Side 81 af 172 FørsteFørste ... 31717879808182838491131 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,201 til 1,215 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1201
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, og har i årevis undret mig, at man sådan en dag som i dag hører det der lyder som meget fjerne kanonskud over København.

    Ikke hele tiden, men tit i lange perioder ad gangen når der ikke er anden larm i luften som regn og den slags. Det lyder her fra Frederiksberg som om de kommer nogenlunde sydfra, altså Vesterbro ca. Er der nogen der aner hvad pokker den der fjerne buldren er? Jeg synes jeg lægger mærke til det i hver eneste weekend.
    Der ligger en skydebane ude på Selinevej. Der er særlig aktivitet i weekender, og jeg kan i hvert fald høre skuddene fra min lejlighed på Vesterbro. Men nu er det nok snarere rifler end kanoner de skyder med, så jeg ved ikke om det er noget andet du tænker på...

  2. #1202
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Der ligger en skydebane ude på Selinevej. Der er særlig aktivitet i weekender, og jeg kan i hvert fald høre skuddene fra min lejlighed på Vesterbro. Men nu er det nok snarere rifler end kanoner de skyder med, så jeg ved ikke om det er noget andet du tænker på...
    Yes, jeg har tænkt på netop den skydebane. Har endda været derude og skyde lerduer til polterabend, hvilket var en spektakulær fiasko ;-) Men jeg kan næsten ikke forestille mig lydene være så kraftige så langt væk.

  3. #1203
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der skal en sag til som Luxembourg Leaks, før der overhovedet (måske) sker noget. Selv som halvoplyst menigmand har man jo været fuldt klar over, at der foregik lige lovlig smarte ting dernede.

    Jeg kan ikke stoppe mig selv i at tænke helt sølvpapirshat-agtigt, at alle de andre politikere kun siger en masse kritiserende ting nu, fordi de ikke også vil med gennem sølet, og at der ikke kommer til at blive ændret en skid.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1204
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, og har i årevis undret mig, at man sådan en dag som i dag hører det der lyder som meget fjerne kanonskud over København.

    Ikke hele tiden, men tit i lange perioder ad gangen når der ikke er anden larm i luften som regn og den slags. Det lyder her fra Frederiksberg som om de kommer nogenlunde sydfra, altså Vesterbro ca. Er der nogen der aner hvad pokker den der fjerne buldren er? Jeg synes jeg lægger mærke til det i hver eneste weekend.
    Afhængigt af hvor længe det har stået på, har jeg et gæt. Jeg forestiller mig, at det kan have med metrobyggeriet at gøre. De har nogle store slagbor af en art, som giver en ret dundrende lyd, når de bankes ned i jorden. Ligger der en metrobyggeplads i den retning, lyden kommer fra?

  6. #1205
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har også undret mig over den lyd.... Det lyder ikke som et bor men som en bombe der sprænger...

    Jeg har desuden lagt mærke til at jeg kun hører det om søndagen....?!!!!!

  7. #1206
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det kan stadig være piloteringsmaskinerne. (banker betonstolper i jorden) De plejer at kunne høres i væsentlig afstand fra hvor de bliver brugt.

    (men at det kun skulle være om søndagen er selvfølgelig mærkeligt.)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1207
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Det kan stadig være piloteringsmaskinerne. (banker betonstolper i jorden) De plejer at kunne høres i væsentlig afstand fra hvor de bliver brugt.

    (men at det kun skulle være om søndagen er selvfølgelig mærkeligt.)
    Jeg har selv arbejdet i en kontor bygning hvor disse maskiner blev brugt lige udenfor, og der var det en "konstant" larm da de bankede mange gange efter hinanden i jorden....

    Men denne lyd er mere som en eksplosion som kommer en enkelt gang og som giver et ordentligt brag....

  10. #1208
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas1901 Se meddelelser
    Afhængigt af hvor længe det har stået på, har jeg et gæt. Jeg forestiller mig, at det kan have med metrobyggeriet at gøre. De har nogle store slagbor af en art, som giver en ret dundrende lyd, når de bankes ned i jorden. Ligger der en metrobyggeplads i den retning, lyden kommer fra?
    Det gør der. Enghave Plads. Samme retning lyden kommer fra, når der er Strømfestival ;-)

    Blot sært, at det kun er den vej fra, og samtidig er jeg ret sikker på, at det har været til at høre inden metrobyggeriet gik i gang. Men det er måske indbildning :-)

  11. #1209
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det kan skyldes at trafikstøjen er tilstrækkeligt mindre om søndagen.

    Selvom jeg også tror at der er tale om piloteringsmaskiner, skydes der faktisk dagligt med rigtige kanoner i København fra batteriet Sixtus på Holmen, men kun morgen, aften, og så vidt jeg husker også middag (så man kan sætte sit ur).

    mvh
    Martin CX

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1210
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Det kan skyldes at trafikstøjen er tilstrækkeligt mindre om søndagen.

    Selvom jeg også tror at der er tale om piloteringsmaskiner, skydes der faktisk dagligt med rigtige kanoner i København fra batteriet Sixtus på Holmen, men kun morgen, aften, og så vidt jeg husker også middag (så man kan sætte sit ur).

    mvh
    Martin CX

    Jeg er ret sikker på at det ikke har noget med ure at gøre, men ja, flaget på holmen bliver "skudt" op og ned ved solopgang og solnedgang (så vidt jeg husker) - Men jeg havde faktisk glemt kanonerne, god pointe.

  14. #1211
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det undrer mig, at ligestilling er blevet pumpet så meget op, at man kan få medhold i en klage over, at en frisør tager mere for dameklip end herreklip: Artikel. Hun mener at det jo ikke er alle kvinders hår der tager længere tid at klippe, men det er jo heller ikke alle mænd der kører for stærkt/hensynsløst, men det tages der jo heller ikke hensyn til.
    Man kan faktisk finde temmelig mange sjove sager herinde. Det kan blandt andet nævnes, at der blev klaget over, at mænd kom gratis ind til en strikkefestival hvor kvinder skulle betale 50 kroner.
    Den med frisørernes prisdifferencer har endda været oppe før og dem der klager får medhold, da frisørerne ikke henviser til, at det tager længere tid at klippe kvinders hår, men kun henviser til kønnet (selvom det vel er underforstået).
    En lille opdatering. Landsretten synes godt man må sælge dame- og herreklip, så længe damer kan bede om herreklip.
    Så det endte vist med et kompromis.
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle5294652.ece

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1212
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Det kan skyldes at trafikstøjen er tilstrækkeligt mindre om søndagen.

    Selvom jeg også tror at der er tale om piloteringsmaskiner, skydes der faktisk dagligt med rigtige kanoner i København fra batteriet Sixtus på Holmen, men kun morgen, aften, og så vidt jeg husker også middag (så man kan sætte sit ur).

    mvh
    Martin CX
    Skydes der ligefrem dagligt fra Sixtus? Jeg troede egentlig kun det var ifm. saluteringer ved forskellige ceremonielle lejligheder…

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1213
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    52

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Ja, og så sent som et par måneder siden gik eb.dk i selvsving over pengemangel, og spurgte om det kunne være rigtigt, at man skulle bruge 500.000 kr. på dette årligt: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle5154017.ece

    Flaget bliver skudt op hver dag. kl 8, da det om sommeren er lidt for tidligt ved solopgang, og ellers bliver det skudt ned ved solnedgang. Og der lyder et rungende brag ud over Østerbro hver gang ;)
    Sidst redigeret af CocioHyl : 11.11.14 kl. 16:45 Årsag: Solnedgang/solopgang er ikke helt det samme :)

  19. #1214
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    72

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Skydes der ligefrem dagligt fra Sixtus? Jeg troede egentlig kun det var ifm. saluteringer ved forskellige ceremonielle lejligheder…

    Vh. Simon
    Jeg arbejder lige overfor, og der skydes 2 gange dagligt. Når solen står op, og går ned.

    //Kedde

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1215
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af fckedde Se meddelelser
    Jeg arbejder lige overfor, og der skydes 2 gange dagligt. Når solen står op, og går ned.

    //Kedde
    Så var braget der igen da jeg cyklede hjem.

    Et kæmpe brag over Østerbro kl 16.10.

    Hvad pokker er det?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •