Side 41 af 55 FørsteFørste ... 313839404142434451 ... SidsteSidste
Viser resultater 601 til 615 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #601
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Jeg
    har
    ingen
    problemer
    med
    linjeskift.
    Det

    være
    noget
    du
    gør
    forkert.
    Haha flabet og meget lidt hjælpsomt ;)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #602
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af csl1985 Se meddelelser
    Tak, virkede med det samme, må bare ikke bruge Chrome på mit arbejde. - Dammit

    Men er der nogen der kan forklare hvordan det kan være at det er sådan?

    /Christian - Der fremover læser sidelinien i Chrome
    Hvilken IE bruger du? Jeg har ingen problemer i IE 10
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  4. #603
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Hvilken IE bruger du? Jeg har ingen problemer i IE 10
    Godt spørgsmål, hvordan/hvor ser man hvilken en version man benytter?

    Rettelse: Spurgte en kollega, der straks nævnte jeg ikke måtte benytte chrome, jeg bruger også IE 10

    /Christian

  5. #604
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af csl1985 Se meddelelser
    Godt spørgsmål, hvordan/hvor ser man hvilken en version man benytter?

    /Christian
    I "About Internet Explorer" i tools
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  6. #605
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    343

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af csl1985 Se meddelelser
    Ved ikke om dette er den rette tråd til dette, men i mangel på bedre smider jeg spørgsmålet her: Er der andre end mig der ikke kan få lov at lave linieskift (enter) når i skriver på sidelinien? (hvorfor jeg også med det samme må undskylde den ikke opdelte tekst) Jeg har prøvet fra forskellige pc'er - og problemet er det samme? Jeg benytter en almindelig Internet Explorer browser og har ikke problemet andre steder end herinde. Tidliger har jeg ikke haft dette problem, nogen der kan komme med et løsningsforslag/bud på hvad der er galt og er der eventuelt andre der har det samme problem? Mvh Christian (der hader at skrive "ALTUDIÉT").
    Jeg kan ikke forklare hvad der er galt. Men er også nødt til at bruge IE pga. arbejde, og min erfaring er at de fleste problemer med IE løses ved at bruge Compatibility Mode på sider der driller.

    Bruger selv IE11, men mener at i 10 er der et lille ikon i adressebjælken (der hvor der står sidelinien.dk) helt til højre, der ligner et stykke papir der er revet over. Klik på det så det bliver blåt, og se om ikke det hjælper.


    BØF me udvidelse til Chrome

    ♪ A Wizards Staff Has A Knob On The End ♪
    cphwizard's Avatar

  7. #606
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Med konflikten mellem divisionsforeningen og spillerforeningen in mente slår det mig at FCK faktisk råder over et relativt stort antal spillere, der ikke er medlemmer af spillerforeningen og derfor kan antages at spille kampe for FCK. Så hvis det kommer til en strejke, vil FCK så kunne spille Superligakampe med et halvt (plus/minus) førstehold mod overvejende amatørhold fra de andre klubber? For eksempel har AaB mig bekendt ingen spillere, der ikke er medlemmer af SF. Det ville derfor ligne en formalitet at slå de mere strejkeramte mandskaber, hvis man altså ser bort fra at vi spiller skod og hvis man kan acceptere at lave en Nordsjællona i Europa.

    Hvad har jeg overset?

  8. #607
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvis det ender med en konflikt vil Superligaen simpelthen gå i stå og kampene udsættes/aflyses. Så selv om det kunne være interessant at se hvordan amatørerne i de forskellige klubber klarer sig bliver det næppe aktuelt.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #608
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Udtales det Amartey eller Amartey?

    Kommentatorerne kan ikke helt beslutte sig.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #609
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Udtales det Amartey eller Amartey?

    Kommentatorerne kan ikke helt beslutte sig.
    I følge en svensk kollega og DIF-fan, har Amartey i et TV-interview præciseret, at han hedder Amartey - Nærmest "Amar'-tæi"

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #610
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hav en fortsat god dag!

    En høflighedsfrase, der pisser mange mennesker af, fordi "øh, hvordan kan du øøh, vide, om jeg, øøøh, har haft en god dag indtil nu!?". Et standardsvar (der i øvrigt pisser MIG af) på en egentlig uskyldig høflig henvendelse.

    Grunden til, jeg skriver her og ikke i DPMA-tråden, handler om, hvor vidt frasen kan tolkes på to forskellige måder:
    1) Jeg går ud fra, du har haft en god dag indtil nu, jeg ønsker dig en ligeledes fortsat god dag (i tråd med det, der irriterer en del mennesker)
    2) Jeg ønsker dig en god dag herfra og resten af dagen.

    Jeg har altid tolket det som mulighed to, men jeg kan ikke finde ud af, om det danske sprog er med mig eller imod mig i denne fortolkning. Er der nogen, der har et godt svar?

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #611
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Det er måske ikke et godt svar, men jeg vil alligevel anføre at sprog sjældet er strengt logisk opbyggede og det gælder især for faste vendinger eller "idiomer" som denne.

    Her ligger skelnen vel mellem om man ønsker at den gode dag fortsætter eller at den fortsatte dag skal være god. Det kan der være to meninger om, men ikke desto mindre er jeg enig i at den korrekte fortolkning bør være nummer to, og at folk der tager anstød er asociale surmulere.

    Det er vel samme type mennesker der korrigerer folk når de ønskes "goddag."

  17. De følgende 12 brugere er enige:

  18. #612
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg har igennem noget tid forsøgt mig med at betale med mobilen, men indtil videre uden held.

    Jeg er kunde i Arbejdernes Landsbank og har derfor forsøgt med AL-Wallet. Jeg kan fint downloade app'en og tilføje begge mine kort, men jeg er indtil videre ikke lykkedes med at gennemføre en betaling i en butik. Alt er slået til som det skal og dankort automaten i butikkerne registrerer fint mit forsøg, men jeg ender altid med at få en fejlmeddelelse på skærmen. Har vel indtil nu forsøgt ca. 20 gang i flere forskellige butikker.

    Igår forsøgt jeg så at installere app'en Dankort og betalte for mine varer i Super Brugsen uden problemer. Problemet med denne app er dog at det ikke ser ud til at fungere særlig mange steder.

    Så spørgsmålet er - Hvilken App kan jeg bruge så min telefon fungerer fuldstændigt som mine kort? Jeg har forsøgt at downloade Google Pay, men denne er ikke kompatibel med Arbejdernes Landsbank - Velsagtens fordi at banken vil have mig over på deres egen Al-Wallet. Men det virker jo ikke..!!!

    Hjæææææælp.....

    EDIT - Jeg er Android bruger. Iølge AL Banks hjemmesiden virker Al Wallet på alle terminaler der kan modtage kontantløse betalinger i både DK og Udlandet.

  19. #613
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg har igennem noget tid forsøgt mig med at betale med mobilen, men indtil videre uden held.

    Jeg er kunde i Arbejdernes Landsbank og har derfor forsøgt med AL-Wallet. Jeg kan fint downloade app'en og tilføje begge mine kort, men jeg er indtil videre ikke lykkedes med at gennemføre en betaling i en butik. Alt er slået til som det skal og dankort automaten i butikkerne registrerer fint mit forsøg, men jeg ender altid med at få en fejlmeddelelse på skærmen. Har vel indtil nu forsøgt ca. 20 gang i flere forskellige butikker.

    Igår forsøgt jeg så at installere app'en Dankort og betalte for mine varer i Super Brugsen uden problemer. Problemet med denne app er dog at det ikke ser ud til at fungere særlig mange steder.

    Så spørgsmålet er - Hvilken App kan jeg bruge så min telefon fungerer fuldstændigt som mine kort? Jeg har forsøgt at downloade Google Pay, men denne er ikke kompatibel med Arbejdernes Landsbank - Velsagtens fordi at banken vil have mig over på deres egen Al-Wallet. Men det virker jo ikke..!!!

    Hjæææææælp.....

    EDIT - Jeg er Android bruger. Iølge AL Banks hjemmesiden virker Al Wallet på alle terminaler der kan modtage kontantløse betalinger i både DK og Udlandet.
    Det lyder jævnt irriterende. Ikke fordi du kan bruge det til noget, men Google Pay virker FREMRAGENDE for mig.

    Den eneste grund til, at jeg nogle gange stadig render rundt med et dankort, det er fordi jeg ikke kan bruge telefonen til at hæve penge eller betale for benzin ved standeren. Ellers virker det ALTID og virker også ganske mange steder i udlandet. I udlandet er man dog tvunget til at have noget backup. Der render min ind i problemer i ny og næ.

    Man skal selvfølgelig også acceptere at endnu mere personlig data ender hos Google, men de ejer alligevel hele mit liv, så jeg har givet op.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #614
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvem skal man kontakte for at få skiftet et vejnavn?

    Vores adresse siger Jagtvej, selvom det reelt er en lille sidegade til Jagtvej. Vores datter har en livstruende lidelse og har tidligere måtte genoplives, så det er et stort problem at ambulancen har svært ved at finde vores bolig, når vi skal bruge deres hjælp. Senest kom de løbende nede fra selve Jagtvej, da de havde problemer med at finde vores opgang.

    Dette er selvfølgelig kilde til bekymring og det kunne være rart hvis problematikken kunne løses, i tilfælde af at hun igen skulle få hjertestop og derfor brug for hurtig kompetent hjælp fra de dygtige ambulancefolk og læger.

  22. #615
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvem skal man kontakte for at få skiftet et vejnavn?

    Vores adresse siger Jagtvej, selvom det reelt er en lille sidegade til Jagtvej. Vores datter har en livstruende lidelse og har tidligere måtte genoplives, så det er et stort problem at ambulancen har svært ved at finde vores bolig, når vi skal bruge deres hjælp. Senest kom de løbende nede fra selve Jagtvej, da de havde problemer med at finde vores opgang.

    Dette er selvfølgelig kilde til bekymring og det kunne være rart hvis problematikken kunne løses, i tilfælde af at hun igen skulle få hjertestop og derfor brug for hurtig kompetent hjælp fra de dygtige ambulancefolk og læger.
    Jeg kan ikke svare på hvem man skal kontakte mht at få skiftet et vejnavn.

    Men jeg kan anbefale dig at installere 112-appen.

    Når du ringer op via den, får alarmcentralen automatisk din GPS-position, hvilket burde afhjælpe dit problem.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •