Side 75 af 172 FørsteFørste ... 25657273747576777885125 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,111 til 1,125 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1111
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har ikke lagt mærke til det for nylig, men mit lokale supermarked havde en overgang et bord med bananer hvor familier på vej ind i supermarkedet kunne tage en banan til deres umulige unge gratis.

  2. #1112
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I Føtex kan man tage 1 bolle til det skrigende barn. I øvrigt er lukkeloven vel knapt årsag til at skulle handle direkte i ulvetimen? *fatter ej*
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #1113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    I øvrigt er lukkeloven vel knapt årsag til at skulle handle direkte i ulvetimen? *fatter ej*
    Nu bor jeg i Sverige, og der er ingen lukkelov, men da jeg for år tilbage boede i DK var det sq ikke nemt at få presset indkøb ind. Jeg var dengang enlig far til poden (snart 9 år siden). Både Brugsen og Netto lukkede 17.30. Alternativet var monsterkøen lørdag formiddag. Ikke noget bedre alternativ. Tro mig.

    Hvordan det lige er med lukkelov i dag... Aner det ikke, men forstår den er blevet liberaliseret (på tide)...

  5. #1114
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Nu bor jeg i Sverige, og der er ingen lukkelov, men da jeg for år tilbage boede i DK var det sq ikke nemt at få presset indkøb ind. Jeg var dengang enlig far til poden (snart 9 år siden). Både Brugsen og Netto lukkede 17.30. Alternativet var monsterkøen lørdag formiddag. Ikke noget bedre alternativ. Tro mig.

    Hvordan det lige er med lukkelov i dag... Aner det ikke, men forstår den er blevet liberaliseret (på tide)...
    Det er satme mange år siden at Netto og Brugsen ( Som så heller ikke har heddet kun Brugsen i mange år) lukkede kl. 17:30... I hvertfald i Storkøbenhavn.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  7. #1115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Nu bor jeg i Sverige, og der er ingen lukkelov, men da jeg for år tilbage boede i DK var det sq ikke nemt at få presset indkøb ind. Jeg var dengang enlig far til poden (snart 9 år siden). Både Brugsen og Netto lukkede 17.30. Alternativet var monsterkøen lørdag formiddag. Ikke noget bedre alternativ. Tro mig.

    Hvordan det lige er med lukkelov i dag... Aner det ikke, men forstår den er blevet liberaliseret (på tide)...
    Jamen så kan jeg fortælle dig, at butikkerne i Danmark nu har åbent til kl. 22. Det var næsten Per Juul Carlsensk det der :-)
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1116
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det må vel for butikken være en afvejning af, hvad der bedst kan betale sig. Indtægt på børnefamilier der vælger til kontra andre der vælger fra. Groft sagt kan det i den ligning være tæt på ligegyldigt, hvad kassemedarbejderen føler?

    (gælder selvfølgelig ikke åbenlyse tilfælde som den beskrevne dåsecola).

    Jeg skal være den første til at erkende, at jeg stikker knægten en bolle, banan eller lign., hvis jeg føler for det, og selvfølgelig betaler. Jeg tager chancen mht. dankort og ser i det tilfælde nok butikkens manglende avance på de 200 kunder der lader varerne stå som et langt større problem for butikken.

    Det undrer mig iøvrigt, at selv et simpelt indkøb af en 4-5 varer snildt tager 10-15 min, ofte grundet lang kø, sløv kasse osv. og det gælder i mine øjne stort set over hele linjen.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1117
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    00000000000000.jpg

    "- Han (Daniel Agger, red.) prøver at ramme bolden, men rammer manden i stedet. Han kommer hverken flyvende med begge ben eller med særlig høj fart. Derfor vælger jeg at sige, at et gult kort sagtens kunne være nok, siger Milton til Ekstra Bladet."

    Ja, han er kun en lille meters penge fra at ramme bolden, som i øvrigt er på vej i en helt anden retning end den vej Aggers fod og støvle kommer farende. Det undrer mig, at Viasat betaler penge for hans ligegyldigheder, og det undrer mig endnu mere, at Agger åbenbart kan lave straffespark og knæspark, som det passer ham uden at blive straffet for det.


  12. #1118
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Dette både pisser mig af og undrer mig, men nu postes det her....

    Langsomme cyklister der tror de er hurtige undrer mig....

    Jeg cykler selv igennem indre by hver dag til og fra arbejde og cykler i det jeg selv vil kalde et ganske ordinært tempo... Det der undrer mig er de cyklister som ved et lyskryds altid stikker snuden frem over fodgængerfeltet for så at være den første der kommer afsted når der bliver grønt... Jeg kan forstå hvis de hurtigere cyklister gør det, men når Jytte på 55 på sin gamle havelåge gør det betyder det så at mig og mange andre cyklister skal overhale hende og mange andre frem imod næste lyskryds hvor billedet så gentager sig....

    Hvorfor er det så vigtigt for disse folk at komme først afsted ved grønt lys når de alligevel cykler så langsomt?


  13. #1119
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    ...når Jytte på 55 på sin gamle havelåge gør det ...
    Det pisser mig endnu mere af, når Jytte ikke er 55, men 38 og kører Nihola eller Christiania indeholdende 3 snotunger, som hele tiden skal serviceres (hvilket minimerer opmærksomheden for byens øvrige cyklister). Hvorfor Jytte, skal du op og spærre med din kummefryser af en cykel?

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #1120
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det pisser mig endnu mere af, når Jytte ikke er 55, men 38 og kører Nihola eller Christiania indeholdende 3 snotunger, som hele tiden skal serviceres (hvilket minimerer opmærksomheden for byens øvrige cyklister). Hvorfor Jytte, skal du op og spærre med din kummefryser af en cykel?
    Man kan i så fald også være glad for at Jytte ikke at tager det åbenlyse alternativ, nemlig bilen, der blot spærrer endnu mere plads i byens begrænsede rum - og hvor hendes uopmærksomhed kan få større konsekvenser.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1121
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Man kan i så fald også rose Jytte for ikke at tage det åbenlyse alternativ i bilen der blot spærrer endnu mere plads i byens begrænsede rum - og hvor hendes uopmærksomhed kan få større konsekvenser.
    Jytte har ikke råd til bil. Så der er ikke et alternativ. Jytte skal ikke roses. Hun skal opdrages.

  18. De følgende 11 brugere er enige:

  19. #1122
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I samme dur undrer det mig, at de mennesker, der skal fumle mest med børn, tax-free varer og håndbaggage om bord på charterflyet, altid skal stå forrest når der skal boardes og dermed spærre for alle andres mulighed for at komme på plads.

    Kan boarding af et (charter)fly virkelig ikke effektiviseres mere end nu? Eventuelt at starte med dem der skal sidde bagest i flyet?

    Det hidser mig ikke op, men det vækker da en undren, hver gang jeg vover mig afsted på ferie. På indenrigsture/kortere ture virker det som om, at passagerne er lidt mere rutinerede i at komme på plads.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #1123
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    I samme dur undrer det mig, at de mennesker, der skal fumle mest med børn, tax-free varer og håndbaggage om bord på charterflyet, altid skal stå forrest når der skal boardes og dermed spærre for alle andres mulighed for at komme på plads.

    Kan boarding af et (charter)fly virkelig ikke effektiviseres mere end nu? Eventuelt at starte med dem der skal sidde bagest i flyet?

    Det hidser mig ikke op, men det vækker da en undren, hver gang jeg vover mig afsted på ferie. På indenrigsture/kortere ture virker det som om, at passagerne er lidt mere rutinerede i at komme på plads.
    http://flightclub.jalopnik.com/mythb...ong-1636981904

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1124
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jytte har ikke råd til bil. Så der er ikke et alternativ. Jytte skal ikke roses. Hun skal opdrages.
    Når nu dit 'problem' med Jytte var at hun fylder for meget i byrummet er strategien måske mere en kur end opdragelse ;)

    (on a serious note: Hvis hun er på cykel med tre unger fylder hun stortset så lidt hun kan. Hvis hun fylder for meget på cykelstien med ladcyklen så skal cykelstierne nok være bredere i stedet for at hun skal til at vælge alternativer)
    Sidst redigeret af filibuster : 07.10.14 kl. 08:59

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #1125
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Man kan i så fald også være glad for at Jytte ikke at tager det åbenlyse alternativ, nemlig bilen, der blot spærrer endnu mere plads i byens begrænsede rum - og hvor hendes uopmærksomhed kan få større konsekvenser.
    Hvis du indregner at Jytte på hendes belortede kummefrysercykel kører med en meget langsommere hastighed end bilerne, så optager hun faktisk lige så meget plads pr. tidsenhed som en bil.

    For slet ikke at indregne den utryghed egotosserne på kummefrysercyklerne skaber for alle andre cyklister, da de ofte er tæt på at presse andre ud på kørebanen.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •