Side 45 af 55 FørsteFørste ... 3542434445464748 ... SidsteSidste
Viser resultater 661 til 675 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #661
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jo de findes. Hvor godt de virker aner jeg ikke og hvorfor de ikke er mere udbredte ved jeg dog ikke.
    De er vel ikke mere udbredte, fordi det dybest set ikke er nødvendigt. Hvis en fodboldbane har ordentligt dræn, løber tilstrækkeligt meget af vandet af, til at man sagtens kan spille fodbold. En tennisbane derimod skal blot være lidt våd, før det påvirker muligheden for at spille på den voldsomt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #662
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jo de findes. Hvor godt de virker aner jeg ikke og hvorfor de ikke er mere udbredte ved jeg dog ikke.
    Bøf har masser af overtræk :-)
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #663
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Er det ikke muligt for fodboldklubber at have et slags overtræk - ligesom man kender det fra tennis i Wimbledon - som kan trækkes over banen, når der kommer store nedbørsmængder på en forholdsvis kort periode?
    Evt. et tag? Det kunne være fedt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #664
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Evt. et tag? Det kunne være fedt.
    :)

    Men nu opstod mit spørgsmål som følge af AGFs aflysning forleden. :)

  8. #665
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Efter jeg er skiftet til Fastspeed Bredbånd sker det relativt ofte at jeg manuelt skal ind og tilslutte mit TV til mit trådløse netværk når jeg tænder for TV'et. Pænt irriterende når jeg nu er begyndt at streame...

    Hvad kan der være galt? Det virker for mig ret underligt eftersom det kun er godt og vel hver anden gang det sker.

    Hvorfor kan mit TV selv fange netværker nogle gang og andre gange ikke? Jeg har ikke oplevet det en eneste gang da jeg havde bredbånd via en anden udbyder.....

  9. #666
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Efter jeg er skiftet til Fastspeed Bredbånd sker det relativt ofte at jeg manuelt skal ind og tilslutte mit TV til mit trådløse netværk når jeg tænder for TV'et. Pænt irriterende når jeg nu er begyndt at streame...

    Hvad kan der være galt? Det virker for mig ret underligt eftersom det kun er godt og vel hver anden gang det sker.

    Hvorfor kan mit TV selv fange netværker nogle gang og andre gange ikke? Jeg har ikke oplevet det en eneste gang da jeg havde bredbånd via en anden udbyder.....
    Har di skiftet router? I så fald kan det være årsagen. Er ikke SÅ skarp på det, men hvis den bruger nogle andre kanaler og måske skifter aktivt for at undgå de travleste, så kan det måske have en betydning?

  10. #667
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Har di skiftet router? I så fald kan det være årsagen. Er ikke SÅ skarp på det, men hvis den bruger nogle andre kanaler og måske skifter aktivt for at undgå de travleste, så kan det måske have en betydning?
    Ja jeg har skiftet router - Men ellers er alt som før. Men det giver mening det du skriver. Jeg må vidst hellere få taget mig sammen og få ringet til Fastspeed. :)

  11. #668
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg håber nogle af sidelinies tech genier kan hjælpe mig.

    Jeg sidder og kigger forskellige spil apps igennem i Google play for at finde noget underholdning i bilen til ungerne. Der er rigtig mange muligheder og ikke mindst udbydere/udviklere af disse apps.

    Og så begynder min mistro at komme frem. Er der en måde man lan gennemskue om der er en risiko ved at hente en specifik app eller en app fra en specifik udvikler?
    Jeg er ligeglad med reklamer, hvis det bliver for slemt kan man jo bare afinstallere appen igen, men tænker mere klassisk virus og lignende, eller kan man stole på at alt der ligger i Google play er "forhåndsgodkendt"?
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  12. #669
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Jeg håber nogle af sidelinies tech genier kan hjælpe mig.

    Jeg sidder og kigger forskellige spil apps igennem i Google play for at finde noget underholdning i bilen til ungerne. Der er rigtig mange muligheder og ikke mindst udbydere/udviklere af disse apps.

    Og så begynder min mistro at komme frem. Er der en måde man lan gennemskue om der er en risiko ved at hente en specifik app eller en app fra en specifik udvikler?
    Jeg er ligeglad med reklamer, hvis det bliver for slemt kan man jo bare afinstallere appen igen, men tænker mere klassisk virus og lignende, eller kan man stole på at alt der ligger i Google play er "forhåndsgodkendt"?
    Apps på IOS og Android har meget vanskeligt ved at bryde ud af den "sandbox", som de kører i. Så der er slet slet ikke de samme risici, som f.eks. på Windows, hvor en ondsindet applikation kan have adgang til hele din computer.

    Så længe du kun downloader apps fra Google Play og lige tænker dig lidt om, inden du klikker "allow" når app'en beder om en eller anden rettighed, så er risikoen MINIMAL - grænsende til ikke eksisterende.

    Og Google holder faktisk "øje". Apps skal godkendes, og hvis de finder en app, som laver ballade, så fjerner de den faktisk fra Google Play OG fra din telefon - så vidt jeg har forstået. Det er jo så fint, hvis det er en lorte app - mindre fedt, hvis Google fjerner dem af andre "politiske" årsager??? Det aner jeg ikke om kan ske. Det er bare princippet i, at Google kan fjerne apps fra min telefon.

    Der ligger dog stadig meget lort på Google Play, og også mange apps, der beder om adgang til alt muligt - så man skal huske at sige nej :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #670
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Apps på IOS og Android har meget vanskeligt ved at bryde ud af den "sandbox", som de kører i. Så der er slet slet ikke de samme risici, som f.eks. på Windows, hvor en ondsindet applikation kan have adgang til hele din computer.

    Så længe du kun downloader apps fra Google Play og lige tænker dig lidt om, inden du klikker "allow" når app'en beder om en eller anden rettighed, så er risikoen MINIMAL - grænsende til ikke eksisterende.

    Og Google holder faktisk "øje". Apps skal godkendes, og hvis de finder en app, som laver ballade, så fjerner de den faktisk fra Google Play OG fra din telefon - så vidt jeg har forstået. Det er jo så fint, hvis det er en lorte app - mindre fedt, hvis Google fjerner dem af andre "politiske" årsager??? Det aner jeg ikke om kan ske. Det er bare princippet i, at Google kan fjerne apps fra min telefon.

    Der ligger dog stadig meget lort på Google Play, og også mange apps, der beder om adgang til alt muligt - så man skal huske at sige nej :-)
    Helt perfekt. Tak for det fyldestgørende svar
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  15. #671
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg springer den lange intro over og går lige til sagen:
    Hvor i Kbh kan man købe en gammeldags over/under -krydder?

    Jeg har været hos utallige bagerier - dog især på Nørrebro og i indre by -, og det ser ikke ud til at findes længere. Der er rigeligt med speltboller og trekornsbrød og ditten + datten med ølandshvede og økologiske valnødder og what not. Men sådan en gammeldags lidt brændt og tør krydder? Nope.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  17. #672
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvor stejl en bakke er det forsvareligt at parkere sin bil regelmæssigt på? Min indkørsel hælder med ca 12 ˚ grader.

  18. #673
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvor stejl en bakke er det forsvareligt at parkere sin bil regelmæssigt på? Min indkørsel hælder med ca 12 ˚ grader.
    Jeg har lige fået lavet håndbremsen i min bil. Mekanikeren sagde, at den skal kunne holde bilen på en 18 % stigning.
    så håndbremse kombineret med gear burde vel gøre, at du sagtens kan holde der regelmæssigt?
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #674
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Vær opmærksom på at visse biler, med kædetræk istedet for tandrem, ikke har godt af at holde i gear. Det kan strække kæden og, hvis man er meget uheldig, kan det ende i motorhavari.

  21. #675
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Vær opmærksom på at visse biler, med kædetræk istedet for tandrem, ikke har godt af at holde i gear. Det kan strække kæden og, hvis man er meget uheldig, kan det ende i motorhavari.
    Hvordan ved man om ens bil har det ene eller det andet? (Jep spørg værkstedet), men kunne jeg selv lige gå ned og tjekke det?

    MCN (som ikke ved noget som helst om teknik)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •