Side 77 af 172 FørsteFørste ... 27677475767778798087127 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,141 til 1,155 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1141
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Og min holdning er så at det er utroligt dumt skrevet. Vor herre bevares - så flytte dog på landet hvor der er god plads på vejene, og alting ligger udenfor cykelafstand! Om jeg fatter at blot tanken om en ladcykel får folk til at fare sådan op..

    Ligesom der findes tåbelige fodgængere, håbløse bilister, og tankeløse solo-cykelister, finde der selvfølgelig også Jytter - ladvognscykelister der ikke forholder sig til at de fylder mere en almindelige cykler, og derfor har pligt til fylde mindst muligt. Dvs. køre så langt mod højre som muligt, lade de bagvedkørende komme foran når man holder for rødt osv. Det er der mange der ikke gør, og det er selvfølgelig irriterende.

    Men altså, forbyde ladcykler ligefrem Jeg tror, din cykelhjelm sidder lidt for stramt :-/
    Hehe, et forbud er nok også at stramme den. Min pointe er blot, at det svarer til at blæse rundt i en pickup truck i indre by. Det er voldsomt egoistisk, og alle argumenterne for lader til at være undskyldninger overfor sig selv om, at det er okay. Jeg kan ikke se pointen i at eje sådan et monstrum. Børnefamilier har klaret sig fint før den blev en del af hipsterudstyret.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1142
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hehe, et forbud er nok også at stramme den. Min pointe er blot, at det svarer til at blæse rundt i en pickup truck i indre by. Det er voldsomt egoistisk, og alle argumenterne for lader til at være undskyldninger overfor sig selv om, at det er okay. Jeg kan ikke se pointen i at eje sådan et monstrum. Børnefamilier har klaret sig fint før den blev en del af hipsterudstyret.
    Selvfølgelig er det okay at køre på ladcykel i København - ligesom det er okay at blive pisseirriteret over dem der ikke viser hensyn når de netop fylder meget på cykelstien..

    Det er ikke en menneskeret for børnefamilier at køre på ladcykel. Men det bedste argument er, at det bare er enormt praktisk at have plads til børn, tasker og indkøb, samt dåser med fråde- og vredeafvisende spray :-)
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #1143
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Det er ikke en menneskeret for børnefamilier at køre på ladcykel. Men det bedste argument er, at det bare er enormt praktisk at have plads til børn, tasker og indkøb, samt dåser med fråde- og vredeafvisende spray :-)
    Lidt nøgternt vurderet, så er det jo et transportmiddel der fylder uforholdsmæssigt meget i forhold til medtrafikanter samt bevæger sig langsomt afsted i trafikken. Sådan et transportmiddel ville næppe blive tilladt, hvis ikke det lige var fordi christianiacyklen fremstod som verdens ottende vidunder, da den blev opfundet. Bliver den meget mere populær de kommende år, får man jo et ganske alvorligt problem med cykeltrafikken. Den er praktisk for ejeren men afpissende for rigtigt mange andre.

    For eksemplets skyld kunne man prøve at forestille sig at skubbe en gigantisk indkøbsvogn foran sig i sløvt tempo på et traffikeret fortov. "det er så praktisk for mig :-)))"
    Sidst redigeret af Maarum : 08.10.14 kl. 09:04
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #1144
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hehe, et forbud er nok også at stramme den. Min pointe er blot, at det svarer til at blæse rundt i en pickup truck i indre by. Det er voldsomt egoistisk, og alle argumenterne for lader til at være undskyldninger overfor sig selv om, at det er okay. Jeg kan ikke se pointen i at eje sådan et monstrum. Børnefamilier har klaret sig fint før den blev en del af hipsterudstyret.
    Man kan generelt klare sig helt fint uden alle luksusting i hverdagen, så argumentet med, at man før har klaret sig fint uden, kan du jo klistre på alt fra mobiltelefoner til snørrebånd. Det hænder i øvrigt, at jeg fylder HELE cykelstien når jeg er ude og være egoistisk på min ladcykel, men det skyldes altid, at cykelstien simpelthen hælder så meget til højre, at jeg ville vælte hvis ikke jeg lå midt i det hele. Det beklager jeg naturligvis, men jeg kan glæde samtlige Frederiksberg borgere med, at jeg kun bruger de meget hældende cykelstier når det er absolut nødvendigt.

    I trådens ånd, så undrer det mig virkelig, at ladcykler kan skabe så meget ballade, og det gælder desværre ikke kun på Sidelinien. På trods af, at kæresten på ingen måde kører som Jytte, så har hun oplevet at blive truet flere gange af medcyklister alene på grund af cyklens størrelse, og det sker selv når datteren på 5 år og sønnen på 3 måneder er med ude og køre.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #1145
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,561

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det var nu egentlig heller ikke det der var min hensigt da jeg skrev som jeg gjorde....

    Jeg har egentlig ikke noget imod ladcykler, debatten er bare gået derhen ad... De cykler som irriterer mig ved at cykle frem foran fodgænger feltet kan ligeså vel være alm. cykler som ladcykler....

    Jeg synes egentlig generelt at folk på deres ladcykler er gode til at vise hensyn når de cykler ad lige vej.. Så at man ligefrem kan få sig selv til at råbe trusler af en ladcyklist, det undrer mig....

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1146
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser

    For eksemplets skyld kunne man prøve at forestille sig at skubbe en gigantisk indkøbsvogn foran sig i sløvt tempo på et traffikeret fortov. "det er så praktisk for mig :-)))"
    Det er nemlig et lol eksempel, ja. Så længe du er klar over, at du fylder meget på fortovet, og derfor skubber din gigantiske indkøbsvogn - som du tilsyneladende har stjålet med hjem fra supermarkedet - så langt inde til højre du kan komme, samt viser hensyn overfor de fodgængere der gerne vil passerer dig, så er det sådan set fint med mig..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1147
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Det er nemlig et lol eksempel, ja. Så længe du er klar over, at du fylder meget på fortovet, og derfor skubber din gigantiske indkøbsvogn - som du tilsyneladende har stjålet med hjem fra supermarkedet - så langt inde til højre du kan komme, samt viser hensyn overfor de fodgængere der gerne vil passerer dig, så er det sådan set fint med mig..
    Analogien passer vel rimeligt, for nogle fortorve er jo netop også så små, at hvis man skubbede en indkøbsvogn, så ville folk ikke kunne komme forbi og må vente til fortorvet bliver bredere (eller gå ud på cykelstien). Om ikke andet, så synes jeg nu at ladcykler er bedre end når børn selv kører på cykel ved siden af deres forældre.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1148
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Analogien passer vel rimeligt, for nogle fortorve er jo netop også så små, at hvis man skubbede en indkøbsvogn, så ville folk ikke kunne komme forbi og må vente til fortorvet bliver bredere (eller gå ud på cykelstien). Om ikke andet, så synes jeg nu at ladcykler er bedre end når børn selv kører på cykel ved siden af deres forældre.
    Helt enig, et barn på cykel fylder vel nærmest mere end en ladcykel, fordi de (alt efter alder javel) kører meget usikkert, og lige pludseligt svinger til højre/venstre. Ladcykler kan være irriterende, men de kører alt andet lige, mere lige ud. Jeg har så generelt oplevet at ladcykler kører pænt. Men nord for hovedstaden kører der heller ikke så mange af dem.

  16. #1149
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Helt enig, et barn på cykel fylder vel nærmest mere end en ladcykel, fordi de (alt efter alder javel) kører meget usikkert, og lige pludseligt svinger til højre/venstre. Ladcykler kan være irriterende, men de kører alt andet lige, mere lige ud.
    Med mindre pylremor vil have sine børn på ladcyklen til de fylder 30, så skal de jo altså lære at cykle før eller siden. Det bør vi alle bakke op om. Selv de [hat] frådende billister i deres dræberkasser på 4 hjul [/hat] - lever jo relativt fint med at der kører skolevogne rundt til nogen ulempe.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #1150
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Med mindre pylremor vil have sine børn på ladcyklen til de fylder 30, så skal de jo altså lære at cykle før eller siden. Det bør vi alle bakke op om. Selv de [hat] frådende billister i deres dræberkasser på 4 hjul [/hat] - lever jo relativt fint med at der kører skolevogne rundt til nogen ulempe.

    Jeg fik formuleret mig dårligt. Men jeg ville som (ikke i nærheden af at være) forælder aldrig lære junior at cykle i indre by i myldretiden. Jeg har heller ikke helt forstået hvorfor et så simpelt skilt som skolevogn kan købe så meget tålmodighed. Man bør lave et "Skolecykel"-skilt :-)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1151
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Man bør lave et "Skolecykel"-skilt :-)
    Et sådan skilt er vist at skyde lidt over målet. ;o)

    En udmærket håndregel er at kigge på poderne og tænke:

    "Hmmm? Du ser ikke så stor ud, jeg må hellere passe på dig."


    /Giggs (som ikke har børn)


  21. #1152
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Et sådan skilt er vist at skyde lidt over målet. ;o)

    En udmærket håndregel er at kigge på poderne og tænke:
    "Hmmm? Du ser ikke så stor ud, jeg må hellere passe på dig."


    /Giggs (som ikke har børn)
    Skiltet var ment som joke, i realiteten gør jeg som beskrevet i dit indlæg :-)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1153
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    568

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Debatten om ladcykler undrer mig enormt og jeg må bare sige: Lev med dem! for antallet af kassecykler kommer kun til at stige de kommende år. Heldigvis udvider københavns kommune cykelstierne i hurtigst mulige tempo, således at os gode miljøvenlige borgere lettere kan overhale fru hansen samt stive tosser på vores LADCYKLER!!
    Imod moderne stemningsdiktatur

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #1154
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den har vi jo allerede når der promeneres med en barnevogn på størrelse med en mindre campingvogn :-) - ikke at det generer mig.

  26. #1155
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Debatten om ladcykler undrer mig enormt og jeg må bare sige: Lev med dem! for antallet af kassecykler kommer kun til at stige de kommende år. Heldigvis udvider københavns kommune cykelstierne i hurtigst mulige tempo, således at os gode miljøvenlige borgere lettere kan overhale fru hansen samt stive tosser på vores LADCYKLER!!
    Jaja, men cykel-SUV'erne vokser garantrisset i samme tempo som cykelstierne bliver bredere. ;)

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •