Jeg undres over at så mange på Flintholm station ved busterminalen sidder på de der 'sæder', som andre bruger som askebægre.
Det er virkelig tydeligt sæderne altid er fyldt med cigaretskodder.
![]()
At der findes mennesker der kan holde ud at arbejde i en ostebutik. Føj for en stank.
ktele smed et link i skakten https://twitter.com/expensiveaccide/...vIpRRyVs4LNoGA
længere ned var der det her link https://www.dailymail.co.uk/news/art...tivemenubutton
Tror de mangler en ny chauffør- det er da lige dig ! :)
Folk der efterlader deres parkerede bil i gear fremfor p-bremse og frigear undrer mig. Chancen for at lave en brøler næste gang man bruger bilen (eller låner den ud til intetanende gæster) er ikke uvæsentlig.
Bare husk ikke at gøre det, skulle det fryse -16 grader på skiferien. Jeg husker stadig den “hvad sagde jeg/det er ligesom dengang med håndbremsen”-trumf som min mor fik foræret af min far på en skitur til Sälen i 90erne. “Du måsta inte drage handbremsen når det er kalt“ sagde falkmanden.
Som i en brøler at man bare drejer nøglen og bilen hopper frem? Eller hvilken brøler snakker vi om? Fordi i så fald, så undrer det mig, hvordan man overhovedet kan komme til at dreje nøglen uden at man pr. automatik har trykket koblingen i bund - med mindre man endnu ikke har fået erfaring eller kommer fra en bil med automat-gear.
Hvis bilen holder parkeret i gear eller bakgear låses alle hjulene på bilen. Det er praktisk og kan være en god ekstra sikring, hvis håndbremsen svigter, og bilen holder parkeret et sted, hvor det hælder. Hjulene kan evt. også drejes til siden, sådan at bilen evt. triller ind i kantstenen.
Skulle man undre sig over, hvorvidt det så overhovedet er sandsynligt, at håndbremsen skulle svigte, så må jeg bare sige, ja, det er en reel risiko, især hvis man har lånt sin bil ud til min kone :/
Det er ikke engang fordi håndbremsen behøver "svigte". I ældre modeller hvor man stadig "trækker" håndbremsen (de fleste biler er den elektronisk efterhånden) kan den snildt være blevet så sløv at den ikke kan hold hvis der er en hældning eller lignende. Ligesom man altid bliver (blev?) bedt om både at trække håndbremsen OG sætte bilen i gear på færgen
Det undrer mig, at Chelsea har skrevet en 8½ år lang kontrakt med Mykhailo Mudryk: https://www.theguardian.com/football...or-initial-70m
Så vidt jeg ved, må fodboldkontrakter ikke vare længere end fem år. Er reglerne for kontaktlængder blevet ændret for nylig, siden det kan lade sig gøre?
Uanset hvad svaret er, undrer det mig også, at ingen medier tilsyneladende i så meget som en bibemærkning nævner, at det er en usædvanligt lang kontrakt, og hvordan den kan lade sig gøre.
Hvis nogen kan gøre mig klogere på det, vil jeg være taknemmelig.
Der var en kommentar under bold.dk artiklen der forklarede det. Jeg blev også klogere
https://bold.dk/fodbold/klubber/chel...ktivt-projekt/
"Normalt er 5 år max, men England har (forhåbentlig for Chelsea) andre regler der tillader at overstige dette."
The minimum length of a contract shall be from its effective date until the
end of the season, while the maximum length of a contract shall be five years.
Contracts of any other length shall only be permitted if consistent with national
laws.
https://www.icsspe.org/system/files/...%20Players.pdf
Hvis det skrevne står til troende..ja, åbenbart.
Det undrer mig, at anerkendelsen af Hakon Haraldsson hos fans og medier ikke er større. Han er i mine øjne den mest spændende unge spiller, der er kommet frem i Superligaen i de senere år, og jeg nyder personligt hvert minut, vi har ham på banen, indtil han formentlig bliver solgt for et gigabeløb.
Det er fordi, er fordi han ikke hedder BØFper LindBØF, er talent i en klub der siden 2005 ikke har produceret jack shit og er støbt ud betonen ved motorvejssammenfletningen.
Det kombineret med en generel ondt i røven over FCK's succes på talent området. Det sidste punkt er ikke kun knyttet til limvrag fra remuladekysten, men et gennemgående provins fænomen.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)