Side 89 af 172 FørsteFørste ... 39798687888990919299139 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,321 til 1,335 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1321
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,570

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At 3+ bliver ved med at kalde det for goalshow når der kun er en kamp pr. aften her i CL semifinalerne....

    Og derudover undrer det mig at spillere/trænere konstant i gårsdagens kamp (og mange andre kampe) holder sig for munden når de snakker med hinanden. Jeg ved det bliver gjort i NFL, men det er vel fordi der sidder nogle spottere fra det andet hold og holder øje med dem og deres plays. Men hvorfor gør en spiller der når han snakker med holdkammerat/træner/dommer osv? Please hjælp mig her....

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1322
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    At 3+ bliver ved med at kalde det for goalshow når der kun er en kamp pr. aften her i CL semifinalerne....

    Og derudover undrer det mig at spillere/trænere konstant i gårsdagens kamp (og mange andre kampe) holder sig for munden når de snakker med hinanden. Jeg ved det bliver gjort i NFL, men det er vel fordi der sidder nogle spottere fra det andet hold og holder øje med dem og deres plays. Men hvorfor gør en spiller der når han snakker med holdkammerat/træner/dommer osv? Please hjælp mig her....
    Tja det er nemt at komme i klemme, med de ting som bliver sagt på fodboldbanen. I Italien var det i lang tid (er stadig?) en tradition at forsøge at mund aflæse spillere, med hele shows dedikeret til det og det er bestemt heller ikke unormalt at der kommer en lille medie storm i andre lande, over ting der er blevet sagt på banen. Det kan vel være af mange forskellige grunde alt efter hvem de snakker med. Det undrer mig ikke så meget i champions league semi finale... Men det undrer mig dog at man nogle gange ser danske spillere i superligaen gøre det.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  5. #1323
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    343

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at korrekturlæsningen hos FC Københavm Megastore ikke er bedre!

    mega.jpg

    Det undrer mig faktisk også, at det undrer mig...


    BØF me udvidelse til Chrome

    ♪ A Wizards Staff Has A Knob On The End ♪
    cphwizard's Avatar

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #1324
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Helt generelt er det jo en fortrinlig ide at købe og sælge brugte varer. Jeg krejler selv på DBA og kigger også lige efter en ekstra gang, når bekendte på facebook sælger 1landet og lægger link og foto op. En kategori af varer som synes at være lidt mere populær end andre, når det kommer til brugt-salg er madrasser og senge. Og DET undrer mig sgu. Af alle ting, man kan finde på at sælge - så vælger så forholdsvist mange at forlange penge for deres udtjente, gennemkn*pp*de, skævvredne og med 100% garanti hverken steriliserede eller velduftende gamle boksmadrasser. Jeg er normalt ikke særligt sart - men ligefrem købe Jonas´ og Annes gamle seng?
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #1325
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig hvad du gør på et hotel så? :-)
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  10. #1326
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,409

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Tja det er nemt at komme i klemme, med de ting som bliver sagt på fodboldbanen. I Italien var det i lang tid (er stadig?) en tradition at forsøge at mund aflæse spillere, med hele shows dedikeret til det og det er bestemt heller ikke unormalt at der kommer en lille medie storm i andre lande, over ting der er blevet sagt på banen.
    Ikke mindst i Spanien, hvor El día déspues gør en stor ting ud af at mundaflæse spillerne, trænerne og dommerne dagen efter. Det betyder Den følgende dag, og hvis man synes Onside er belastende (og det er de) med deres tabloidjournalistik og evige fokus på 'kontroversielle' ting, der som regel ikke er kontroversielle overhovedet, så har man ikke set noget endnu.

    Et eksempel på en mediestorm er efter Malaga-Barcelona, hvor dommer Mateu Lahoz blev aflæst efter at have smidt Jordi Alba ud for brok – og han forklarede over for Leo Messi, at "Jeg bliver så nervøs når de taler hårdt til mig" :-)


    http://uk.youtube.com/v/ftGywG3pDSw

    Programmet laver hundredevis af indslag med mundaflæsning i hver sæson og gennemgår alt der blev optaget i weekenden for at finde de kontroversielle ting. Hvad der så totalt kan undre mig er, når folk – selv folk, der ellers får betaling for at følge med i spansk fodbold – ikke bare er uvidende om at det er grunden til at spillerne ikke vil citeres, men også er helt forargede over det.

    Hey, hvilken ret har du til at kigge med? Fører du al snak med dine kolleger som Til Alle-mails? Og holder du alle dine møder for åben dør hvor dine konkurrenter kan se og høre med? Ja, det gør du vel. Det undrer mig ...

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #1327
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Mundaflæsning er altså heller ikke en "exact science" - prøv blandt andet at "mundaflæse" i følgende klip.
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  13. #1328
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Pommie Se meddelelser
    Mundaflæsning er altså heller ikke en "exact science" - prøv blandt andet at "mundaflæse" i følgende klip.
    Off topic, men en af mine ynglings youtubekanaler viser den pointe aldeles godt: https://www.youtube.com/user/BadLipReading/videos

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #1329
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #1330
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,409

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Ikke, at det undskylder deres søvnige adfærd i administrationen, men det kan jo forklares med at det ikke tidligere har været et problem i forhold til UEFA. Så man har gjort som man plejer.

    I år er de danske hold så røget så langt ned af ranglisten, at der pludselig er brug for at registrere spillere i slutningen af juni måned – noget, som er helt irrelevant i forhold til danske kampe.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1331
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I lyset af det netop overståede VM i ishockey undrer det mig, (og jeg er på ingen måde særligt interesseret i den sport), at man åbenbart afholder et VM samtidigt med at den bedste liga i verden er i gang med deres slutspil. De perioder+ minutter jeg har set af kampene, der virker det som en helt naturlig del af gamet at der støder spillere til, når deres hold er slået ud. Uden nærmere sammenligning i øvrigt så holder man jo heller ikke fodboldvm alt i mens champions league er i gang? Hvad er logikken/magtkampen bag denne konstruktion?

    MCN

  20. De følgende 11 brugere er enige:

  21. #1332
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    I lyset af det netop overståede VM i ishockey undrer det mig, (og jeg er på ingen måde særligt interesseret i den sport), at man åbenbart afholder et VM samtidigt med at den bedste liga i verden er i gang med deres slutspil. De perioder+ minutter jeg har set af kampene, der virker det som en helt naturlig del af gamet at der støder spillere til, når deres hold er slået ud. Uden nærmere sammenligning i øvrigt så holder man jo heller ikke fodboldvm alt i mens champions league er i gang? Hvad er logikken/magtkampen bag denne konstruktion?

    MCN
    Det eneste jeg ved om ishockey har jeg lært fra et tyve år gammelt GameBoy-spil, men når du taler om den bedste liga i verden går jeg ud fra, du hentyder til Canada. Jeg kan så se, at canadiske hold spiller play-offs mod hold som Detroit, Tampa Bay, Chicago m.fl.; altså hold fra USA. Så her kommer mit forslag:

    I USA har de fem ekstremt kommercielle sportsgrene (amr. fodbold, basketball, baseball, fodbold og ishockey) og de tilrettelægger sæsonerne således at de forskellige sportsgrene kommer mindst muligt i vejen for hinanden. Verdensmesterskabet på den anden side tilrettelægges så flest muligt lande kan deltage. Dit eksempel med Champion's League er således ikke nøjagtigt (fordi alle europæiske lande deltager i CL). En mere korrekt parallel at drage ville være at VM spilles om sommeren (hvor de fleste ligaer holder pause) på trods af at Spanien vælger at spille pokalturnering om sommeren for at kunne have en vinterpause hvor folk kan se håndbold (eller en anden sportsgren).

    Så hvis amerikanske/canadiske spillere ikke kan deltage i VM før de bliver slået ud i NHL, så tænker jeg det kan være fordi, det er sådan de to lande bedst kan få det til at passe sammen med deres egne sportsgrene og pengekabaler.

  22. #1333
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,409

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Det eneste jeg ved om ishockey har jeg lært fra et tyve år gammelt GameBoy-spil, men når du taler om den bedste liga i verden går jeg ud fra, du hentyder til Canada. Jeg kan så se, at canadiske hold spiller play-offs mod hold som Detroit, Tampa Bay, Chicago m.fl.; altså hold fra USA. Så her kommer mit forslag:
    ...
    Så hvis amerikanske/canadiske spillere ikke kan deltage i VM før de bliver slået ud i NHL, så tænker jeg det kan være fordi, det er sådan de to lande bedst kan få det til at passe sammen med deres egne sportsgrene og pengekabaler.
    Bare for lige at afværge et par misforståelser, så er canadiske og amerikanske hold samlet i en fælles liga, NHL :-)

    Og det er ikke kun amerikanske og canadiske spillere, der rammes af stadig at være optaget af NHL's slutspil, når VM begynder – det rammer i høj grad også svenske, tjekkiske, russiske og andre landsholdsspillere.

    Én ting er sikker – NHL's giver ikke spillere fritid til VM, før de selv er røget ud. Det er kun vinter-OL, der får den service. I de par uger hvert fjerde år ligger NHL stille.

    Så i givet fald skulle VM flyttes. Hvad der i øvrigt undrer mig er, at det er nødvendigt med et VM i ishockey hvert eneste år. Selv håndbold overfodrer ikke sine fans med så mange verdensmesterskaber ...

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #1334
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Bare for lige at afværge et par misforståelser, så er canadiske og amerikanske hold samlet i en fælles liga, NHL :-)

    Og det er ikke kun amerikanske og canadiske spillere, der rammes af stadig at være optaget af NHL's slutspil, når VM begynder – det rammer i høj grad også svenske, tjekkiske, russiske og andre landsholdsspillere.

    Én ting er sikker – NHL's giver ikke spillere fritid til VM, før de selv er røget ud. Det er kun vinter-OL, der får den service. I de par uger hvert fjerde år ligger NHL stille.

    Så i givet fald skulle VM flyttes. Hvad der i øvrigt undrer mig er, at det er nødvendigt med et VM i ishockey hvert eneste år. Selv håndbold overfodrer ikke sine fans med så mange verdensmesterskaber ...
    Endelig vil jeg sige, at forskellen på fodbold og ishockey jo er, at NHL er en helt igennem privat liga, der styrer sit eget show. F.eks. spiller NHL efter nogle andre regler end det internationale ishockeyforbund. En sådan privat liga eksisterer ikke på samme måde i fodbold. Det kan vel ikke udelukkes, at FIFA ville få lidt mere at slås med, hvis de 20-25 største klubber dannede en lukket, privat liga.

    Som liga med tæt på monopolstatus har NHL da også forsøgt at lave sit eget VM, hvor NHL-spillerne kan deltage (og hvor NHL kan tjene penge) og fra næste år skulle det vist blive spillet fast hver fjerde år: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Cup_of_Hockey

  25. #1335
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Udover NHL er der østens pendant KHL, som består af hold fra Rusland, Hviderusland, Kazakhstan, Kroatien, Finland, Slovakiet og Letland. Vilkårene for spillere herfra var mig bekendt de samme som NHL-spillere, hvorfor VM-slutrunden må være blevet spillet uden en lang række af sportens bedste spillere. Både NHL og KHL er private ligaer, der ikke er forpligtet til at frigive deres spillere til landshold på samme måde som vi kender det fra fodbold.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •