Side 44 af 172 FørsteFørste ... 34414243444546475494144 ... SidsteSidste
Viser resultater 646 til 660 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #646
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at mange kvinder på facebook lige meget Hvor grimme de er, bare skal smide et billede op af dem selv med lidt trutmund eller Pandaøjne, så vrimler det frem med kommentarer fra deres veninder der fortæller hvor "babeagtige,lækre,smukke,frækk e" de ser ud.
    Hvem tror de de narre? underligt.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar


  2. #647
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at når UPS skal afleverer en pakke, så kan det lade sig gøre inden for 9-17, men skal de hente en pakke, så kan de gøre det inden for et tre timers interval som jeg selv kan vælge. Jeg er med på at budbringeren har en rute med pakker der skal omdeles, og man ikke ved hvor lang tid det tager, men omvendt ved man vel heller ikke længe det tager at afhente nye pakker hos kunderne?

    Jeg undrer mig...

  3. #648
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at når UPS skal afleverer en pakke, så kan det lade sig gøre inden for 9-17, men skal de hente en pakke, så kan de gøre det inden for et tre timers interval som jeg selv kan vælge. Jeg er med på at budbringeren har en rute med pakker der skal omdeles, og man ikke ved hvor lang tid det tager, men omvendt ved man vel heller ikke længe det tager at afhente nye pakker hos kunderne?

    Jeg undrer mig...
    Jeg skal ikke kunne sige det, men mit umiddelbare bud er lidt konspirationsagtigt: Når du skal sende pakken, har du forhandlingsovertaget - hvis det er for besværligt vælger du måske en konkurrent; - omvendt når du skal modtage - hvis du ikke er tilfreds med servicen kan du jo ikke umiddelbart vælge at modtage pakken fra en konkurrent. Således tror jeg at prioteringen med hensyn til servicen overfor "fangede kunder" og potentielt nye kunder er kynisk/økonomisk rationel fra UPS side.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #649
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Producenter af blandingsbatterier til brusere undrer mig. Nu om dage har alle blandingsbatterier en punkt for temperaturen, hvor hvis man skal over dette, skal man trykke på en lille knap for at dreje videre. Denne knap undrer mig gevaldigt. Rettere sagt undrer standardinstillingen for denne knap mig. Jeg har endnu til gode at tage et brusebad med blandingsbatteri, hvor temperaturen for hvor denne knap midlertidigt stopper opjusteringen af varmen, hvor det ikke var alt for koldt at tage et bad i. Det eneste formål jeg kan se med denne knap er, at minde folk om ikke at skrue for meget op for varmen og og derved spare. Men hvis man ikke kan tage et bad uden alligevel at skrue forbi dette punkt, hvad er så meningen?

    Det kan godt være det bare er mig[1] der har det sådan og jeg må indrømme, at jeg ikke har været i bad med en statistisk signifikant del af de mennesker der bruger blandingsbatterier med sådanne knapper til med sikkerhed at kunne udtale mig, men skruer alle ikke bare fordi? Og hvad er pointen så? Jeg undrer mig.


    1: Da min dykkerhobby får mig til at dykke i iskoldt vand, nogle gange endda under isen, betragter jeg ikke ligefrem migselv som kuldskær.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #650
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    57

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Børnesikring????

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #651
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af +Christoffer+ Se meddelelser
    Producenter af blandingsbatterier til brusere undrer mig. Nu om dage har alle blandingsbatterier en punkt for temperaturen, hvor hvis man skal over dette, skal man trykke på en lille knap for at dreje videre. Denne knap undrer mig gevaldigt. Rettere sagt undrer standardinstillingen for denne knap mig. Jeg har endnu til gode at tage et brusebad med blandingsbatteri, hvor temperaturen for hvor denne knap midlertidigt stopper opjusteringen af varmen, hvor det ikke var alt for koldt at tage et bad i.
    Det er ganske enkelt for at forhindre, at man - ved et uheld - skruer så højt op for temperaturen, at man brænder/skolder sig.

    Selvom man altid drejer forbi det punkt, så gør man det formentlig bevidst, og sørger derfor formentlig for ikke at flå termostaten op på 80 grader.

    Om det har nogen som helst effekt aner jeg ikke, men ikke desto mindre, så føler jeg mig ret overbevist om, at det er formålet.

    Personligt ville jeg nok foretrække en dims, der forhindrede mig i at gøre vandet for koldt :-)

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 31.01.12 kl. 20:51
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #652
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I forbindelse med ovenstående badsnak ledes jeg hen mod arnen for de fleste af mine undringer!: Gladsaxe Svømmehal.

    Det undrer mig, at perioden er så kort, når jeg tænder for bruseren; ja! Hvis folk går midt i et tryk er det da fjollet at den bruser videre i 30 sekunder, hvor det nu føles som max 10 sekunder.

    Det undrer mig, at noget der ligner et nogenlunde pænt udsnit af den ganske danske mand producerer så uendelige mængder af nullermænd og tåfnuller, at det er ganske umuligt at undgå at jokke rundt i.

    Min kampundren er dog, at det endnu ikke i mit efterhånden lange liv er lykkedes mig at møde et såkaldt "waterfree closet" ( på dansk: piskumme uden vandskyl) som ikke lugtede fælt. Det skete ej heller i svømmehallen, hvor de dog i det mindste havde sat en flot lamineret A4 op med et Hvis toilettet lugter, kontakt da personalet. Jeg formoder at de uendelige henvendelser ude i skranken er en delårsag til at opslaget røg ned igen efter 2 uger.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #653
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at cigaretter lugter så dårligt og at der aldrig er nogen der har fået held med at sælge nogen der lugter bedre. Jeg mener vandpibe tobak lugter f.eks. meget bedre og er på ingen måe ligeså genrende som cigaretter. Så hvorfor er der aldrig nogen der har markedsført veluftende cigaretter så man ikke genrerer ikke rygere så meget ved at ryge som man gør i forvejen
    Europapokal

  14. #654
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamelen Se meddelelser
    Det undrer mig at cigaretter lugter så dårligt og at der aldrig er nogen der har fået held med at sælge nogen der lugter bedre. Jeg mener vandpibe tobak lugter f.eks. meget bedre og er på ingen måe ligeså genrende som cigaretter. Så hvorfor er der aldrig nogen der har markedsført veluftende cigaretter så man ikke genrerer ikke rygere så meget ved at ryge som man gør i forvejen
    Jeg har prøvet at ryge "vintage" luksus-Virginiacigaretter (oh yes!), og bortset fra de sædvanlige hellige hysterikere, syntes de fleste at røgen var velduftende - så det har klart noget at gøre med den tobak, de bliver brugt i moderne cigaretter, og ikke mindst de tilsætningsstoffer der anvendes. De fleste har det jo også langt bedre med piberøg (selv den type, der ikke er tilsat vanille, karamel o.l., men til gengæld ikke orientalske tobakker) end med cigaretrøg, og det hænger igen sammen med tobakstyperne. Cigarrøg kan smage fantastisk, men selv den bedste havaneser er en anelse påtrængende for omgivelserne.

    Summa summarum: Det er primært et spørgsmål om tobakstyper og tilsætningsstoffer.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  15. #655
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser
    Jeg har prøvet at ryge "vintage" luksus-Virginiacigaretter (oh yes!), og bortset fra de sædvanlige hellige hysterikere, syntes de fleste at røgen var velduftende - så det har klart noget at gøre med den tobak, de bliver brugt i moderne cigaretter, og ikke mindst de tilsætningsstoffer der anvendes. De fleste har det jo også langt bedre med piberøg (selv den type, der ikke er tilsat vanille, karamel o.l., men til gengæld ikke orientalske tobakker) end med cigaretrøg, og det hænger igen sammen med tobakstyperne. Cigarrøg kan smage fantastisk, men selv den bedste havaneser er en anelse påtrængende for omgivelserne.

    Summa summarum: Det er primært et spørgsmål om tobakstyper og tilsætningsstoffer.
    alt det er jeg klar over og min undren består derfor primært i hvorfor det er den fælt lugtende slags der er blevet den mest populære. Rygerne ville sikkert have kunnet sparet sig meget af den hetz er har været de seneste år hvis ikke de lugtede så fælt
    Europapokal

  16. #656
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamelen Se meddelelser
    alt det er jeg klar over og min undren består derfor primært i hvorfor det er den fælt lugtende slags der er blevet den mest populære. Rygerne ville sikkert have kunnet sparet sig meget af den hetz er har været de seneste år hvis ikke de lugtede så fælt
    Det er formentlig en kombination af flere ting. Den råtobak der bruges i dag er af ringere kvalitet end for 30 år siden mht. mængden af aromatiske olier (men til gengæld mere ensartet i kvaliteten, dvs. mindre udsving fra år til år), og for at det skal smage af noget som helst, tilsættes mange sære ting. Tobakken er jo ret hårdt beskattet, og konkurrencen benhård, så det gælder om at holde omkostningerne nede - og hele luksustobaks-markedet er væk. Men reaktionen fra omgivelserne er jo også farvet af betingede reflekser: Tobaksrøg = farligt = lugter grimt. Det er nok en aldeles ubevidst ting der foregår dér. Når der så alligevel er en del der synes at røgen fra vandpibe lugter godt, er det vel fordi duften af alle de tilsatte ferskner, appelsiner, kokos, vanille osv. overdøver selve tobakslugten. Jeg vil gætte på at de fleste i dag også er lidt mere tolerante overfor Orliks Karamelhakkelse end overfor Blå Capstan.

    Men sådan er der jo så meget. Antitobakshysterikerne vil sikkert mene at barbeque dufter, men det er jo kun fordi de ikke ved at røgen fra det er lige så skadelig som tobaksrøg.
    Sidst redigeret af k b hagen : 05.02.12 kl. 16:56
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  17. #657
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg hader tobaksrøg, men duften af afbrændt rød orlik. Uhmmmmmm

    Bjørn

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #658
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det her undrer mig: http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tje...ert-maerkning/

    Hvorfor skal det være så svært at få mærket madvarer ordentligt? Hvis DU nu ejede en leverpostejfabrik eller var ansvarlig for det hakkede oksekød i Føtex - ville du så synes det var sjovt at tjene flere penge fordi lovgivningen tillader dig at gamble en lillebitte smule med folks helbred? Ville du ikke synes det var en rigtig god idé med lovgivning om at varernes mærkning skulle gøre dem så sikre som muligt?

    Eller er det simpelthen endnu en branche der tiltrækker skruppelløse folk?
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #659
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig noget at folk stadigvæk ikke har bare lidt styr på købeloven ift. garanti/reklamationsret og ikke mindst retur"ret", de fleste mennesker har da jævnligt deres gang i butikker?
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #660
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at Radio 24-7 i samtlige (i hvert fald dem jeg har forsøgt mig med) podcasts lige får begyndt med den vejrudsigt, der gik forud for selve radioudsendelsen. Det burde være logik for selv småtbegavede burhøns, at den kan bruges til omtrent 0 såvel som 1 skid. Vil I venligst tage jer sammen for minimum en femmer og få rettet op på dette forfærdelige problem, der truer med at ødelægge mit liv. På forhånd TAK, SELV TAK og VELBEKOMME samt andet provins-LOL.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  24. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •