Side 46 af 55 FørsteFørste ... 3643444546474849 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Man kan google det
    Øvre C'er

  2. #677
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvilken bil har du?

  3. #678
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Jeg har lige fået lavet håndbremsen i min bil. Mekanikeren sagde, at den skal kunne holde bilen på en 18 % stigning.
    så håndbremse kombineret med gear burde vel gøre, at du sagtens kan holde der regelmæssigt?
    Her skal du lige være opmærksom på at 18% svarer til ca. 10 grader. Det er to helt forskellige mål for hældningen jak sammenligner her. :-)

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #679
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af /J! Se meddelelser
    Her skal du lige være opmærksom på at 18% svarer til ca. 10 grader. Det er to helt forskellige mål for hældningen jak sammenligner her. :-)
    Det dumme spørgsmål fra en sproglig, og det er jo lige rette tråd til det: Det, du skriver er uden tvivl korrekt, men hvordan er gradtallet ikke 9/10 af procenttallet, hvis en stigning på 100% eller 90 grader er lodret?

  6. #680
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det dumme spørgsmål fra en sproglig, og det er jo lige rette tråd til det: Det, du skriver er uden tvivl korrekt, men hvordan er gradtallet ikke 9/10 af procenttallet, hvis en stigning på 100% eller 90 grader er lodret?
    En stigning på 100% er faktisk kun 45 grader. En anden fejl er at tro at sammenhængen mellem gradtallet og procenttallet er lineær.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #681
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    En stigning på 100% er faktisk kun 45 grader. En anden fejl er at tro at sammenhængen mellem gradtallet og procenttallet er lineær.
    Damn. Jeg troede, at en flad strækning var 0 graders stigning, og en ret vinkel til lodret var 90 grader. Og det andet ;-)

  9. #682
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Damn. Jeg troede, at en flad strækning var 0 graders stigning, og en ret vinkel til lodret var 90 grader. Og det andet ;-)
    Det er det skam også, men man har defineret stigningsprocent som lodretændring divideret men vandretændring, så det er slet ikke muligt at angive stigningsprocenten for en lodret hældning.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #683
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Nogle kloge advokater på linien der kan forklare mig hvordan Rasmus Paludan kunne vinde den der retsag hvor han lagde sag an mod en fyr der også hedder rasmus paludan(nu rasmus malver) for som jeg forstår det at bruge sit eget navn. Hvordan kan man blive dømt til at betale bøder for at bruge sit eget navn, bare fordi en anden person hedder det samme?
    Sidst redigeret af Kamelen : 17.05.20 kl. 02:09
    Europapokal

  12. #684
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamelen Se meddelelser
    Nogle kloge advokater på linien der kan forklare mig hvordan Rasmus Paludan kunne den der retstag hvor han lagde sag an mod en fyr der også hedder rasmus paludan(nu rasmus malver) for som jeg forstår det at bruge sit eget navn. Hvordan kan Man blive dømt til at betale bøder for at bruge sit eget navn are fordi en anden person hedder det samme?
    Han brugte sit mellemnavn som efternavn. Det måtte man ikke efter den daværende navnelov. I dag ville han ikke kunne dømmes.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #685
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Han brugte sit mellemnavn som efternavn. Det måtte man ikke efter den daværende navnelov. I dag ville han ikke kunne dømmes.
    Interessesant og tak for et godt svar. Et opfølgende spørgsmål: Betyder at man når man .eks. skirver læsrbrev og andet ikke må kalde sig et navn man ikke hedder. Og hvordan rimer det på ytrignsfrihedn at man skal bruge sit eget navn?
    Europapokal

  15. #686
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Det handler vel om at Rasmus Paludans navn er hans "varemærke". Altså når folk ser et indlæg skrevet af en der kalder sig Rasmus Paludan associere man det direkte til Lederen af Stram Kurs.

    Hvis man ville skive et læserbrev og blot kaldte sig "Ib" eller måske bare "Rasmus" tror jeg ikke der ville være noget problem
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  16. #687
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    ...Hvis man ville skive et læserbrev og blot kaldte sig "Ib" eller måske bare "Rasmus" tror jeg ikke der ville være noget problem
    Ikke så længe mediet kender dit rigtige navn + adresse. Du får ikke lov til at indsende anonymt i den skrevne presse (men du kan jo angive falsk navn og adresse).

    Mvh Bjørn

  17. #688
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Ikke så længe mediet kender dit rigtige navn + adresse. Du får ikke lov til at indsende anonymt i den skrevne presse (men du kan jo angive falsk navn og adresse).

    Mvh Bjørn
    Men handler det ikke om det enkelte medie regler?
    Jeg kender ikke Juraen på området men tænker ikke det handler om et lovkrav der vil begrænse ytringsfriheden så meget som det bare er det enkelte medie der gerne vil have bare lidt styr på hvem der skriver hvad i deres avis?
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  18. #689
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    22

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hey,
    Jeg og familien har en pakkerejse med et dansk rejseselskab til USA med afrejse den 24. Juni.
    Vi har nu fået tilbuddet om at annullere vores rejse mod en betaling på ca 3.500 kr pr person, vi skal takke ja til tilbuddet inden fredag kl 15.
    Vi har meget bevist købt flybilletter og et par hotelovernatninger så vi har en pakke rejse, men ellers er/var planen ar køre rundt i 3 uger.
    Sådan som situationen er lige nu i USA har vi ikke lyst til at tage afsted, eller mere precist, vi vil ikke afsted.
    Vi tror mest på at Danmark forlænger rejsevejledningen om ikke at rejse til USA, til efter den 24.juni.
    Skal vi tage mod tilbuddet om at betale 3.500 pr person, eller skal vi have is i maven og tro på at at Danmark ikke ‘åbner’ for at rejse til USA inden den 24.juni?
    Hvis vi takker nej til tilbuddet for vi 100 % tilbage eller mister 100%.

  19. #690
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af TASS Se meddelelser
    Hey,
    Jeg og familien har en pakkerejse med et dansk rejseselskab til USA med afrejse den 24. Juni.
    Vi har nu fået tilbuddet om at annullere vores rejse mod en betaling på ca 3.500 kr pr person, vi skal takke ja til tilbuddet inden fredag kl 15.
    Vi har meget bevist købt flybilletter og et par hotelovernatninger så vi har en pakke rejse, men ellers er/var planen ar køre rundt i 3 uger.
    Sådan som situationen er lige nu i USA har vi ikke lyst til at tage afsted, eller mere precist, vi vil ikke afsted.
    Vi tror mest på at Danmark forlænger rejsevejledningen om ikke at rejse til USA, til efter den 24.juni.
    Skal vi tage mod tilbuddet om at betale 3.500 pr person, eller skal vi have is i maven og tro på at at Danmark ikke ‘åbner’ for at rejse til USA inden den 24.juni?
    Hvis vi takker nej til tilbuddet for vi 100 % tilbage eller mister 100%.
    Noget definitivt svar kan jeg ikke byde ind med - det ville nok kræve noget insiderviden. Der er ikke rigtigt noget der tyder på at situationen i USA er i bedring - vel snarere tværtimod. Så der er ikke rigtigt nogen indikatorer for, at der skulle åbnes op lige foreløbigt. Det handler dog blandt andet om hvor meget is i maven du har, din økonomiske situation og hvad du kan/er villig til at miste. Det kan jeg ikke hjælpe dig med. Personligt havde jeg nok taget imod tilbuddet og fået en del af pengene retur (afhængigt af hvad rejsen har kostet i alt), men jeg er heller ikke glad for at tage økonomiske risici.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •