Side 88 af 172 FørsteFørste ... 38788586878889909198138 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,306 til 1,320 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1306
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undre mig, at kriteriet for, at en given episode kan tages op i diciplinærudvalget er, at dommeren ikke har lavet en bedømmelse i situationen. Netop når det kommer til situationer som burde udløse røde kort, synes jeg det røde kort / efterfølgende karantæne skal kunne tildeles, uanset hvad der i kampens hede blev dømt.

    http://politiken.dk/sport/fodbold/su...-for-tackling/

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #1307
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det undre mig, at kriteriet for, at en given episode kan tages op i diciplinærudvalget er, at dommeren ikke har lavet en bedømmelse i situationen. Netop når det kommer til situationer som burde udløse røde kort, synes jeg det røde kort / efterfølgende karantæne skal kunne tildeles, uanset hvad der i kampens hede blev dømt.

    http://politiken.dk/sport/fodbold/su...-for-tackling/
    Helt enig, det synes jeg også er bizart. Aggers albue mod Zanka står jo frisk i hukkommelse, han fik to spilledages karantæne af disciplinærudvalget fordi dommeren ikke reagerede i kampen. Flinta slipper med gult da dommeren har afgivet (forkert) dom. I min optik bør det være forseelsen der afgør efterspillet - ikke om dommeren har set/ikke set det.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  5. #1308
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Man kan nemt komme med et glidebane argument. Der findes mange kampafgørende situationer som enten ikke dømmes eller dømmes forkert. Man kan nemt diskutere om eventuelle mål (som da dunken scorede med hånden for AGF mod os) så efterfølgende skal evalueres. Dette er jeg som udgangspunkt ikke fortaler for. Men når det kommer til desideret svinestreger, som tilsidesætter modstanderens sikkerhed, så synes jeg godt man kan gå ind og give en karantæne på efterbevilling uanset om der er dømt i situationen eller ikke er det. Der er vel intet i vejen for en formulering der holder den nuværende, at hvis der er dømt i situationen, så er der dømt, men at det i særligt grove tilfælde, som burde udløse et direkte rød kort, er muligt for diciplinærudvalget at tage den pågældende situation op og ændre dommen efter kampen.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #1309
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg tror ideen med setup'et som det er nu, ikke er at vurdere de ting, der sker 'i spil' (f.eks Flintas forseelse i går), men oftere og snarere at kunne fange de forseelser (typisk svinestreger), der sker væk fra bolden og dommerens opmærksomhed (Christian Poulsen-forseelser om man vil).

    Man kan selvfølgelig altid argumentere for og imod ift. om der skal kunne ændres i eventuelle karantæner og lignende efter en kamp, men jeg synes man skal være meget forsigtig med at nærme sig en situation hvor der efter en kamp kan ændres ved kampens forløb.

  8. #1310
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at der altid er en eller anden(kommentator, træner eller lignende) før en europæisk cup kamp der lige skal udtale at det vigtigste for hjemmeholdet er at holde nullet.... Som jeg ser det er det vigtigste vel at vinde kampen. En 2-1 sejr er der ihvertfald meget bedre at have med i bagagen end en 0-0
    Europapokal

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1311
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Man kan nemt komme med et glidebane argument. Der findes mange kampafgørende situationer som enten ikke dømmes eller dømmes forkert. Man kan nemt diskutere om eventuelle mål (som da dunken scorede med hånden for AGF mod os) så efterfølgende skal evalueres. Dette er jeg som udgangspunkt ikke fortaler for. Men når det kommer til desideret svinestreger, som tilsidesætter modstanderens sikkerhed, så synes jeg godt man kan gå ind og give en karantæne på efterbevilling uanset om der er dømt i situationen eller ikke er det. Der er vel intet i vejen for en formulering der holder den nuværende, at hvis der er dømt i situationen, så er der dømt, men at det i særligt grove tilfælde, som burde udløse et direkte rød kort, er muligt for diciplinærudvalget at tage den pågældende situation op og ændre dommen efter kampen.
    Hvis forseelsen er ekstraordinær slem, så kan disciplinærudvalget skride ind efterfølgende, selvom dommeren så episoden. Formanden for disciplinærudvalget, Jens Andersen, fortæller lidt om sagen her og understreger, at Cornelius-episoden er et tilfælde og noget der sker i kampens hede.

  11. #1312
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    177

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunsedrengen Se meddelelser
    Hvis forseelsen er ekstraordinær slem, så kan disciplinærudvalget skride ind efterfølgende, selvom dommeren så episoden. Formanden for disciplinærudvalget, Jens Andersen, fortæller lidt om sagen her og understreger, at Cornelius-episoden er et tilfælde og noget der sker i kampens hede.
    - Det skete rent faktisk også for ca. 15 år siden, da Brian Steen fik "rødt" (karantæne) af disciplinærudvalget på trods af, at dommeren havde set forseelsen, og (helt uforståeligt) kun givet ham gult i kampen. Jeg kan huske at det var en kamp for AB, hvor han med strakt ben springer ind på siden af modstanderens knæ, som knækker ud til siden.

    For mig at se er Flintas aktion præcist lige så voldsom og hensynsløs som Brian Steens, så det undrer mig lidt, at Jens Andersen udtaler dette - også med tanke på, at dommeren medgiver at Flinta klart burde have haft rødt.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1313
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Tjo, men så skal man nok lade vær' med at sige, at man ikke vil gøre det ud af respekt. Men det synes jeg er noget man har oplevet et par gange før, fx hvor der har været baneløbere og der så er blevet udtalt at det viste man ikke hvorefter der er blevet klippet over på baneløberen.
    Jeg er slet ikke uenig i, at det er underligt at de siger et, og gør noget andet. Min undren går alene på, at de i det hele taget føler det er respektfuldt at lade være med at vise grimme billeder.

    - Ask

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1314
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    25

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Ce De Se meddelelser
    - Det skete rent faktisk også for ca. 15 år siden, da Brian Steen fik "rødt" (karantæne) af disciplinærudvalget på trods af, at dommeren havde set forseelsen, og (helt uforståeligt) kun givet ham gult i kampen. Jeg kan huske at det var en kamp for AB, hvor han med strakt ben springer ind på siden af modstanderens knæ, som knækker ud til siden.

    For mig at se er Flintas aktion præcist lige så voldsom og hensynsløs som Brian Steens, så det undrer mig lidt, at Jens Andersen udtaler dette - også med tanke på, at dommeren medgiver at Flinta klart burde have haft rødt.
    Det samme kan vel siges når dommeren skønner noget forkert, f.eks. som med en spiller der får gult for film som bagefter bliver trukket tilbage. I disse situationer kan man godt overrule dommerens beslutning, men åbenbart ikke den modsatte vej.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #1315
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Tjo, men så skal man nok lade vær' med at sige, at man ikke vil gøre det ud af respekt.
    Præcis. Det der undrede mig var ene og alene hvorfor den beslutning blev så godt og grundigt overrulet. Det virker utrolig hyklerisk.

    Det er da i øvrigt et bedre argument end 'respekt' at sige at man ikke vil vise det, fordi det bare er makabert. Men nogen på stationen må vel tænke, at ben der knækker holder seere på kanalen.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1316
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Præcis. Det der undrede mig var ene og alene hvorfor den beslutning blev så godt og grundigt overrulet. Det virker utrolig hyklerisk.

    Det er da i øvrigt et bedre argument end 'respekt' at sige at man ikke vil vise det, fordi det bare er makabert. Men nogen på stationen må vel tænke, at ben der knækker holder seere på kanalen.
    Nu ved jeg ikke om det forklarer noget af det. Men episoden omkring tv-billederne bliver gengivet i denne artikel (som i øvrigt virkelig er spin off for at opnå klik på en så uheldig skade): http://www.bt.dk/superligaen/kom-hel...elius-mareridt

    Tiden stopper for en stund. Folk er påvirkede. Uden for stadion sidder producer Henrik Saabye i tv-produktionsvognen sammen med resten af det tekniske mandskab. Alle i vognen er rystede over den alvorlige skade.

    »Nu gælder det om at slå koldt vandet i blodet,« tænker Saabye. Han får et deja vú. Han har før prøvet at dække alvorlige skader i jobbet. Hurtigt falder hans tanker tilbage på den tidligere Viborg-spiller Jacob Olesen, der i 2006 brækkede anklen. Flere i vognen husker episoden.

    Af de i alt 12 tv-kameraer på stadion har fire af dem fokus på Andreas Cornelius’ ansigt. Saabye kan se, at den er helt gal. Cornelius er ved at besvime. Han ved af erfaring fra store begivenheder som OL og Champions League, at man i sådan en situation ikke viser nærbilleder af spilleren. Der er et etisk kodeks, der skal følges.

    »Ingen nærbilleder!« lyder meldingen derfor fra Saabye til kommentator Daniel Ortved. Men der opstår en kommunikationsbrist mellem de to.
    »Det er ikke noget, vi går hen og viser yderligere billeder af. Det er en af de grimmere skader,« siger Ortved videre til seerne.

    Men Saabye mener; »ingen nærbilleder af Cornelius’ ansigt i smerte«, og derfor spiller Dennis Flintas tackling på Cornelius alligevel hen over tv-skærmen kort efter. Det er Saabye helt afklaret med. Seerne skal have muligheden for at se det igen, men de bliver advaret om stærke billeder. Derfor får de kun én langsom gengivelse. Og ingen nærbilleder. Det er, hvad intuitionen siger. Saabye håber, han har ramt den rette balance.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1317
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg synes faktisk at det er en fin balance. Helt fair ikke at vise ansigtsudtryk, da det alligevel er en anelse for nærgående og involverer følelser (så meget skal spillerne heller ikke udstilles - det bliver lidt for paparazzi-agtigt for mig). At vise et ben der brækker har jeg nu ikke noget imod og synes egentlig ikke det er makabert og det er med til at kaste lys over situationen (så alle kan se hvor stort røvhul Flinta var).

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1318
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Det undre mig at et klub mener at den kan tillade sig at pådutte alle andre klubber at de skal forbedre sikkerheden på deres stadions fordi klubben ikke kan styre egne fans. men det undre mig ENDNU mere at man har den frækhed at melde dette ud når man ikke engang selv kan leverer en plan plæne der kan spilles fodbold på......
    Det undrer mig, at det ene automatisk udelukker det andet i den der kontekst. Banens stand har jo ikke noget med sikkerheden på tribunerne at gøre.

    Jeg vil meget gerne have, at den offentlige transport bliver forbedret, men jeg er altså ikke vild med maden fra kiosken på stationen.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  24. #1319
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Det undrer mig, at det ene automatisk udelukker det andet i den der kontekst. Banens stand har jo ikke noget med sikkerheden på tribunerne at gøre.

    Jeg vil meget gerne have, at den offentlige transport bliver forbedret, men jeg er altså ikke vild med maden fra kiosken på stationen.
    I min verden handler det om, at man fejer foran sin egen dør først. Og så selvfølgelig at det virker absurd, at modstanderne skal tage ekstra hensyn til brøndbys fans, så de selv slipper for at skulle gøre noget ved problemet.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #1320
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At FCK vælger at forlænge med Ståle nu.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •