Side 45 af 172 FørsteFørste ... 35424344454647485595145 ... SidsteSidste
Viser resultater 661 til 675 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #661
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Rækkefølgen af tabeller på bold.dk undrer mig:

    Jeg kan gå med til, at de danske kommer først, selvom jeg personligt synes de lavere divisioner er dybt uinteressante.
    Men hvorfor er eksempelvis Serie A så højt placeret? Laver man ikke sådan en liste ud fra, hvad man mener folk vil klikke?

    Superligaen
    1. division
    2. division Øst
    2. division Vest
    Premier League
    Serie A
    1. Bundesliga
    Primera Division
    Le Championnat
    Æresdivisionen
    Allsvenskan
    Tippeligaen

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #662
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Rækkefølgen af tabeller på bold.dk undrer mig:

    Jeg kan gå med til, at de danske kommer først, selvom jeg personligt synes de lavere divisioner er dybt uinteressante.
    Men hvorfor er eksempelvis Serie A så højt placeret? Laver man ikke sådan en liste ud fra, hvad man mener folk vil klikke?

    Superligaen
    1. division
    2. division Øst
    2. division Vest
    Premier League
    Serie A
    1. Bundesliga
    Primera Division
    Le Championnat
    Æresdivisionen
    Allsvenskan
    Tippeligaen
    Jeg undrer mig nærmere over, at Serie A er placeret under premier league, da de europæiske resultater indikerer at styrkeforholdet er omvendt :-)


  4. #663
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at moderen til en 15-årig, der er anklaget for medvirken til et mord på Fyn, skriver om sagen på sin Facebook (ifølge en artikel på eb.dk i hvert fald). Altså, hvis det var mig der var i den situation, så var det sidste jeg ville gøre nok: http://ekstrabladet.dk/112/article1728553.ece

  5. #664
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V


    Det undrer mig at denne pose "alt muligt lukke clips" ikke er lukket med...............alt muligt lukke clips?
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #665
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig lidt - og irriterer meget - når nogle siger; "Jeg var død i 10 minutter!" Senest skriver sporten.dk, at "Muamba var død i 78 minutter, men nu praktisk taget er stået op fra de døde". http://www.sporten.dk/fodbold/muamba...-i-78-minutter

    I min verden kan man ikke være død i en periode. Når man er død, er det definitivt. Måske slår ens hjerte ikke i en periode, men hvis det senere begynder igen, så har man altså ikke været død!

    Jeg slog det lige op, og wiki støtter mig: "Når cellernes stofskifteprocesser ophører, og der indtræder forrådnelse, er døden en realitet, der ikke kan ændres. Døden er således en irreversibel proces, dvs. en proces, der kun kan foregå i én retning og ikke kan vendes."

    EDIT: Ok, så støtter wiki mig ikke. Men død er stadig definitivt for mig. Så må den over i "Jeg er ligeglad med hvad I siger...". :)
    Sidst redigeret af MSP : 21.03.12 kl. 20:35

  8. #666
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Jeg slog det lige op, og wiki støtter mig: "Når cellernes stofskifteprocesser ophører, og der indtræder forrådnelse, er døden en realitet, der ikke kan ændres. Døden er således en irreversibel proces, dvs. en proces, der kun kan foregå i én retning og ikke kan vendes."
    Der menes klinisk død. http://en.wikipedia.org/wiki/Clinical_death

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #667
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    238

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    I forbindelse med ovenstående badsnak ledes jeg hen mod arnen for de fleste af mine undringer!: Gladsaxe Svømmehal.

    Det undrer mig, at perioden er så kort, når jeg tænder for bruseren; ja! Hvis folk går midt i et tryk er det da fjollet at den bruser videre i 30 sekunder, hvor det nu føles som max 10 sekunder.

    Det undrer mig, at noget der ligner et nogenlunde pænt udsnit af den ganske danske mand producerer så uendelige mængder af nullermænd og tåfnuller, at det er ganske umuligt at undgå at jokke rundt i.

    Min kampundren er dog, at det endnu ikke i mit efterhånden lange liv er lykkedes mig at møde et såkaldt "waterfree closet" ( på dansk: piskumme uden vandskyl) som ikke lugtede fælt. Det skete ej heller i svømmehallen, hvor de dog i det mindste havde sat en flot lamineret A4 op med et Hvis toilettet lugter, kontakt da personalet. Jeg formoder at de uendelige henvendelser ude i skranken er en delårsag til at opslaget røg ned igen efter 2 uger.
    Jeg er ganske enig i de to første.

    Til din kampundring er der et ''muligt'' svar.
    Det har rent faktisk ikke så meget med vandskyllet at gøre, selvom det selvfølgelig tager en del af lugten.
    Som oftest stammer lugten rent faktisk af folk som pisser ved siden af, og rammer væggen op ad. Den bliver meget sjældent vasket rundt om pissoiret, og når det har siddet der så mange år er det naturligvis betragteligt mere besværligt at fjerne den afskyelige lugt.
    Det er i øvrigt noget som de færreste steder er opmærksomme på, og dette har en stor del af grunden til lugten.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #668
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Yeees. Det var nu lidt det jeg havde regnet med, må jeg indrømme.

    IMG_0256.jpg

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #669
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Efter at have set et interview med de radikales Lotte Rod her til morgen sidder jeg undrende tilbage. Ikke pga. politikeren, emnet eller partiet, men pga. det der formentlig er den presserådgivning hun har fået. Hun har, formentlig da jeg ikke rigtigt har set meget til hende før, fået den det råd under medietræning at hun hele tiden skal smile. Der er flere andre politikere, talsmænd mm. der praktiserer samme linje. Statsministeren praktiserer det til tider også. Men personer, politikere mm. til side vil jeg nu komme frem til min undren: det undrer mig at nogle mediefolk mener det er gavnligt hele tiden at smile. Mange budskaber der skal kommunikeres er altså ret alvorlige. Ikke at det nødvendigvis er gravalvorligt, men der er trods alt mange alvorlige ting her i verden og det fremstår mig ganske distraherende fra budskabet at det serveres med utallige smile og glade grimasser. Et bredt smil forekommer mig mere passende, hvis man nu skulle præsentere budskabet om at der var indsamlet x mio. kr. til et godt formål eller at ronald macdonald havde fået et nyt og sjovt look. Så det undrer mig at nogle presse- og mediefolk mener det er bedst hvis folk smiler hele tiden - jeg bliver til tider helt rundforvirret.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  15. #670
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Når vejr-profeten udtaler at der kommer "nogen eller en del sol".

    Hvor skiller det mellem "nogen", - og "en del", - og hvad er der mest af?.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #671
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det følgende går ikke som sådan på indlægget, men det illustrerer det rigtigt godt. Det undrer mig, at du/så mange tror at politik handler om indhold mere end det handler om fremstilling.
    (For god ordens skyld: jeg er enig i indlæggets mere normative perspektiv om hvad politik burde være)
    MCN

    Citat Oprindeligt indsendt af +Christoffer+ Se meddelelser
    Efter at have set et interview med de radikales Lotte Rod her til morgen sidder jeg undrende tilbage. Ikke pga. politikeren, emnet eller partiet, men pga. det der formentlig er den presserådgivning hun har fået. Hun har, formentlig da jeg ikke rigtigt har set meget til hende før, fået den det råd under medietræning at hun hele tiden skal smile. Der er flere andre politikere, talsmænd mm. der praktiserer samme linje. Statsministeren praktiserer det til tider også. Men personer, politikere mm. til side vil jeg nu komme frem til min undren: det undrer mig at nogle mediefolk mener det er gavnligt hele tiden at smile. Mange budskaber der skal kommunikeres er altså ret alvorlige. Ikke at det nødvendigvis er gravalvorligt, men der er trods alt mange alvorlige ting her i verden og det fremstår mig ganske distraherende fra budskabet at det serveres med utallige smile og glade grimasser. Et bredt smil forekommer mig mere passende, hvis man nu skulle præsentere budskabet om at der var indsamlet x mio. kr. til et godt formål eller at ronald macdonald havde fået et nyt og sjovt look. Så det undrer mig at nogle presse- og mediefolk mener det er bedst hvis folk smiler hele tiden - jeg bliver til tider helt rundforvirret.

  18. #672
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Det følgende går ikke som sådan på indlægget, men det illustrerer det rigtigt godt. Det undrer mig, at du/så mange tror at politik handler om indhold mere end det handler om fremstilling.
    (For god ordens skyld: jeg er enig i indlæggets mere normative perspektiv om hvad politik burde være)
    MCN
    Det er sådan set fremstillingen jeg kritiserer. Du kan ikke sælge en halvering af dagpengesatsen med et smil - ikke med troværdighed. Så har du fandeme bare at lægge ansigtet i de rigtige folder. Så min anke var sådan set ikke form over indhold - det var en kritik af formen. Så form er ekstremt vigtigt - omvendt skal man ikke have fulgt politik længe før man indser, at ren form uden indhold krakelerer forholdsvis hurtigt. Spin uden indhold dør som oftes med mediekonkurrentens nyhedsudsendelse :-)

    Men hvis det skal være sådan en debat skal vi nok henlægge det til et andet sted.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  20. #673
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Mælke-"skalaen" undrer mig.

    Kærnemælk - den giver mening
    Sødmælk - "sød" er en smag
    Letmæk - "let" er en vægt
    Minimælk - "mini" er en størrelse
    Skummetmælk - "skummet"? Fordi den ikke kan skummet, eller hvordan?

    Hvad er ræsonnementet bag disse?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #674
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Fordi man har skummet al fløden af, deraf skummet mælk, som vel er det, der er tilbage? Jeg mener da også, at der er et udtryk som hedder at "skumme fløden", så det må vel være sådan man gør *formoder*

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #675
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har altid undret mig over, hvorfor ishockey ligaens finale i Danmark, spilles som bedst ud af syv kampe. Det er godt nok mange...
    - Joppe
    __________________________
    http://xkcd.com/386/

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •