op efter deres hund.

    Det undrer mig.

  13. De følgende 12 brugere er enige:

  14. #385
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at der kan stå "Copenhagen Drummers" på plakaten, til min guldfest?

    Tror arrangøren at det er en håndboldkamp? eller måske skanderborg festival?
    Imod moderne stemningsdiktatur

  15. #386
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig virkelig, at et menneske kan se det sjove i at
    ›dreje lidt med bilen, så man med vilje sender et par liter vand
    ›på en cyklist.

    ›Nu gik det så ikke ud over mig, men manden der gav billisten
    ›fingeren, deler vidst min mening.

    ›Kald mig bare kedelig, men jeg kan ikke se det sjove i det.

    Og så er det i øvrigt ulovligt og vil resultere i en erkendelighed fra ordensmagten hvis du bliver taget i det.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  16. #387
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at 22 årige spillere kan deltage til u21 EM. Jeg mener hvad er meningen med at holde et aldersbaseret turnering hvis man ikke overholder aldersgrænsen alligevel
    Europapokal

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  18. #388
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    331

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig at 22 årige spillere kan deltage til u21 EM. Jeg
    ›mener hvad er meningen med at holde et aldersbaseret turnering
    ›hvis man ikke overholder aldersgrænsen alligevel

    Det er vel fordi de har opfyldt alderskravet ved turneringsstart? Dvs. da kvalifikationen startede.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #389
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig at 22 årige spillere kan deltage til u21 EM. Jeg
    ›mener hvad er meningen med at holde et aldersbaseret turnering
    ›hvis man ikke overholder aldersgrænsen alligevel

    Reglerne for deltagelse er, at man skal have været U21-spiller da turneringen startede. Turneringen i denne sammenhæng regnes for hele kval-turneringen, der startede i 2009, dvs. spillere der er født 1. januar 1988 eller senere kan deltage.

    Logikken er selvfølgelig, at man skal kunne spille med det samme hold hele vejen gennem turneringen. Hvis man gik udelukkende efter alder på spilletidspunktet, kunne der opstå bizarre situationer, hvor en spiller eks. måtte smides hjem mellem semifinalen og finalen, fordi han tilfældigvis havde haft fødselsdag. Så det gør man naturligvis ikke.

  21. #390
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at 22 årige spillere kan deltage til u21 EM. Jeg mener hvad er meningen med at holde et aldersbaseret turnering hvis man ikke overholder aldersgrænsen alligevel
    Aldersgrænserne bliver overholdt. Men der regnes i årgange, og der regnes fra det tidspunkt, hvor turneringen starter. Og når turneringerne så løber i lang tid - længere end et år, så bliver spillerne i slutningen af turneringen (læs: i slutrunderne) lidt ældre.

    Der skal jo laves en grænse et sted, og den laver man altså nu ved turneringsstart. Så hvis spilleren er ung nok til at være med når turneringen starter, så må han også være med i slutrunden. Det er jo naturligvis lige for alle, og giver også god mening.

    Det ville f.eks.give nogle gevaldige skuffelser til spillerne. Konstante småudskiftninger ville også besværliggøre arbejdet med holdet, og dermed udviklingen af de unge spillere.

    Alternativet var jo at et land kvalificerede sig til en slutrunde, men så er tvunget til at stille op til selve slutrunden, med nogle helt andre spillere. Og det giver jo ikke meget mening. Det ville være lidt trist for en ung spiller at være med hele vejen gennem kvalifikationen, men så ikke kunne spille selve slutrunden, fordi han havde haft fødselsdag. En fødselsdag dagen inden selve finalen, kunne også være lidt trist.

    Edit: Damn vi er mange compulsive reloaders, der ikke laver andet end at hænge ud herinde.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •