Side 93 af 172 FørsteFørste ... 438390919293949596103143 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,381 til 1,395 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1381
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Registreret HO-ligan Se meddelelser
    Det undrer mig, at jeg på min telefon kan downloade eksempelvis MobilePay med telefonens internet, jeg kan benytte MobilePay med telefonens internet, men opdateringen kræver wifi-forbindelse. Det vil sige, at jeg skal hoppe i et storcenter eller lignende, når en app skal opdateres.
    Det undrer mig, at der findes folk i Danmark i 2015, der ikke har WiFi eller som minimum adgang til det andre steder end i et storcenter...?
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1382
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Det undrer mig, at der findes folk i Danmark i 2015, der ikke har WiFi eller som minimum adgang til det andre steder end i et storcenter...?
    Der er jo en del - særligt yngre mennesker - som bruger mobilen som hotspot i privaten.
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1383
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Registreret HO-ligan Se meddelelser
    Det undrer mig, at jeg på min telefon kan downloade eksempelvis MobilePay med telefonens internet, jeg kan benytte MobilePay med telefonens internet, men opdateringen kræver wifi-forbindelse. Det vil sige, at jeg skal hoppe i et storcenter eller lignende, når en app skal opdateres. Hvorfor skal en opdatering være så besværlig?

    At jeg så kan afinstallere app'en og derefter hente den nye, opdaterede version - med telefonens internet - gør det hele endnu mere åndssvagt.

    Jeg ville undre mig så meget at jeg ville se på min telefons indstillinger... Ved at det på Android kan slås til og fra... Opdateringer over WIFI eller over både WIFI og Mobilnet.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #1384
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Deichmaniac Se meddelelser
    Jeg ville undre mig så meget at jeg ville se på min telefons indstillinger... Ved at det på Android kan slås til og fra... Opdateringer over WIFI eller over både WIFI og Mobilnet.
    Det er en Windows Phone. Under Indstillinger -> Opdateringer står der "Du skal oprette wifi forbindelse for at downloade opdateringer" og der kan ikke vælges andet.


    Jobbeelg, der er nok internet på diverse devices, at det ikke er nødvendigt at have endnu en forbindelse - andet end når der skal opdateres app's. :(
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  8. #1385
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Det undrer mig, at der findes folk i Danmark i 2015, der ikke har WiFi eller som minimum adgang til det andre steder end i et storcenter...?
    Det undrer mig at alt skal til at foregå over nettet mv.

    Altså jeg har ikke engang computer eller smartphone derhjemme. Så i teorien har jeg kun adgang til internettet på jobbet, men jeg arbejder i en planteskole og bruger sjældent computer. Derfor det tog lidt tid at sende dig den fil. Når jeg bestiller varer er det over fax. elsker mit erhverv hvor teknologi ikke er særlig hurtigt fremme. ;-)
    Sidst redigeret af Eremitten : 24.06.15 kl. 18:59 Årsag: hhKådhed oh
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  9. #1386
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Artikler som denne undrer mig: Adfærdsekspert: Vi skal designe samfundet ud af bøderegn

    Fx udtaler vedkommende følgende:

    Bøder er stort set aldrig den bedste måde at få folk til at ændre adfærd på, og der er da også kun meget få eksempler på, at bøder har skabt en adfærdsændring
    Jeg er ikke "adfærdsekspert", men jeg er mild sagt skeptisk overfor det udsagn. Hvis vi nu forestiller os, at bøder blev ophævet for alle små-ulovligheder, såsom ulovlig parkering, højresving på cykel, gå overfor rødt, cykle uden lygter etc. Er der nogen der i ramme alvor tror, at det ikke ville føre til flere overtrædelser?

    Dermed ikke sagt, at bøder kan stå alene, og selvfølgelig er en generel holdningsændring da på sigt det mest effektive. Men jeg har vitterlig svært ved at tro, at påstanden om den manglende sammenhæng mellem folks adfærd og bøder er empirisk undersøgt. Desto mere undrer det mig, at en ekspert i selv samme påstår det.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #1387
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Der er mange problemer med vores nuværende bødesystem. Mange gange gives de ikke for netop at opnå en adfærdsændring, men for at skrabe penge ind. Glemmer du at sætte P-skive i de 20 minutter du handler i Føtex så får du en dummebøde. Følger du trafikken og rammer 53 km/t før du en dummebøde. Holder du 9,8 m fra et kryds får du en dummebøde.
    Derudover er der andre ting der også burde blive kigget på. Har du 0,5 i promille er der ingen straf, 0,51 så klapper fælden. Det er naturligvis altid et problem når man skal fastsætte en grænse (for den skal jo sættes et sted), men adfærdsændring opnår man bestemt ikke i disse tilfælde, så der må der være tale om at tjene penge.
    Der er naturligvis også situationer hvor bøder (eller frygten herom) er nok til, at vi tænker os om en ekstra gang. For mit eget vedkommende gælder det især cykellygter.
    Edit: Og så kan man altid diskutere om bøderne skal være procentsatser af indtjening for at være adfærdsændrende.
    Sidst redigeret af Kenney : 08.07.15 kl. 19:46

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1388
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Folk der ikke tager deres cykelhjelm af i bussen, toget eller i det hele taget alle andre steder end på deres cykel undrer mig.


  14. #1389
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Glemmer du at sætte P-skive i de 20 minutter du handler i Føtex så får du en dummebøde.
    Så må du jo huske at sætte P-skiven...


    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Holder du 9,8 m fra et kryds får du en dummebøde.
    Så må du jo sørge for at holde lidt længere væk...

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Følger du trafikken og rammer 53 km/t før du en dummebøde. Holder du 9,8 m fra et kryds får du en dummebøde.
    Så må du jo sørge for at holde dig under de 50 km/t...

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Har du 0,5 i promille er der ingen straf, 0,51 så klapper fælden.
    Så må du jo lade være med at drikke før du skal køre bil...

    Tag ansvar - gør man ikke det, så er der konsekvenser. Jeg brækker mig over "fotovogne er bare pengemaskiner" holdningen - kører du ikke for hurtigt, får du ikke en bøde. Det er faktisk ret simpelt...


  15. #1390
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Hellig Kebab Se meddelelser
    Så må du jo huske at sætte P-skiven...Tag ansvar - gør man ikke det, så er der konsekvenser. Jeg brækker mig over "fotovogne er bare pengemaskiner" holdningen - kører du ikke for hurtigt, får du ikke en bøde. Det er faktisk ret simpelt...
    Det er også ret simpelt at indse, at både fotovogne og emsige P-vagter kradser penge ind i tilfælde hvor der hverken er parkeret ulovligt eller kørt uforsvarligt. Der er jo ingen, der forsætligt parkerer mere end 3 timer foran Bauhaus i Glostrup. Bøderne går til den stressede mor (med grædende barn på armen), der i forvirringen får sat P-skiven forkert. P-vagten ved det, men pengene skal jo i kassen.

    Og er man klemt inde mellem to lastbiler og bliver nødt til at foretage en overhaling, vil det somme tider være bydende nødvendigt at passere vogntoget med såkaldt ulovlig hastighed. Er der hastighedsbegrænsning på 50 vil bilernes hastighed ligge mellem ca. 40 og ca. 60. Alene af den grund at trafikken jo skal afvikles og det ville være pivfarligt hvis alle skulle køre præcis 50 og man dermed f.eks. ikke ville kunne køre sig "fri" af en betonblander på 14 tons.

    Jeg undrer mig virkelig over, at så relativt mange ikke kan indse at der er en naturlig uretfærdighed indbygget i bødesystemerne.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #1391
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Jeg undrer mig virkelig over, at så relativt mange ikke kan indse at der er en naturlig uretfærdighed indbygget i bødesystemerne.
    Det kan du for så vidt have ret i, men man bliver nok også nødt til at tænke på alternativerne, bøder og regler generelt har en bevislig opdragende effekt og at de rammer "forkert/uretfærdigt" til tider er en bieffekt heraf. Hvis vi skulle til at bedømme alle bøder individuelt, så ville de administrative omkostninger langt overskride rimelighedens grænser, det ville da være rart hvis man kunne det, men det er en utopi.

    I mine øjne handler det om at finde den gyldne middelvej og hvor den så skal ligge er selvfølgelig det man kan diskutere. Jeg synes bødens størrelse er et langt større problem, da jeg ikke synes de står mål med den overskredne regel.

    /Christian

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1392
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af csl1985 Se meddelelser
    Det kan du for så vidt have ret i, men man bliver nok også nødt til at tænke på alternativerne, bøder og regler generelt har en bevislig opdragende effekt og at de rammer "forkert/uretfærdigt" til tider er en bieffekt heraf. Hvis vi skulle til at bedømme alle bøder individuelt, så ville de administrative omkostninger langt overskride rimelighedens grænser, det ville da være rart hvis man kunne det, men det er en utopi.

    I mine øjne handler det om at finde den gyldne middelvej og hvor den så skal ligge er selvfølgelig det man kan diskutere. Jeg synes bødens størrelse er et langt større problem, da jeg ikke synes de står mål med den overskredne regel.

    /Christian
    Helt enig. Jeg mener heller ikke, at bøder kan afskaffes. Påpeger blot at der også falder uretfærdige bøder. Dette kunne man måske minimere ved ikke at sætte en fotovogn op ved en skole lige præcis på en søndag :-) - og nej, jeg har ikke selv fået bøder. (for så frafalder retten jo til at kritisere systemet).
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  20. #1393
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Pointen med at blive straffet er jo at det skal føles uretfærdigt, hvis du bliver taget i at gøre noget ulovligt og du ikke føler dig uretfærdig behandlet bagefter - så er straffen for mild.

  21. #1394
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Pointen med at blive straffet er jo at det skal føles uretfærdigt, hvis du bliver taget i at gøre noget ulovligt og du ikke føler dig uretfærdig behandlet bagefter - så er straffen for mild.
    Nej da - det giver jo ingen mening! Målet må da være et samfund hvor så mange som mulige er nogenlunde enige om de lovmæssige rammer samt niveauet af straf for at overtræde disse (enigheden må desuden gerne bygge på en faglig vurdering af hvad, der virker bedst ift. det samfund man ønsker). Hvis alle føler sig uretfærdigt behandlet hver gang de straffes, er der da noget helt galt. Man skal snarere tænke "Øv. Stor bøde. Men ok - det er retfærdig nok. Jeg ved jo godt at jeg ikke må køre den vej rundt i en rundkørsel, så jeg tænker lige to gange næste gang".

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #1395
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Nej da - det giver jo ingen mening! Målet må da være et samfund hvor så mange som mulige er nogenlunde enige om de lovmæssige rammer samt niveauet af straf for at overtræde disse (enigheden må desuden gerne bygge på en faglig vurdering af hvad, der virker bedst ift. det samfund man ønsker). Hvis alle føler sig uretfærdigt behandlet hver gang de straffes, er der da noget helt galt. Man skal snarere tænke "Øv. Stor bøde. Men ok - det er retfærdig nok. Jeg ved jo godt at jeg ikke må køre den vej rundt i en rundkørsel, så jeg tænker lige to gange næste gang".
    Netop. Det er et helt almindeligt juridisk princip at "strafferammen" (ved godt det her er afgifter) skal afspejle ønsket i det danske samfund, det er det rimelighedsprincippet går ud på.

    /Christian

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •