Side 76 af 172 FørsteFørste ... 26667374757677787986126 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,126 til 1,140 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1126
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Hvis du indregner at Jytte på hendes belortede kummefrysercykel kører med en meget langsommere hastighed end bilerne, så optager hun faktisk lige så meget plads pr. tidsenhed som en bil.

    For slet ikke at indregne den utryghed egotosserne på kummefrysercyklerne skaber for alle andre cyklister, da de ofte er tæt på at presse andre ud på kørebanen.
    Eller ungerne kaster legetøjet (WTF!? LEGETØJ MED PÅ/I CYKLEN?!) ind i hjulet på andre cyklister.
    Det kan give seriøse kø dannelser på meget trafikerede strækninger.......

  2. #1127
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Når nu dit 'problem' med Jytte var at hun fylder for meget i byrummet er strategien måske mere en kur end opdragelse ;)

    (on a serious note: Hvis hun er på cykel med tre unger fylder hun stortset så lidt hun kan. Hvis hun fylder for meget på cykelstien med ladcyklen så skal cykelstierne nok være bredere i stedet for at hun skal til at vælge alternativer)
    Nah, denne snak blev indledt med beklagelser over cyklister, der fylder fordi, de ikke tænker sig om. Jeg har ingen problemer med Jytte med kummefryser og snotunger på cykelstierne. Kun at hun kører op foran de 10 morgencyklister på Gl. Kongevej hver gang, hun når en lysregulering.

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #1128
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Hvis du indregner at Jytte på hendes belortede kummefrysercykel kører med en meget langsommere hastighed end bilerne, så optager hun faktisk lige så meget plads pr. tidsenhed som en bil.

    For slet ikke at indregne den utryghed egotosserne på kummefrysercyklerne skaber for alle andre cyklister, da de ofte er tæt på at presse andre ud på kørebanen.
    Når man har to børn og bor i byen, så er det umuligt at komme omkring uden at have en Christianiacykel eller lignende, så for mit vedkommende handler det på ingen måde om at være en egotosse, men udelukkende om at komme fra A til B hurtigst muligt uden brug af bil eller offentlig transport. Christianiacykler fylder naturligvis mere end almindelige cykler, men de er trods alt til at komme udenom, og de få ekstra sekunder man bruger på at overhale sådan et monstrum overlever "man" nok. Hvis ikke, så har man simpelthen ikke nok overskud i sin hverdag :)

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #1129
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Nah, denne snak blev indledt med beklagelser over cyklister, der fylder fordi, de ikke tænker sig om. Jeg har ingen problemer med Jytte med kummefryser og snotunger på cykelstierne. Kun at hun kører op foran de 10 morgencyklister på Gl. Kongevej hver gang, hun når en lysregulering.
    Hvis hun kører på Gl. Kongevej i det hele taget, er hun i sig selv i vejen fordi cykelstien slet, slet ikke er gearet til hendes overdimensionerede ladvogn. Gu' er det i så fald selvisk og ubetænksomt at køre dér. I klasse med at køre to og to og ikke gide rykke ind. Og jeg gruer allerede for når der kommer sne og man skal køre i superslowmotion bag ladcyklerne, der trækker en hale efter sig. Så ville jeg absolut hellere have den familie i en Berlingo eller en Helleruptraktor på vejbanen. Der fylder de i det mindste kun op for de andre bilister.

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #1130
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    363

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    De snotdumme cyklister der altid skal op foran er jo bare et generelt problem der skyldes folks ufattelige dumhed og egoisme. Indtil alle de dumme er kørt ned af billister løses det problem nok ikke.

    Problemet med Christianiacykler og andre brede ladcykler skyldes jo at de er for brede til byernes smalle cykelstier. Skal folk ha' lad og ekstra plads, må de anskaffe sig en smallere cykel, f.eks. en bullit - cykelstiernes kano.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #1131
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Når man har to børn og bor i byen, så er det umuligt at komme omkring uden at have en Christianiacykel eller lignende, så for mit vedkommende handler det på ingen måde om at være en egotosse, men udelukkende om at komme fra A til B hurtigst muligt uden brug af bil eller offentlig transport. Christianiacykler fylder naturligvis mere end almindelige cykler, men de er trods alt til at komme udenom, og de få ekstra sekunder man bruger på at overhale sådan et monstrum overlever "man" nok. Hvis ikke, så har man simpelthen ikke nok overskud i sin hverdag :)
    Jeg har ikke noget problem med disse ladcykler, kan godt se at det er nødvendigt for at komme nemt rundt i byen.... Men som jeg indledte med at sige så kunne Jytte jo pænt holde bag i rækken i stedet for at tvinge os andre til at overhale hende tre gange på samme strækning... :)

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1132
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Mon ikke Jytte prøver at ligge forrest, fordi hun og hendes 17 snottede unger (med legetøj), skal skynde sig i Superbrugsen/Netto/Irma/Fakta, hvor hun også har tænkt sig at være i vejen?

    Mvh Bjørn

  13. #1133
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Der kommer godt nok et par fordomme på banen i denne tråd.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1134
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    "Jytte" ellere rettere den endnu yngre udgave, men stadig på en transport cykel, var ligeved at få mig til at stoppe op og påtale hendes opførsel her til morgen.

    Situationen er at hun kommer fra Vester Farimagsgade (under buen) på vej over krydset ved Vesterport. Jeg (som er nået over krydset og venter på grønt lys ud af Gl. Kongevej) reagerer ved at hun råber. Da jeg ser hende, ser jeg hende forsøge at køre over krydset (over til Vesterport) mens en stor gul bus har tænkt sig at dreje til højre i samme kryds.
    Ens for begge er at de er kørt over for gult..bussen skal lige rundt om hjørnet, så det er jo bare alm. trafikal opførsel, mens hun skulle over, med det uundgåelige resultat at hun ville køre en fodgænger eller 2 over på min side, når hun nåede over.
    Anyway, "Jytte" var så kvik opfattende at hun nok menet at bussen var større end hende, så hun lod den dreje foran hende, dog samtidig med at hun råbende og ivrigt gestikulerende med internationalt fingersprog lod chaufføren vide at hun ikke var tilfreds med hans kørsel.

    Dette scenarie var tæt på at få mig tiltrukket så meget at jeg ville have fortalt den stolte mor, at hun var en pryd for standen, og at hendes datter sikkert så gevaldig meget op til sin mor, sådan som hun nu sad der i "containeren" foran den næsten påkørte mor.
    Jeg gætter i øvrigt på at en påtale af hendes mildest talt ikke pædagoiske adfærd nok ikke var blevet modtaget på en åben og konstruktiv måde, med det resultat at den uskyldige datter ville være blevet yderligere gloser og fagter rigere...

    Mattsson #1988

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #1135
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg er enig i at der er en vanvittig mængde egoisme og dumhed på cykelstierne. Der findes næsten intet mere frustrerende end at have travlt og derfor overhale 10+ cykellister, for at blive bremset af et rødt lys og dermed se sig selv overhalet af dem man lige har overhalet, fordi de skal køre over fodgængerfeltet og holde stille der. Det skulle da lige være dem, der begynder at cykle på fortorvet og dernæst brager ud på cykelstien uden at se om der enten kommer nogen eller er nogen i forvejen.
    Edit: Og er selvfølgelig dem, der uden så meget som at se sig for, kører over for rødt og dernæst kigger bebrejdende på en.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #1136
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    886

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ... i det hele taget er det utroligt med alle de forseelser, der bliver begået af cyklister med deres børn på 1. parket. Jeg kan ikke holde min kæft, må jeg indrømme
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #1137
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    886

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    En ting undrer mig, når folk skal af et fly. Næsten alle stiller sig op og kan ikke vente på at døren åbnes. Imens bliver jeg siddende stille og roligt. Når jeg så senere når det stadig tomme baggagebånd ser jeg de selv samme mennesker stå og vente der i første række (Selvfølgelig med baggagevogne, så de fylder lidt ekstra). Som om baggagen skulle komme hurtigere af den grund. Så er det en sand fryd, når ens egen kuffert kommer op som een af de første, og man lige må "skubbe" og sige "undskyld, må jeg?" :-) Sker dog for sjældent:-(
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  22. #1138
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Når man har to børn og bor i byen, så er det umuligt at komme omkring uden at have en Christianiacykel eller lignende
    Gad vide om det er en sandhed, der er opstået, så forældre med god samvittighed kan købe cykelstiernes lastbil? Det passer altså ikke. Hvis man insisterer på at cykle med to børn, så findes der børnesæder til både foran og bag på cyklen. Min mor cyklede med min bror og jeg på den måde: En foran og en bagved.
    Enten skal alle cykelstier i København gøres bredere (det sker på et tidspunkt), eller også skal Christianiacyklen forbydes. Det er min holdning.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #1139
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    God morgen. Nå, så er der gået rundhyl i cyklister-der-fylder-for-meget-indlægget fra i går morges. Og jeg må påtage mig en del af ansvaret for det.

    Min undren og irritation over cyklister, der fylder og generelt, bygger sædvanligvis enten på, at de er til fare for sig selv eller mig, eller at jeg har en stresset morgen (typisk). Jeg har for ikke sålænge siden besluttet at trække vejret og møde 5 minutter senere og så undgå irritation og 35 km/t igennem byen. Jytte og ladcykel er stadig i vejen, særligt når hun sms'er, men jeg glæder mig så over, at jeg sveder lidt mindre, når jeg når frem.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #1140
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Gad vide om det er en sandhed, der er opstået, så forældre med god samvittighed kan købe cykelstiernes lastbil? Det passer altså ikke. Hvis man insisterer på at cykle med to børn, så findes der børnesæder til både foran og bag på cyklen. Min mor cyklede med min bror og jeg på den måde: En foran og en bagved.
    Enten skal alle cykelstier i København gøres bredere (det sker på et tidspunkt), eller også skal Christianiacyklen forbydes. Det er min holdning.
    Og min holdning er så at det er utroligt dumt skrevet. Vor herre bevares - så flytte dog på landet hvor der er god plads på vejene, og alting ligger udenfor cykelafstand! Om jeg fatter at blot tanken om en ladcykel får folk til at fare sådan op..

    Ligesom der findes tåbelige fodgængere, håbløse bilister, og tankeløse solo-cykelister, finde der selvfølgelig også Jytter - ladvognscykelister der ikke forholder sig til at de fylder mere en almindelige cykler, og derfor har pligt til fylde mindst muligt. Dvs. køre så langt mod højre som muligt, lade de bagvedkørende komme foran når man holder for rødt osv. Det er der mange der ikke gør, og det er selvfølgelig irriterende.

    Men altså, forbyde ladcykler ligefrem Jeg tror, din cykelhjelm sidder lidt for stramt :-/
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •