Side 67 af 172 FørsteFørste ... 17576465666768697077117167 ... SidsteSidste
Viser resultater 991 til 1,005 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #991
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    343

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Denne udtalelse undrer mig:
    Det var et fantastisk indlæg. Jeg sagde til ham, at hvis han fik chancen, skulle han slå bolden til bageste stolpe. Han lagde den så til forreste stolpe, men det gik jo godt alligevel.
    Jeg kan godt forstå at han er glad for scoringen, men hvordan er det lige fantastisk, at et indlæg han ville have til bagerste stolpe, så rent faktisk havner ved forreste?


    BØF me udvidelse til Chrome

    ♪ A Wizards Staff Has A Knob On The End ♪
    cphwizard's Avatar

  2. #992
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    På dagen for en af de største hjemmekampe i klubbens historie, bliver der diskuteret rejer, mayo, tatar og smørrebrød generelt.. Dét er sgu underligt...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #993
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,400

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig endnu en gang, at der på den elendige, plørede bane i Istanbul, hvor den udsatte Galatasaray-Juventus spilles, er fundet en orange bold frem.

    Der er vel ti bittesmå sneklumper i den ene ende af banen, og ellers er banen grå og grøn. Jeg har set kampe med fyrre gange mere hvidt på banen, når der har været smidt konfetti.

    Hvorfor hulen kommer den orange bold så tit frem, når banen ikke er fåking hvid? Den er jo håbløs at få øje på.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #994
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    ordsprog

    Visse ordsprog undrer mig. Man må formode at ordsprogene opstår for bedre at kunne beskrive tilbagevendende situaiton meget præcist. Derfor undrer det mig, at man somme tider har taget nogle virkeligt sløje eksempler frem af posen. Tre hurtige eksempler:


    1) "Det er jo som at sammenligene æbler med pærer". At det lige skulle være de to typer frugt, der skulle repræsentere selve toppunktet af usammenlignelige objekter, er mig en gåde. De er da - om noget - så nogenlunde sammenlignelige.

    2) "Det er jo bare gammel vin på nye flasker". Eh, ok. Nu er vin så en af de få varer, der bliver bedre med tiden. Tænk alligevel, at man løb tør for ideer til det ordsprog før man nåede forbi f.eks. "limonade" eller "mælk".

    3) "Det er som at kæmpe mod vindmøller". Det forstår jeg ganske enkelt bare ikke - og undrer mig derfor :-)
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #995
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: ordsprog

    1) "Det er jo som at sammenligene æbler med pærer". At det lige skulle være de to typer frugt, der skulle repræsentere selve toppunktet af usammenlignelige objekter, er mig en gåde. De er da - om noget - så nogenlunde sammenlignelige.
    Pointen er vel at det ikke skal være vidt forskellige eksempler (Som at sammenligne elefanter med knappenåle) men at det skal vise at noget der ved første øjekast kunne se ens ud, ikke er det. At spille en superliga kamp og en pokal kamp ligner hinanden på mange måder, men sammenligner man den taktik to trænere har anvendt i de forskellige situationer, ville jeg sige det var som at sammenligne æbler med pærer :) - På engelsk kan man sammenligne appelsiner og citroner - forskellige frugter, men sjovt nok med stort set det samme indbyrdes familieforhold som pærer og æbler.


    2) "Det er jo bare gammel vin på nye flasker". Eh, ok. Nu er vin så en af de få varer, der bliver bedre med tiden. Tænk alligevel, at man løb tør for ideer til det ordsprog før man nåede forbi f.eks. "limonade" eller "mælk".
    Nu er det for det første ikke ALT vin, der bliver bedre med alderen, og for det andet er det ikke en en lineær udvikling; selv den bedste vin bliver dårlig hvis den er for gammel. Ordsproget stammer nok også fra en tid, hvor en vins levetid måltes i måneder og hvor man godt kunne forestille sig at man, hvis man var fanget med for stort et lager af sidste års vin, hældte den over på nye flasker.

    3) "Det er som at kæmpe mod vindmøller". Det forstår jeg ganske enkelt bare ikke - og undrer mig derfor :-)
    Den kan jeg så kun sige én ting til: http://www.saxo.com/dk/don-quixote_m...FQld3godQDYAEA
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #996
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: ordsprog

    Vindmøllerne kommer fra Cervantes roman Don Quijote, hvor hovedpersonen netop kæmper mod vindmøller - og taber. Fra wiki "Handlingen er en række eventyr, hvor Don Quijotes fantasi løber af med ham, så han indvikles i drabelige kampe mod får, vindmøller og uskyldige forbipasserende, altid med et for ridderen uheldigt resultat"

    Edit: Argh, for sent :)

  11. #997
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,400

    Re: ordsprog

    Citat Oprindeligt indsendt af Pommie Se meddelelser
    Nu er det for det første ikke ALT vin, der bliver bedre med alderen, og for det andet er det ikke en en lineær udvikling; selv den bedste vin bliver dårlig hvis den er for gammel. Ordsproget stammer nok også fra en tid, hvor en vins levetid måltes i måneder og hvor man godt kunne forestille sig at man, hvis man var fanget med for stort et lager af sidste års vin, hældte den over på nye flasker.
    Formentlig har vinens kvalitet og levetid slet ikke været inde over overvejelserne – ordsprogets pointe er jo i stedet den enkle, at det er den samme velkendte vare der serveres, men blot i en ny emballage.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #998
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    74

    Re: ordsprog

    Citat Oprindeligt indsendt af Pommie Se meddelelser
    På engelsk kan man sammenligne appelsiner og citroner - forskellige frugter, men sjovt nok med stort set det samme indbyrdes familieforhold som pærer og æbler.
    - Sammenlignede du lige appelsiner og citroner med æbler og pærer??1!?
    Smooth ;o)

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #999
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: ordsprog

    Det undrer mig en smule, hvordan et eningklik kan læses. Egentlig tænker jeg vel, at et klik betyder, at jeg er enig i det skrevne. Tidligere var der masseklik, hvor man så måtte dechifrere, hvem der var enige og hvem der blot var ironiske.

    Nu ser jeg til min store undren, at knappen, hvor jeg kan fjerne fejlagtigt klik, mener jeg fjerner en "Thank". Men hov, jeg takkede da ikke????
    Sidst redigeret af FC Franni : 20.12.13 kl. 09:40 Årsag: Lortet iPad

  16. #1000
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: ordsprog

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Det undrer mig en smule, hvordan et eningklik kan læses. Egentlig tænker jeg vel, at et klik betyder, at jeg er enig i det skrevne. Tidligere var der masseklik, hvor man så måtte dechifrere, hvem der var enige og hvem der blot var ironiske.

    Nu ser jeg til min store undren, at knappen, hvor jeg kan fjerne fejlagtigt klik, mener jeg fjerner en "Thank". Men hov, jeg takkede da ikke????
    Eningklik skal selvfølgelig læses som eningklik. Grunden til din forvirring er, at "thumbs up"-funktionen er standardfunktionalitet i det "nye" forumsoftware, som DR så har navngivet "Enig!" af nostalgiske årsager, og fordi det giver mere mening end at takke for alt det sludder og vrøvl som bliver skrevet herinde. DR har så overset at teksten "Thanks" stadig vises ved fjernelse af eningklik.

    Vh Ask

    Som i øvrigt savner de ironiske eningklik !!

  17. De følgende 15 brugere er enige:

  18. #1001
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,400

    Re: ordsprog

    Der er mange ting ved Bet365's nuværende kampagne med Samuel L Jackson, der undrer mig. Blandt andet, hvorfor han lyder som om han havde et alvorligt slagtilfælde få timer inden indspilningen af klippene.

    Men den mest underlige er den sætning, man bl.a. finder på skiltene: "Regler og vilkår gælder". Eh … ja. Regler og vilkår gælder. Det er det, der gør dem til netop regler og vilkår, og ikke bare til noget nogen siger. Sådan rent logisk. Det undrer mig, at der kan være noget som helst juridisk behov for at skrive noget, der ikke giver mening i sig selv.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1002
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    116

    Re: ordsprog

    Det undrer mig, at jeg ikke kan lade være med at læse dødsannoncerne i avisen.
    "I've got to go, Rock. It's all right. I'm not afraid. Some time, Rock, when the team is up against it, when things are wrong and the breaks are beating the boys, ask them to go in there with all they've got and win just one for the Gipper.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #1003
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,400

    Re: ordsprog

    Det undrer mig, at her på Sidelinien - især i transfertråden og skakten - frustrerede Mussis-transferprocessen folk så meget, at man endda kunne læse folk skrive at nu synes de efterhånden ikke det var umagen værd mere. Den krævende umage, man gør sig ved … på afstand at holde øje med hvad der foregår ;-) Og man kunne læse påstande om, at når først de var blevet enige om én pris og én videresalgsprocent, ville de argentinske 'tæppehandlere' vende tilbage med meget højere krav.

    Hvad der undrer mig er, at man skulle gennem alt dette ved en handel, der trods ventetiden gik hjem, og ikke endte på en pris der lå over det der nævntes i første omgang. Og som endda gik hjem mere end fem måneder inden spilleren skulle tiltræde, og dermed ikke ligefrem var et spørgsmål om minutter. Med en ventetid, der sagtens kan forklares med at den sælgende klub slet ikke er vant til internationale handler og trods alt skulle til at sælge deres største talent.

    Men hvad der undrer mig mere er, at PSV er gået totalt fri af samme kritik, selv om de ikke var til at hugge eller stikke i omkring Zanka, og var helt ude af stand til at lande på et kompromis. Dette selv om Zanka ikke er et kæmpetalent i deres øjne, men blot en dansk spiller de helt åbenlyst ikke vil satse på.

    Måske er klubben klar til at handle i Sydamerika, men jeg er ikke sikker på at alle fansene er klar til det.


  23. #1004
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: ordsprog

    Tror det bunder meget i, at de har været så meget i medierne om det samtidig med, at det var svært at finde hovede og hale i alle rygterne. Hvorimod handlen med PSV ikke har været udsat for den samme medietumult.
    Personligt synes jeg Mussis handlen var god, men jeg er heller ikke helt så interesseret i rygter og lægger generelt ikke særlig meget troværdighed i dem.

  24. #1005
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: ordsprog

    Det undrer mig, at FCK lancerer en afstemning om et FCK allstar hold, hvor holdopstillingen er 433. Et system vi vel nærmest ALDRIG har spillet.

    Der må åbenbart være nogle folk som mener, at vi har mange angribere, som fortjener en plads.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •