Side 51 af 172 FørsteFørste ... 414849505152535461101151 ... SidsteSidste
Viser resultater 751 til 765 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #751
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Pommie Se meddelelser
    Det undrer mig at så mange mennekser tager "Jinx" seriøst.

    Jeg er med på at vi taler om følelser og tro, men alligevel. Det forklarer hvorfor folk ikke ønsker at udtale sig på en bestemt måde eller får en bestemt fornemmelse i kroppen ved at lytte til andres udsagn, men ligefrem at forsøge at påvirke andre - ikke troende - til at ændre deres opførsel vidner om en total overstyret overtroisk begrebsverden.

    Mon der er en korrelation mellem Jinx-troende og andre trosretninger? Findes der Jinx troende ateister? En eller anden guddommelig dommer må jo sidde og administrere konsekvenserne af forskellige Jinx og på guddommelig vis afgøre hvad der sker når der har været "Jinxed" på begge sider af en kamp :)
    Nu er det jo ikke kun et spørgsmål om overtro. Det handler også om at man bare kommer til at se ret dum ud, hvis man tager noget positivt for givet, og så smider det efterfølgende. Og det kan oven i købet smitte af på andre. F.eks. ser alle FCK'ere temmelig dumme ud, hvis Brøndby skulle vinde på lørdag, og man så efterfølgende læser optaktstråden (jeg antager at det var den tråd, der triggede dit indlæg :-)).

    Man kunne også få en hel klub til at se ret dum ud, hvis man f.eks. tog et mesterskab for givet, og lånte f.eks. sit stadion ud til nogle andre, og det så alligevel endte med at man selv skulle bruge det på den dag, fordi man smed mesterskabet på skammelig vis. Det var også et jinx :-)

    Der er sgu nok ikke så mange, der tager jinx seriøst, som i at det skulle påvirke sandsynlighederne.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #752
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nu er det jo ikke kun et spørgsmål om overtro. Det handler også om at man bare kommer til at se ret dum ud, hvis man tager noget positivt for givet, og så smider det efterfølgende. Og det kan oven i købet smitte af på andre. F.eks. ser alle FCK'ere temmelig dumme ud, hvis Brøndby skulle vinde på lørdag, og man så efterfølgende læser optaktstråden (jeg antager at det var den tråd, der triggede dit indlæg :-)).

    Man kunne også få en hel klub til at se ret dum ud, hvis man f.eks. tog et mesterskab for givet, og lånte f.eks. sit stadion ud til nogle andre, og det så alligevel endte med at man selv skulle bruge det på den dag, fordi man smed mesterskabet på skammelig vis. Det var også et jinx :-)

    Der er sgu nok ikke så mange, der tager jinx seriøst, som i at det skulle påvirke sandsynlighederne.

    ougar
    Er helt enig i det du skriver BORTSET fra den sidste sætning - og det var hvad der undrer mig. Der ER nemlig nogen der tager det ALT for seriøst! :)
    Jeg tror faktisk der ligger noget kulturelt i det - har ikke set helt samme tendens på samme måder i nogen af de lande jeg har boet i. Der er måske en forbindelse til Janteloven, men det er en hel anden og mere kedelig diskussion ;)
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  4. #753
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At så mange kører rundt på cykel med musik i ørene. Ikke at jeg ikke forstår trangen til musik, selvom jeg mestendels foretrækker at kunne give den noget opmærksomhed, men selv hvis den blot er baggrundsstøj, udelukker den jo en stor del af de lyde, man som cyklist orienterer sig efter. Jeg er ikke i tvivl om at det er medvirkende til at jeg har oplevet en stærk stigning i antallet af spader der trækker lige ud foran mig på cykelstien medens jeg overhaler. De ville have haft meget større chancer for at erkende min tilstedeværelse hvis de ikke havde haft musikken. Og den anden side af det er jo, at man ikke kan undgå at give musikken noget af sin opmærksomhed, og den tages så fra trafikken.

    Hvis du tror, DU er undtagelsen der bekræfter reglen, så værs'go'. Men det vil i så fald også undre mig.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone


  5. #754
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser

    Hvis du tror, DU er undtagelsen der bekræfter reglen, så værs'go'. Men det vil i så fald også undre mig.
    Hvis jeg troede dette var det ikke-bedrevidende indlæg der bekræftede reglen om at dine indlæg som regel er ekstremt bedrevidende, så var det en fejl, som denne arrogante afslutning bekræfter. Det troede jeg nu heller ikke.

    Men det i alle fald en kendsgerning, at du ikke kan have gnist af idé om hvad folk lytter til, om det overhovedet er musik eller noget andet, og hvor højt de lytter.

    Generel iagttagelse af éns omtågede med- og modtrafikanter viser da også tydeligt, at det absolut ikke er et krav for at køre rundt i en døs at man hører på lyd, og vice versa. Den store hæmsko for opmærksomhed, som får alle de pågældende til at køre som zombier, er at betjene iPod eller telefon mens man er i fart.

    mvh,
    -smølle

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #755
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser
    Jeg er ikke i tvivl om at det er medvirkende til at jeg har oplevet en stærk stigning i antallet af spader der trækker lige ud foran mig på cykelstien medens jeg overhaler.
    Ud fra mine egne erfaringer er der lige mange som kører hensynsløst uanset om de hører musik eller ej. Som jeg ser det, er der bare alt for mange der ikke ved hvordan man skal begå sig i trafikken. Dem der bare overhaler uden at orientere sig om der kommer nogen bag fra er sikkert de samme der ikke kigger efter før de åbner bildøren.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #756
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvis nu alle fattede, at de københavnske cykelstier er opdelt i 'to baner', så ville de også vide, at de skulle kigge sig over skulderen inden de trækker ud i overhalingbanen. Musik eller ej. Man kan alligevel ikke høre en bagfrakommende cykel.

    Iøvrigt så både DPMA og undrer mig, at folk i 2012 stadig ikke kan finde ud af at anvende cykelstigerne.

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #757
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Hvis nu alle fattede, at de københavnske cykelstier er opdelt i 'to baner', så ville de også vide, at de skulle kigge sig over skulderen inden de trækker ud i overhalingbanen. Musik eller ej. Man kan alligevel ikke høre en bagfrakommende cykel.

    Iøvrigt så både DPMA og undrer mig, at folk i 2012 stadig ikke kan finde ud af at anvende cykelstigerne.
    Jeg bruger ikke cykelstigerne. Jeg har bare sat min saddel ned.... Ba-da-bing

    Dårlige jokes til side, så er der vel ikke den store forskel på at høre noget på cykel, og høre noget i bil? Begge dele kræver uanset hvad, at man orienterer sig fornuftigt.

    Jeg bryder mig dog personligt absolut ikke om at cykle med mine "in-ear" hovedtelefoner, der lukker alt støj ude. Det føles ganske enkelt farligt, uanset hvor meget man orienterer sig.

    Men lidt hyggesnak i fodboldmagasinet og løvetimen, det kan aldrig gp ud over trafik-sikkerheden :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #758
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at så mange ulejliger sig med at udfylde "Årsag for redigering", når der rettes i indlæg. For det første er det som regel hovedrystende ligegyldigt, for det andet bruger langt de fleste alligevel ordet EDIT foran en eventuel tilføjelse.
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #759
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Smørkrisen i Norge undrer mig. Jo tak, 25kr CRAZY told på 1 kg smør, det er da ingenting sammenlignet med hvad alt andet koster i det land?

  16. #760
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At der igår kun var en håndfuld tilhængere fra Lille, så langt er der sgu heller ikke fra Nord Frankrig til København...

    I følge artikkel på Politikken så har de enda 30.000 sæsonkortholdere...
    Yo Mac!

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #761
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    144

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der på FCK's hjemmeside ikke gøres et større nummer ud af nye spillere. De er gennem længere tid blot blevet annonceret med en kort meddelelse og et citat fra CV. Hvorfor er der ikke billeder, en levnedsbeskrivelse gennem hele karrieren, beskrivelse af styrker mm., så vi andre hurtigere kan få et "forhold" til spilleren?
    Mvh
    Jacob N


  19. #762
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    De undrer mig at specielt Unibet reklamerer for Livebetting, men også Bet24 (der nu er en del af Unibet) og Betsafe reklamerer for henholdsvis Live Odds og Livebet, da det for en TDC-kunde som mig selv er komplet umuligt at få ordentlig datanetværksdækning i Parken og at det derfor er komplet umuligt overhovedet at foretage noget der ligner et livebet på min smartphone. Jeg ryger altid på Edge. Jeg kender så en der har Telenor, hvis smartphone siger at hun ryger på 3G, men hvor forbindelse reelt set er som Edge.

    Det virker jo ikke kære betting-selskaber!

    Det undrer mig også at et disse betting-selskaber ikke sponsorer nogle gratis Wi-Fi i Parken i stedet for at "nøjes" med bandereklamer og lignende, for det må der da være en business case i?

    https://www.unibet.dk/betting#/startingwithin/6
    http://apps.betsafe.dk/da/

    Er der kun kunder af 3, der har optimale forhold i Parken? Eller hvordan ser det ud for jer?

    Men måske det kun er tænkt til dem, der sidder hjemme i sofaen...

    Mvh

    zebos
    Sidst redigeret af zebos : 22.08.12 kl. 11:24
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #763
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    De undrer mig at specielt Unibet reklamerer for Livebetting, men også Bet24 (der nu er en del af Unibet) og Betsafe reklamerer for henholdsvis Live Odds og Livebet, da det for en TDC-kunde som mig selv er komplet umuligt at få ordentlig datanetværksdækning i Parken og at det derfor er komplet umuligt overhovedet at foretage noget der ligner et livebet på min smartphone. Jeg ryger altid på Edge. Jeg kender så en der har Telenor, hvis smartphone siger at hun ryger på 3G, men hvor forbindelse reelt set er som Edge.

    Det virker jo ikke kære betting-selskaber!

    Det undrer mig også at et disse betting-selskaber ikke sponsorer nogle gratis Wi-Fi i Parken i stedet for at "nøjes" med bandereklamer og lignende, for det må der da være en business case i?
    Den undren har jo været fremme mange gange. Og svaret er ganske enkelt: Det er ganske overordentligt svært.

    Når 15000 mennesker står så tæt med hver sin smartphone i lommen, så er det ganske enkelt en ENORM udfordring at lave nogen som helst former for trådløs kommunikation. Og det er ikke bare at smide nogle ekstra antenner op. Hvis 15.000 mennesker råber i munden på hinanden, så hjælper det ikke at tilkalde nogle flere, der kan lytte. Det eneste der hjælper er at dele folk op i så små "zoner" som muligt, og så "isolere" mellem zonerne, med små lokale retningsbestemte antenner. Det er dog svært, for der er helt åbent, så signalerne spredes og interfererer.

    Så svaret er at det er svært. Det ER dog åbenbart ikke så svært som jeg troede. Så vidt jeg lige googlede mig til, så har Cisco bl.a. en løsning, man kan købe. Her er f.eks. et stadion i Kansas, som benytter det.

    Måske vi skulle sende denne fine Cisco brochure til PSE: http://www.cisco.com/web/strategy/do...5365_broch.pdf. Det er sikkert volddyrt, men det kunne sgu være fedt nok med en fornuftig forbindelse i Parken.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #764
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Den undren har jo været fremme mange gange. Og svaret er ganske enkelt: Det er ganske overordentligt svært.
    Det er jeg godt klar over. Min undren gik mest på, at betting-selskaberne ligefrem reklamere for at bruge sin smartphone live under kampene, når det nu næsten er umuligt at gøre for os på stadions rundt omkring og dels at man ikke forsøger at gøre noget ved det. Vi bruger også Cisco på mit arbejde, så jeg ved at man kan gøre det meget bedre, som du selv også peger på.

    Mvh

    zebos
    Sidst redigeret af zebos : 23.08.12 kl. 11:41
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  24. #765
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undre mig en smule at der internt i F.C. København åbenbart er uenighed om denne situation fra sidst København gæstede Randers:


    https://www.facebook.com/photo.php?f...2237943&type=1

    Denne situation opfattede dele af F.C. København som så stor en overtrædelse af reglerne (for det var det jo faktisk) med sådan en alvorlighed at karantæner blev uddelt til skyldige.
    Andre dele af F.C. København opfatter det åbenbart som en positiv (måske ligefrem festlig?) situation der kan bruges som PR-materiale til den kommende kamp i Randers.

    Spøjst.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •