Side 94 af 172 FørsteFørste ... 448491929394959697104144 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,396 til 1,410 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1396
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Hellig Kebab Se meddelelser
    Så må du jo huske at sætte P-skiven...
    Så må du jo sørge for at holde lidt længere væk...
    Så må du jo sørge for at holde dig under de 50 km/t...
    Så må du jo lade være med at drikke før du skal køre bil...
    Tag ansvar - gør man ikke det, så er der konsekvenser. Jeg brækker mig over "fotovogne er bare pengemaskiner" holdningen - kører du ikke for hurtigt, får du ikke en bøde. Det er faktisk ret simpelt...
    Du forholder dig som sådan ikke til det jeg skriver. Jeg påpeger, at bøder ikke altid vil opnå, at være adfærdsregulerende, men fungerer som dummebøder.
    Der er ikke tale om, at man (eller jeg) vil omgå systemet, køre hurtigt, drikke ubegrænset eller parkere hvor som helst. Er det en bevidst handling, når man i en travl hverdag glemmer P-skiven i føtex? Du kan trods alt ikke huske noget du har glemt og ja når du får bøden, så husker du formentlig P-skiven på kort sigt, men man kan trods alt glemme.
    Når man kører i trafik, så fluktuerer farten. Der er nogen der bevidst kører for hurtigt og så er der dem der forsøger at holde sig på 50 km/t, men til tider kører for langsomt og for hurtigt. Man kan ikke have sit syn limet på speedometeret, så hvis man bare følger trafikken er det naturligt, at farten fluktuerer.
    Holder du 9,8 meter fra et kryds, så vil jeg fastholde, at man ikke kan vurdere at man reelt ikke holder 10 meter fra. Jeg vil nu påstå, at man ikke lærer at opmåle 20 cm uden måleudstyr ved at få en bøde.
    Det er ej heller muligt at måle sin egen alkoholpromille. Personligt går jeg ind for nultolerance, men når nu loven tillader en promille på 0,5, så er det sådan det er. En bøde vil i dette tilfælde næppe lære folk, at måle deres egen promille.

    Grænsen skal naturligvis sættes et sted og overholdes, men når man systematisk straffer bagatellerne, så mener jeg ikke længere, at man går efter den adfærdsregulerende effekt, men netop forsøger at skrabe penge ind.

    For god ordens skyld, så har jeg fået parkeringsbøder for at glemme P-skive og for ikke at holde 10 m fra krydset. Den ene var en forglemmelse, den anden bevidst og, for mit vedkommende, helt fortjent. Har ingen fartbøder, men har kørt for stærkt, hvorom jeg efter bedste evne holder mig indenfor fartgrænsen og har heller ej kørt efter indtagelse af alkohol. Der er ikke tale om, at jeg ønsker reglerne ophævet, men en granskning ville være på sin plads, så man i det mindste forsøger, at tage højde for, at vi er mennesker og nok altid vil komme til at lave "bagatelovertrædelser".

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1397
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at man ikke kender forskel på en parkeringsbøde og en parkeringsafgift.

    En parkeringsbøde får du, hvis du holder ulovligt parkeret (foran en brandhane, foran en udkørsel eller andre situationer, hvor du holder ulovligt parkeret. Altså politiet giver bøden).

    En parkeringsafgift får du, hvis du ikke har stillet P-skiven/betalt for en billet. I dette tilfælde er det en privatansat/offentlig parkeringsvagt, der skriver afgiften til dig.

    Mvh Bjørn

  4. #1398
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    En parkeringsbøde får du, hvis du holder ulovligt parkeret (foran en brandhane, foran en udkørsel eller andre situationer, hvor du holder ulovligt parkeret. Altså politiet giver bøden).
    Hvis jeg lige må udblokke et par fluer, så er det altså ikke ulovligt at parkere foran en brandhane og har ikke været det længe. Faktisk siden 1976. :)

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #1399
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Det undrer mig, at man ikke kender forskel på en parkeringsbøde og en parkeringsafgift.

    En parkeringsbøde får du, hvis du holder ulovligt parkeret (foran en brandhane, foran en udkørsel eller andre situationer, hvor du holder ulovligt parkeret. Altså politiet giver bøden).

    En parkeringsafgift får du, hvis du ikke har stillet P-skiven/betalt for en billet. I dette tilfælde er det en privatansat/offentlig parkeringsvagt, der skriver afgiften til dig.

    Mvh Bjørn
    Hvad hedder det så, hvis man får en bøde/afgift for at holde ulovligt (mindre end 5 meter fra cykeludkørsel), men bøden/afgiften er udstedt af Københavns Kommune? De private og offentlige p-selskaber giver ikke kun bøder/afgifter for ukorrekt p-skive indstilling.

  7. #1400
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Hvad hedder det så, hvis man får en bøde/afgift for at holde ulovligt (mindre end 5 meter fra cykeludkørsel), men bøden/afgiften er udstedt af Københavns Kommune? De private og offentlige p-selskaber giver ikke kun bøder/afgifter for ukorrekt p-skive indstilling.
    Nu har jeg undersøgt det (lidt). I følge https://www.borger.dk/Sider/Parkering.aspx, så får du en parkeringsbøde: "Hvis en parkering er til fare for andre eller forhindrer andre trafikanters færdsel, kan politiet give en egentlig parkeringsbøde i stedet for en parkeringsafgift."

    Mvh Bjørn

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #1401
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Nu har jeg undersøgt det (lidt). I følge https://www.borger.dk/Sider/Parkering.aspx, så får du en parkeringsbøde: "Hvis en parkering er til fare for andre eller forhindrer andre trafikanters færdsel, kan politiet give en egentlig parkeringsbøde i stedet for en parkeringsafgift."

    Mvh Bjørn
    Det jeg prøver at stikke til, er at du beskriver at kun politiet kan udskrive en bøde. Det er dog ikke kun politiet, der udskriver bøder i dag. Man kan også få en bøde, for at holde ulovligt parkeret, af de kommunale p-vagter.

  10. #1402
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    TO ting vedr. Nutella undrer mig meget.....

    1: Hvordan kan nogle folk sværge til at spise en nutella mad UDEN at putte smør på brødet først? Et godt lag tandsmør er da halvdelen af en god nutella mad

    2: Hvordan kan det være at det er UMULIGT at smøre sig en nutella mad uden at få det smurt både på bordet og på fingrene... ffs...

  11. De følgende 14 brugere er enige:

  12. #1403
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Minion Quotes

    Personligt synes jeg, at Minions i Despicable Me 1+2 er ganske underholdende, og jeg planlægger da også at se deres solofilm.

    Men det undrer mig, at de skal bruges som meme til at udbrede ævl og visdom. Der lader overhovedet ikke til at være nogen sammenhæng.
    Alligevel er det ganske udbredt. I det mindste i min Facebook-feed
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #1404
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    TO ting vedr. Nutella undrer mig meget.....

    1: Hvordan kan nogle folk sværge til at spise en nutella mad UDEN at putte smør på brødet først? Et godt lag tandsmør er da halvdelen af en god nutella mad

    2: Hvordan kan det være at det er UMULIGT at smøre sig en nutella mad uden at få det smurt både på bordet og på fingrene... ffs...
    *Skriver Nutella på indkøbslisten..*

  15. #1405
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At folk, der ikke er jyder, ikke kan kende forskel på ligge og lægge. Det udtales jo ikke på samme måde.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #1406
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Dobbeltnegationer undrer mig.
    No law of Nature. Just Nature!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1407
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Folk, der ryger mens de cykler.

    Et er, at det som ikke-ryger er ganske sløjt at køre bagved, men derudover, er en smøg så ikke noget, der handler om en pause og noget afstressende, man har tid til at nyde? Det kan der da ikke være meget af på H.C. Andersens Boulevard i morgenmyldretiden...

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar


  20. #1408
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Folk, der ryger mens de cykler.

    Et er, at det som ikke-ryger er ganske sløjt at køre bagved, men derudover, er en smøg så ikke noget, der handler om en pause og noget afstressende, man har tid til at nyde? Det kan der da ikke være meget af på H.C. Andersens Boulevard i morgenmyldretiden...

    duckman
    Som ryger med et tocifret antal stopforsøg bag mig, vil jeg gerne afkræfte den myte med at vi nyder vores cigaretter, uanset hvad vi forsøger at bilde dig ind. Vi ved godt vi stinker, og at vores hud og tænder er grimme, og at vi dør ti år før jer andre.

    Når vi tænder en smøg, er det udelukkende for at slukke ulidelige abstinenser og komme på omgangshøjde med os selv. Så tænk på det næste gang du ligger i en osende slipstrøm. Vi har det meget værre end dig;-)

    I den forbindelse undrer det mig, at myndighederne ikke allerede har indført endnu strammere restriktioner for rygning i det offentlige rum. Men det kommer nok - gætter på at rygning er forbudt indenfor den næste generation.

    /ryet (som i øvrigt gør sit ypperste for at tage hensyn)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #1409
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser

    I den forbindelse undrer det mig, at myndighederne ikke allerede har indført endnu strammere restriktioner for rygning i det offentlige rum. Men det kommer nok - gætter på at rygning er forbudt indenfor den næste generation.
    Det tvivler jeg på, det med forbuddet. Formentlig kommer der bare endnu flere symbolpolitiske tiltag, der skal gøre det mere besværligt for rygere. Noget med at så må små værtshuse heller ikke tillade rygning længere. Eller det bliver forbudt i etageejendomme og/eller på altaner. Eller afgifterne ryger op, så en pakke koster 50 eller 60 eller 100kr.

    Men forbyde det over én kam? Fordi det er usundt? Nah, hvorfor gøre det når man kan lade som om man gør noget ved det, og imens skovle penge ind? Og genere dem, der foretager sig noget fuldt lovligt, på måder der står totalt uden for proportion med det de gør?

    Dobbeltmoralen undrer mig ikke, men det undrer mig at den ikke bliver udfordret.

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #1410
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det tvivler jeg på, det med forbuddet. Formentlig kommer der bare endnu flere symbolpolitiske tiltag, der skal gøre det mere besværligt for rygere. Noget med at så må små værtshuse heller ikke tillade rygning længere. Eller det bliver forbudt i etageejendomme og/eller på altaner. Eller afgifterne ryger op, så en pakke koster 50 eller 60 eller 100kr.

    Men forbyde det over én kam? Fordi det er usundt? Nah, hvorfor gøre det når man kan lade som om man gør noget ved det, og imens skovle penge ind? Og genere dem, der foretager sig noget fuldt lovligt, på måder der står totalt uden for proportion med det de gør?

    Dobbeltmoralen undrer mig ikke, men det undrer mig at den ikke bliver udfordret.
    Omkostningerne til sygehusvæsenet pga. rygning overstiger væsentligt indtægten på tobaksafgifter:

    Så af med sølvpapirshatten. :)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •