Side 53 af 172 FørsteFørste ... 3435051525354555663103153 ... SidsteSidste
Viser resultater 781 til 795 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #781
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, hvad QR-koder er...


  2. #782
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1825506.ece

    "Børnehave glemte treårig i skov."
    For det første fatter jeg brik af hvordan det overhovedet kan lade sig gøre at glemme et barn, men hvis man læser artiklen kan man yderligere konstatere at der kun var 8 børn med på turen(!). Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre at glemme et barn når man er så få afsted?!

    "Den ene pædagog satte sig ind i bussen, og de små poder satte sig ind en ad gangen, mens den anden pædagog dannede bagtrop. Da hun et kort øjeblik vendte ryggen til børnene for at sætte noget vand ind i bagagerummet, forlod den treårige knægt dog buskøen.- I det moment er der angiveligt et af børnene, som går ud af rækken og ikke ind i bussen, siger Inger Andersen, børne- og ungedirektør i Frederiksberg Kommune til ekstrabladet.dk."
    Aaaarmen for fucks sake!
    Børn er ikke ligefrem kendt for at være stationære størrelser, så hvad med måske at tælle børnene en gang til når de sidder inde i bussen? I ved, bare for at være på den sikre side, så man f.eks. ikke ender op med at glemme et barn i en fucking skov. Klaphatte!

  3. De følgende 12 brugere er enige:

  4. #783
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Fodbold FM-podcasten stadig udsendes i to dele istedet for at samle filen til én.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #784
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Efter en længere rejse og adskillige flyveture, undrer jeg mig over, at hovedtelefonsstikkene i sæderne til skærmene er to delt jackstik. Hvorfor ikke bruge almindelige minijack som vel er standard i det meste af verdenen? En hulens masse engangsplast kunne spares, og folk kunne udnytte deres egne, bedre hovedtelefoner...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  7. #785
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Efter en længere rejse og adskillige flyveture, undrer jeg mig over, at hovedtelefonsstikkene i sæderne til skærmene er to delt jackstik. Hvorfor ikke bruge almindelige minijack som vel er standard i det meste af verdenen? En hulens masse engangsplast kunne spares, og folk kunne udnytte deres egne, bedre hovedtelefoner...
    Går vel ud fra at de tjener ok penge på de høretelefoner, og har derfor ingen lyst til at skulle stoppe den forretning.
    Sidst redigeret af Ace20 : 29.09.12 kl. 07:12
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #786
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Går vel ud fra at de tjener ok penge på de høretelefoner, og har derfor ingen lyst til at skulle stoppe den forretning.
    De sidste par gange jeg har været ude og flyve (det har været lange ture - hvis det har noget at sige?), har personalet udlånt hørebøfferne. Altså man får dem når turen starter og afleverer dem så typisk tilbage når turen er slut. Man har altså ikke skulle betale for det. Jeg ved ikke hvornår de tager penge for at det?

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #787
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunsedrengen Se meddelelser
    De sidste par gange jeg har været ude og flyve (det har været lange ture - hvis det har noget at sige?), har personalet udlånt hørebøfferne. Altså man får dem når turen starter og afleverer dem så typisk tilbage når turen er slut. Man har altså ikke skulle betale for det. Jeg ved ikke hvornår de tager penge for at det?
    Er det sagen, så kan jeg sagtens forstå din undren.. Jeg har selv kun oplevet at jeg skulle betale for dem..
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #788
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har heller aldrig skullet betale for dem. På de lange ture får man dem udleveret, og lader dem bare ligge når man smutter fra flyet...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #789
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Jeg har heller aldrig skullet betale for dem. På de lange ture får man dem udleveret, og lader dem bare ligge når man smutter fra flyet...
    Men har I så overvejet, hvorfor folk er så villige til at aflevere de gratis udleverede hovedtelefoner tilbage?

    mvh
    Martin CX

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #790
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I øvrigt kommer fx Bose QC 15 med et stik man kan bruge i flyet. Jeg har et par som netop bruges på flyveture.
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  18. #791
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ...Og som et ekstra lille tillæg til den generelle undren (som jeg deler), kan jeg tilføje at man sagtens kan anvende alm. mini-jack i de to-delte jack-stik i armlænene. Man får så kun lyd i det ene øre, men stadig. Det må næsten handle om en standart. Jeg har bare aldrig mødt to-delt jack-stik som standart nogen steder i verden. Jeg glæder mig til en vis medskribent gør os klogere.

    /J
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #792
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg fandt svaret her.

    First, the airlines were trying to prevent theft of headphones. The two-pronged plugs have been around on airplanes since way before the airlines started charging for headsets. Back then, headphones were not usually easily carried around as the portable earbud style had not become popular yet. By using a two-pronged setup that is not used in most other audio systems, the motivation for passengers to steal the headsets went down immensely.

    The second reason is redundancy. When a standard stereo headphone jack with three internal connections (right, left, and ground) breaks, you will often lose audio in both the left and right channels. However, with the two-pronged design, if one of the jacks breaks then there will still be audio going through the other channel. While this is annoying for the user, it is an easy way for the airline to defer maintenance on that individual seat's audio system until both the left and right channel are non-functional.

    The two-prong design is a relic of the past, before headphones were bundled with so many of the mobile devices we now buy. Planes with updated inflight entertainment (IFE) systems usually have the standard stereo jack as most passengers prefer using their own headsets now. Slowly these old connectors will be completely phased out.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  21. #793
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der ikke står Nicolai Jørgensen:


    1462.jpg
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #794
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    208

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Lige som det undrede mig, at der stod Copenhagen i stedet for København her:



    226175_10151120846179324_1330502035_n.jpg

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #795
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Louise Se meddelelser
    Lige som det undrede mig, at der stod Copenhagen i stedet for København her:

    Det benyttede de sig rigtig meget af i starten af sæsonen, men de er tilsyneladende gået væk fra det igen. Gudskelov.
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •