Side 97 af 172 FørsteFørste ... 4787949596979899100107147 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,441 til 1,455 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1441
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    I relation til afpisningen over kvindelige cyklister:

    Det undrer mig, at kvindelige cyklister konsekvent har cyklen i et mellemhøjt/højt gear - også når de skal i gang. Holder man bag dem ved rødt lys, kan man være sikker på, at de er 100 år om at komme op i fart, da de ikke starter i 1. gear og herefter løbende skifter opad.

    Hvorfor er det sådan? Har damecykler generelt det problem, at gearene "sætter sig fast", eller forstår disse kvindelige cyklister simpelthen ikke konceptet gear?
    Det tunge gear er oftest så tungt, at det får dem til at slingre voldsomt, så det er umuligt af overhale dem.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1442
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvordan EB kl. 15.06 kan afsløre noget, som tv3sport.dk allerede afslørede kl. 13.53?

    I ordet afsløring ligger vel at man er de første til at breake en historie - ikke at man bare læser med hos konkurrenten?

    http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...ter-jonas-dal/

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...raener/5769986

  4. #1443
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Hvordan EB kl. 15.06 kan afsløre noget, som tv3sport.dk allerede afslørede kl. 13.53?

    I ordet afsløring ligger vel at man er de første til at breake en historie - ikke at man bare læser med hos konkurrenten?

    http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...ter-jonas-dal/

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...raener/5769986
    Minder mig om denne :) https://www.youtube.com/watch?v=U9wo7vITcCo

  5. #1444
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har netop modtaget det blå sygesikringsbevis, som man jo åbenbart skal have når man skal til udlandet.

    Men det undrer mig i den grad at, alt tekst på dette kort står på dansk??? Det giver jo ingen mening når det kun skal benyttes i udlandet :)
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #1445
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Når jeg har tanket bilen op på f.eks. en OK tank, så nulstiller jeg tælleren, og bilen fortæller mig at den kan køre ca. 620 km før tanken er tom.
    Når jeg tanker den op på en Statoil, og nulstiller, så siger den med det samme 720 km.

    Jeg ved godt at Statoil reklamerer med deres 2,7miles, og jeg køber (lettere indbildsk) præmissen om at deres benzin er bedre for min motor, så den kan køre længere på literen.

    Men jeg forestiller mig at der sidder en måler/sensor i tanken som registrerer hvor mange liter der er i tanken og udfra det giver mig et nogenlunde estimat på forventet km, så hvordan pokker kan det være at Statoils benzin giver mig en længere forventet km antal.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  8. #1446
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Der kan være to årsager.

    For det første kan der være forskel på, hvor meget benzin der kommer i tanken alt efter, hvor lang pistolen er. Det kan sagtens være, at der er en liter eller 1½ mere i tanken, når du har været du har været hos Statoil. I en periode registrerede jeg mit forbrug på spritmonitor.de, og der kan faktisk være forskel mellem pistolerne på samme tankstation.

    Det forklarer selvfølgelig ikke 100 km., men computerens estimat er baseret på, hvordan du har kørt de sidste 50-100 km. Så hvis du lige har kørt gennem byen inden du kom til OK-tanken, ja så har dit kørselsmønster været sådan, at estimatet er lavt. Har du omvendt lige kørt 50 km på landevej inden du kørte ind på Statoil, så vil den rette sig efter det. Det kan sagtens give 100 km. Min bil kører ca. 21 km/l på motorvej, 18-19 km/l i byen og 22 på landevej.

    Edit: Ja, jeg er lidt en nørd med det her, men jeg har en gang haft en Peugeot. En af de 12% med fejl på :( Så bliver man lidt opmærksom på sin bils natur, og holder benhårdt øje med, hvad der sker med de næste, så man kan nå at få alle reparationer med under garantien...

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1447
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Der kan være to årsager.

    For det første kan der være forskel på, hvor meget benzin der kommer i tanken alt efter, hvor lang pistolen er. Det kan sagtens være, at der er en liter eller 1½ mere i tanken, når du har været du har været hos Statoil. I en periode registrerede jeg mit forbrug på spritmonitor.de, og der kan faktisk være forskel mellem pistolerne på samme tankstation.
    Det forklarer selvfølgelig ikke 100 km., men computerens estimat er baseret på, hvordan du har kørt de sidste 50-100 km. Så hvis du lige har kørt gennem byen inden du kom til OK-tanken, ja så har dit kørselsmønster været sådan, at estimatet er lavt. Har du omvendt lige kørt 50 km på landevej inden du kørte ind på Statoil, så vil den rette sig efter det. Det kan sagtens give 100 km. Min bil kører ca. 21 km/l på motorvej, 18-19 km/l i byen og 22 på landevej.
    Edit: Ja, jeg er lidt en nørd med det her, men jeg har en gang haft en Peugeot. En af de 12% med fejl på :( Så bliver man lidt opmærksom på sin bils natur, og holder benhårdt øje med, hvad der sker med de næste, så man kan nå at få alle reparationer med under garantien...
    Jeg er med på at forsigtig kørsel inden tankning kan have en effekt..men tanker oftest på "bytanke" så her er OK og Statoil ens placeret så der burde ikke være en forskel pga. det.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  11. #1448
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    115

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Folks ligegyldighed/uduelighed/uopmærksomhed i forhold til andre folks navne undrer mig! Det undrer mig f.eks., at jeg ofte modtager mails startende "Hej Matilde", selvom afsenderen ved at kigge 3 linjer længere oppe i "to"-feltet kan se, at jeg staves med h.

    Det undrer mig også, at folk har så svært ved at lægge mærke til hvad folk med dobbeltnavne ønsker at kalde sig. Jeg havde eksempelvis en samarbejdspartner, der hed Anne Louise, som konsekvent underskrev sig med Louise, hendes kolleger kaldte hende Louise både i tale og skrift og alligevel var der mange af mine kolleger, der insisterede på at blive ved med at kalde hende begge navne, når de kommunikerede til og om hende. Det samme sker også på den omvendte måde, hvor en kollega med et dobbeltnavn, altid underskriver sig med dette og vi andre omtaler hende også sådan, og alligevel er der en masse, der kun skriver hendes første navn.

    Er det fordi folk er almindeligt uopmærksomme, pisseligeglade eller halvdumme, eller går jeg op i noget, der er virkelig ligegyldigt? :-)

    (Ovenstående sker selvfølgelig aldrig for mig selv, da jeg bare finder på et "kælenavn", hvis jeg er i tvivl hehe)

    Mvh
    Mathilde

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #1449
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    471

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Tille Se meddelelser

    Det undrer mig også, at folk har så svært ved at lægge mærke til hvad folk med dobbeltnavne ønsker at kalde sig. Jeg havde eksempelvis en samarbejdspartner, der hed Anne Louise, som konsekvent underskrev sig med Louise, hendes kolleger kaldte hende Louise både i tale og skrift og alligevel var der mange af mine kolleger, der insisterede på at blive ved med at kalde hende begge navne, når de kommunikerede til og om hende. Det samme sker også på den omvendte måde, hvor en kollega med et dobbeltnavn, altid underskriver sig med dette og vi andre omtaler hende også sådan, og alligevel er der en masse, der kun skriver hendes første navn.

    Er det fordi folk er almindeligt uopmærksomme, pisseligeglade eller halvdumme, eller går jeg op i noget, der er virkelig ligegyldigt? :-)

    (Ovenstående sker selvfølgelig aldrig for mig selv, da jeg bare finder på et "kælenavn", hvis jeg er i tvivl hehe)

    Mvh
    Mathilde
    Det undrer mig, at folk giver deres børn dobbeltnavne. Hensigten forsvinder lidt, når den ene del af navnet ofte konsekvent ikke ønskes benyttet af vedkommende, eller når folk insisterer udelukkende på at tiltale vedkommende den ene del af navnet. Dobbeltnavne undrer mig!

  14. #1450
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Don Overgaard Se meddelelser
    Det undrer mig, at folk giver deres børn dobbeltnavne. Hensigten forsvinder lidt, når den ene del af navnet ofte konsekvent ikke ønskes benyttet af vedkommende, eller når folk insisterer udelukkende på at tiltale vedkommende den ene del af navnet. Dobbeltnavne undrer mig!
    Det undrer ikke mig. Det er stort set kun i Danmark at vi er så insisterende på at hvis folk hedder noget på deres navneattest, så er det død og pine dét navn og kun dét navn de skal kaldes. Resten af Verden bliver altså ikke forvirrede over at folk der hedder Lars kaldes Lasse, eller at folk der hedder Matthew kaldes Matt, for eksemplernes skyld, eller for den sags skyld noget helt tredje og eksotisk. Og det undrer mig at vi stikker ud på den måde. Man kunne tro at det skyldes vores velbureaukratiserede stat, men nabolandene kan jo godt finde ud af det. Måske er det Folkekirkens særegne version af "kristendom", der er på spil?

    mvh
    Martin CX

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  16. #1451
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Der kan være to årsager.

    For det første kan der være forskel på, hvor meget benzin der kommer i tanken alt efter, hvor lang pistolen er. Det kan sagtens være, at der er en liter eller 1½ mere i tanken, når du har været du har været hos Statoil. I en periode registrerede jeg mit forbrug på spritmonitor.de, og der kan faktisk være forskel mellem pistolerne på samme tankstation.

    Det forklarer selvfølgelig ikke 100 km., men computerens estimat er baseret på, hvordan du har kørt de sidste 50-100 km. Så hvis du lige har kørt gennem byen inden du kom til OK-tanken, ja så har dit kørselsmønster været sådan, at estimatet er lavt. Har du omvendt lige kørt 50 km på landevej inden du kørte ind på Statoil, så vil den rette sig efter det. Det kan sagtens give 100 km. Min bil kører ca. 21 km/l på motorvej, 18-19 km/l i byen og 22 på landevej.

    Edit: Ja, jeg er lidt en nørd med det her, men jeg har en gang haft en Peugeot. En af de 12% med fejl på :( Så bliver man lidt opmærksom på sin bils natur, og holder benhårdt øje med, hvad der sker med de næste, så man kan nå at få alle reparationer med under garantien...
    Du mener naturligvis en af de 12% Peugeot uden fejl? ;-)
    Imod moderne stemningsdiktatur

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1452
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Tille Se meddelelser
    Folks ligegyldighed/uduelighed/uopmærksomhed i forhold til andre folks navne undrer mig! Det undrer mig f.eks., at jeg ofte modtager mails startende "Hej Matilde", selvom afsenderen ved at kigge 3 linjer længere oppe i "to"-feltet kan se, at jeg staves med h.
    Hehe I know the struggle. Stort set hver gang jeg modtager mails er mit navn stavet forkert. Selv på mine lønsedler er mit navn stavet forkert.

  19. #1453
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At Ukraine så mange steder bliver udlagt som den værst mulige lodtrækning for DK i det forestående playoff. Hvad er det for meritter, resultater eller højprofilerede spillere, som skulle gøre dem meget vanskeligere at besejre end Sverige, Bosnien eller Ungarn? Jeg kan ikke umiddelbart få øje på det og må i stedet undre mig.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1454
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg vil godt komme med et svar, som gør hvorfor jeg ihvertfald som dem som den værste lodtrækning. Som landshold har de ikke bedrevet det store, men landsholdet er sammensat af spillere, som konsekvent spiller CL og EL-kampe. Altså klubkampe på højeste niveau. Dernæst er de eksponent for en spillestil, som DK traditionelt har det svært ved. De er hurtige, teknisk stærke og ganske fysiske.
    Det er rigtigt, at de ikke rigtig har nogle som spiller i udlandet, men det tror jeg blandt andet skyldes de høje lønninger de kan få i Ukraine.
    Profiler på holdet Konoplyanka som lige er skiftet til Sevilla og Yarmolenko som skifter til en stor udenlandsk klub snart.
    Så jeg foretrækker også Ungarn.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #1455
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Jeg vil godt komme med et svar, som gør hvorfor jeg ihvertfald som dem som den værste lodtrækning. Som landshold har de ikke bedrevet det store, men landsholdet er sammensat af spillere, som konsekvent spiller CL og EL-kampe. Altså klubkampe på højeste niveau. Dernæst er de eksponent for en spillestil, som DK traditionelt har det svært ved. De er hurtige, teknisk stærke og ganske fysiske.
    Det er rigtigt, at de ikke rigtig har nogle som spiller i udlandet, men det tror jeg blandt andet skyldes de høje lønninger de kan få i Ukraine.
    Profiler på holdet Konoplyanka som lige er skiftet til Sevilla og Yarmolenko som skifter til en stor udenlandsk klub snart.
    Så jeg foretrækker også Ungarn.
    Jeg er helt med på, at Ungarn nok vil være den bedste lodtrækning.

    Min undren går på, at Ukraine flere steder bliver beskrevet som en sand skræklodtrækning, hvor DK nærmest er chanceløse. Godt nok har Olsens hold spillet forfærdeligt på det seneste, men Ukraine har inden for det seneste år spillet uafgjort mod henholdsvis Lithauen og Letland, besejret Georgien med 2-1, vundet over Luxemborg med 3-0, fået 0-0 ude mod Slovakiet samt spillet to kampe mod et Spanien langt fra fordums styrke, hvor begge er tabt med 1-0. De mest overbevisende resultater er 2-0 ude over Makedonien samt 3-1 hjemme over Hviderusland. Skrækmodstander?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •