Side 58 af 172 FørsteFørste ... 8485556575859606168108158 ... SidsteSidste
Viser resultater 856 til 870 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #856
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Indlæg
    18

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvorfor skriver man (p) ved straffesparksmål på livescore og på tv? Er det fordi det var et nemt mål? Et mål er vel et mål. Men uhhh nej - det blev scoret ved straffespark?...

    Hvad får jeg ud af det?

    Macgyver

  2. #857
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    62

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    "Hvorfor skriver man (p) ved straffesparksmål på livescore og på tv? Er det fordi det var et nemt mål? Et mål er vel et mål. Men uhhh nej - det blev scoret ved straffespark?...

    Hvad får jeg ud af det?"

    Macgyver

    Jeg er ikke helt sikker, men et godt bud kunne være at det står for (p)enalty), formålet er vel bare at give læseren en besked om målet kom i hus fra 11 meter pletten.
    Sidst redigeret af DJ_John : 23.11.12 kl. 00:04

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #858
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den omsiggribende trend med, at diverse fodboldspillere er begyndt at have hele deres navn (eller i hvert både et for- og et efternavn) på deres trøje undrer mig.

    Eksempelvis
    Re-Madrid_12-13_Goalk-hm-01_m2.gif og Barcelona_HOME_JERSEY_2010_Danni_alves2.jpg og adskillige andre.

    - det er jo ikke fordi, der er andre på de respektive hold, der hedder (i disse tilfælde) Casillas og Alves til efternavn, og fornavnet derfor er med for at undgå forvirring. Så hvem er det, der har fundet ud af, at det er smart? Og hvorfor?

    Jeg finder det jævnt kikset og undres derfor.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #859
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg kan nu godt følge MacGyvers undren. Jeg kan forstå at man annoterer i forbindelse med mål scoret i forlænget spilletid eller i straffesparkskonkurrencer, og også når der er tale om selvmål, for at hjælpe læseren til at greje at målscoreren er fra det forsvarende hold, men hvorfor sætte et "p" ved et ganske almindeligt straffesparksmål? Det indikerer for mig at straffespark er noget særligt, noget der er adskilt fra det almindelige spil, men er det virkelig? Hvordan adskiller situationen sig fra et mål scoret på hjørne eller et direkte frispark udenfor feltet? Hvis straffespark er helt særlige, bør man vel også notere i scoringslisten, når et straffespark mislykkes. Og ud over det ovenstående sludder: Hvad med mål scoret efter en kombination som Cruyffs berømte straffespark?

    mvh
    Martin CX

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #860
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    På livescore.com markeres/noteres brændte straffespark - specielle eller ej.
    ktulu

    The call of myself

  9. #861
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Uden at vide det kunne jeg tænke at det var for at give evt gamblere besked om dette. Så vidt jeg ved er en del af disse livescore sider fyldt godt op med reklamer for div betting sider så måske har de været inde over og synes det er en ganske god plan. (Her tænkes at folk kan spille på at der bliver scoret på straffe osv i div kampe).

    Som sagt har jeg ingen ide men tænker at det kunne være grunden.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #862
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Den omsiggribende trend med, at diverse fodboldspillere er begyndt at have hele deres navn (eller i hvert både et for- og et efternavn) på deres trøje undrer mig.
    - det er jo ikke fordi, der er andre på de respektive hold, der hedder (i disse tilfælde) Casillas og Alves til efternavn, og fornavnet derfor er med for at undgå forvirring. Så hvem er det, der har fundet ud af, at det er smart? Og hvorfor?

    Jeg finder det jævnt kikset og undres derfor.

    duckman
    Det er fordi, de selv vil have det. Det er også derfor, Simon Makienok Christoffersen er gået fra at hedde Christoffersen (Herfølge BK) til at hedde Makienok (BIF), tror jeg da. I Casillas' tilfælde er jeg ikke sikker på, han altid har haft fornavnet stående, og i så fald kan det være et stunt fra klubbens side, for at give ham et "the one and only"-præg (formoder jeg). Real Madrid er jo kendt for at gå op i PR.

    Men som hovedregel er det spillerne selv, der vælger hvad de skal have på trøjen.

  12. #863
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    at når man skal opsætte en adresse man skal sende mail videre til i gmail, så skal man trykke på 'Tilføj en afsenderadresse'
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  13. #864
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig såre at politiet ikke ofrer et par mandetimer på at få fjernet den østeuropæiske gøgler der hver eneste morgen står på Kgs. Nytorv Station og "spiller" jingle bells på playback-saxofon og rytmebox. Ud over den lydmæssige chikane provokerer det mig at se så åbenlyse tiggersyndikater operere uden nogen form for indgriben. Der er gud bedre det også relativt mange mennesker som faktisk smider penge til fjolset og giver ham al grund til at blive stående. Hvis loven ikke giver mulighed for at smide den slags professionelle tiggere i brummen og udvise dem, så burde loven laves om.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #865
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At jeg min trøje med tiden er blevet til en version der er tilladt i Norge:



    Så tænker jeg at det er mig der er en klovn til at vaske tøj, men:

    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  16. #866
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af fckcs Se meddelelser
    At jeg min trøje med tiden er blevet til en version der er tilladt i Norge:

    Så tænker jeg at det er mig der er en klovn til at vaske tøj, men:
    Det er vel ikke så underligt, at tryk der lavet med to forskellige metoder har forskellige holdbarheder?
    Reklametrykket er trykt i forvejen, mens nummertrykket vel er lavet i butikken.
    Jeg vil medgive, at det er besynderligt, at et tryk der (formentlig) er lavet på en stor industrimaskine, er mindre holdbart end et lavet på en lille maskine i en butik, men at de har forskellig holdbarhed er ikke overraskende.
    P.S. når jeg kigger på den stand nummertrykket er i, vil jeg vove den påstand at du måske lidt er en klovn til tøjvask.
    Husker du, at vende på vrangen og husker du, at holde den rigtige temperatur?
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  17. #867
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Tak for opklaringen :)

    Tænkte jeg ikke lige på da jeg opdagede det.

    Nej jeg hverken vender på vrangen eller tjekker temperaturen..
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  18. #868
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at når der vises criminal minds på kanal5 er programsponsoren til tider first date (tror). Hvad besætter nogen til at have et datingsite, hvor folk møder folk de ikke kender, som programsponsor for en serie der handler om serieforbrydere der begår voldtægt, mord mm. Man undres .....
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #869
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Med David Bowies overraskende og herlige comeback, og dermed spekulationerne om han også vil turnere, er en gammel skrøne vendt tilbage frisk og kæk som altid.

    Igennem næsten et årti har det undret mig, at der hersker den udbredte myte, at Bowie aflyste sin koncert på Roskilde Festival tilbage i 2004, fordi han fik en slikkepind i øjet. I sig selv er det tilforladeligt, at folk hyggebitcher lidt over Bowie og aflysningen. Men nu har jeg snakket om Bowie med folk i ti år, og igen og igen kommer det op, at han nærmest er lidt tarvelig og i hvert fald skylder os noget, den krukke, som aflyser en koncert over sådan noget.

    Stram nu op.

    Jo, Bowie fik en slikkepind i øjet på Reality-touren i Norge, og det var da noget af et freak incident.

    Og jo, offentligheden fik umiddelbart ikke andet at vide, end at koncerten på Roskilde var blevet aflyst efter "råd fra Bowies læge".

    Men da turneen blev aflyst, var det ikke på grund af noget så åndsvagt som en slikkepind, men en "skulderskade."

    Og vi skal ikke mange dage om på den anden side af Slipknot-koncerten, før det kom frem, at Bowie i virkeligheden både havde fået et livstruende hjerteanfald og siden havde undergået en hjerteoperation.


    Helt ærligt. Tror folk oprigtigt stadig, at man vil andet end at stoppe en koncert et par minutter på grund af en slikkepind? At man vil aflyse sin verdensturné og derefter trække stikket til offentligheden i ti år næsten uden et spor? Hvis ikke det var, fordi Bowie oprigtigt havde frygtet, at turnélivet ville tage livet af ham? Det undrer mig sgu.
    and oh how we danced

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #870
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at mange links på facebook ikke understøtter adgang fra smartphone. Når nu flere og flere mennesker kun går på facebook via telefonen så burde firmaer da tænke over dette når de linker til konkurrencer osv.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •