Side 78 af 172 FørsteFørste ... 28687576777879808188128 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,156 til 1,170 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1156
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Jaja, men cykel-SUV'erne vokser garantrisset i samme tempo som cykelstierne bliver bredere. ;)
    Pt. ser det ud til at det er Bullitt og andre to-hjulede ladcykler der vinder frem, så udviklingen synes at være den modsatte :-)
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  2. #1157
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hehe, et forbud er nok også at stramme den. Min pointe er blot, at det svarer til at blæse rundt i en pickup truck i indre by. Det er voldsomt egoistisk, og alle argumenterne for lader til at være undskyldninger overfor sig selv om, at det er okay. Jeg kan ikke se pointen i at eje sådan et monstrum. Børnefamilier har klaret sig fint før den blev en del af hipsterudstyret.
    De klarer sig væsentlig bedre MED end UDEN. Foruden et par af egen avl kan man medbringe en kammerat eller to, OG have plads til indkøb. Og det er altså de færreste cykelstier hvor man ikke kan snige sig forbi dem.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #1158
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det var nu egentlig heller ikke det der var min hensigt da jeg skrev som jeg gjorde....

    Jeg har egentlig ikke noget imod ladcykler, debatten er bare gået derhen ad... De cykler som irriterer mig ved at cykle frem foran fodgænger feltet kan ligeså vel være alm. cykler som ladcykler....

    Jeg synes egentlig generelt at folk på deres ladcykler er gode til at vise hensyn når de cykler ad lige vej.. Så at man ligefrem kan få sig selv til at råbe trusler af en ladcyklist, det undrer mig....
    De eneste cyklister der virkelig kan pisse mig af, er dem der pludselig kaster sig ud foran én uden at have orienteret sig bagud. Det er fanme livsfarligt. I sagens natur er det sjældent ladcyklister der laver det nummer...
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #1159
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Eller ungerne kaster legetøjet (WTF!? LEGETØJ MED PÅ/I CYKLEN?!) ind i hjulet på andre cyklister.
    Det kan give seriøse kø dannelser på meget trafikerede strækninger.......
    Sker hele tiden. Helt sikkert.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #1160
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    De fleste supermarkeder har placeret frugt og grønt i den modsatte ende af butikken i forhold til kasselinien. En del fra denne afdeling skal vejes og det er der mange der glemmer. Det kan jo ske. Specielt blandt turister. Jeg har også selv stået i Italien, hvor jeg ikke havde vejet et par citroner, som jeg var overbevist om jeg bare betalte pr. stk for, men det er en anden sag. Derfor undrer det mig også, hvorfor butikkerne ikke har en enkelt eller to vægte stående oppe ved kasselinien, så de stakkels mennesker der glemmer det, har mulighed for hurtigt at løbe hen og få det klaret. Alternativt kunne man bruge den vægt der alligevel er i området (i nogen butikker), som er beregnet til at veje bland-selv-slik på. Der er i hvert til unødig gene for kunden, ekspedienten samt de stakler der er havnet i denne kø, når man skal helt ned i den anden ende af butikken.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #1161
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser
    Pt. ser det ud til at det er Bullitt og andre to-hjulede ladcykler der vinder frem, så udviklingen synes at være den modsatte :-)
    Vi får se. Herunder er et billede af en el-ladcykel. Hvis de vinder frem, vil vi i hvert fald opleve hvor grænsen går for SUV-udviklingen på cykelstierne. Og så længe der investeres ud fra tankesættet "det er altså enormt praktisk for mig", så bliver det interessant at følge.

    _mg_4346_small.jpg
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #1162
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Vi får se. Herunder er et billede af en el-ladcykel. Hvis de vinder frem, vil vi i hvert fald opleve hvor grænsen går for SUV-udviklingen på cykelstierne. Og så længe der investeres ud fra tankesættet "det er altså enormt praktisk for mig", så bliver det interessant at følge.
    At nogen vælger at sætte en hjælpemotor på ladcyklen betyder næppe, at de så bliver bygger bredere eller højere. Hvis det er det der er din pointe? Hjælpemotoren betyder vel netop, at lille spinkle Jytte - der slet ikke skal køre på en ladcykel hvis hun ikke kan træde den selv - kan køre hurtigere så den laaaange hale af utålmodige Sidelinjedebattører kan komme hjem til cerutterne og portvinen :-)
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #1163
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dan Abnormal Se meddelelser
    De fleste supermarkeder har placeret frugt og grønt i den modsatte ende af butikken i forhold til kasselinien. En del fra denne afdeling skal vejes og det er der mange der glemmer. Det kan jo ske. Specielt blandt turister. Jeg har også selv stået i Italien, hvor jeg ikke havde vejet et par citroner, som jeg var overbevist om jeg bare betalte pr. stk for, men det er en anden sag. Derfor undrer det mig også, hvorfor butikkerne ikke har en enkelt eller to vægte stående oppe ved kasselinien, så de stakkels mennesker der glemmer det, har mulighed for hurtigt at løbe hen og få det klaret. Alternativt kunne man bruge den vægt der alligevel er i området (i nogen butikker), som er beregnet til at veje bland-selv-slik på. Der er i hvert til unødig gene for kunden, ekspedienten samt de stakler der er havnet i denne kø, når man skal helt ned i den anden ende af butikken.
    Det har også undret mig, ikke mindst fordi det er ret almindelig praksis i Sverige.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  15. #1164
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Når jeg så senere når det stadig tomme baggagebånd ser jeg de selv samme mennesker stå og vente der i første række (Selvfølgelig med baggagevogne, så de fylder lidt ekstra). Som om baggagen skulle komme hurtigere af den grund.
    Jeg bliver enormt klodset, når jeg skal tage min kuffert af bagagebåndet. Og folk uden køkultur får ondt i knæet, når de smager på min 19,9 kg kuffert.
    No law of Nature. Just Nature!

  16. #1165
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig i hele denne cykel/lastcykel debat, at man slet ikke har knyttet næve af de frygtelige trehjulede kaffe-scootere. I hvert fald dem som hører under kategorien 30 km/t scootere og derfor skal op på cykelstien. De er møglangsomme i optrækket. Både da det er en alt for lille motor i forhold til, hvad der bliver læsset om bagi. Og læg dertil at den skal i gennem en masse langsomme gear. Men de er hurtige når de først kommer op i fart. Derfor prøver de også så vidt muligt at undgå at bremse, hvilket fører til nogle hassarderede overhalinger. Også gerne ud på vejene og foran bilerne hvis det kræves for at komme forbi og undgå at komme ned i fart. :P

  17. #1166
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    En klassisk Jytte i indre by igår på vej hjem fra arbejde... Kunne ikke dy mig, men måtte tage et billede til de få som ikke ved hvad en Jytte er....

    Edit: Kan ikke finde ud af at poste billeder åbenbart, så nu pisser det mig af i stedet for...!!

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #1167
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Vi får se. Herunder er et billede af en el-ladcykel. Hvis de vinder frem, vil vi i hvert fald opleve hvor grænsen går for SUV-udviklingen på cykelstierne. Og så længe der investeres ud fra tankesættet "det er altså enormt praktisk for mig", så bliver det interessant at følge.
    Der findes faktisk nogle regler for den slags:

    Kapitel 2
    Vægt og dimensioner

    § 3. En cykel må hverken i belæsset eller ubelæsset stand have en større bredde end 1 m, dog må en cykel med mere end to hjul have en bredde på indtil 1,25 m. Betjeningsgreb og spejle medregnes ikke i cyklens bredde. For cykel med mere end to hjul, der er taget i brug inden den 1. januar 1998, må sporvidden mellem hjul på samme aksel dog være indtil 1,25 m og bredden dog være indtil 1,6 m.

    Stk. 2. På en tohjulet cykel må styrets bredde dog ikke overstige 70 cm. Betjeningsgreb og spejle medregnes ikke i styrets bredde.

    Stk. 3. En cykel må hverken i belæsset eller ubelæsset stand have større længde end 3,5 m.

    § 4. En påhængsvogn til cykel må hverken i belæsset eller ubelæsset stand have større bredde end 1 m. Den samlede længde af cykel og påhængsvogn må i belæsset eller ubelæsset stand ikke overstige 3,5 m. Påhængsvognens totalvægt må ikke overstige 60 kg. Er påhængsvognen forsynet med påløbsbremse, må totalvægten dog være indtil 100 kg.

    Stk. 2. En cykel med sidevogn må ikke have større sporvidde end 0,8 m. Ingen del af køretøjet eller dets last må ligge uden for sidevognens hjul. Den samlede længde af cykel og sidevogn må i belæsset eller ubelæsset stand ikke overstige 3,5 m. Sidevognens totalvægt må ikke overstige 60 kg.


    Jf. https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21839

    Så formelt set er der en grænse, selvom det nok er tvivlsomt, hvor meget reglerne håndhæves.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #1168
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,219

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hoeg, undskylder på forhånd, men i forbindelse med dette indlæg, undre det mig at spørgsmål til universitets projekter, som bliver lagt op på denne side, altid virker som værende relativt langt fra noget der ligner et akademisk niveau. Der har været adskillige eksempler på både bachelor, og sågar kandidat projekter, som udefraset har syntes langt under et forventeligt akademisk niveau.

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...185#post631185

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #1169
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det undrer mig i hele denne cykel/lastcykel debat, at man slet ikke har knyttet næve af de frygtelige trehjulede kaffe-scootere. I hvert fald dem som hører under kategorien 30 km/t scootere og derfor skal op på cykelstien. De er møglangsomme i optrækket. Både da det er en alt for lille motor i forhold til, hvad der bliver læsset om bagi. Og læg dertil at den skal i gennem en masse langsomme gear. Men de er hurtige når de først kommer op i fart. Derfor prøver de også så vidt muligt at undgå at bremse, hvilket fører til nogle hassarderede overhalinger. Også gerne ud på vejene og foran bilerne hvis det kræves for at komme forbi og undgå at komme ned i fart. :P
    Hvaffennoen køretøjer taler du om?
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  24. #1170
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser
    Hvaffennoen køretøjer taler du om?
    https://www.google.dk/search?q=kaffe...=1368&bih=1016

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 8 users browsing this thread. (0 members and 8 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •