Side 42 af 55 FørsteFørste ... 323940414243444552 ... SidsteSidste
Viser resultater 616 til 630 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #616
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Nosferatu Se meddelelser
    Jeg kan ikke svare på hvem man skal kontakte mht at få skiftet et vejnavn.

    Men jeg kan anbefale dig at installere 112-appen.

    Når du ringer op via den, får alarmcentralen automatisk din GPS-position, hvilket burde afhjælpe dit problem.
    Men det er vel samme gps-skærm de køre efter, som ikke helt har kunnet vise dem hvor vi bor, når de har fået vores adresse osv.?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  2. #617
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Men det er vel samme gps-skærm de køre efter, som ikke helt har kunnet vise dem hvor vi bor, når de har fået vores adresse osv.?
    Hmm. Det ved jeg faktisk ikke.

    Måske det ville være en idé at kontakte dem (i fred og ro nu) og høre ad.

    Hvis de fortæller, at de kan finde din præcise placering, hvis du ringer via app’en, kunne det give ro i maven ifht en eventuelt kommende nødsituation...

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #618
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Vores adresse siger Jagtvej, selvom det reelt er en lille sidegade til Jagtvej.
    Har du overvejet at bruge 112-appen til din mobiltelefon? Den sender et præcist geokoordinat til centralen sammen med adressen, når du bruger den. Eventuelt kan du spørge på deres Facebook-side om det giver bedre mulighed for at ramme jeres opgang uden slinger.
    Mvh,
    Bopa

  5. #619
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Er det Jagtvej i København kan du prøve at kontakte Teknik- og Miljøudvalget.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #620
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    79

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg tror faktisk man kan kontakte akut beredskabet i kbh og få indtastet oplysningerne i deres system så ambulancen ved hvor den skal hen
    Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!
    http://www.samarit.dk

  8. #621
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Der var faktisk et indslag i GO Morgen Danmark her til morgen omkring netop dette.

    Alle android telefoner i DK har faktisk automatisk denne service i styresystemet. Så når du ringer 112 i Danmark så sendes din position automatisk til alarmcentralen.

    Jeg ved ikke hvornår IOS kommer med.

  9. #622
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg ved ikke hvornår IOS kommer med.
    Appen findes skam også til iOS.
    Mvh,
    Bopa

  10. #623
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Appen findes skam også til iOS.
    Det er ikke 112 app jeg hentyder til. Det er fremover når man ringer 112 på normal vis at din lokation automatisk sendes til alarmcentralen. Således at app'en bliver overflødig.

    Det er ikke alle der har den installeret + at der vidst nok er mange som alligevel ikke bruger 112 app hvis uheldet er ude og det skal gå stærkt.

    Edit: Det hedder ELS på Android telefoner og AML for IOS enheder

  11. #624
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Der var faktisk et indslag i GO Morgen Danmark her til morgen omkring netop dette.

    Alle android telefoner i DK har faktisk automatisk denne service i styresystemet. Så når du ringer 112 i Danmark så sendes din position automatisk til alarmcentralen.

    Jeg ved ikke hvornår IOS kommer med.
    Sagde de noget om hvorvidt det “bare” er en lettelse af processen med at få oplyst sin position, eller om der er en forskel i ambulancen, så deres mulighed for at finde frem forbedres?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  12. #625
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Sagde de noget om hvorvidt det “bare” er en lettelse af processen med at få oplyst sin position, eller om der er en forskel i ambulancen, så deres mulighed for at finde frem forbedres?
    Jeg ved ikke hvordan det foregår kontra når man bruger 112 App - Men jeg har forstået det sådan at der sendes lokation ligeså snart du ringer 112 med Android telefon som alarmcentralen kan sende videre.

  13. #626
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Så fik jeg talt med dem og der er desværre ingen forskel for ambulancen, om vi siger vores adresse til 112 eller ringer fra 112 app’en.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  14. #627
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvem skal man kontakte for at få skiftet et vejnavn?
    https://www.kk.dk/vejnavn
    No law of Nature. Just Nature!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #628
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg ved ikke hvordan det foregår kontra når man bruger 112 App - Men jeg har forstået det sådan at der sendes lokation ligeså snart du ringer 112 med Android telefon som alarmcentralen kan sende videre.
    Det foregår på den måde at så snart man ringer, så slår den GPS, WiFi og andet lokations service til, disse er ret præcise hvis det er muligt at få signal, og sender det som en SMS til 112.

    Jeg ved ikke hvordan den nuværende 112 app fungere, men grunden til AML ikke har været aktiv i Danmark er lovgivningsmæssigt er det usikkert hvordan det håndteres at der sendes lokations info, som den nuværende app vel også har lidt problemer med(?).

    lovgivnings spørgsmål er ligeledes også hvorfor Apple ikke har det åbnet i Danmark endnu.

  17. #629
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    60

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hej Skroder

    What3words app har delt hele verden op i felter på 3x3 meter, måske det kunne være en mulighed https://www.mobilsiden.dk/tips/del-p...tip,lid.39108/

    BH.

    Dennis

  18. #630
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af fckdyhr Se meddelelser
    Hej Skroder

    What3words app har delt hele verden op i felter på 3x3 meter, måske det kunne være en mulighed https://www.mobilsiden.dk/tips/del-p...tip,lid.39108/

    BH.

    Dennis
    Vil være noget begrænset medmindre at alarmcentralen skulle benytte samme system.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •