Side 35 af 172 FørsteFørste ... 25323334353637384585135 ... SidsteSidste
Viser resultater 511 til 525 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #511
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Må være en Vahl, men jeg kan simpelthen ikke forstå at man, af alle steder, benytter toiletbrættet til at tage sit coke-speed-whatever.

    Jeg så for nyligt en norsk dokumentar, hvor de havde taget prøver fra ti diskoteker's toiletbræt. Heraf viste ni prøver sig at være positive, mens den tiende lå under analysemetodens detektionsgrænse. Wtf?!

    Selv med et beskedent kendskab til mikrobiologi, så er det dope for min gag refleks:-/
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #512
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Alverdens brugerflader. Uendeligt få af dem er designet mhp. bare nogenlunde overskuelighed, men er tværtimod domineret af ingeniørbegreber og nørdesprog. Enten ska man tæve gennem en ulæselig instruktion fyldt med indforståede begreber (hvoraf jeg har set en del forklaret med cirkulære selvhenvisninger!), eller osse ska man ud i trial-and-error. Det er da dybt underligt at det synes at være et mål for så mange virksomheder at gøre det så svært som muligt for deres kunder.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  4. #513
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig at folk der ser meget meget tørstige ud (læs
    ›hælder 20-25 øl i sig om dagen) stort set ALTID køber deres øl på
    ›tankstationer eller kiosker.

    ›Jeg forstår udmærket de gør det hvis trangen til en hygge sixpack
    ›melder sig kl. 23:00, men hvorfor midt på dagen?

    ›hvis jeg var i deres sko ville jeg da vade over på den anden side
    ›af gaden og købe dobbelt antal øl til sammen pris, de fleste af
    ›dem ligner ikke nogle der tjener megadadlen, hvorfor så ikke få
    ›dobbelt så mange øl ud af rådighedsbeløbet?

    ›Sært....

    Det hænger faktisk meget rationelt sammen. Hvis du lover ikke at spørge hvor jeg ved det fra, så vil jeg give dig dette diagram der nogenlunde beskriver tingenes tilstand.



    En dranker eller tørstig mand, om du vil ved godt hvor fuld han kan blive for sine penge. Og han ved godt at hvis han køber en kasse i et supermarked, ja så kan han ikke styre sin brandert. Det er ret sjældent at misbrugere reelt ønsker at miste jordkontakten, så derfor køber de tørstige mænd og damer ofte deres øl hvor de er dyrere for simpelthen at kunne styre deres alkoholforbrug.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #514
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg skal blankt erkende, at jeg i tidernes morgen som tankpasser fik besøg af en del tørstige typer.

    Det undrer mig, at man i den grad kan være gået udenom de horder af alkoholikere og andet stortdrikkende folk, der handler øl i discountmarkederne. Efter jeg har fået en dreng og ofte har ham med på indkøb må jeg sige, at der ikke er langt mellem de stangvisne ølkøbere. De har nemlig en enorm kraftig trang til at kommentere drengen, eller komme med flinke velmenende råd.

    (jeg afviser dermed ikke, at hovedparten af de tørstige handler på tankstationerne, hvis totalmængden bare er enorm, jeg tvivler blot)

  7. #515
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,498

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I disse høsttiderer - traktorer og majetærskere på vejene.
    Er de køretøjer ikke designet til at køre på MARKEN, eller er der noget jeg har misforstået? Jeg mener, de ser jo ud til at fungere ganske udemærket, MENS de høster - men bagefter, når landmand Clausen skal hjem, så er det ud på landevejen, og trække kø - ja, jeg undres....

  8. #516
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›I disse høsttiderer - traktorer og majetærskere på vejene.
    ›Er de køretøjer ikke designet til at køre på MARKEN, eller er der
    ›noget jeg har misforstået? Jeg mener, de ser jo ud til at fungere
    ›ganske udemærket, MENS de høster - men bagefter, når landmand
    ›Clausen skal hjem, så er det ud på landevejen, og trække kø - ja,
    ›jeg undres....

    Nu er det jo ikke sådan at landmand Clausen har brugsret over ALLE marker i nærområdet men sandsynligt kun hans egne. Og så når kornet er tærsket fra skal det fra marken til kornsiloerne hos f.eks. DLG eller noget. Kunne nu se smukt ud hvis Clausen tog den ud over Jensens, Hansens og Gårdmand Bjørns marker... Men den går ikke

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #517
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›I disse høsttiderer - traktorer og majetærskere på vejene.
    ›Er de køretøjer ikke designet til at køre på MARKEN, eller er der
    ›noget jeg har misforstået? Jeg mener, de ser jo ud til at fungere
    ›ganske udemærket, MENS de høster - men bagefter, når landmand
    ›Clausen skal hjem, så er det ud på landevejen, og trække kø - ja,
    ›jeg undres....

    Ud over ovenstående glimrende forklaring, så findes der også: Maskinstationer. Det er næringsdrivende, der har en masse landbrugsmaskiner, som de bruger til at udføre diverse landbrugsrelaterede aktiviteter med på forskellige jorde. Lad mig i flæng nævne: Pløjning, harvning, høstning, gyllespredning.... Da det er de færreste landbrugskøretøjer, der er udstyret med vinger eller andet flyveudstyr, så er disse maskiner, desværre tvunget til at bruge de almindelige veje, når de skal fra marken og tilbage til maskinstationen (eller omvendt).

    Mvh Bjørn

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #518
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Nu må der gerne komme en sagkyndig på banen, men er det ikke sådan at man i Danmark skal have sine marker op til sin gård? Eller er det en sandhed med modifikationer? (Jeg mener at have hørt engang at det var anderledes i Slesvig, fordi de jo ikke var en del af selve kongeriget Danmarks landboreformer, og at man derfor stadig under tiden har blandede marker "strøet" ud over et større areal i Sønderjylland.) Hvis det er tilfældet er der jo større grund til at undre sig over, at landmanden ikke blot kører direkte fra sin mark og i garagen med sin mejetærsker, forsåvidt det altså ikke er en han har lejet hos den lokale maskinstation.

  13. #519
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Nu må der gerne komme en sagkyndig på banen, men er det ikke
    ›sådan at man i Danmark skal have sine marker op til sin gård?

    Det skal man ikke - det er fuldt ud lovligt og muligt at eje jord der ikke ligger tæt ved ens gård, ligesom man jo også kan forpagte den. Om det er en regel der har ændret sig i løbet af de sidste mange år, ved jeg ikke.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #520
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Nu må der gerne komme en sagkyndig på banen, men er det ikke
    ››sådan at man i Danmark skal have sine marker op til sin gård?

    ›Det skal man ikke - det er fuldt ud lovligt og muligt at eje jord
    ›der ikke ligger tæt ved ens gård, ligesom man jo også kan
    ›forpagte den. Om det er en regel der har ændret sig i løbet af de
    ›sidste mange år, ved jeg ikke.

    Det har den så ikke, kan jeg hjælpe med. De eneste regler der omhandler jordeje i forbindelse med landbrug er sådan set miljølovene omkring harmoniregler i forbindelse med husdyrbrug, og så er der lidt specielle regler omkring hvor meget såkaldt "landbrugspligtig" jord en lægmand (en person uden relevant landbrugsfaglig uddannelse/viden) kan eje (tidligere maks. 30ha, men om det har ændret sig de sidste par år ved jeg så ikke). Tidligere var der så også regler om, hvor mange landbrugsejendomme éen landmand måtte eje (og lægge sammen til en bedrift), men så vidt jeg husker har VK regeringen ændret lidt på dette - men jeg kan ikke huske hvordan helt præcist.

    Men der er som sådan ikke noget i vejen for at eje/forpagte/dyrke jord flere kilometer væk fra sin ejendom hvor gården ligger.

    Mvh.
    Flemming.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #521
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at Arsene Wenger får to kampes yderligere karantæne fra bænken efter at have haft kontakt med sin assistent Pat Rice, da han var henvist til tribunen i den første ChL-kvalkamp mod Udinese. Og ikke mindst hvis det er sandt, at han inden kampen skulle have fået besked om at der ikke er forbud mod den kommunikation.

    Det er ikke mindre sært, når man husker denne situation -



    - der ikke blev en del af sagen mod José Mourinho efter sidste års semifinale i Madrid. Så meget for den store UEFA-forfølgelse af José, i øvrigt ;-)

    mvh,
    -smølle

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #522
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    - der ikke blev en del af sagen mod José Mourinho efter sidste års semifinale i Madrid. Så meget for den store forfølgelse af José, i øvrigt ;-)
    Ah, det er jo ikke ulovligt at låne et stykke papir af sidemanden :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #523
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    390

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig Københavns Kommune tror de kan trylle 2200 parkeringspladser væk ifm. Cykel VM i København, og nøjes med at henvise til en smule udvidet parkeringszoner. Regner de seriøst med at der kan findes 2200 pladser i de allerede presset områder?
    Senior Procrastinator

  22. #524
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Og slet ikke, hvis man har allieret sig med en Benny!

    Hvad angår parkeringspladserne, så undrer det mig, at man ikke har lagt mærke til, hvor mange P-pladser der er blevet sløjfet, uden at der er kommet noget andet.

    Edit: Min undren er nu ændret til en undren over, hvordan jeg kunne læse det indlæg så skidt og fare i blækhuset med en halv vind. Det er åbenbart op til folk bare at finde de pladser, og ikke kommunen der "bare" skal lave nogle nye pladser.
    Sidst redigeret af FC Franni : 22.08.11 kl. 20:14

  23. #525
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Først. Al mulig respekt for folk der gerne vil hylde de døde eller hvad de nu gør. Men det undrer mig lidt at nogle (eller ret så mange), danskere bruger RiP eller Rest in Peace, når det nu lyder så smukt at sige Hvil i Fred


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •