Side 60 af 172 FørsteFørste ... 10505758596061626370110160 ... SidsteSidste
Viser resultater 886 til 900 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #886
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    27

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Pape Paté Diouf pt. ikke har en plads på 'taktikbrættet' på fck.dk:
    http://www.fck.dk/foersteholdet/spillere
    Javel han er svær at placere. - Er han kant? - Er han angriber? Men mon ikke de kan finde et sted at smide en grøn/blå brik alligevel...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #887
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig såre, at mens det ellers er kilopriser hér og literpriser dér og pivreguleret præcis hvad man må reklamere med i mængdeangivelser i forhold til pris, så det er overskueligt:

    Screen Shot 2013-02-27 at 15.51.59.png

    ... så er der da ikke noget som helst i vejen med at smide en halv pris op når det er kød det handler om, fordi det er "pr. pund" og derfor har lov at se meget billigere ud.

    "Jamen kiloprisen står der også" - jojo, men alle reguleringerne er jo indført, så man ikke kan lave små salgspsykologiske finter som det her. Men lige i denne sammenhæng er det fuldt lovligt, og det undrer mig. Man må jo ikke reklamere for juice og få det til at se billigt ud ved at opgive en halvliterspris.

    mvh,
    -smølle

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #888
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg forstår annoncen som at det er en klump kød på et halvt kilo, der sælges. Derfor skriver de prisen på varen (altså prisen på et halvt kilo) samt kiloprisen.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #889
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Jeg forstår annoncen som at det er en klump kød på et halvt kilo, der sælges. Derfor skriver de prisen på varen (altså prisen på et halvt kilo) samt kiloprisen.
    Kødet på billedet er sgutte ½ kilo
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #890
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    1) Det giver fin mening, at skrive prisen per ½ kilo, hvis man sælger halve kilo. Man skriver jo heller ikke at prisen er 30 kr for en liter når man sælger en halv liter cola for 15 kr.
    2) Det kan da meget vel være et 500g stykke kød på det billede.

  10. #891
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    1) Det giver fin mening, at skrive prisen per ½ kilo, hvis man sælger halve kilo. Man skriver jo heller ikke at prisen er 30 kr for en liter når man sælger en halv liter cola for 15 kr.
    2) Det kan da meget vel være et 500g stykke kød på det billede.
    Der sælges nu ikke mange cuvetter på præcis 500g, heller ikke denne :-)

    Men denne tre (eller to?)-kilopakke med hakket flæsk kan tjene som et alternativt eksempel hvis det ikke overbeviser.

    Screen Shot 2013-02-27 at 16.39.56.jpg

    mvh,
    -smølle

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #892
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    1) Det giver fin mening, at skrive prisen per ½ kilo, hvis man sælger halve kilo. Man skriver jo heller ikke at prisen er 30 kr for en liter når man sælger en halv liter cola for 15 kr.
    Ja

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    2) Det kan da meget vel være et 500g stykke kød på det billede.
    Det kan der. Flere gange endda
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  13. #893
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig såre, at mens det ellers er kilopriser hér og literpriser dér og pivreguleret præcis hvad man må reklamere med i mængdeangivelser i forhold til pris, så det er overskueligt:

    Screen Shot 2013-02-27 at 15.51.59.png

    ... så er der da ikke noget som helst i vejen med at smide en halv pris op når det er kød det handler om, fordi det er "pr. pund" og derfor har lov at se meget billigere ud.

    "Jamen kiloprisen står der også" - jojo, men alle reguleringerne er jo indført, så man ikke kan lave små salgspsykologiske finter som det her. Men lige i denne sammenhæng er det fuldt lovligt, og det undrer mig. Man må jo ikke reklamere for juice og få det til at se billigt ud ved at opgive en halvliterspris.

    mvh,
    -smølle
    Arrhh. Svaret er vel, at det er ganske normalt og måske endda tilmed hensigtsmæssigt, at fersk kød kan angives per 100 g, per halvkilo eller per kilo.

    Går du ned i kiosken i biografen for at købe blandet slik, får du også oplyst prisen pr 100 g. Det er almindeligt og hensigtsmæssigt. Det ville ikke give mening, om du blev præsenteret for en kilopris på blandet slik på 230 kr. :-)

  14. #894
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    174

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Arrhh. Svaret er vel, at det er ganske normalt og måske endda tilmed hensigtsmæssigt, at fersk kød kan angives per 100 g, per halvkilo eller per kilo.

    Går du ned i kiosken i biografen for at købe blandet slik, får du også oplyst prisen pr 100 g. Det er almindeligt og hensigtsmæssigt. Det ville ikke give mening, om du blev præsenteret for en kilopris på blandet slik på 230 kr. :-)
    well . . .
    dasgringo ser på FCM og nikker anerkendende af det snedige svar..

  15. #895
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Går du ned i kiosken i biografen for at købe blandet slik, får du også oplyst prisen pr 100 g. Det er almindeligt og hensigtsmæssigt. Det ville ikke give mening, om du blev præsenteret for en kilopris på blandet slik på 230 kr. :-)
    Måske ikke, men står jeg med stege på et kilo eller to, eller pakker med hakket svinekød på 3kg giver det altså anderledes mening end med slikket ;-)

    Og her er der stadig ingen som helst hensigtsmæssighed i halvkilo-angivelserne.


    Ud over for sælgeren, der kunstigt får prisen til at se lavere ud :-)

    mvh,
    -smølle

  16. #896
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FCMunkebo Se meddelelser
    well . . .
    Mit pointe er blot, at det - afhængig af den enkelte vare - kan være hensigtsmæssigt at have forskellige prisangivelser, bl.a. ud fra hvad der er sædvanligt for salg af den pågældende vare, men den erhvervsdrivende skal naturligvis overholde gældende regler, og i tyggegummitilfældet indebærer det, at kiloprisen skal angives, da der ikke er tale om salg i løs vægt(modsat slikket i biografen, hvor forbrugeren selv fylder sin slikpose).

    Kødpakken i supermarkedet skal tilsvarende indeholde en kilopris, men det udelukker ikke, at supermarkedet kan lave tilbud med angivelse af ´"halvkiloprisen" eller "pakkeprisen". Sælges 4 bøffer i en pakke, kan supermarkedet sagtens vælge en pris på "kr. 100 per pakke", blot det også er muligt at se kiloprisen på pakken.

  17. #897
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Måske ikke, men står jeg med stege på et kilo eller to, eller pakker med hakket svinekød på 3kg giver det altså anderledes mening end med slikket ;-)

    Og her er der stadig ingen som helst hensigtsmæssighed i halvkilo-angivelserne.


    Ud over for sælgeren, der kunstigt får prisen til at se lavere ud :-)

    mvh,
    -smølle
    Og det er selvfølgelig også synd for forbrugeren, der for et kort øjeblik fristes af oksestegen og den lave halvkilopris, men som nu indser, at salgsprisen for den pågældende steg - når de halve kilo er lagt sammen - andrager 300 kr. Man bliver så let fristet af en god oksesteg, men man VED jo godt, at oksestegen ikke koster 65 kr :-)

  18. #898
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Der sælges nu ikke mange cuvetter på præcis 500g, heller ikke denne :-)

    Men denne tre (eller to?)-kilopakke med hakket flæsk kan tjene som et alternativt eksempel hvis det ikke overbeviser.

    Screen Shot 2013-02-27 at 16.39.56.jpg

    mvh,
    -smølle
    Ikke for at være på tværs, men jeg kan stadig ikke se problemet. Typisk sælges hakket kød er pr. halve kilo i supermarkederne. Med en nævnt halvkilopris på 18.95kr er det da nemt at sammenligne prisen med standardpakken med 500g hakket svinekød.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #899
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den hensigtsmæssige er jo at man normalt skal bruge ca. 1/2 kg kød til at lave en omgang aftensmad og mange derfor ved hvad 500g hakkekød bør koste. Her tydeliggøres det så at dette (måske) er et godt tilbud. Med andre ord er 500g den almindelige salgsstørrelse for kød.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

  22. #900
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    232

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Den hensigtsmæssige er jo at man normalt skal bruge ca. 1/2 kg kød til at lave en omgang aftensmad og mange derfor ved hvad 500g hakkekød bør koste. Her tydeliggøres det så at dette (måske) er et godt tilbud. Med andre ord er 500g den almindelige salgsstørrelse for kød.
    Jeg stammer fra den gang man brugte pund som maaleenhed. Teknisk set er et pund mindre end 500 gram, men i 1839 blev det besluttet at knytte de danske maalenheder til det franske kilogram, hvilket bestemmer at 1 pund er lig med 500 gram. Inden da havde vi benyttet det Ole Roemer’ske ”Danske Pund” som maaler 499.7 gram.
    Mere her: http://www.denstoredanske.dk/It,_tek...v%C3%A6gt/pund
    - Vinnie
    Vinnie's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •