Side 40 af 172 FørsteFørste ... 30373839404142435090140 ... SidsteSidste
Viser resultater 586 til 600 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #586
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det er muligt at jeg i dette tilfælde er blottet for empati
    ›Joachim B. Olsen-style. Men det undrer mig i den grad at denne
    ›familie får taletid i Ekstra Bladets årligt tilbagevendende
    ›jule-artikelserie om fattige familier. Misforstå mig ikke, det er
    ›selvfølgelig en trist skæbne, men der må trods alt være nogen der
    ›har det en del værre.

    ›[LIST]
    ›[*]På billedet ligger der to pakker smøger - Hvad med at stoppe med at ryge?
    ›[*]På billedet er der en sattelit-boks under TV'et - hvad med at
    ›opsige abonnementet (nu ved jeg selvfølgelig ikke om den bare
    ›står der for syns skyld)
    ›[*]Undlade at købe iPhones - der ligger 2 stk. foran faderen
    ›[*]Undlade at have husdyr - hund+fisk
    ›[*]Omlægge diæten

    Hvis man nu gad anstrenge sig for at læse HVORFOR familien angiver de har færre penge er det måske mere forståeligt at de har et par "luksusgoder". De er (så vidt jeg kan læse) alene havnet i deres nuværende situation, fordi faren er blevet (længerevarende) syg, mistede sit job, hvor efter økonomien kuldsejlede (hvis han ikke har været i a-kasse, er han endt på kontanthjælp, hvor der jo er et loft på hvor meget familien kan modtage, da moren også modtager en social ydelse).

    Så goderne som iphones er nok købt da det gik godt, sattelit-boksen har måske en bindingsperiode, der kun kan opsiges engang om året (viasat-style), og selvfølgelig afliver man/går af med sine kæledyr fordi man bliver syg, det siger da sig selv.

    Derudover aner du jo ikke OM de har lagt deres diæt om, hvilket jeg godt nok tvivler på, (blandt andet pga. et forventet uddannelsesniveau, der ikke fremstår som meget over ufaglært). Der ud over er det oftest de fattigste i Danmark, der lever usundest, hvor mange forskellige faktorer spiller ind.

    Det eneste punkt hvor jeg mener du har en pointe er ved rygningen, men de fleste der har prøvet at ryge, kan vist også fortælle hvor svært det er at stoppe igen - især hvis der er et psykisk pres på familien pga. økonomiske og helbredsmæssige problemer. Men de kunne selvfølgelig stoppe med at købe "mærkevare" cigaretter og nøjes med at ryge hjemmerullede.

    Derudover mener jeg så også at artiklen er misvisende - der er langt flere familier i Danmark der har det langt værre end denne, (reelt kan de jo være ovenpå igen økonomisk allerede til næste år, hvis faren bliver rask og kommer i arbejde igen) og deres umiddelbare problem i forhold til sønnens forventninger til julegaver, er vist mere, at han er blevet forvænt til at modtage gaver af en hvis størrelse (især hvis han forventer flere af de største ønsker skal gå igennem), dengang økonomien havde det godt.

    Mvh. Flemming - der undskylder for den til tider hårde tone i indlægget, men det er altså bare for nemt at sidde og spille klog på andres vegne, når man ikke bliver præsenteret for hele billedet.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #587
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››Det er muligt at jeg i dette tilfælde er blottet for empati
    ››Joachim B. Olsen-style. Men det undrer mig i den grad at denne
    ››familie får taletid i Ekstra Bladets årligt tilbagevendende
    ››jule-artikelserie om fattige familier. Misforstå mig ikke, det er
    ››selvfølgelig en trist skæbne, men der må trods alt være nogen der
    ››har det en del værre.

    Undrer mig over at det er nødvendigt at fortælle sin unge at man ikke kan give ham en PS3 eller bærbar!

    Har godt nok aldrig fået så dyre julegaver og jeg føler mig sgu ikke snydt af min mor eller føler jeg har haft dårlige juleaftener af den grund!


  4. #588
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvis man nu gad anstrenge sig for at læse HVORFOR familien
    angiver de har færre penge er det måske mere forståeligt at de
    har et par "luksusgoder". De er (så vidt jeg kan læse)
    alene havnet i deres nuværende situation, fordi faren er blevet
    (længerevarende) syg, mistede sit job, hvor efter økonomien
    kuldsejlede (hvis han ikke har været i a-kasse, er han endt på
    kontanthjælp, hvor der jo er et loft på hvor meget familien kan
    modtage, da moren også modtager en social ydelse).
    Nu er det jo ikke fordi at det er svært at læse en Ekstra Bladet-artikel. Men hvis man nu har et akut behov for at dele sin armod med hele nationen, så kunne man måske gøre sig den ulejlighed at fjerne diverse luksus-goder fra kameralinsens altfangende øje. At de er havnet i en økonomisk uoverskuelig situation er selvfølgelig trist for dem - men at pive over at sønnen ikke får en julegave til min. 2000 DKK er idioti!

    Derudover aner du jo ikke OM de har lagt deres diæt om, hvilket
    jeg godt nok tvivler på, (blandt andet pga. et forventet
    uddannelsesniveau, der ikke fremstår som meget over ufaglært).
    Der ud over er det oftest de fattigste i Danmark, der lever
    usundest, hvor mange forskellige faktorer spiller ind.
    Nej, det ved jeg af gode grunde ikke om de har. Men jeg er langt fra enig med dig at det er grundet deres fattigdom at de lever usundt. Det er udelukkende en vanesag.
    Det eneste punkt hvor jeg mener du har en pointe er ved
    rygningen, men de fleste der har prøvet at ryge, kan vist også
    fortælle hvor svært det er at stoppe igen - især hvis der er et
    psykisk pres på familien pga. økonomiske og helbredsmæssige
    problemer. Men de kunne selvfølgelig stoppe med at købe
    "mærkevare" cigaretter og nøjes med at ryge
    hjemmerullede.
    Enig, det er svært at stoppe, det ved jeg. Men det er ikke umuligt, og hvis de (som jeg formoder de gør) tilsammen ryger for min. 70 kr. dagligt, så kunne et månedligt forbrug på hvad en PS3 koster, nok være en solid motivationsfaktor?

    Mvh. Flemming - der undskylder for den til tider hårde tone i indlægget, men det er altså bare for nemt at sidde og spille klog på andres vegne, når man ikke bliver præsenteret for hele billedet.
    Jeg synes ikke din tone er hård, men det er nemt for mig at spille klog ;-) Udgangspunktet i mit indlæg var jo netop at jeg blev præsenteret for et billede der ikke stemte overens med familiens trængsler.
    Vi sender et postkort fra Europa
    JZC#20's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #589
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    men at pive over at
    ›sønnen ikke får en julegave til min. 2000 DKK er idioti!

    Det er vi så 100% enige om, hvilket jeg vist også nåede frem til var deres største problem ;-) - og mon ikke knægten overlever uden de store gaver i år (som Fiscker så rigtigt skriver ovenfor, behøver man jo ikke tage skade fordi man ikke modtager store gaver).

    Jeg kan så også se at jeg vist læste dit indlæg i en forkert opfattet tone - vi er vist ikke så uenige som jeg selv lagde op til at vi var.

    mvh. Flemming.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #590
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at sporten.dk sætter rundens hold fra Superligaen inden mandagskampen er spillet. Gør de altid det? http://www.sporten.dk/fodbold/her-er...-i-superligaen

  9. #591
    Snavs Slettet

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Thomas Rasmussen om sin sidste kamp for Brøndby, hvor han ikke blev skiftet ind (fra bold.dk):

    Jeg er ekstremt skuffet over det, og jeg kan ikke se, hvordan man kan argumentere for, at jeg ikke skulle ind, udtaler Thomas Rasmussen til Ekstra Bladet og uddyber:

    - Så selvfølgelig er jeg dybt skuffet. Det var ikke den måde, jeg ville slutte på i Brøndby, men jeg måtte åbenbart nøjes med blomster, pointerer Rasmussen.
    Måske det er sagt i affekt. Alligevel undrer det mig, at en professionel fodboldspiller mener, at hans egen afskedsscene skulle være en væsentligere parameter for indskiftningerne end jagten på det optimale resultat.

    http://www.bold.dk/nyt/TR-skuffet-over-manglende-afsked

    Claus

  10. #592
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Thomas Rasmussen om sin sidste kamp for Brøndby, hvor han ikke
    ›blev skiftet ind (fra bold.dk):



    ›Måske det er sagt i affekt. Alligevel undrer det mig, at en
    ›professionel fodboldspiller mener, at hans egen afskedsscene
    ›skulle være en væsentligere parameter for indskiftningerne end
    ›jagten på det optimale resultat.

    http://www.bold.dk/nyt/TR-skuffet-over-manglende-afsked

    ›Claus

    I forhold til jagten på det optimale resultat undrer det mig, når nu du ellers er så flittig til at citere, at du ikke får Rasmussens sportslige pointe med:

    - Det handlede ikke om, at jeg skulle hyldes, men jeg ville gerne have sagt ordentligt farvel til fansene efter seks et halvt år herude. Og jeg forstår ikke, at man ikke drager nytte af, at man har en spiller på bænken, der er fyldt med selvtillid efter at have afgjort kampen mod FCK, fastslår venstrekanten.
    ;)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #593
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I forhold til jagten på det optimale resultat undrer det mig, når nu du ellers er så flittig til at citere, at du ikke får Rasmussens sportslige pointe med:
    Det er stadig tåbeligt tuderi. Naturligvis kan der ikke tages det mindste hensyn til at han vil sige farvel til fansene eller lign. i en betydende kamp, hvor man er bagud 0-1.

    At han så selv mener, at han er den optimale mand at smide ind i jagten på et mål, bare fordi han scorede sit første mål i 42 kampe i sidste uge, det er jo bare tåbeligt. Auri skal forsøge at vinde kampen, og mon ikke han gjorde sit bedste. Man skal da også være lidt skævt tænkende - eller være Thomas Rasmussen - for at mene, at han er den helt rigtige offensiv-satsning i de sidste minutter af en kamp.

    Han er naturligvis bare lidt frustreret i situationen, og derfor siger han tåbelige ting :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #594
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig og irriterer mig, at det skal koste en absolut formue at få fat i den ris som har fået tilsat lidt vilde ris som et velsmagende lille pift. Selv i discountbutikkerne er det et kilo til 25 kroner, og det er aldrig på tilbud.

    Og regner man så lidt på det? Så er der 15% vilde ris i. 150 gram. Siger vi, at de resterende 850 gram almindelige ris koster en tier, lidt mere end en pakke på et helt kilo men lad da gå - så er det 15 kroner for 150g vilde ris. 100kr for 1kg. Whaa? Hvordan i himlens navn kan sådan nogle være flere gange dyrere end det meste af det der ligger af frisk kød?

    Sært. Meget sært.

    mvh,
    -smølle

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #595
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at fans af vores klub (og sikkert også andre) altid har travlt med hvem der bør sælges og sendes videre til andre klubber.

    I min verden er det fint med flere alternativer til div. pladser på holdet og kan ikke se problemet med en TK, Johnny Thomsen osv i truppen, for mig er det LANGT vigtigere hvem der kommer og at de er stærkere end dem vi har, og inden "De koster klubben løn" kortet bliver spillet så undrer denne bekymring om FCK`s økonomi mig også, fordi det oftest er de samme fans der kræver nye indkøb til mange millioner.

    Misforstå mig ikke, jeg ved godt en trup skal være i balance men selvom vi skriver med lars Jacobsen forstår jeg ikke denne iver for at kyle det eneste alternativ til højre back på porten fordi "han er røv dårlig" han er vel bedre end ingenting?
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  17. De følgende 12 brugere er enige:

  18. #596
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at benzinprisen sådan kan hoppe frem og tilbage fra omegnen af 10,50kr/l til 12,50kr/l i løbet af ganske kort tid. Vi taler lørdag/søndag morgen/eftermiddag.

    Det undrer mig seriøst med så store udsving, og det undrer mig endnu mere, hvordan det kan ske på samtlige stationer!

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #597
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig, at benzinprisen sådan kan hoppe frem og tilbage
    ›fra omegnen af 10,50kr/l til 12,50kr/l i løbet af ganske kort
    ›tid. Vi taler lørdag/søndag morgen/eftermiddag.

    ›Det undrer mig seriøst med så store udsving, og det undrer mig
    ›endnu mere, hvordan det kan ske på samtlige stationer!

    Da jeg selv har arbejdet på en tank, kan det være jeg kan kaste lidt lys over sagen. Hver dag kl. 10. går tankstationerne på "listepriser", altså priser udstukket af tank-kæden. Resten af dagen bliver prisen reguleret efter omkringliggende tankstationers priser - hvilket foregik med kikkert ned til de andres skilte :) F.eks. skulle vi på den tank jeg arbejde på, altid ligge 24øre under på Diesel og 8øre under på 95 i forhold til nabotanken...

    Sådan foregik det i hvert faldet for en 5-6år siden :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #598
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›I min verden er det fint med flere alternativer til div. pladser
    ›på holdet og kan ikke se problemet med en TK, Johnny Thomsen osv
    ›i truppen, for mig er det LANGT vigtigere hvem der kommer
    ›og at de er stærkere end dem vi har, og inden "De koster
    ›klubben løn" kortet bliver spillet så undrer denne bekymring
    ›om FCK`s økonomi mig også, fordi det oftest er de samme fans der
    ›kræver nye indkøb til mange millioner.

    Det tror jeg godt jeg kan forklare.

    Det er fordi de to pågældende spillere har spillet en række dårlige kampe. En lang række, for den enes tilfælde.

    Og hvis de er væk, gentager det sig ikke.

    Det er et gæt, men jeg tror det holder :-)

    mvh,
    -smølle

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #599
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Tak for lyset.

    Jeg må så undres over, at prisen altid lader til at blive sænket frem mod næste dag kl 10 så. Da jeg i tidernes morgen arbejdede på tank skyldtes hele nationens undren altid, hvordan det kunne lade sig gøre at de "store kendte mærkestationer" altid på forunderlig vis kunne følges ad.

    Hvis de gør det, og lavprisselskaberne så korrigerer i forhold til dem, så er de da vist de næste i kartelbødekøen. Hvis de ikke allerede har været der.

  25. #600
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    280

    Aftenens CL-kampe

    I anledning af dette indlæg som jeg er fuldt ud enig i. Undrer denne her afstemning fra nationen mig dybt. Hvordan kan så mange finde interesse i Eriksen vs. Real Madrid på halvt kraft, en kampe som desuden er blottet for spænding?

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •