Side 98 af 172 FørsteFørste ... 48889596979899100101108148 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,456 til 1,470 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1456
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at kanaloversigten her ikke er opdateret: http://www.fck.dk/kampe/kampprogram/. Ikke engang for de kampe, der er spillet. Hvad pokker er meningen så med det?

    Jeg skal jo for pokker vide, om jeg skal forny mit fopulede abonnement på Dplay
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  2. #1457
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Kusk og Ankersen tilsyneladende altid skal interviewes sammen. Det er godt nok ikke mange interviews man har set med dem hver for sig. Oprindelig var det primært FCK TV, men senest har det også været Viasats interviews hvor de også er der sammen...


  3. #1458
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    For faste pendlere mellem Køge og ind mod byen, er det at se tiggere på daglig basis i toget rimelig normalt. Fred være med det, jeg giver sjældent noget, da jeg sjældent render rundt med mønter på mig, men her de sidste par måneder har en del gange observeret en ny taktik. En person af udenlandsk herkomst (begge køn) kommer ind i toget og efterlader en pakke lommetørklæder, med en lille maskineskrevet dårlig oversat seddel ovenpå til alle passagere. På seddelen står der som regel noget om at vedkommende har en familie han/hun ikke kan forsørge, som oftes med et billede af et meget trist udseende barn. 5 min senere kommer vedkommende så tilbage og samler ind af seddel og lommetørklæder, samt hvad der måtte være af penge.
    Dét påfund undrer mig virkelig. Hvad er meningen lige med sådan en pakke lommetørklæder? Er det tænkt som en form for modydelse? Jeg ved det ikke, men det undrer mig.
    København for altid.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1459
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at det trecifrede kontrolciffer står printet på vores Dankort. Var det ikke fikst at opbevare det separat fra selve kortet i lighed med pinkoden?
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #1460
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at fodboldbosser og andre, der ikke beskæftiger sig med andet, stadig kan udtænke de mest åndssvage turneringsformer, der giver anledning til håbløse situationer, som vi nu ser i 2. division. Godt nok er det formentlig ikke landets intelligentsia, der færdes i de kredse, men alene tidligere erfaringer burde sgu da være nok til at undgå den slags:

    Hvidovre vil med et nederlag eller uafgjort mod Brønshøj tage henholdsvis tre eller fire point med over i oprykningsspillet. Hvis Avarta bliver en del af oprykningspuljen - hvilket kræver en Hvidovre-sejr over Brønshøj - vil Hvidovre få nul point med over.

    Det eneste gode er, at der nok er i hvert fald én, der ikke stemmer for den slags klovneturnering igen:

    - Det er en kæmpe brøler, vi har lavet, fordi vi ikke har tænkt det til ende. Vi skulle have valg det sikre system, hvor vi spillede om placeringspoint i stedet for, at man tager point med over.
    - Alle klubber bakkede op om det, men det er noget lort, vi har lavet. Det er ikke særlig godt sportsligt, siger Per Thomsen.


    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...t-tabe/5807589
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #1461
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Det undrer mig, at det trecifrede kontrolciffer står printet på vores Dankort. Var det ikke fikst at opbevare det separat fra selve kortet i lighed med pinkoden?
    Jeg har altid antaget det som en test af, du rent fysisk har kortet.
    No law of Nature. Just Nature!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1462
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af vinter Se meddelelser
    Jeg har altid antaget det som en test af, du rent fysisk har kortet.
    Hvordan skulle det kunne være det, når hele dynen er lige til at tage foto af med 1 iPhone? Tværtimod kunne adskillelse af tingene indføre et nyt og revolutionerende krav om både ihændehavelse og ejerskab.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1463
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Uden at kende historien om kreditkort, så kan det måske tænkes, at sikkerhedskoden er der for at sikre kortet ikke blev misbrugt når man betalte med kortet 'offline'.

  14. #1464
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Uden at kende historien om kreditkort, så kan det måske tænkes, at sikkerhedskoden er der for at sikre kortet ikke blev misbrugt når man betalte med kortet 'offline'.
    Og det er jo fuldstændig korrekt. De prægede tal på kortet bliver jo smidt i grams, så det er jo trist, hvis kortet kan misbruges bare med dem. Nu skal man fysisk have fat i kortet og aflure de 3 tal.

    Men Maarum har jo ret. Selvom det ikke er tænkt sådan, så kan man jo sagtens udnytte det til at give ekstra sikkerhed ved tyveri. Jeg har ikke overvejet det før, men jeg tror da jeg vil kratte sikkerhedstallene af, så hvis mit kort blev stjålet, eller jeg bare selv smider det et eller andet sted, så kan det ikke misbruges over nettet. Det er da en udmærket ekstra sikring (så længe jeg altså kan huske kontrol-cifrene :-))

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #1465
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,508

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Og det er jo fuldstændig korrekt. De prægede tal på kortet bliver jo smidt i grams, så det er jo trist, hvis kortet kan misbruges bare med dem. Nu skal man fysisk have fat i kortet og aflure de 3 tal.

    Men Maarum har jo ret. Selvom det ikke er tænkt sådan, så kan man jo sagtens udnytte det til at give ekstra sikkerhed ved tyveri. Jeg har ikke overvejet det før, men jeg tror da jeg vil kratte sikkerhedstallene af, så hvis mit kort blev stjålet, eller jeg bare selv smider det et eller andet sted, så kan det ikke misbruges over nettet. Det er da en udmærket ekstra sikring (så længe jeg altså kan huske kontrol-cifrene :-))

    ougar
    Kender en hysterisk svensker, som har krattet tallet bort. Det bliver sjovt nok altid påtalt, når han betaler på maskine på restauranter. Hvorfor? De skal ikke bruge tallet.

    Jeg har selv oplevet, at et snusket hotel i Paris skrev nummeret ned, da jeg betalte. Jeg spurgte til det, og de nægtede at have noteret det (men det havde jeg ligesom set). Kort tid efter blev der købt et eller andet til 800 kr. på Playstation Network. Transaktionen blev foretaget i Asien. Om der var en sammenhæng ved jeg ikke, men det sidder i mig.

  17. #1466
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Hvordan skulle det kunne være det, når hele dynen er lige til at tage foto af med 1 iPhone? Tværtimod kunne adskillelse af tingene indføre et nyt og revolutionerende krav om både ihændehavelse og ejerskab.
    Jeg havde oprindeligt i mit indlæg skrevet en lang smøre om, at jeg ikke havde nogen holdning til, om det gav mening, men droppede det. Sikkerhedsfolk skelner vist mellem noget-du-har (kortet), noget-du-ved (din PIN) og noget-du-er (din øjeniris) ved jeg. Så det måtte ligesom være én af dem :)

    Nåmen, wikipedia siger vist, jeg gættede rigtigt:
    As a security measure, merchants who require the CVV2 for "card not present" payment card transactions are required by the card issuer not to store the CVV2 once the individual transaction is authorized.[4] This way, if a database of transactions is compromised, the CVV2 is not included, and the stolen card numbers are less useful. Virtual terminals and payment gateways do not store the CVV2 code, therefore employees and customer service representatives with access to these web-based payment interfaces who otherwise have access to complete card numbers, expiration dates, and other information still lack the CVV2 code.The Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) also prohibits the storage of CSC (and other sensitive authorisation data) post transaction authorisation. This applies globally to anyone who stores, processes or transmits card holder data.[5] Since the CSC is not contained on the magnetic stripe of the card, it is not typically included in the transaction when the card is used face to face at a merchant. However, some merchants in North America, such as Sears and Staples, require the code. For American Express cards, this has been an invariable practice (for "card not present" transactions) in European Union (EU) countries like Ireland and the United Kingdom since the start of 2005. This provides a level of protection to the bank/cardholder, in that a fraudulent merchant or employee cannot simply capture the magnetic stripe details of a card and use them later for "card not present" purchases over the phone, mail order or Internet. To do this, a merchant or its employee would also have to note the CVV2 visually and record it, which is more likely to arouse the cardholder's suspicion.
    Supplying the CSC code in a transaction is intended to verify that the customer has the card in their possession. Knowledge of the code proves that the customer has seen the card, or has seen a record made by somebody who saw the card.
    No law of Nature. Just Nature!

  18. #1467
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Det undrer mig, at det trecifrede kontrolciffer står printet på vores Dankort. Var det ikke fikst at opbevare det separat fra selve kortet i lighed med pinkoden?
    Nej! Pinkoden bruger du dagligt, eller næsten...så den sidder rimelig fast hos de fleste.
    Når det kontaktløse kort vinder mere indpas, kan vi dog godt risikere at flere ikke anvender deres pinkode så ofte, så den vil gå i glemmebogen.

    Den 3 cifrede kode bruger du i dag kun hvis du handler på nettet.
    Det er der rigtig mange der gør, og også en del der ikke gør..så tit.
    Hvis ikke de havde den kode stående et sted, så ville de sidde og være klar til at købe turen til Mallorca, men ville blive bremset af at de ikke kunne huske de 3 cifre og ikke kunne huske hvor de havde lagt den, så de skal bestille en ny i banken dagen efter.

    Så alt i alt så vil det gøre det hele lidt mere besværligt, hvis den ikke fremgik af kortet.
    Den udgør ikke alene en sikkerheds risiko, fordi du altid kan lave indsigelse mod et evt. beløb der er trukket uretmæssigt.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  19. #1468
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mattsson#1988 Se meddelelser
    Når det kontaktløse kort vinder mere indpas, kan vi dog godt risikere at flere ikke anvender deres pinkode så ofte, så den vil gå i glemmebogen.

    Mattsson #1988
    Nu ved jeg ikke om det kun er min bank der har den regel, men jeg kan højst bruge kontaktløs betaling 3 gange i træk. Prøver jeg at gøre det mere end de tre gange, bliver betalingen afvist med besked om, at jeg skal bruge PIN-koden. Så jeg tror ikke PIN-koden bliver glemt lige foreløbigt.

    ZFDK

  20. #1469
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at når man nu laver en faktisk ret ok København plakat med diverse vartegn fra byen, at man ikke har nogle af byens fantastiske løvemonumenter med:


    Det kunne fx være:
    Nyboder løven:


    Løverne ved Rosenborg:


    Løverne foran Glyptoteket (sørme ja om de ikke også har relation til vores hovedsponsor, Carlsberg):


    Løverne på Gunnar Nu Hansens Plads(!):


    Isted Løven! (majestætisk):


    Samt mange flere.

    (Man kunne også bruge alle disse løver til en tifo - se det vilel være stort :-))
    Sidst redigeret af zebos : 30.11.15 kl. 21:53
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #1470
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Istedløven, flot som den er, ville være et besynderligt valg al den stund, at den er blevet returneret til Flensborg for 4 år siden :-)
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •