Side 29 af 172 FørsteFørste ... 19262728293031323979129 ... SidsteSidste
Viser resultater 421 til 435 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #421
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Sådan en maskine bruger naturligvis en gedigen bunke strøm i
    ››løbet af 16 timer, men ud fra en "kynisk" økonomisk
    ››kalkyle, så kan det jo typisk IKKE betale sig at slukke for
    ››maskinen - set fra arbejdspladsens synspunkt.

    ›Det er jeg slet, slet ikke enig i, ougar. :-)
    Det kan umuligt være min fejl :-)

    Hvad med dem, der ligger syge
    Aldeles irrelevant. De sker så sjældent, at det ikke rykker ved resultatet.
    eller dem der heller ikke slukker i weekenderne eller ovenikøbet i deres ferie?
    Det er jo også irrelevant. Det kan man jo bare gøre. Det har ikke noget med hverdagsregnskabet at gøre. Jeg slukker også selv i weekenden.
    Hvis man kan optimere på opstartstiden, som man faktisk kan(!), så kan jeg ikke se at beregningen holder vand.
    Fin pointe. Den giver jeg gerne. Hvis man kan få sin maskine startet på under 1 minut, så holder mit regnestykke ikke længere. Og det er jo en ganske glimrende reel mulighed for de fleste at benytte dvale i stedet for at slukke helt.
    Derudover ved vi jo alle, at man ikke er effektiv i alle arbejdstimer hver dag.
    Men når jeg bliver forsinket et kvarter om morgenen, så betyder det jo ikke at jeg er mere effektiv resten af dagen. Tværtimod, fordi jeg nu er tvunget til at bruge min og andres tid på at brokke mig højlydt over min sløve computer, som er et kvarter om starte op :-)

    Deruover er der jo klimafordelen, som du selv nævner.
    Aldeles irrelevant set ud fra en kynisk økonomisk kalkule. Klimaudgiften deles solidarisk, så det kan ikke betale sig for min arbejdsgiver at betale for det. Det er jo dilemmaet. Ingen har fordel af at gøre noget alene, så vi arbejder os sammen mod afgrunden i stedet :-)

    Fra CapaSystems:
    Pudsigt nok nøjagtig de samme tal, som jeg hev ud af luften.

    Det lyder måske ikke af ret meget. Men i en virksomhed med 1000 PC´er, hvor 30% af dem står tændt efter arbejdstid, og hvor man arbejder 225 dage om året, kan den årlige elbesparelse løbe op i omkring 110.000 kWh. Dette svarer til ca. 188.000
    kr. i sparede el-udgifter og til en reduktion i virksomhedens CO2-udslip på 60 ton pr. år.
    Nok det tåbeligste argument af alle. Ja, tallene bliver store, når man ganger med et stort tal... Surprise. Det svarer jo naturligvis også samtidigt til at 300 medarbejdere spilder 7 minutter 225 gange hvert år, hvilket svarer til mere end 5 fuldtidsstillinger. Det er en DYR måde at spare 180.000 kr. i strøm. Det er naturligvis nok at kigge på regnskabet for en gennemsnitlig medarbejder. Det andet er bare pjat. Uanset hvor mange medarbejdere vi ganger med, så er resultatet det samme.
    Kan din pc ikke passende starte op, mens du henter din kaffe? :-)
    Jo, men det tager mig 1 minut at hente kaffe. Og det er ikke optimalt for min produktivitet (haha, det kan jeg ikke engang skrive uden at grine) at starte dagen med en kaffepause på et kvarter.

    Nej, det er peanuts der spares, og det eneste man kan bruge det til er PR meddelelser om sparet CO2, og det tager jeg mig lige så lidt af, som folk, der vil have mig til at gå 2 minutter kortere tid i bad om morgenen....

    I øvrigt, så er det væsentligste argument for at vi slukker maskinerne her på mit kontor, at det forbedrer indeklimaet ret markant, når man møder om morgenen næste dag.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #422
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg er fuldstændig enig i ougars argumentation; mener at hele emnet driver over i religion hvis man holder det kørende.

    Synes dog jeg ville nævne at en dansk bank ifm. indførelse af nyt telefon og PC system fik hele lortet forbundet sådan at maskinen automatisk lukkede ned om aftenen når medarbejderen gik hjem og begyndte opstart proceduren når medarbejdren (typisk om morgenen) viste sit elektroniske adgangskort til scanneren ved indgangen!

    Jeg tror sgu ikke el-besparelsen på noget tidspunkt tilbagebetaler den spids af et jetjager det hele kostede, men nørden i mig var imponeret :)
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #423
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jeg er fuldstændig enig i ougars argumentation; mener at hele
    ›emnet driver over i religion hvis man holder det kørende.

    ›Synes dog jeg ville nævne at en dansk bank ifm. indførelse af nyt
    ›telefon og PC system fik hele lortet forbundet sådan at maskinen
    ›automatisk lukkede ned om aftenen når medarbejderen gik hjem og
    ›begyndte opstart proceduren når medarbejdren (typisk om morgenen)
    ›viste sit elektroniske adgangskort til scanneren ved indgangen!

    ›Jeg tror sgu ikke el-besparelsen på noget tidspunkt
    ›tilbagebetaler den spids af et jetjager det hele kostede, men
    ›nørden i mig var imponeret :)

    Det tror jeg nu nok den gør :)

    http://www.hvadkosterspidsenafenjetjager.com/
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #424
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig en del, at butikker der reklamerer med "Tøj til friske piger" ALTID sælger tøj i Str: 46 og op.

    Hvis der er noget jeg ikke forbinder svært overvægtige kvinder med, er det ordet "frisk", sjovt de ikke kommer op med et bedre slogan...

    Mvh. "Friske" Pabbe ;O)
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #425
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig en del, at butikker der reklamerer med "Tøj
    ›til friske piger" ALTID sælger tøj i Str: 46 og op.

    ›Hvis der er noget jeg ikke forbinder svært overvægtige kvinder
    ›med, er det ordet "frisk", sjovt de ikke kommer op med
    ›et bedre slogan...

    ›Mvh. "Friske" Pabbe ;O)

    Ja det er sjovt som "blomstrede kjoler til menneskelige kummefrysere" ikke sælger.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #426
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Pabbe føler sig som en del af målgruppen for et salgslogan for dametøj i store størrelser?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #427
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    det undrer mig qt mqn i forvindelse med dækningen af air france styrtet i atlanterhavet altid ser dette billede: med en mand i tilsyneladen almindeligt tøj ovenpå haleroret: hvad laver han der. alle andre har våddrat eller reningsvset på. jeg er ikke ude i noget konspirationsteoretisk om at billedet er falsk det undrer mig oprigtigt at se en mand i almindelig trøje på et haleror midt ude i atlanterhave når der ikke blev fundet overlevende fra styrtet
    Europapokal

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #428
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det her er selvfølgelig ikke specielt tidsrelevant mere, men på den anden side kan det også være, at jeg bare er i vildt god tid. Desuden kan man diskutere, hvilken tråd det skal være i, men det er altså noget, der undrer mig.

    Til guldfesten var der som bekendt et relativt stort show efter kampen, blandt andet med en del musik.

    Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke kan få spillerne ind tidligere. Jeg forstår selvfølgelig godt, at de lige skal have lov til at fejre det alene i omklædningsrummet, samt at de naturligvis skal i bad, sætte håret og alt det der. Det virker bare som lidt i overkanten, når de stadig ikke var kommet på scenen, da jeg tog hjem godt og vel halvanden til to timer efter kampen sluttede.

    Det er trods alt spillerne de fleste af os vil fejre det med, så det ville efter min mening klart være at foretrække, hvis man eventuelt startede med, at lade Jokeren spille en håndfuld numre, hvorefter man lod spillere og fans fejre mesterskabet sammen.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #429
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    264

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at hele Danmarks talentfabrik - Brøndbyernes IF - har råd til at afgive et bud på 16,5 mio for én spiller. Efter at de har præsenteret underskud på underskud, og har meldt ud at de vil prøve at efterligne Dortmund-modellen med billige indkøb også ellers satse på egen avl..
    Sidst redigeret af FCKiChampionsLeague : 10.06.11 kl. 12:05

  18. #430
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig, at hele Danmarks talentfabrik - Brøndbyernes IF -
    ›har råd til at afgive et bud på 16,5 mio for én spiller. Efter at
    ›de har præsenteret underskud på underskud, og har meldt ud at de
    ›vil prøve at efterligne Dortmund-modellen, med billige indkøb
    ›også ellers satse på egen avl..

    ... Har du ikke hørt om den der hedgefond?

  19. #431
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    264

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Det undrer mig, at hele Danmarks talentfabrik - Brøndbyernes IF -
    ››har råd til at afgive et bud på 16,5 mio for én spiller. Efter at
    ››de har præsenteret underskud på underskud, og har meldt ud at de
    ››vil prøve at efterligne Dortmund-modellen, med billige indkøb
    ››også ellers satse på egen avl..

    ›... Har du ikke hørt om den der hedgefond?

    Den havde jeg faktisk ikke lige med i overvejelserne. Det irriterer mig dog, at Brøndby bliver ved med at få den slags 'forærende' penge jf. pengene fra Kasi.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #432
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det kan umuligt være min fejl :-)


    Har jeg påstået det? :-)

    Jeg tillader mig at svare i en samlet tekst, da jeg hader de her lange svar til svar-dialoger på Sidelinien. Det andet er mere læsevenligt. :-)

    Summa sumarum, så mener jeg mener ikke at du kan bruge en kynisk økonomisk kalkyle til noget som helst. :-) Du bliver nødt til at inddrage en lang række andre faktorer. Derfor mener jeg at din kalkyle ikke er brugbar.

    Forskellen på det du siger og det jeg siger, er at besparelsen ved at slukke sin computer, er målbar, det er arbejdstiden ikke på samme måde. Som du selv skriver, så bruger du i hvert fald et kvarter af din tid på Sidelinien, hvilket svare til et tab for virksomheden på cirka 46 kroner ved en månedsløn på 30.000,- og et arbejdsår på cirka 250 dage, altså cirka 21 dage pr. måned og lavt sat med 7 timer per dag. Din arbejdsgiver har en fastsat udgift med din løn. Besparelsen ved at slukke din computer kan måles direkte i et strøm regnskab. Hvis du ser det i forhold til hvor mange timer du reelt er effektiv om dagen, så er besparelsen helt klar i mine øjne. Alle ledere er da klar over, at du ikke er effektiv igennem en hel arbejdsdag. Så set i forhold til det, så er der noget at hente. Jeg mener også at det ikke er irrelevant om folk er syge eller ej, for det er jo bare en ud af et ocean af faktorer, der indvirker på at besparelsen er større. Der hvor jeg arbejder, har en del folk fx også flere laptops. Jeg har lavet undersøgelser der viser at de faktisk ikke slukker for nogen af deres laptops og flere gør det heller ikke i weekenden og jeg er bange før at det også for nogen gør sig gældende i deres ferie. Der er også et marketingsaspekt og fastholdelse og tiltrækning af medarbejdere i det, men det er ligeså uhåndgribeligt, som din beregning af tabt arbejdstid kontra nedlukningsbesparelsen. :-)

    Den vigtigste faktor viser dog at være opstartstiden, men også ting som uvidenhed og glemsomhed er i spil, samt folk opfattelse af hvad de vil bruge deres tid på. Du vil gerne bruge din arbejdstid på Sidelinien, men vil ikke spare virksomhedens økonomi og miljøet ved at slukke din laptop. Det kan man jo tænke over, men det handler vel også om arbejdskultur. Der hvor jeg arbejder, er det mere normen end undtagelsen, at man ofte arbejder over. I det perspektiv, er besparelsen lysende klar.

    Derudover har de største danske virksomheden forpligtet sig til at nedsætte deres CO2-forbrug. Du kan ikke anskue det, uden at tage dette aspekt med også.

    En anden ting er at strømprisen i de kommende år, kommer til at stige, hvor meget, diskuteres stadigvæk:

    http://www.energibolig.dk/Energinyhe...atomkatastrofe

    http://ing.dk/artikel/117423-elprise...yske-a-vaerker

    Så fremsynede virksomheder, har selvfølgelig også dette aspekt med i deres kalkyle. :-)

    Så ud fra ovenstående, mener jeg faktisk, med al respekt, at dine antagelser er noget vrøvl, ougar. Har du selv lavet empiriske undersøgelser på området?

    Der er et stort skift / forandring igang på området og jeg tror at du er farvet af dine forforståelser.

    Mvh

    zebos

    Ps. Andre undersøgelser underbygger også dette. At stå på skuldre af giganter, er en god ting.
    Sidst redigeret af zebos : 10.06.11 kl. 20:17
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #433
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undrer mig over at min iPod 5g tænder når jeg tager hørebøfferne ud. Det betyder at jeg, hver gang jeg vil bruge hørebøfferne til min pc, skal tage taste låsen fra, slukke og slå taste låsen til. But why Apple?!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #434
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    169

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at bold.dk ikke har et system, der betyder, at stillinger opdateres automatisk, når man opdaterer et resultat. I samme forbindelse undrer det mig, at de opdaterer resultater i deres bold.tabeller-sektion, inden de opdaterer stillingen i tabellen. Det er irriterende, at man skal vente et godt stykke tid efter en kamps afslutning, inden man kan se dets indflydelse på stillingen, og det er forvirrende, især når holdene har spillet et forskelligt antal kampe, at man ikke kan være sikker på, om det seneste resultat er regnet med i stillingen.

    Det må da være enormt ressourcekrævende og fejlbehæftet, hvis der skal sidde en og opdatere stillingerne manuelt. Og hvis ikke det er tilfældet, kan jeg overhovedet ikke forstå, hvorfor der skal være denne forsinkelse på opdatering af stillinger.
    "Me fail English? That's unpossible"
    -Ralph Wiggum

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #435
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    140

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    at mine linser tilsyneladende lever deres eget liv.

    Jeg tager dem ud på nøjagtig samme måde hver aften, men om morgen når de skal i øjnene igen, vender venstre linse altid* korrekt mens den højre skal vendes før den kan komme på plads i øjet.


    Dét undrer mig i den grad!!!


    *efter en fintælling hedder det 13 ud af 14 dage hvor den vender korrekt*
    jEoLY

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •