Side 8 af 172 FørsteFørste ... 5678910111858108 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Jeg undrer mig over at hvorfor Stig Tøfting er blevet det nye
    ›helt store fodboldorakel, det er efterhånden ikke mange ting i
    ›fodboldens verden den goe' Stig ikke har kommenteret på. Siden
    ›hvornår er han blevet så pisse klog??
    Det undrer mig edderrådme også at de bliver ved med at bruge Faxe og hans udsnøvelser.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det har altid undret mig hvorfor nordmænd kalder vores hovedstad for Køben.

    Det er sandsynligvis noget historisk betinget, men jeg har aldrig hørt om det herhjemme.
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #108
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Efter et besøg hos lægen tidligere i dag, er der en ting der undrer mig:

    Som tidligere taxachauffør, har jeg sat mine fødder hos en del forskellige læger, når gamle hr. eller fru. Danmark skulle bringes eller hentes. En ting de har til fælles (altså lægerne) - inkl. min egen - er venteværelset. 20-25m² i størrelse, med så mange ventende patienter som muligt (i hvert fald til den åbne konsultation). Ud af de ventende patienter, er der - som regel - minimum 2, der kommer til lægen, med en eller anden form for smitsom virus.

    Det der undrer mig er, hvorfor der ikke er lidt mere fokus på sundheden/hygiejnen sådanne steder?
    Man kunne snildt sætte et par "afspritningsstationer" op, ved dørene f.eks., så man ikke fik andre folks smitsomme virus på sig. Der kunne f.eks. også udleveres papirmasker til dem der hostede og/eller dem der nyser meget.

    Det er skam ikke fordi jeg er "OCD'er med speciale i hygiejne", men sandsynligheden for man bliver smittet, mens man venter hos lægen, virker for mig enormt stor.

    ZFDK

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at DR P1 som jeg lytter til i bilen på vej til og fra arbejde hver eneste dag, er proppet med interessante programmer, men når vi så når til kl. 08.52 kommer deres "satire".

    Hvordan kan en radiokanal, der holder så høj klasse hele vejen rundt byde på så dårlig satire? Om vi taler 'Selvsving', 'I hegnet', 'Hornsleth' eller et helt fjerde satireindslag, så skal det bare ud af min radio - fy for satan det er en stinker!
    Hejsa
    Elver's Avatar

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at der bliver filmet i spillertunnellen umiddelbart inden spillerne løber på banen. Hvis der er offentlig adgang (via tv) til spillertunnellen hvorfor så overhovedet al det furore med at præsentere spillerne under fanfarer med mere. Det svarer vel til, at der ikke findes backstage til en koncert, eller at man ser skuespillerne sminke sig på en teaterscene.

    Det ærgrer mig også lidt. For noget af showet bliver punkteret når man ser Eto'o i varm omfanvelse af Xavi umiddelbart inden de skal repræsentere hver deres hold på banen. Jeg vil foretrække udelukkende at blive præsenteret for hvad der kan ses på banen. Det andet er en uskik.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #111
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I mangel af bedre placerer jeg indlægget i denne tråd.

    Tidligere AGF træner, Erik Rasmussen, var med i Frispark på Canal9 i går aftes. I en efterhånden udvandet diskussion omkring hvorvidt FCKs kamp mod Barca var den bedste præstation et dansk klubhold nogensinde har leveret, begynder Erik Rasmussen at hive Brøndbys kampe frem. Det er der i og for sig ikke noget i vejen med, men noget han sagde i den sammenhæng fik mig lige til at stoppe op med sideløbende BBB chat.

    Erik Rasmussen sagde noget i stil med: "FCK har selvfølgelig løftet sig enormt, men man skal huske på at Brøndby altid har været lokomotivet i dansk fodbold, indtil FCK overtog for få år siden".

    Så sad man der + tænkte: Hmmmm, BIF har ret beset domineret dansk fodbold i omkring 13 år fra 1985 til 1998, hvor det blev til otte mesterskaber i perioden. Nu har FCK domineret fra 2001 og til i hvert fald noget der ligner minimum 2011 og ligeledes otte mesterskaber i den tiårige periode.

    Det undrer mig sgu, at man til stadighed skal høre på at BIF har været dansk fodbolds lokomotiv i en evighed, mens FCK stadig blot anses som en rookie som topklub i DK. Jeg mener: BIF vandt klubbens første mesterskab blot otte år tidligere end FCK vandt sit første.
    Sidst redigeret af Elver : 07.11.10 kl. 08:52
    Hejsa
    Elver's Avatar


  12. #112
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V


    ›Det undrer mig sgu, at man til stadighed skal høre på at BIF har
    ›været dansk fodbolds lokomotiv i en evighed, mens FCK stadig blot
    ›anses som en rookie som topklub i DK. Jeg mener: BIF vandt
    ›klubbens første mesterskab blot otte år tidligere end FCK vandt
    ›sit første.


    men du glemmer, at det var Brøndby der opfandt lokomotivet i dansk fodbold, så der må man melde hus forbi til din undren:-)

    MCN

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #113
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at DR2 altid skal sende The Daily Show virkelig sent om natten. Programmet varer 25 minutter og er jo virkelig aktuelt. Det ville passe perfekt at sende det kl. 23 lige efter Deadline, samme tidspunkt, som det sendes på i USA.

    Men i stedet skal der først vises diverse udenlandske dokumentarer, som f.eks. nu, hvor der er et program om russiske kunstkøbere? Hvorfor kunne det ikke sendes 25 minutter senere og komme efter The Daily Show?


  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig, at DR2 altid skal sende The Daily Show virkelig
    ›sent om natten. Programmet varer 25 minutter og er jo virkelig
    ›aktuelt. Det ville passe perfekt at sende det kl. 23 lige efter
    ›Deadline, samme tidspunkt, som det sendes på i USA.

    ›Men i stedet skal der først vises diverse udenlandske
    ›dokumentarer, som f.eks. nu, hvor der er et program om russiske
    ›kunstkøbere? Hvorfor kunne det ikke sendes 25 minutter senere og
    ›komme efter The Daily Show?

    Fuldstændig enig, og det er derfor jeg ser det på nettet i stedet:
    http://www.thedailyshow.com/videos

    Sjovt nok kan man ikke se programmet i en køre på sitet, (det kan man kun i USA), men klippene der bliver lagt op svarer til hele udsendelsen, og er endda i kronologisk rækkefølge, så man går ikke glip af noget. Derudover får man ofte forlængede versioner af interviews.

    Mvh,
    Ask

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    48

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der på stort set hver eneste web-tv klip, som fx. Fodbold uden Filter på onside.dk, afspilles en reklame inden udsendelsen, som man kan vælge bort ved bare at trykke på krydset.

    Eller med andre ord, netop ved online annoncering hvor folk ikke så nemt bare kan zappe væk og reklamespotten ofte er af 15-20 sekunders varighed, burde man så ikke tilsikre annoncøren, at alle rent faktisk ser det? Det er naturligvis rart at man bare kan klikke på krydset og gå direkte til FUF, men hvorfor "tvinger" man ikke folk som vil se programmet at se reklamen også. Jeg undres.

    mvh Rinaldi

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der på stort set hver eneste web-tv klip, som fx. Fodbold uden Filter på onside.dk, afspilles en reklame inden udsendelsen, som man kan vælge bort ved bare at trykke på krydset.
    De er dog optimistiske nok til at tilføje en knap, der bringer reklamen tilbage igen :-) Det synes jeg er lidt sjovt. Det er næppe den mest benyttede funktion i den moderne internet-epoke.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    FCKs Antonsson forhandler med Elfsborg

    Dette skaber dyb undren hos mig...

    Edit: Undren(en) ligger ikke så meget i, at Antonsson rykker videre, men mere at Elfsborg åbenbart er største kandidat. Jeg havde forestillet mig, at Anton lige tog et sviptur til Holland eller Germaniet.
    Sidst redigeret af Socdk : 12.11.10 kl. 15:28

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #118
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig, at elevatorer med kun to indstillinger (oppe
    ›eller nede) 9 ud af 10 gange er det modsatte sted af hvortil jeg
    ›ankommer.
    ›Den burde da være 50-50?
    ›Statistisk er det højst besynderligt at jeg altid skal kalde elevatoren til mig.

    Det lyder nu ikke så usandsynligt, hvis du som regel ankommer i underetagen. Folk tager så bare trappen ned.

    mvh
    Martin CX

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    134

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at elevatorer med kun to indstillinger (oppe eller nede) 9 ud af 10 gange er det modsatte sted af hvortil jeg ankommer.
    Den burde da være 50-50?
    Statistisk er det højst besynderligt at jeg altid skal kalde elevatoren til mig.
    Jeg har den samme oplevelse som dig. Jeg er dog af den opfattelse, at det skyldes folk simpelthen bruger elevatoren mere den ene end den anden vej, på nogle bestemte tidspunkter af dagen. F.eks. er elevatoren hjemme ved mig altid nede om morgenen, da folk skal på arbejde/skole, og derfor er på vej ud af bygningen, hvorimod den næsten altid er oppe om aftenen når folk er på vej hjem igen. Såfremt man har den samme rytme som alle andre, så vil man selvfølgelig altid skulle vente på elevatoren.

    Jeg tror det er årsagen.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #120
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at det øjensynligt er ret svært at stave til HALVLEG.

    Jeg mener, hvor mange andre ord har kombinationen LVL i midten? Og hvor mange sportsinteresserede støder ikke på ordet HALVLEG i mindst hver anden nyhed, de læser?

    Næ, folk og fæ bruger lystigt ordet HALVEG, som ligner en obskur mellemting mellem Thomas Helveg og et halvt træ.

    Det er ikke kun blandt fans på sidelinien, der ikke kan staves ordentligt:

    318 tråde!!!!!!!!!!!


    Det er også ude i den mere seriøse del af internettet:

    Bold.dk


    Berlingske/BT

    Tipsbladet


    Nørrejyske Tidende

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •