Side 55 af 172 FørsteFørste ... 5455253545556575865105155 ... SidsteSidste
Viser resultater 811 til 825 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #811
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    16

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Har tit undret mig over, om der ikke går en pokkers masse kaffe til spilde, når man laver filterkaffe via tragt, eller bare kaffe generelt. Vandet går jo lige igennem midten..

  2. #812
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Og det er også 'en af mange grunde til at filterkaffe smager virkeligt ringe.

    MCN

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #813
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Og det er også 'en af mange grunde til at filterkaffe smager virkeligt ringe.

    MCN
    Filterkaffe KAN gøres ordentligt, men det kræver den rette bryggetemperatur (og formentlig vandkvalitet), og den har de færreste maskiner iflg. en eller anden test jeg læste.

    Mht. det med spild, er det ikke mit indtryk at der er særlig stor forskel på den kaffemængde/kop der bruges til stempelkaffe, espresso, filterkaffe, mokka, tyrkisk kaffe... - men det er godtnok ikke noget jeg har tjekket specielt grundigt :-)
    Sidst redigeret af k b hagen : 14.10.12 kl. 12:41
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  5. #814
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hele den der Mtiliga-sag undrer mig.
    Det undrer mig, at stort set alle over en kam sviner Mtiliga til, siger han har svigtet holdet, at man altid spiller når træneren siger det, at man bare må rette ind, og gamet bare er sådan. Det undrer mig, at der er så få som forsøger at sætte tingene i perspektiv: hvis han oprigtigt var skuffet og uoplagt til at spille kampen er det da ganske professionelt af manden at fortælle det til træneren. Det må da være i holdets interesse og dermed også trænerens, at stille med det mest engagerede hold, hvilket Mtiliga så bidrog.til ved at fortælle at han ikke ville spille.
    Uagtet Mtiligas argumenter (man kan være enig eller ej) og begrundelse (jeg tror der må ligge andet til grund-end hvad offentligheden har fået at vide) så synes jeg grundlæggende at han netop ikke svigter holdet ved at melde fra.

    Og så pisser det mig i øvrigt af, at han har været ude med en art undskyldning her idag, da jeg ikke synes han har noget at undskylde, men det er en anden tråd:-)
    MCN

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #815
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Hele den der Mtiliga-sag undrer mig.
    Det undrer mig, at stort set alle over en kam sviner Mtiliga til, siger han har svigtet holdet, at man altid spiller når træneren siger det, at man bare må rette ind, og gamet bare er sådan. Det undrer mig, at der er så få som forsøger at sætte tingene i perspektiv: hvis han oprigtigt var skuffet og uoplagt til at spille kampen er det da ganske professionelt af manden at fortælle det til træneren. Det må da være i holdets interesse og dermed også trænerens, at stille med det mest engagerede hold, hvilket Mtiliga så bidrog.til ved at fortælle at han ikke ville spille.
    Uagtet Mtiligas argumenter (man kan være enig eller ej) og begrundelse (jeg tror der må ligge andet til grund-end hvad offentligheden har fået at vide) så synes jeg grundlæggende at han netop ikke svigter holdet ved at melde fra.

    Og så pisser det mig i øvrigt af, at han har været ude med en art undskyldning her idag, da jeg ikke synes han har noget at undskylde, men det er en anden tråd:-)
    MCN
    Det handler om, at han optager en plads i truppen, der kunne have gået til en anden. Han udfylder også rollen som en spiller til en bestemt position, der muligvis havde gået til en anden, havde han ikke været i truppen. Han var alternativet til Poulsen, og man har sikkert trænet og øvet taktik udfra dette, og har nok næppe fokuseret 100% på Silberbauer som udgangspunkt. Naturligvis er det i holdets bedste interesse ikke at have en børnefornærmet og uoplagt spiller på banen, hvorfor han også blev kylet af helvedes til, med rette.

    Og selvfølgelig har han da noget at undskylde over - Han satte både træner og medspillere i en rigtig skidt situation, hvor man atter engang måtte ty til lappeløsning på venstreback-pladsen. Det er reelt nok at han føler hvad han føler, det er man ikke herre over, men hold da kæft en fesen og vattet mentalitet den 31-årige knægt besidder.

    Havde du været lige så overbærende, hvis en FCK-spiller havde lavet samme nummer? Var blevet fraset til en startplads men kaldt op efterfølgende grundet skade hos den tiltænkte starter, og han så sagde at han ikke havde lyst til at spille?

    Det undrer mig dog, at folk gider at bruge så meget tid på det. Sgu et agurkeland


  8. #816
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at gæsset i Parken ligger i den dårligste halvdel blandt banerne i Superligaen:

    http://politiken.dk/sport/fodbold/superligaen/ECE1786390/fort-farum-er-superligaens-hadeobjekt-nummer-et

    Det undrer mig til gengæld mindre, at kunstgræsset i Farum ligger på en suveræn sidsteplads.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #817
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det undrer mig, at gæsset i Parken ligger i den dårligste halvdel blandt banerne i Superligaen:
    Det er måske ikke så sært endda. Sidst undersøgelsen blev lavet, var det i foråret - og der ville en nylagt bane i Parken altid fremstå som særligt god på grund af de muligheder vi har for at holde den ved lige.

    Det dramatiske er ikke at Parken er droppet en halv procent, men derimod at en stribe klubber er hoppet op til 4 ud af 5 i karakter, og flere er over middelpunktet 3. Ingen ud over Parken ramte de 4 points sidst. Og et gæt herfra er, at grunden er den enkle, at baner bare er en del bedre i begyndelsen af efterårssæsonen. Undtagen lige i Farum ;-)

    mvh,
    -smølle

  11. #818
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at i foråret er vi sat til at spille allerede skærtorsdag 28. marts på udebane i Herning - efter at Danmark, formentlig med en eller flere af vores spillere, er sat til at spille tirsdag 26. marts om aftenen i Parken.

    mvh,
    -smølle

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #819
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    532

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at i foråret er vi sat til at spille allerede skærtorsdag 28. marts på udebane i Herning - efter at Danmark, formentlig med en eller flere af vores spillere, er sat til at spille tirsdag 26. marts om aftenen

    mvh,
    -smølle

    Er det ikke fordi kampen ikke er fastlagt?

  14. #820
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Onkel P Se meddelelser
    Er det ikke fordi kampen ikke er fastlagt?
    Jo, det er en kendsgerning - den kan flyttes. Forhåbentlig da til fredagen!

    Men normalt, når vi har disse diabolske landskampsuger, er der ingen fodbold før om fredagen.

    Og normalt, når vi spiller i påsken - der falder meget tidligt næste år - tages der fat på kampene allerede om onsdagen.

    Så jeg forstår ikke at de to ting på den måde får lov at kollidere.

    mvh,
    -smølle

  15. #821
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at dette banner er blevet sat op og ikke mindst ordlyden undrer mig:

    https://twitter.com/SWeikop/status/2.../photo/1/large

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.


  16. #822
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at DBU træffer så forkastelig en beslutning som denne.

    Og selv om det havde været lidt mindre urimeligt, fordi pokalen må have lavere prioritet end ligaen, så havde det også pisset mig gevaldigt af hvis det var os der skulle spille onsdag og dermed havde kampe med to dages mellemrum.

    Hvad der både undrer mig og pisser mig af er, at klubberne selv har sørget for at tv-selskabernes magt til at bestemme spilletider er så absolut, at det gør det umuligt at afvikle deres kampprogram på en sportsligt rigtig måde. At man så lader det gå ud over den mindste klub er jo bare typisk.

    mvh,
    -smølle


  17. #823
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    The Perfect Storm banker på døren. Jeg lufter da lige min trækutter med 16 mennesker ombord... Hvad de mennesker lavede derude i den båd, undrer mig helt vildt. Det må virkelig have været vigtigt.

    "05:50: Her er et foto af træskibet HMS Bounty, der forliste ud for North Carolina med 16 personer ombord. 14 blev reddet, en person er bekræftet død, mens kaptajnen savnes."
    Superstorm-Ship_855004a.jpg

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #824
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Sandsynligheden for at et skib klarer sådan en storm til havs er nok større end hvis den lå i havn. US Navy har i hvert fald rømmet en hel flådebase og sendt skibene til havs. Det kunne være derfor.

    Anyway - Det undrer mig, at jeg ikke kan lade være med at læse artikler/se video klip omkring børnemishandling og overgreb på børn, når jeg nu ved at disse artikler kan få det værste frem i mig og få mine indvolde til af vende sig i afsky! Jeg ved at jeg bliver trist til mode i en halv time bagefter, men kan ikke holde fingrene fra hyperlinket.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #825
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Alexander Se meddelelser
    The Perfect Storm banker på døren. Jeg lufter da lige min trækutter med 16 mennesker ombord... Hvad de mennesker lavede derude i den båd, undrer mig helt vildt. Det må virkelig have været vigtigt.

    "05:50: Her er et foto af træskibet HMS Bounty, der forliste ud for North Carolina med 16 personer ombord. 14 blev reddet, en person er bekræftet død, mens kaptajnen savnes."
    Ja, det undrer også mig. Uden at have nogen særlig indsigt at besvære mig med, kan jeg dog godt forestille mig nogle situationer hvor man vurderer at det er sikrere at være på åbent hav end i en havn. Når man, som I dette tilfælde, har en storm, hvor den stærke vind er kombineret med stormflod, kan man forestille sig at skibe i havn enten rives løs fra deres fortøjninger og smadrer rundt blandt andre skibe og moler eller at de, hvis fortøjninger holder, simpelthen oversvømmes sammen med havnen. I en sådan situation er der måske mindre risiko ved at være uden for havnen. Selvfølgelig er planen i det tilfælde ikke at cruise og holde cocktail-selskab, men at bjærge sejlene, lukke alle luger og skodder, smide ankeret, få stævnen i vindretningen og ride stormen af.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •