Side 61 af 172 FørsteFørste ... 11515859606162636471111161 ... SidsteSidste
Viser resultater 901 til 915 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #901
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Ikke for at være på tværs, men jeg kan stadig ikke se problemet. Typisk sælges hakket kød er pr. halve kilo i supermarkederne. Med en nævnt halvkilopris på 18.95kr er det da nemt at sammenligne prisen med standardpakken med 500g hakket svinekød.
    Jeg hører alle argumenterne for at i den ideelle verden sælges både culotter og hakket kød kun i pakker på et halvt kilo, at et halvt kilo kød er det faste indhold til aftensmad, osv. ;-)

    Men det ændrer intet ved min oprindelige undren: På de andre områder opgives der en kilopris eller en literpris på madvarer, der skal give et præcist og fast sammenligningsgrundlag. Men lige med kød - der trods alt oftere end tomater og østershatte sælges i pakker på flere kilo ad gangen - er det i orden at halvere prisen i præsentationen, og have den rigtige kilopris stående i småt ved siden af. Det undrer mig, at lige på det punkt er det helt i orden, og ikke på andre områder. Stadig ;-)

    mvh,
    -smølle

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #902
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    Men det ændrer intet ved min oprindelige undren: På de andre områder opgives der en kilopris eller en literpris på madvarer, der skal give et præcist og fast sammenligningsgrundlag. Men lige med kød - der trods alt oftere end tomater og østershatte sælges i pakker på flere kilo ad gangen - er det i orden at halvere prisen i præsentationen, og have den rigtige kilopris stående i småt ved siden af. Det undrer mig, at lige på det punkt er det helt i orden, og ikke på andre områder. Stadig ;-)

    mvh,
    -smølle
    Der er ikke så meget at undres over. Prissætningen kan være sådan for kød, fordi det er og har været almindeigt udbredt at gøre sådan i forbindelse med salg af netop kød. Hvis det er almindeligt udbredt af gøre sådan, og prisen i øvrigt er gennemskuelig for forbrugeren(kan se den reelle salgspris og kilopris mv.), er det i overensstemmelse med reglerne for prismærkning :-)

    EDIT: Det fremgår bl.a. af prismærkningsbekendtgørelsen
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=4790
    Sidst redigeret af LogeLars : 28.02.13 kl. 12:15

  4. #903
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg hører alle argumenterne for at i den ideelle verden sælges både culotter og hakket kød kun i pakker på et halvt kilo, at et halvt kilo kød er det faste indhold til aftensmad, osv. ;-)

    Men det ændrer intet ved min oprindelige undren: På de andre områder opgives der en kilopris eller en literpris på madvarer, der skal give et præcist og fast sammenligningsgrundlag. Men lige med kød - der trods alt oftere end tomater og østershatte sælges i pakker på flere kilo ad gangen - er det i orden at halvere prisen i præsentationen, og have den rigtige kilopris stående i småt ved siden af. Det undrer mig, at lige på det punkt er det helt i orden, og ikke på andre områder. Stadig ;-)

    mvh,
    -smølle
    Men kød (og læskedrikke, f.eks.) opgives jo traditionelt netop ikke i kilo eller literpris.

    500g hakket oksekød er opgivet som 28kr/halvkilo, ikke 56kr kiloet.
    En cuvette er opgivet som 50krstykket, ikke 120kr kiloet (fx)
    En ½liter cola er opgivet som 15kr, ikke 30kr / literen.
    Osv.

  5. #904
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Men kød (og læskedrikke, f.eks.) opgives jo traditionelt netop ikke i kilo eller literpris.

    500g hakket oksekød er opgivet som 28kr/halvkilo, ikke 56kr kiloet.
    En cuvette er opgivet som 50krstykket, ikke 120kr kiloet (fx)
    En ½liter cola er opgivet som 15kr, ikke 30kr / literen.
    Osv.
    Jeg tror blot, at du ikke har nærlæst pakkerne så. Mig bekendt står der altid en kilopris på selve pakken, men derfor kan der godt være angivet en mere i øjnefaldende halvkilopris.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #905
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at jeg ikke kan finde Stating the Obvious-tråden. Søgning giver intet resultat, og en gennemgang af trådene fra nu og tilbage til sommeren 2007 giver heller intet. Hvor er den blevet af??+

    Link plz!!!1
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  8. #906
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig såre, at onside synes at et udendørs interview med Peter Sørensen, lige er sagen. Dels sneede det kraftigt, hvilket i sig selv bør føre til at det rykkes indenfor, og så frøs Peter Sørensen tydeligt, og det er vel ikke meningen det skal være direkte ubehageligt at blive interviewet, som følge af vejret. Er der virkelig ikke nogle på onside redaktionen, der tager bestik af situationen, og ikke hovedløst står fast på en beslutning taget timer før kampen, og snevejret satte ind?
    København for altid.


  9. #907
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    122

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undre mig meget, at Leo brugte mere tid foran en fuldstændig tom A tribune end han brugte nede ved børnene på D igår.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #908
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undrer mig over, hvorfor Metroselsekabet når der er mange mennesker i Metroen, f.eks. pga. dårligt vejr eller nedbrud, ikke sætter tiden, et metrotog er på en given station op. Ved Nørreport/Kgs. Nytorv er der notorisk mange mennesker der skal af/på, men ofte når der kun rigtig mange ud, men næsten ingen ind, da toget lukker dørene. Når folk ikke kan komme ind, holder de i dørene, og dette medfølger efter tredje gang, at en servicemedarbejder skal ud og sætte toget igang.

    I øvrigt undrer det mig også, hvor sløve folk er til at komme ud af metroen. Kom nu i hug så andre kan komme ind!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #909
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det her undrer mig: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2013/03/17/03171501 Er AEKs tilhaengere ikke kendt for at vaere venstreorienterede
    Europapokal

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #910
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At jeg nogle gange rent faktisk læser Ekstra Bladets "Nationens kommentare.... FFS. hvor er det skidt...
    Yo Mac!


  16. #911
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stilltripping Se meddelelser
    At jeg nogle gange rent faktisk læser Ekstra Bladets "Nationens kommentare.... FFS. hvor er det skidt...
    At nogen faktisk læser Ekstra Bladet. Punktum.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #912
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At der gøres en historie ud af, at Daniel Craig skal være med i den næste Bond film. Manden har jo hele tiden haft kontrakt på to mere...
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #913
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det har altid undret mig helt vildt at joededommen ud over at vaere en religion ogsaa betragtes som en slags race. Altsaa jeg mener, man kan holde op med at vare kristen, man kan stoppe med at vaeere muslim, men af eller anden grund kan man ikke bare holde op med at vaere joede
    Europapokal

  21. #914
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    41

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det bunder i at det at være jøde, er at tilhøre en religion, såvel som et folk. De blander, så at sige, kristen og dansker sammen, på samme måde som vi gjorde det, før Nietzsche og Darwin. Jøderne har blot ikke haft konkurrence omkring, hvem der er det vigtigeste folk, indenfor deres religion, som de kristne har: fordi der kun er et folk, indenfor jødedommen (7 stammer, men et folk).

    De fleste jøder, kan man derfor betegne, som den gode gamle dansker - han er ikke kristen, men tilhører den kristne kulturarv. Forskellen er bare, at i stedet for, som kristendommen, at være en ekspanderende og missionerende religion, er jødedommen ikke for alle. Kun for jøder, og de få der vælger at melde sig ind, af egen fri vilje (hvad deres status er i det jødiske samfund, ved jeg faktisk ikke).

    Derfor opstod der, med kristendommens udbredelse som statsreligion i romerriget i år 300-etellerandet, og Israels rømning, en eklatant forskel mellem den kristen universalreligion (som de fleste religioner hævder at være), og det jødiske folks religion, som guds udvalgte folk, der kun er for guds udvalgte folk.

    Du kan derfor omvende dig til jødedommen, som ikke jøde, men derved bliver du som sådan ikke jøde, i det kulturelle lys. Du er nu en dansk jøde.

    Dette skal selvfølgelig ses i jødernes 'fælles' historie, som folket der vandrer på jorden; altså en kulturelt-instititionaliseret form for sammenhængskraft, der giver den landflygtige et håb; selvom der til stor overraskelse for alle, eksisterede enorm stor forskel på denne forståelse. Forståelsen er derfor ikke uniform. Det fandt jøderne selv ud af, under den første zionistiske kongres, anført af Theodor Hertzl i Basel i 1897 (manden der skrev 'Jødestaten', hvori han agiterede for at det spredte religionsfolk, skulle samles i én nation, som han med misundelige øjne så at europæerne havde som deres - kort sagt; nationalstat betyder at det er dit, så her kan folk ikke brænde dig på bålet. Til dette formål foreslog han to steder; Palæstina og Argentina, hvoraf den førnævnte blev valgt ud fra historiske grunde - hvilket viste sig at være en smart beslutning, da en del højtstående nazister, flygtede til sidstnævnte efter 2. verdenskrig....). Her havde vest- og øst-jøder, en del problemer med at identificere sig med hinanden.
    Så den 'race'-mæssige, eller mere politiske korrekte 'kulturmæssige' del af det at være jøde, er en forestilling om et folk. Men altså en forestilling der først i slut 1800-tallet og start 1900-tallet blev institutionaliseret.

    Derfor kan man holde op med at være jøde, såvel som man kan holde op med at være muslim eller kristen.
    Man kan bare ikke holde op med at være jøde, såvel som man kan holde op med at være tyrker eller dansker.
    Men der kan ligges mere eller mindre vægt, på dette fænomen. Som at jeg er ligeglad med at min far er fra Amager; jeg er stadig fuldblods københavner. Et eksempel på en sådan mand, er Georg Brandes... Men med til historien, er selvfølgelig også, at omverdenen altid har været klar til at minde jøden om, at han er jøde. Om han ville være det, eller ej. Ligsom der er visse dele af samfundet, der er hurtige til at pege på folk fra Amager, Jylland, Tyrkiet etc. og sige du er ikke rigtig "Københavner", "Dansker" "Etc."

    Håber det lyste op. Og er med til at skabe en jøde-god lørdag.

    Venlig Hilsen
    Rasmus

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #915
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at timing er så mærkelig en ting at greje for DBU.

    Mener man i en længere klumme i Tipsbladet, der trækker overskrifter over hele linien, at danskerne er forvænte og ikke kan regne ud hvad landsholdets reelle styrke er, så må man da selvfølgelig gerne det. Men hvis man samtidig mener, at det er med til at skabe goodwill omkring holdet tror jeg sgu man tager fejl.

    I den henseende er det formentlig mere nyttigt, at det går ud og vinder 3-0 på udebane - hvis da ikke også dette er et udtryk for spil over evne, dette underlige og egentlig ret uladsiggørlige koncept, og bare er med til at forvænne folk.

    Men hvor er det dog en underlig situation at sætte spillerne i, at det nu er dem der skal ud og stå med ydmygheden fremme (Tro på os og støt os - Kjærs bøn: Støt os - Agger stolt af danske fans) og rydde op i kommunikationschefens kommunikation.

    Jeg lærer nok ikke at forstå Berendts mediestrategi. Primært fordi det for mange år siden er dæmret, at han ikke har sådan en.

    mvh,
    -smølle

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •