Side 59 af 172 FørsteFørste ... 9495657585960616269109159 ... SidsteSidste
Viser resultater 871 til 885 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #871
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MacGyver Se meddelelser
    Hey alle, MacGyver her..

    Noget der virkeligt undre mig er; Hvorfor skriver Google hvor hurtige De er? Søger på SEX og der kommer 2.884.000.000 sider op, fair nok! Men hvorfor skriver de at det tog 0.13 sek? Hvorfor tager det så 0.21 sek når jeg søger FCK med 21.100.000 sider. HVORFOR SKRIVER DE HVOR HURTIGT DET ER!?! Bliver sindsyg!!!
    hehehe.. Kl 01:40 "Søger på SEX"
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  2. #872
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I lyset af hele cykeldoping regimets afsløringer undrer det mig,
    At man ikke benytter lejligheden til at diskutere doping på et mere principielt niveau. Altså få en debat omkring emner såsom: bør doping lovliggøres? Skal vi forske mere i doping, forsøge at gøre det sikrere. Hvordan med andre dopingformer såsom mind-doping etc? Debatterne føres primært i mindre kredse og rammer sjældent medierne (i hvertfald i nuanceret form), og det ærgrer mig ligeså meget som det undrer mig.

    MCN

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #873
    UnaX er offline Nil Satis Nisi Optimum!
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    283

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Anders Jochumsen af alle mennesker, kaldte bolddrengen fra Swansea - Chelsea for 'buttet' i Fodbold FM.

    Har du set dig selv i spejlet Anders?
    'Don't forget boys, one Evertonian is worth twenty Liverpudlians.' - Brian Labone
    UnaX's Avatar

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #874
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af UnaX Se meddelelser
    Det undrer mig at Anders Jochumsen af alle mennesker, kaldte bolddrengen fra Swansea - Chelsea for 'buttet' i Fodbold FM.

    Har du set dig selv i spejlet Anders?
    Forstår slet ikke UnaXs undren ;-)
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #875
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    .oO(Kan buttede mennesker ikke kalde andre buttede mennesker ud?)

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #876
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig hvoffor brevposten kun ringer en gang på dørtelefonen og ikke 2 gange som pakkeposten skal gøre....man tror jo bare at det er reklamer som ringer på, når der kun bliver ringet en gang.
    Det troede jeg ihvertfald idag, at det kun var et reklamebud som ville ind i opgangen. Men så var det sku brevposten, som skulle aflevere et stort brev, som ikke kunne være i postkassen...
    Nå pyt med det, har ikke så langt ned til afhentningsstedet, når jeg skal hente "brevet"....men det undrer mig stadigvæk, så ring dog 2 gange for fanden, så man ikke tror at det kun er reklamer.

    Skal lige nævnes her, at jeg faktisk selv arbejder som pakkeomdeler, og at jeg ALTID ringer på 2 gange...netop fordi at så ved folk at det muligvis ikke er reklamer !!!
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  11. #877
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -Altid FC København- Se meddelelser
    Det undrer mig hvoffor brevposten kun ringer en gang på dørtelefonen og ikke 2 gange som pakkeposten skal gøre....man tror jo bare at det er reklamer som ringer på, når der kun bliver ringet en gang.
    Det troede jeg ihvertfald idag, at det kun var et reklamebud som ville ind i opgangen. Men så var det sku brevposten, som skulle aflevere et stort brev, som ikke kunne være i postkassen...
    Nå pyt med det, har ikke så langt ned til afhentningsstedet, når jeg skal hente "brevet"....men det undrer mig stadigvæk, så ring dog 2 gange for fanden, så man ikke tror at det kun er reklamer.

    Skal lige nævnes her, at jeg faktisk selv arbejder som pakkeomdeler, og at jeg ALTID ringer på 2 gange...netop fordi at så ved folk at det muligvis ikke er reklamer !!!
    Det undrer mig, at du tror at 1 ring vs 2 ring forskellen på post og reklamer er common knowledge og en universelt gældende regel?

    MCN


  12. #878
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Har brevposten ikke også nøgler til de låste opgange som de skal aflevere breve i? Hvis ikke, vil det undre mig.

  13. #879
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Har brevposten ikke også nøgler til de låste opgange som de skal aflevere breve i? Hvis ikke, vil det undre mig.
    Jo, men hvis de har klodser/maxibreve, som de ikke kan komme af med i postkasserne, så ringer de på dørtelefonen. De render ikke op til X. sal, hvis de ikke ved, om nogen er hjemme. Så får man en anmeldelse i stedet til posthuset.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #880
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    >>> Det undrer mig, at du tror at 1 ring vs 2 ring forskellen på post og reklamer er common knowledge og en universelt gældende regel?

    Det er hvad kunderne siger til mig selvfølgelig ikke alle men de fleste:

    "Jeg lukkede dig ikke ind første gang, fordi at jeg troede, at det kun var reklamer"

    "Men da du ringede 2 gange, måtte det jo være andet end reklamer og muligvis en pakke til mig"
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #881
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det er måske en konsekvens af (nogle?) reklamebudes metode med bare at systematisk trykke på dørtelefonens knapper indtil der er en der svarer.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  19. #882
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Rejsekort.

    Min mormor har lige spurgt mig om jeg ville hjælpe hende med at få et rejsekort, da hendes ene barn er flyttet til KBH fra Falster så hun kunne besøge ham. Men da jeg tjekke priserne ville det koste min mormor flere penge at bruge rejsekortet end at købe alm billet til toget.

    Dette undre mig gevaldigt at man fratager DSB/eller hvem der nu sælger billetter noget arbejde og skal så betale mere for rejsen????
    Og ikke nok med det er dyrere, men 40-60% dyrere er da mærkeligt.
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #883
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Eremitten Se meddelelser
    Rejsekort.

    Min mormor har lige spurgt mig om jeg ville hjælpe hende med at få et rejsekort, da hendes ene barn er flyttet til KBH fra Falster så hun kunne besøge ham. Men da jeg tjekke priserne ville det koste min mormor flere penge at bruge rejsekortet end at købe alm billet til toget.

    Dette undre mig gevaldigt at man fratager DSB/eller hvem der nu sælger billetter noget arbejde og skal så betale mere for rejsen????
    Og ikke nok med det er dyrere, men 40-60% dyrere er da mærkeligt.
    Kan du eventuelt dele dit regnskab? Jeg har rejsekort, og har ikke haft erfaring med, at det er dyrere. Tværtimod.

  22. #884
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jamen du kan prøve at lave en pensionist billet fra Nykøbing F til hovedbanen, den vil koster ca 88 kr med helt alm billet. Hvis man bruge rejsekortet (som var et personligt pensionist kort) ligger vi på 140-160 kr. Og det var det der undrede mig, men hende den flinke dame i kundeservicen fortalte også at det var fordi at man ikke fik de alm rabatter når man brugte sit rejsekort, i dette tilfælde pensionist rabat.
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  23. #885
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg anskaffede mig et rejsekort sidste sommer. Første gang jeg brugte det var på en strækning jeg ofte har kørt, og hvor jeg normalt har betalt 200 kr. inkl. en pladsbillet til 30 kr. På min første tur med rejsekortet kom jeg af med 59 kr. (uden pladsbilletten). Altså, over 100 kr. billigere end med en almindelig billet. Jeg kørte strækningen en del gange i den periode, og hver gang kom jeg af med 59 kr. indtil den sidste gang jeg skulle tage turen. Der var prisen pludselig 93 kr. Stadig noget under prisen for en almindelig billet men alligevel lidt frustrerende, at jeg på forhånd ikke ved, hvor meget jeg egentlig kommer af med for turen.

    Jeg er klar over, at der er noget med rabat og jeg kunne se, at jeg fra start var på rabattrin 7 ud af 7. Da prisen steg var jeg røget ned på trin 3. Et trin jeg i øvrigt stadig er på, selvom jeg ikke har brugt kortet i noget tid. Jeg undrer mig så over, hvorfor jeg startede på højeste rabattrin. I min verden er en rabat noget man opnår jo mere man køber. Om det har været noget introduktions-noget eller en fejl fik jeg dog aldrig undersøgt.

    Jeg har også oplevet, at da jeg tjekkede ind på en tur fik jeg at vide, at kortet ikke var blevet tjekket ud på min forrige tur. Dette er jeg dog 100% sikker på at jeg gjorde. De gange jeg har brugt kortet, har jeg været meget påpasselig med at gøre det rigtigt. Både ved start og slut på min rejse.

    Så jeg forstår til fulde, at der er en del at undre sig over ifm. rejsekortet. Som det måske fremgår har jeg dog sparet en hel del sidste sommer, også selvom jeg blev bonnet lidt ekstra for den tur, hvor systemet ikke havde registreret min udtjekning (det var en kort tur, der ikke kostede de 50 kr man bliver opkrævet) så jeg klager ikke :-).

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •