Side 74 af 172 FørsteFørste ... 24647172737475767784124 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,096 til 1,110 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1096
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,310

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Pabres Se meddelelser
    Min erfaring er at Pågans er de eneste der smager som de skal, dog skal man ALTID kigge udløbsdato, er de gamle bliver de tørre som CV to dage efter transfervinduet lukkede.
    Alle andre mærker er ikke lige så gode, med Faktas i spidsen ift. uspiselighed, de var direkte klamme..
    Jeg lod det være usagt, men Pågens er naturligvis de eneste rigtige kanel gifler på markedet ;) alligevel er det dog dem som fra tid til anden skuffer med en tør og klumpet omgang kanelhungrende bolledej.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1097
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg lod det være usagt, men Pågens er naturligvis de eneste rigtige kanel gifler på markedet
    Lagkagehusets kanelgifler er nu heller ikke at foragte. De har som regel den rette klæghed og en passende mængde remonce.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1098
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Har man i flere år kørt skadesfri så er der større sandsynlighed for, at det bliver man ved med, no?
    Jeps. Der er en større sandsynlighed - fordi forsikringsselskabet regner på hele puljen :-) For hvis du tager alle de billister, der har kørt skadesfri i 10 år, så er sandsynligheden for at du laver en skade mindre end i gruppen af folk der har kørt skadesfrit i et år. Men det er jo sandsynligheder. En lang række fjolser i biler har kørt skadesfrit i 10 år på helt almindelig held. Og bliver du en dårligere billist hvis du har et uheld i morgen?

    Det er der så også med alder. Der er også forskel i 2 grupper med forskellig alder.

    Jeg bliver fx ikke en dårligere billist af, at andre unge mænd er det. Derfor vil jeg meget nødigt betale ekstra for det.
    Men ud fra det argument så bør alle vel betale lige meget? Det koster også mere i forsikring hvis din bil kan køre rigtig hurtigt. Det er vel lige så unfair? Jeg laver jo ikke flere uheld fordi jeg køber en hurtigere bil. Men for hele gruppen, der er det jo dyrere for forsikringsselskabet, så de hæver prisen. Og det samme gælder for køn, men der må de så ikke hæve prisen.

    Jeg kan ikke forstå, at I bliver ved med at bruge sund fornuft som argument, når den sunde fornuft da helt klart siger, at en pris må bero på arbejdets omfang og ikke kønnet på den person håret tilfældigvis vokser på.

    Hvem går det ud over?
    Det går ud over de kvinder, der har kort hår. Det er en hel del.

    Hvem er tilfredse?
    Det er frisørerne. Sjovt nok. Men deres indtjening bør ikke være et vægtigt argument.

    Hvem er ligeglade? (bliver ikke påvirket)
    Det er mænd med kort hår og kvinder med langt.
    Jeg mente så ikke noget om frisører. Omkring frisører er jeg enig i, at det er arbejdets omfang, der er relevant. (Jeg synes dog det er en petitesse om de kalder det herre/dameklip). Jeg udtaler mig mere generelt om det jeg ser som lejlighedsvis overdreven fokus på kønsdiskriminering på områder hvor jeg synes det er spild af ressourcer at bruge kræfter og især bruge tid ved diverse retsinstanser.

    Fordi det er absolut diskriminerende, og er med til at fastholde nogle anakronistiske kønsstereotyper.
    Det er meget muligt, at der ikke var nogen der blev økonomisk behandlet dårligere end andre (lad os her se bort fra konerne til de sy-interesserede mænd/kvinder), men det er sguda et underligt signal at sende i 2014, at syning kun er for kvinder?
    Det er jo ikke mere anakronistisk end at det er de barske realitete (hvis man erstatter "kun" med "næsten kun".

    Hvilke? Og hvorfor skulle de være værre end diskriminering?
    Jeg forestiller mig f.eks. problemer med homoseksuelle. Eller problemer for arrangøren hvis det bliver for udbredt at veninder forsøger at komme ind som et homoseksuelt par :-)

    Nøjagtig det samme som f.eks. "gratis adgang for kvinder til fodbold".
    Hvilket også er en dårlig idé, så hvor vil du hen?
    Ja, jeg synes så ikke at det er en dårlig ide.

    Jeg kan ikke se hvilke negativ konsekvenser det har, men jeg kan i høj grad se positive konsekvenser. Og hvis noget kun medfører noget godt, så tænker jeg at det ville være smart, hvis lidt sund fornuft lod det glide igennem.

    Uden at gå konkret ned i swingerdebatten, så kan jeg ikke se, hvordan et argument om, at fornøjelsen bliver ødelagt for alle, passer ind her?
    De eneste, der står til at tabe noget, hvis frisørerne fulgte loven, er frisøerne selv.
    Igen, jeg snakker bare generelt. Jeg synes ikke loven skal håndhæves så sort og hvidt, fordi det nogen gange ganske enkelt er OK med forskelle imellem kønnene uden at det kan betegnes som diskrimination - ligesom kønsopdelte toiletter er OK - og en etage på et hotel kun for kvinder BURDE være OK og mange andre tilfælde, og jeg synes derudover at det er voldsomt uretfærdigt når en eller anden tilfældig brokrøv får 3000 kroner i erstatning fordi han brokker sig over noget, som jeg ville betegne som en petitesse.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #1099
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at så stor en organisation som UEFA ikke har deres medlemslande med på det kort de brugte i forbindelse med lodtrækningen til U21-EM playoff. Island, Tyrkiet og Malta er ikke med. Til gengæld er hvad der ligner samtlige småøer i Grækenland og Danmark med. Og er det Cypern der er med to gange? Ok, det er ikke alle landene der kan være med når man skærer kortet på den måde, men at et stort land som Tyrkiet helt er skåret væk er da lidt forbavsende.


  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #1100
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den Kunde der idag i Rema1000 ikke kunde vente med at spise sin plade chokolade og derfor blot lagde den tomme indpakning på kassebåndet... Slaaaaap af... - I det hele taget undre jeg mig over de kunder der ikke kan vente med at indtage deres indkøbsvarer til de HAR betalt....
    Yo Mac!


  10. #1101
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stilltripping Se meddelelser
    Den Kunde der idag i Rema1000 ikke kunde vente med at spise sin plade chokolade og derfor blot lagde den tomme indpakning på kassebåndet... Slaaaaap af... - I det hele taget undre jeg mig over de kunder der ikke kan vente med at indtage deres indkøbsvarer til de HAR betalt....
    Jeg er, som tidligere ansat i butik, absolut enig, og det pisser mig i grunden også af.
    "NEJ TAK! Jeg vil ikke røre ved det slikpapir du lige har haft oppe ved munden."
    "Nåhh for katten, du har glemt din pinkode og du har ingen kontanter? Hvordan fanden vil du så betale for den Marsbar, du lige har høvlet ned?"
    "Nej, jeg kan faktisk ikke bare slå den is, lille Gustav står og spiser, ind. Der skal bruges en stregkode, som sjovt nok sidder på det stykke papir, han bruger til at holde om pinden med"
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1102
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Jeg er, som tidligere ansat i butik, absolut enig, og det pisser mig i grunden også af.
    "NEJ TAK! Jeg vil ikke røre ved det slikpapir du lige har haft oppe ved munden."
    "Nåhh for katten, du har glemt din pinkode og du har ingen kontanter? Hvordan fanden vil du så betale for den Marsbar, du lige har høvlet ned?"
    "Nej, jeg kan faktisk ikke bare slå den is, lille Gustav står og spiser, ind. Der skal bruges en stregkode, som sjovt nok sidder på det stykke papir, han bruger til at holde om pinden med"
    Jeg er helt enig i at dette er max afpissende, og derudover er det vel også at regne for butikstyveri stillet helt på spidsen? Man ejer jo ikke varen, før den er betalt - og som du er inde på, hvad hvis man ikke kan betale? Det kan jo også være at Dankort-systemet er nede, således at man slet ikke kan betale trods alle intentioner herom.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1103
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Sat på spidsen tror jeg nu ikke vi kan tale om tyveri. Tingsunderslæb, måske.

    Jeg er enig i at det er dårlig stil, men hvis det gælder om at formilde en kolerisk unge, vil jeg som med-kunde normalt tillade en undtagelse.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1104
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    76

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Sat på spidsen tror jeg nu ikke vi kan tale om tyveri. Tingsunderslæb, måske.

    Jeg er enig i at det er dårlig stil, men hvis det gælder om at formilde en kolerisk unge, vil jeg som med-kunde normalt tillade en undtagelse.
    Jeg har stået i en kø og oplevet ét styks æbleskrog blive lagt på båndet. oO(Hvad den fuck sker der....)
    "FCK gav alt, hvad de havde, for at tage initiativet i modsætning til Rubin Kazan, som vi i september også spillede 1-1 med. Men de kom ikke for at spille fodbold, de ville kun forsvare" - Lionel Messi

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1105
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser

    Jeg er enig i at det er dårlig stil, men hvis det gælder om at formilde en kolerisk unge, vil jeg som med-kunde normalt tillade en undtagelse.
    Tænk, det synes jeg faktisk er den dårligste undskyldning
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1106
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    568

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at den slags kan bringe folks pis i kog.
    Imod moderne stemningsdiktatur

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #1107
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Det undrer mig at den slags kan bringe folks pis i kog.

    Det hænger blandt andet sammen med at en butik ikke er et serveringssted. Rent fødevaretekniske regler gør også at vi ikke må have åbne madvarer i kasseområdet. Sidst men ikke mindst, er det ikke fedt med et afgnavet æble på båndet, som man skal håndtere, især når tossen ikke har vejet det.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1108
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Havde en oplevelse i går i en Føtex der faktisk pissede mig af, selvom jeg ikke arbejder der men blot handler der ofte. En anden kunde havde ved sodavandsafdelingen taget en 3-4 dåsecolaer og lagt i sin kurv. Den ene åbnede han, tog en ordentlig slurk, jeg tvivler på han tømte den, og satte dåsen fra sig på en tilfældig hylde i butikken. Jeg bliver virkelig arrig på den slags mennesker og havde mest af alt lyst til at sige det til en ansat, men det er dog svært at bevise, at det rent faktisk var ham der havde sat dåsen der. Og jeg kunne jo i bund og grund være ligeglad. Men hvis man synes at folk der åbner varen i butikken, "fordi jeg kan og du skal bare blande dig udenom" er usle mennesker, så er der en kategori der lige er dét uslere.

    Og jeg har i øvrigt også lagt mærke til, at det ofte er folk med børn der gør den slags.

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #1109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dan Abnormal Se meddelelser
    Og jeg har i øvrigt også lagt mærke til, at det ofte er folk med børn der gør den slags.
    Jap. Det er folk med børn. Hvis man har hentet børn og køber ind umiddelbart efter (i ved lukkelov osv.), er ungerne ofte helt "sukkerkolde", og det kan være en pinsel for både ungerne, forældre og alle andre i butikken.

    Derfor kyler man noget i munden på dem. Den er absolut på grænsen, men så længe man betaler ved kassen går det vel an (har i øvrigt aldrig selv gjort det, men givet dem en banan, kiks eller lign. på vej fra børnehaven til Brugsen). Formentlig af samme grund, at mange butikker ligger bananer tæt på sidste salgsdato frem til fri afbenyttelse af børn.

    For dem, der giver børnene varer i butikken, og "glemmer" at betale"... No respect .

  27. De følgende 2 brugere er enige:

  28. #1110
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg ville heller ikke genere børnefamilier. Selvfølgelig kan det være en presset situation sidst på eftermiddagen, hvor man handler efter ungen er hentet i børnehaven og er sulten og irriterende. Og ja, så længe der bliver betalt så går det jo nok alt sammen. Men det er jo ikke kun bananer på grænsen til sidste holdbarhedsdato der bliver konsumeret inden kasselinien. havde det så bare været dét, men det er jo også slikposer, is eller bakker med flødeboller.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •