Side 7 af 172 FørsteFørste ... 456789101757107 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At primært Indere/Pakistanere udtaler et engelsk 't' som 'd'. Altså "meta title tag" bliver til "meda didle dag"...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    126

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›At primært Indere/Pakistanere udtaler et engelsk 't' som 'd'.
    ›Altså "meta title tag" bliver til "meda didle
    ›dag"...

    I tråd med dette nægtede de srilankanere, jeg arbejdede sammen med under udstationering at udtale "P". Altså blev stockPile til stockFile...

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det pisser mig af - men det undrer mig endnu mere - at der i tide og utide skal "en lytter igennem" på radioen. Eller en seer igennem på TV. Alle på denne klode synes jo, det er MAX belastende, allerhøjst ligegyldigt og til tider tåkrummende pinligt.

    "hallo, er der Tina fra Vejen?", "har vi Tina fra Vejen igennem?", "hallooo??", "ja, hallo! - det er Bettina...hallo?" ......

    Så hvorfor!??
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)


  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det pisser mig af - men det undrer mig endnu mere - at der i tide
    ›og utide skal "en lytter igennem" på radioen. Eller en
    ›seer igennem på TV. Alle på denne klode synes jo, det er MAX
    ›belastende, allerhøjst ligegyldigt og til tider tåkrummende
    ›pinligt.

    ›"hallo, er der Tina fra Vejen?", "har vi Tina fra
    ›Vejen igennem?", "hallooo??", "ja, hallo! -
    ›det er Bettina...hallo?" ......

    ›Så hvorfor!??

    Jeg synes nu det kan være et yderst behageligt afbræk fra radioværters til tider lige så tåkrummende selvsving i ligegyldigheder og indforstået "ping-pong" som for udeforstående bare er evig tomgang og træden vande før næste plade.

    Mvh,
    Ask

  6. #95
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    at så snart der åbner en ny kasse i supermarkeder mm. forsvinder alt køkultur.

    jeg kan forstå det hvis det er i bilka med 6 kasser og en 7. åbner. men et sted som Irma med en kasse, hvor den 2. åbner, begynder logikken at forsvinde. Man kan have stået pænt i kø, men så snart kasse nummer to åbner, må man overhale både indenom, udenom, over eller under. Det betyder at det ofte er nummer 5-6-7 i køen der bliver nummer et, i stedet for nummer 3-4-(5) hvilket egentligt ville give mest logik.
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.


  7. #96
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›at så snart der åbner en ny kasse i supermarkeder mm. forsvinder alt køkultur.

    ›jeg kan forstå det hvis det er i bilka med 6 kasser og en 7.
    ›åbner. men et sted som Irma med en kasse, hvor den 2. åbner,
    ›begynder logikken at forsvinde. Man kan have stået pænt i kø, men
    ›så snart kasse nummer to åbner, må man overhale både indenom,
    ›udenom, over eller under. Det betyder at det ofte er nummer 5-6-7
    ›i køen der bliver nummer et, i stedet for nummer 3-4-(5) hvilket
    ›egentligt ville give mest logik.

    282% enig. Må jeg i den anledning opfordre til koket screening af de bagfrakommende husmødre. Jeg har selv haft held med at træde det lille skridt til venstre, netop som der galoperes bagfra. "ej, undskyld - havde ingen ide om at der kom nogen bagfra der" efterlader dem ganske argumentløse. Og med lidt held også lidt til grin.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #97
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvad så med de utålelige typer som straks efter de har bralret op om at få åbnet en ny kasse, læsser deres varer op på det bånd i den kasse de regner med bliver åbnet. Der ejer man godt nok ikke pli eller nogen form for situationsfornemmelse, hvis der står en kilometerlang kø i den anden kasse.

    Til gengæld bliver ens vrede forvandlet til en usædvanlig latter, de gange hvor det viser sig at disse åndsboller har satset på den forkerte kasse og derfor må fylde alle varerne tilbage i kurven/vognen og hele vejen om bag de andre køer.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #98
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Hvad så med de utålelige typer som straks efter de har bralret op
    ›om at få åbnet en ny kasse, læsser deres varer op på det bånd i
    ›den kasse de regner med bliver åbnet. Der ejer man godt nok ikke
    ›pli eller nogen form for situationsfornemmelse, hvis der står en
    ›kilometerlang kø i den anden kasse.

    ›Til gengæld bliver ens vrede forvandlet til en usædvanlig latter,
    ›de gange hvor det viser sig at disse åndsboller har satset på den
    ›forkerte kasse og derfor må fylde alle varerne tilbage i
    ›kurven/vognen og hele vejen om bag de andre køer.

    Som tidligere kassegut i Netto, kan jeg oplyse om, at det ikke er helt tilfældigt, at de kunder har spillet på den forkerte kasse.

    Kunde: "Åbner du ikke herovre?"
    Socdk: "Nej da...?"
    *Kunde begynder at læsse varer tilbage i en vogn*
    Socdk: .oO(hehehe)

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg må lige bryde ind i denne køkultur-debat. Jeg indrømmer blankt at hvis der bliver åbnet en ny kasse og jeg står bagest hopper jeg over til den nye, det er jo mig der får mest glæde af det? Hvis du står som nummer 3 er det jo alligevel din tur om lidt?
    Derudover har jeg kun latter til overs for folk der kan føle sig snydt/fortørnet over at jeg "springer over", jeg gider nemlig ikke stå i kø så er der mere end 4-5 stk i en kø spørger jeg som regel om de ikke kan åbne en kasse mer hvilket de i 9/10 tilfælde gerne gør.

    Så hvad med at vågne lidt op i stedet for at regne med at hele verden kender jeres køkodeks??

    Gamle sure mænd er hvad i er!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  14. De følgende 37 brugere er enige:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jeg må lige bryde ind i denne køkultur-debat. Jeg indrømmer
    ›blankt at hvis der bliver åbnet en ny kasse og jeg står bagest
    ›hopper jeg over til den nye, det er jo mig der får mest glæde af
    ›det? Hvis du står som nummer 3 er det jo alligevel din tur om
    ›lidt?
    ›Derudover har jeg kun latter til overs for folk der kan føle sig
    ›snydt/fortørnet over at jeg "springer over", jeg gider
    ›nemlig ikke stå i kø så er der mere end 4-5 stk i en kø spørger
    ›jeg som regel om de ikke kan åbne en kasse mer hvilket de i 9/10
    ›tilfælde gerne gør.

    ›Så hvad med at vågne lidt op i stedet for at regne med at hele
    ›verden kender jeres køkodeks??

    ›Gamle sure mænd er hvad i er!

    Det ER altså normal køkultur at dem der har ventet længst kommer først til.
    Er det ikke hele princippet i at lave en kø?

    /fili - gammel sur mand


  16. #101
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Denne kødebat kunne snildt smides ind i denne tråd:

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...ghlight=i-land

    "Åh gud, jeg får mine varer med hjem 3-6 minutter efter ham som "snød" i køen, sikke en katastrofe!".

    De folk der står ved kasse 1 når kasse 2 åbner er som regel tøvende med at hoppe over i den nyåbnede kasse fordi de ikke vil stå for længe og vente på at han starter kassen op, så jeg forstår helt fint de folk som ikke holder køkulturen i den situation.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    140

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at www.allehaderos.dk som jo påstår at være fanmagazinet i Brøndby og som går meget op i at fans bliver behandlet ordentligt, endnu ikke har skrevet ét ord om den nye fankoordinator (både før og efter han blev fyret/"gik selv"

    AHO er lavet for og af folk på terrasserne og vores mål er at gøre det muligt at diskutere udviklingen i vores klub på et seriøst grundlag. Vi er 100% uafhængige af andre initiativer, marketingstiltag og aktiekurser. Vi agter at bruge vores uafhængighed til at til tage både klubben og fankulturen under både kærlig og kritisk behandling. Vi har ingen mantraer og kan vi slagte en hellig ko eller to - så gør vi det gerne!
    Men det er nok fordi det ikke er interessant for AHO's læsere, at der er ansat en fankoordinator, da de jo nok vil gøre som det passer dem alligevel...
    jEoLY

  19. #103
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Så hvad med at vågne lidt op i stedet for at regne med at hele
    ›verden kender jeres køkodeks??

    ›Gamle sure mænd er hvad i er!

    Du er så helt sikkert også én af dem, der springer ind midt i en kø der pga. idiotisk køareal først deler sig 3-4 kunder før kassen. Det undrer mig at man kan finde på at hoppe midt ind i 20 kunder lang kø og komme med en kommentar i stil med: "her står jo kun tre i den kø" Ja, klaptosse, det er jo fordi vi andre har fattet at køen deler sig lige her.

    MCN

    Edit: det her er da beregnet til DPMA-tråden i stedet.

  20. #104
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der ifølge TV2 Sporten tilsyneladende ikke længere er en topscorerpris i Superligaen.Et er, hvis Tipsbladet ikke længere ønsker at uddele en sådan, men så må man da for pokker kunne finde et andet firma, der vil smide 25.000 om året + en pokal efter den skarpeste angriber. Det er jo peanuts i forhold til at få sit firmanavn nævnt overalt i forbindelse med den årlige uddeling.

    Det er jo lige før, man burde skillinge sammen i skakten.


    Og hvis ovenstående artikel står til troende, så kan man jo passende undre sig videre over denne artikel:
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #105
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undrer mig over at hvorfor Stig Tøfting er blevet det nye helt store fodboldorakel, det er efterhånden ikke mange ting i fodboldens verden den goe' Stig ikke har kommenteret på. Siden hvornår er han blevet så pisse klog??
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •