Side 6 af 34 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at se folk her i dag – hvad end man i øvrigt mener om spilsponsorater og Unibet – der decideret mener, at det er et brud mod en tradition og et forræderi mod klubbens historie, at Carlsberg ikke skal være sponsor mere. Ligesom hvis vi skulle til at spille hjemme i polkaprikker.

    Man tør jo knap fortælle, at der gik knap et årti før de blev det i første omgang i sommeren 1999.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig at se folk her i dag – hvad end man i øvrigt mener om spilsponsorater og Unibet – der decideret mener, at det er et brud mod en tradition og et forræderi mod klubbens historie, at Carlsberg ikke skal være sponsor mere. Ligesom hvis vi skulle til at spille hjemme i polkaprikker.

    Man tør jo knap fortælle, at der gik knap et årti før de blev det i første omgang i sommeren 1999.
    Enig. Og endnu mere sært bliver det, at det i følge de ting som er blevet sagt af klubben - som vi må gå ud fra er sandt - så har Carlsberg selv ønsket at træde tilbage som trøjesponsor. Skulle klubben havde givet dem en pistol for panden og tvinge dem til at blive?

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Jeg kan ikke forstå interessen for håndbold, fordi det er den mest unuancerede sportsgren overhovedet. Det må være den sportsgren der kommer tættest på, at to mennesker kæmper om hvem der kan slå flest 6’ere med en terning. Det faktum, at Bjerringbro kan spille lige op med Barcelona fortæller det jo glimrende...
    Eeeeehm... hvad er det præcis det fortæller?

    Til sammenligning, erindrer jeg da et fodbold hold fra Danmark der også spillede lige op med Barcelona, men det er måske noget andet?

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Eeeeehm... hvad er det præcis det fortæller?

    Til sammenligning, erindrer jeg da et fodbold hold fra Danmark der også spillede lige op med Barcelona, men det er måske noget andet?
    Men det var vel trods alt ikke Bjerringbro ;-)

    Det har altid været en lidt pudsig ting, at totale flækker kunne begå sig i håndbold. Heller ikke kun i et land, hvor håndboldhovedstaden vel er et sted i trekanden mellem Gudbjerg, Oure og Gudme.

    Kiel er forsvarende ChL-vinder lige nu, fra Tysklands 29.-største by.
    Og Kiel er en ren verdensby i forhold til andre mesterholdsbyer som Gummersbach, Göppingen, Lemgo og Großwallstadt, der har vundet et mesterskab for hver 700 indbyggere i den bayriske landsby.

    Så det, det vel fortæller, er at der er så få penge og så lidt international interesse i sporten – og national, når det gælder spillet på klubniveau – at der ikke skal mange tilskuere og sponsorer til før man kan etablere sig på selv europæisk niveau, og at eliten er virkelig smal.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så det, det vel fortæller, er at der er så få penge og så lidt international interesse i sporten – og national, når det gælder spillet på klubniveau – at der ikke skal mange tilskuere og sponsorer til før man kan etablere sig på selv europæisk niveau, og at eliten er virkelig smal.
    Det siger bare ikke noget særligt om sporten i sig selv, at et lille hold fra en jysk flække kan spille op med et langt større. Det sker jo også i andre sportslige sammenhænge.

    Jeg er derudover enig i din betragtning om størrelse, økonomi etc., men det handler vel egentlig i sidste ende om interessen. Der har jo været præcis de samme tendenser i damefodbold.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Det siger bare ikke noget særligt om sporten i sig selv, at et lille hold fra en jysk flække kan spille op med et langt større. Det sker jo også i andre sportslige sammenhænge.
    Måske ikke, hvis det står alene, men siger det ikke alligevel lidt om dens manglende globale appel? På samme måde som det faktum, at Danmark som regel kommer langt i de mange slutrunder og i alle fald ville overpræstere helt ekstremt, hvis vi gik ud fra, at interessen verden over bare var nogenlunde lige stor i alle lande ...

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    576

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Måske ikke, hvis det står alene, men siger det ikke alligevel lidt om dens manglende globale appel? På samme måde som det faktum, at Danmark som regel kommer langt i de mange slutrunder og i alle fald ville overpræstere helt ekstremt, hvis vi gik ud fra, at interessen verden over bare var nogenlunde lige stor i alle lande ...
    Men hvad har manglende global appel med om mange danskere gerne vil se landsholdet spille de afgørende VM kampe? Jeg forstår ikke helt, hvad du vil her i tråden. Det virker faktisk som om, du bare ikke kan lide håndbold, og så skal alle andre have det på samme måde.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser

    Nå, tilbage til håndbold.

    Jeg kan ikke forstå interessen for håndbold, fordi det er den mest unuancerede sportsgren overhovedet. Det må være den sportsgren der kommer tættest på, at to mennesker kæmper om hvem der kan slå flest 6’ere med en terning. Det faktum, at Bjerringbro kan spille lige op med Barcelona fortæller det jo glimrende..
    Øh? FC København spillede som bekendt lige op med Barcelona i 2010 (og tabte 0-3 i Parken til Hobros fyraftensproffer 4 år efter i Mussis kombinerede debut og afskedskamp), og det er da netop muligheden for den type resultater, der er med til at gøre fodbold så interessant. Der er mange grunde til ikke at kunne lide håndbold, men at et dansk hold spiller lige op med et hold fra Spanien, er i min optik ikke en af dem. Danmark er jo en af de store håndboldnationer, så resultatet er vel dårligt nok sensationelt.

    Hovedårsagen til min egen totalt manglende interesse for håndbold er de mange mål og så det faktum, at der nærmest konstant er enten EM eller VM (a.k.a. EM tilsat diverse ligegyldige prygelknabels fra andre verdensdele) i den sportsgren, hvilket får DR og TV2 til at gå totalt i selvsving.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,235

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Øh? FC København spillede som bekendt lige op med Barcelona i 2010 (og tabte 0-3 i Parken til Hobros fyraftensproffer 4 år efter i Mussis kombinerede debut og afskedskamp), og det er da netop muligheden for den type resultater, der er med til at gøre fodbold så interessant. Der er mange grunde til ikke at kunne lide håndbold, men at et dansk hold spiller lige op med et hold fra Spanien, er i min optik ikke en af dem. Danmark er jo en af de store håndboldnationer, så resultatet er vel dårligt nok sensationelt.

    Hovedårsagen til min egen totalt manglende interesse for håndbold er de mange mål og så det faktum, at der nærmest konstant er enten EM eller VM (a.k.a. EM tilsat diverse ligegyldige prygelknabels fra andre verdensdele) i den sportsgren, hvilket får DR og TV2 til at gå totalt i selvsving.
    Jep, og fodbold ville også miste noget, hvis man gik over til slutrunde hvert år. Agf ville jo knap nok nå at rykke op inden der igen var VM i fodbold.

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,189

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at folk går helt amok i fastelavnsboller. Det under mig både, at folk gider spise dem (i en grad, hvor de gerne står i meget lange køer midt i en coronatid for at få fat i dem), og at de åbenbart kun er populære 1-2 uger om året. Hvis det virkelig er bagerens svar på kaviar (som man næsten skulle tro set på interessen), hvorfor fa'en sælger og spiser man dem så ikke i større stil hele året?
    Sidst redigeret af k@sper : 15.02.21 kl. 12:34

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,235

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det undrer mig, at folk går helt amok i fastelavnsboller. Det under mig både, at folk gider spise dem (i en grad, hvor de gerne står i meget lange køer midt i en coronatid for at få fat i dem), og at de åbenbart kun er populære 1-2 uger om året. Hvis det virkelig er bagerens svar på kaviar (som man næsten skulle tro set på interessen), hvorfor fa'en sælger og spiser man dem ikke i større stil hele året?
    det er den eneste tilbageværende lovlige mulighed for at forkorte vores miserable liv ;)

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Efter at have set Flemming Povlsen på tv, så undrer det mig, at han ikke bare klipper sig selv korthåret. Forsøget på at skjule sin (manglende) hårlinje er ganske morsom.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at der så tit kommer derbykampe i samme weekend over hele Europa.

    Ikke meget at komme efter i de sidste mange weekender af klassikere og store lokalopgør - og i denne weekend mødes så Liverpool og Man United. Feyenoord og Ajax. Schalke og Dortmund. Benfica og Sporting. St Pauli og HSV. Og - naturligvis - København og Brøndby. Det er da lidt spøjst. Og første gang er det heller ikke.
    Det undrer mig igen! Hvordan lykkes det, at alle disse seks arvefjendeopgør lander på samme dag?

    Brøndby-København
    Barcelona-Madrid
    Man United-Liverpool
    Inter-Juventus
    Marseille-PSG
    Ajax-PSV

    Bevares, Ajax' kamp mod Feyenoord er nok mere betændt, men ellers er det de fem andre landes største kampe ... i overmorgen.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig igen! Hvordan lykkes det, at alle disse seks arvefjendeopgør lander på samme dag?



    Bevares, Ajax' kamp mod Feyenoord er nok mere betændt, men ellers er det de fem andre landes største kampe ... i overmorgen.
    Jeg har også lagt mærke til at det er sket nogle gange. Mon ikke det er lidt planlagt. Man har jo før lavet "derby-runde" i Superligaen, hvor alle møder deres arvefjender i den samme runde.

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg har også lagt mærke til at det er sket nogle gange. Mon ikke det er lidt planlagt. Man har jo før lavet "derby-runde" i Superligaen, hvor alle møder deres arvefjender i den samme runde.
    Jeg mener faktisk det er en beslutning der er taget af UEFA i forhold til at lave decideret derbyweekender. Jeg mener og have læst det, men jeg kan ikke finde det.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 34 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •