Side 49 af 172 FørsteFørste ... 39464748495051525999149 ... SidsteSidste
Viser resultater 721 til 735 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #721
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    437

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Flodgiraf Se meddelelser
    Casper Christensen undrer mig - men det er måske bare et spørgsmål om lønchecken??

    I april kommer denne artikel frem:
    http://ekstrabladet.dk/flash/filmogt...cle1739691.ece

    Casper Christensen er i øvrigt heller ikke interesseret i tjansen: - Det bliver ikke mig, der bliver vært, fastslår han.

    Idag kommer så denne artikel:
    http://ekstrabladet.dk/flash/filmogt...cle1768529.ece

    - Det er 17 år siden 'Husk lige tandbørsten' var i dansk tv. Det er på høje tid, det kommer tilbage, og jeg glæder mig meget til at være med til endnu en omgang, denne gang bag kameraet. Det er et fantastisk tv-program, og jeg husker det som fantastisk at lave. Det tror og håber jeg, det bliver igen. Samtidig tror jeg, at tidspunktet for programmets genopståen er helt perfekt, siger Casper C.
    Jeg undrer mig over hvad der undrer dig. I april siger han jo bare, at han ikke skal være vært. Det skal han så heller ikke.....

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #722
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    På eb.dk fandt jeg et link til denne artikel, som jeg lige ville læse: http://visitnorway.advertorials.dk/w...epl?id=1205671

    Under artiklen er der andre læsere der har kommenteret artiklen. Her undrer det mig meget, at 3 ud af de 6 personer der har skrevet en kommentar (i skrivende stund) skriver "there" i stedet for "der". Hvad er dén lige af? Er det engelske sprog efterhånden så integreret i mange danskere, at man ikke længere magter at skrive selv de mest simple ord på dansk?

  4. #723
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    37

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dan Abnormal Se meddelelser
    På eb.dk fandt jeg et link til denne artikel, som jeg lige ville læse: http://visitnorway.advertorials.dk/w...epl?id=1205671

    Under artiklen er der andre læsere der har kommenteret artiklen. Her undrer det mig meget, at 3 ud af de 6 personer der har skrevet en kommentar (i skrivende stund) skriver "there" i stedet for "der". Hvad er dén lige af? Er det engelske sprog efterhånden så integreret i mange danskere, at man ikke længere magter at skrive selv de mest simple ord på dansk?
    Det må være fordi reklamebureauet har betalt sig fra (eller selv lavet) kommentarerne, og noget er så gået galt i oversættelsen. Det virker også lidt mærkeligt at kommentarerne ikke står i rækkefølge efter dato.

  5. #724
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MortenJA Se meddelelser
    Det må være fordi reklamebureauet har betalt sig fra (eller selv lavet) kommentarerne, og noget er så gået galt i oversættelsen. Det virker også lidt mærkeligt at kommentarerne ikke står i rækkefølge efter dato.
    en tidl kollega har kommenteret nogle artikler på sporten, og der skriver han konsekvent there...så enten staver de unge dårligt eller også har Sidney Lee en fremtid trods alt.. if you know what I mean...

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  6. #725
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det er bare kommentarfunktionens autokorrektur der retter "der" til "there". Jeg har set det et par andre steder der bruger Facebook integration.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #726
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at man ikke kan købe hotpants i shoppen mere! Hvad fanden skal jeg så give min nye kæreste i fødselsdagsgave?!?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #727
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V



    Hey, Frem.... Hvor er det dog mærkeligt at bruge historiens mindst vellykkede tyvebande på jeres sticker, hvor i lover guld+grønne skove. Bjørnebanden ender da altid ude i kulden eller i kachotten uden den store gevinst, hæder og ære... Oh... Nu forstår jeg. Jeg undrer mig, så i stedet, over denne pludselige selvindsigt fra Frems stygge, stygge fans.
    Sidst redigeret af Alexander : 06.06.12 kl. 11:10


  11. #728
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det der kærlige drilleri af folk der foretrækker Apple produkter, undrer mig lidt. Det kommer gerne ganske uopfordret og med tilnavnet "fan-boy". Ja, man kan da sikkert få en masse morsomme timer til at gå, med at designe indmaden i sit powerhouse af en laptop, men det interesserer så ikke mig, så det er jeg helst fri for. Samtidig er jeg også gerne undgå at hente alt for mange eksterne plug-ins og det der er værre. Jeg kan godt lide at brugeroplevelsen er i fokus, for jeg ved ikke en skid om computerteknik og software.

    "Man betaler alt for meget, ift hvad den kan!" - Nej, man betaler alt for meget for designet, der helt objektivt, er langt pænere end alt andet på markedet. Du kan jo også købe en Volvo 850, der helt afgjort er mere sikker, stabil og nem at finde reservedele til, skulle uheldet være ude. Men en Porsche 911 er både pænere og sjovere at køre i. Jeg ved også, hvad jeg foretrækker her.

    Så hvad er problemet? Min computer bør jo passe til mine behov, ikke dine.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #729
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Alexander Se meddelelser
    Det der kærlige drilleri af folk der foretrækker Apple produkter, undrer mig lidt. Det kommer gerne ganske uopfordret og med tilnavnet "fan-boy". Ja, man kan da sikkert få en masse morsomme timer til at gå, med at designe indmaden i sit powerhouse af en laptop, men det interesserer så ikke mig, så det er jeg helst fri for. Samtidig er jeg også gerne undgå at hente alt for mange eksterne plug-ins og det der er værre. Jeg kan godt lide at brugeroplevelsen er i fokus, for jeg ved ikke en skid om computerteknik og software.

    "Man betaler alt for meget, ift hvad den kan!" - Nej, man betaler alt for meget for designet, der helt objektivt, er langt pænere end alt andet på markedet. Du kan jo også købe en Volvo 850, der helt afgjort er mere sikker, stabil og nem at finde reservedele til, skulle uheldet være ude. Men en Porsche 911 er både pænere og sjovere at køre i. Jeg ved også, hvad jeg foretrækker her.

    Så hvad er problemet? Min computer bør jo passe til mine behov, ikke dine.
    Det er som regel ikke glæden ved alt det fantastiske ved Apples produkter, der giver anledning til "fan-boy" tilnavne. Grunden til at nogle tilhængere af Apples produkter bliver kaldt fan-boys, er den utroligt udbredte blindhed overfor de problemer og bagdele, som Apples produkter - på trods af alle de positive egenskaber - OGSÅ har. Blandet lidt med den voldsomt overdrevne eufori, når Apple med meget bombastiske udmeldelser genopfinder andres opfindelser :-) Og bare så jeg ikke bliver misforstået her: Apple er bestemt også er fremkommet med rigtig mange helt unikke og fantastiske ting, men de har også præsenteret gamle elementer som voldsomt revolutionerende - muligheden for at putte programmer i mapper er en klassiker i den henseende.

    Med hensyn til det første, så virker Apple bare som en meget unik virksomhed, fordi man ser _kunderne_ - ikke virksomheden selv - desperat forsvarer problemer ved produkterne. De bliver afskrevet som enten slet ikke noget problem, eller endda en feature. Antenneproblemet med iPhone4 springer frem som et eksempel. Steve Jobs hævdede jo at folk bare holdt telefonen forkert. Det er dumt, men dog til at forstå - det var trods alt hans produkt der blev kritiseret. Men at kunderne forsvarer produktet (og ikke kun deres eget brug af det), ved at sige, at man jo bare skal holde den i højre hånd og ikke venstre, det er bare svært at forstå for udenforstående. Fint nok at det er et godt produkt, men det ER et problem, når antennen på en telefon ikke virker.

    Man kunne også nævne deres stik. Det ER bare ikke smart at Apples produkter bruger anderledes stik end alle andre. Det ER ikke en smart feature. Og man ser faktisk Apples _kunder_ forsvare det, og ikke bare Apple selv. Jo, det var super smart at lave et magnetisk stik til de bærbare, men det betyder ikke at stikket til iPhones er snedigt. Når alle andre benytter micro-USB, så er det IKKE snedigt, men pisse irriterende, at iPhone har deres eget stik.

    Alt hvad der er af positive og negative ting ved Apples jerngreb på hele platformen, kan også bruges som eksempel. Der er negative effekter af, at Apples VIL styre alt. Og fint nok at man mener at de positive effekter er større end de negative - det er fair nok - men mange VIL ganske enkelt ikke erkende, at der overhovedet er negative konsekvenser. "For hvordan kan innovationen f.eks. blive hæmmet, bare fordi Apple er ene om kontrollen. Det er jo Apple - dem der har lavet mine Apple ting. Alt magt til dem"...

    Man kan komme på mange eksempler, men pointen i dem alle er, at mange har snakket om Apples produkter med "fan-boys" og nærmest blevet skældt ud for at sige negative ting om dem, eller bare hævde, at det da er fint nok, men ikke noget for dem.

    Så du kan roligt være glad for din MacBook :-) Det er der bestemt ikke noget som helst galt med :-) Jeg er selv VOLDglad for min iPhone. Man skal bare ikke være IT-verdenens svar på Jehovas Vidner og uopfordret prædike om evig frelse til Apple-brugere og Steve Jobs som guds 2. søn.

    For SATAN jeg keder mig....

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 14.06.12 kl. 13:09
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #730
    BigDumbFate Slettet

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Ligeså vel som apple-disciple er anstrengende så er de hardcore apple-hadere mindst lige så anstrengende.

    Fatter ikke man kan bruge så meget tid og harme på noget så uendelig ligegyldigt.


  15. #731
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den her har været her før, men nu kommer den så i en lidt revideret udgave.

    Det undrer mig, at mange fans, medier og andre mennesker siger 'FCK' om F.C. København. Jeg tvivler på, at ret mange siger ACM om Milan, CFC om Chelsea, FCB om Barcelona eller FCN om Nordsjælland, så hvorfor skal vores klub forkortes?

    Nuvel, jeg kan i en meget snæver vending forstå, hvis folk ikke gider skrive hele navnet på telefonen, men hvorfor så 'FCK'? Jeg mener, når nu klubben hedder København, hvorfor forkorter man det så ikke med det langt mere brugte 'KBH'? Jeg ved selvfølgelig godt, at der er flere klubber i København, at AEK Athen også bliver kaldt 'AEK' for ikke at forvirre nogen og hvad der ellers er af begrundelser, men det virker nu alligevel lidt søgt på mig. Specielt fordi de eneste andre klubber fra København, der er i divisionerne, er ganske godt kendt under andre navne, så det ville næppe forvirre eller generere det store.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar


  16. #732
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Den her har været her før, men nu kommer den så i en lidt revideret udgave.

    Det undrer mig, at mange fans, medier og andre mennesker siger 'FCK' om F.C. København. Jeg tvivler på, at ret mange siger ACM om Milan, CFC om Chelsea, FCB om Barcelona eller FCN om Nordsjælland, så hvorfor skal vores klub forkortes?

    Nuvel, jeg kan i en meget snæver vending forstå, hvis folk ikke gider skrive hele navnet på telefonen, men hvorfor så 'FCK'? Jeg mener, når nu klubben hedder København, hvorfor forkorter man det så ikke med det langt mere brugte 'KBH'? Jeg ved selvfølgelig godt, at der er flere klubber i København, at AEK Athen også bliver kaldt 'AEK' for ikke at forvirre nogen og hvad der ellers er af begrundelser, men det virker nu alligevel lidt søgt på mig. Specielt fordi de eneste andre klubber fra København, der er i divisionerne, er ganske godt kendt under andre navne, så det ville næppe forvirre eller generere det store.
    Jeg har siden klubbens fødsel været enig i din undren, og jeg kalder da heller aldrig vores klub andet end F.C. København, København eller (på skrift) Kbh. FCK har altid lydt dumt qua de begrundelser, du nævner, og det har alle dage irriteret mig, at adskillige medier og særligt B.T. har en irriterende vane med udelukkende at kalde klubben for FCK.

    Venlig hilsen Torben - Hjaltees#1
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #733
    Tilmeldingsdato
    Feb 2005
    Indlæg
    85

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Når nu en tribune eller 2 står og synger "FCK" kan man nu godt få sine tvivl om korrektheden.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #734
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig virkelig, at nedenstående billede


    i øjeblikket figurerer overalt på nettet, når man uden den store anstrengelse kan overbevise sig selv om, at den korrekte dato er d. 21. oktober 2015:

    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  21. #735
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    400

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undre mig om det hedder "Jesper mod ros" Eller "Jesper mod rov"
    Jeg har altid selv sagt rov, og egentlig aldrig hørt andet end rov. . Men jeg undres ?
    Stavefejl??

    Go suck a rail road spine!!!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •