Side 52 af 172 FørsteFørste ... 2424950515253545562102152 ... SidsteSidste
Viser resultater 766 til 780 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #766
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster_7 Se meddelelser
    Det undre mig en smule at der internt i F.C. København åbenbart er uenighed om denne situation fra sidst København gæstede Randers:


    https://www.facebook.com/photo.php?f...2237943&type=1

    Denne situation opfattede dele af F.C. København som så stor en overtrædelse af reglerne (for det var det jo faktisk) med sådan en alvorlighed at karantæner blev uddelt til skyldige.
    Andre dele af F.C. København opfatter det åbenbart som en positiv (måske ligefrem festlig?) situation der kan bruges som PR-materiale til den kommende kamp i Randers.

    Spøjst.
    pudsigt at jeg ikke kan tilgå siden pt. Er jeg den eneste? :-)

    EDIT: Aha, de skulle åbenbart lige fjerne de 25 kommentarer.... Elegant København, elegant
    EDIT 2: FFS hold nu op med at gøre mine udsagn usande!! Grrrr!! Nu kan man se 24(!) kommentarer.
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 23.08.12 kl. 11:21 Årsag: Fordi jeg kan!
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  2. #767
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I øvrigt er her et lille video klip af denne begivenhed :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=NxUCb9a4ViA
    Yo Mac!

  3. #768
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ...At der blandt indonesiske twitter-brugere florerer et tre dage gammelt tweet, som nævner både FCK og Hr. Abramovich.
    Der kørte jo for noget tid siden spekulationen om, at Romans søn skulle være på nippet til at opkøbe klubben.

    Brugeren 'KABAR CHELSEA', som i øvrigt tweeter som en sindssyg, udsendte d. 21 august tweetet:

    "Asal kamu tahu aja, Pemilik klub FC Copenhagen adalah anak Roman Abramovich. Udah, gitu aja."

    Tweet er blev genpippet over 80 gange. Google translate gør mig ikke klogere, men dagen efter kom der så et tweet fra en anden bruger:

    "Anak Roman Abramovich turut hadir dalam pertandingan ini dan dia adalah pemilik klub asal Denmark FC Copenhagen"

    Spørger man google translate, betyder det følgende:

    "Son Roman Abramovich attended the game and he is the owner of the Danish club FC Copenhagen".

    Det er sikkert bare et menneske, der ikke har det store at rykke rundt med, som så er faldet over en to år gammel artikel og blæst i hornet, men man kan ikke lade være med at konspirere en smule, når man sidder her på kontoret og keder sig :-)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #769
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    "Asal kamu tahu aja, Pemilik klub FC Copenhagen adalah anak Roman Abramovich. Udah, gitu aja."
    Min kone er indonesisk og hun oversætter:
    "Glæde og gudens dag (=Gode nyheder), formidler samtaler/aftaler ("adalah" er lidt tvetydig på indonesisk) mellem FC København og Roman Abramovich. Kort til (byen) Udah(= ordsprog der betyder det samme som næsten i mål)."

    Hmm :-//
    Sidst redigeret af Dingo : 24.08.12 kl. 18:28
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  6. #770
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Efter en tur til Hamborg i weekenden, undrer det mig at tyskerne ikke er kommet længere med betaling af kort. Udover på apoteket, var det umuligt at betale med kort nogen steder... Det pisser mig egentlig også af, at det koster mig 60 kr. at hæve i en udenlandsk automat..
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  7. #771
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Efter en tur til Hamborg i weekenden, undrer det mig at tyskerne ikke er kommet længere med betaling af kort. Udover på apoteket, var det umuligt at betale med kort nogen steder... Det pisser mig egentlig også af, at det koster mig 60 kr. at hæve i en udenlandsk automat..
    Lad mig forsøge....

    Grundlæggende så er det fordi man er en del år bagud på "selvbetjenings metoder" i det øjeblik du rejser ud af DK, og drager sydpå.

    En anden og sikkert mere korrket forklaring er, at PBS (nu Nets) i mange år har haft monopol, og derfor kunne planlægge den danske infrastruktur på betalingmidler, hvilket grundlæggende har været til gavn for de danske bankkunder.

    I udlandet er der typisk en del flere "PBS´er" og det vil naturligvis betyde øget konkurrence på prisen, men samtidig også modstridende interesser og derfor ikke altid en hensigstmæssig udvikling.

    Da de bank jeg arb. i for en del år siden skulle udvikle et MC til Sverige efter samme model som vi havde benyttet i DK, så erfarede man at der derovre var 4 forskellige "PBS´er" og naturligvis forskellige måder at gøre det på, så den måde man i mange år havde benyttet i DK, virkede ikke i Sverige...at vi så opfandt noget nyt, er så en anden sag og til gavn for de danske kunder også, men det illustredede for os, hvor besværligt det kan være i andre lande når 2-3-4 eller flere forskellige systemer skal tale sammen.

    En lille bi ting, nu vi er ved udenlandske transaktioner, er at når du benytter dit kort og det ikke virker, og du ikke har nået de 20.000 kr. pr løbende 30 dage, så kan det ofte skyldes at den lokale udgave af "pbs" ikke har forbindelse til forretningen eller igen videre til NETS i DK for at spørge om kortet er spærret. (De har ikke nogen mulighed for at spørge om der er penge nok!!!!)

    og nu til grunden for mit indlæg... 60 kr.???????

    Visadk koster vist 30 kr. i udlandet pr. hævning i en ATM, et Mastercard koster vist 50 kr. men 60?

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #772
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jf. den her:

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...955#post595955

    undrer det mig at Novos interne kommunikation åbenbart fungerer bedst via Sidelinien:-)

    MCN


  10. #773
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at man tilsyneladende ikke længere kan smide kampkalenderen over på sin telefon uden selv at skulle sidde og indtaste alle kampene. Jamen skidetak for det og bravo Mr. Jardex!
    Få det bragt i orden, eller jeg opgraderer til "Det pisser mig af"-tråden.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  11. #774
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hver gang det er over 20grader i DK, undres jeg over, om det virkelig havde smadret Metrobyggeriets budget, om man havde installeret en form for ventilation i vognene. Der bliver så ubeskriveligt varmt og fugtigt!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  12. #775
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Hver gang det er over 20grader i DK, undres jeg over, om det virkelig havde smadret Metrobyggeriets budget, om man havde installeret en form for ventilation i vognene. Der bliver så ubeskriveligt varmt og fugtigt!
    Havde de bare lagt hele skidtet under jorden, ville problemet formentlig være ikke-eksisterende.

  13. #776
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    304

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Havde de bare lagt hele skidtet under jorden, ville problemet formentlig være ikke-eksisterende.
    Og dog. Varme, svedige mennesker der klemmer sig ind i myldretiden. Jeg tror ikke at det kan undgås, ved blot at placere det hele under jorden.
    FC København - Chelsea FC - Real Madrid CF
    Jeg er fan af købehold.
    Ægte plastik fan der åbenbart ville skifte til et andet hold, hvis der ikke længere er penge i kassen.
    Danish Rebel's Avatar

  14. #777
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Danish Rebel Se meddelelser
    Og dog. Varme, svedige mennesker der klemmer sig ind i myldretiden. Jeg tror ikke at det kan undgås, ved blot at placere det hele under jorden.
    Det har du ret i. Meget af londons netværk er under jorden og her kan man tydeligt mærke når det er varmt(og koldt...)
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #778
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    304

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bastiano Se meddelelser
    Det har du ret i. Meget af londons netværk er under jorden og her kan man tydeligt mærke når det er varmt(og koldt...)
    Umiddelbart kunne jeg komme med flere forslag, til hvordan 'vi' kan komme varmeproblemet til livs.
    Men det mest oplagte, ville være at have en mekanisme der enten aktiveres af temperaturen inden-/udenfor eller af kontrolcentralen, der udnytter metroens fart til at få luft ind igennem flere små åbninger i taget. På den måde ville luften også kunne cirkulere bedre, og dermed både fjerne varme og tilføje frisk luft.

    Men jeg er jo ikke i nærheden af at være ingeniør, så hvad ved jeg?
    FC København - Chelsea FC - Real Madrid CF
    Jeg er fan af købehold.
    Ægte plastik fan der åbenbart ville skifte til et andet hold, hvis der ikke længere er penge i kassen.
    Danish Rebel's Avatar

  17. #779
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at nogle sender QR-koder ud i et newsfeed, der mest bruges på smartphones.

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  18. #780
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Det undrer mig at nogle sender QR-koder ud i et newsfeed, der mest bruges på smartphones.

    Mvh

    zebos
    Det undrer mig at nogen bruge QR-koder.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •