Side 49 af 55 FørsteFørste ... 3946474849505152 ... SidsteSidste
Viser resultater 721 til 735 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #721
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    For den, der har, til ham skal der gives, og han skal have overflod; men den, der ikke har, fra ham skal selv det tages, som han har
    Bagger må lige præciserer hvordan det citat præcis passer på en der nu har fundet et arbejde.

  2. #722
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Bagger må lige præciserer hvordan det citat præcis passer på en der nu har fundet et arbejde.
    Nu citerer jeg lige, hvad kamelen skrev:

    "Endnu et spørgsmål. SÅ hvis folk der er på overførselsindkomst får 1000 kroner og alle andre for deres indefrosne feriepenge had betyder det for folk der har været på overførselsindkomst men som nu er i arbejde? Får de ingenting?"

    Og så kom jeg til at tænke på Mathæus 13:12

    Mvh Bjørn

  3. #723
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Wolt-budene er blå, men man ser efterhånden flere lyseblå bude end mørkeblå. Hvad er årsagen til farveskiftet - hvis de da overhovedet har skiftet permanent?

  4. #724
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af kvik Se meddelelser
    Wolt-budene er blå, men man ser efterhånden flere lyseblå bude end mørkeblå. Hvad er årsagen til farveskiftet - hvis de da overhovedet har skiftet permanent?
    Måske er de bare blevet bleget i solen?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. #725
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    https://jyllands-posten.dk/indland/E...end-forventet/

    Jeg er med på at det er en stor opgave - men hvordan kan det koste 300 millioner at male Øresundsbroen...? Det lyder jo helt vanvittigt...

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #726
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    https://jyllands-posten.dk/indland/E...end-forventet/

    Jeg er med på at det er en stor opgave - men hvordan kan det koste 300 millioner at male Øresundsbroen...? Det lyder jo helt vanvittigt...
    tja, det lyder en udgift på 1800 dkk for at udskifte et sæde i parken også. Men nå man tager med at det er en 10 års kontrakt, lift leje og at malingen nok ikke er den billige fra Jem & Fix, så løber det nok op.

  8. #727
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    tja, det lyder en udgift på 1800 dkk for at udskifte et sæde i parken også. Men nå man tager med at det er en 10 års kontrakt, lift leje og at malingen nok ikke er den billige fra Jem & Fix, så løber det nok op.
    Tænk på hvor meget arbejdskraft, der skal til. Broen er 20 kilometer lang!

  9. #728
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvorfor har alle professionelle boksere vildt mange sejre og næsten ingen nederlag. Hvem er det de vinder over? Det kan jo ikke matematisk gå op hvis alle har 30 sejre og 2 nederlag
    Europapokal

  10. #729
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Fordi der er noget mytisk over en ubesejret bokser. De bliver matchet mod bumser, til at starte med og får bygget en undefeated record op. Når deres manager mener, de er klar til lidt hårdere modstand, så er det en videnskab at finde nogle de matcher godt op imod stilmæssigt og så prøve at positionere dem, til en titelkamp.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #730
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    38

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Men hvor er så alle bumserne med 2-30 stats? De skal jo også være derude hvis matematikken - som Kamelen skriver - skal gå op. Begge siders stats bliver jo oplyst før en kamp, og hvornår han man nogensinde høre om X bokser med 85 % sejre i en match mod Y bokser med 85% nederlag ?

    Jeg har egentligt aldrig selv tænkt over det, men jeg er på linje med spørger - hvem er det de vinder over? Og hvor er de?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #731
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jæver Se meddelelser
    Men hvor er så alle bumserne med 2-30 stats? De skal jo også være derude hvis matematikken - som Kamelen skriver - skal gå op. Begge siders stats bliver jo oplyst før en kamp, og hvornår han man nogensinde høre om X bokser med 85 % sejre i en match mod Y bokser med 85% nederlag ?

    Jeg har egentligt aldrig selv tænkt over det, men jeg er på linje med spørger - hvem er det de vinder over? Og hvor er de?
    De er her ;-)

    https://boxrec.com/en/ratings?offset=22950

    Du begynder bare at bladre, der er masser af bumser at vælge imellem :-D

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    jak

  16. #732
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jæver Se meddelelser
    Men hvor er så alle bumserne med 2-30 stats? De skal jo også være derude hvis matematikken - som Kamelen skriver - skal gå op. Begge siders stats bliver jo oplyst før en kamp, og hvornår han man nogensinde høre om X bokser med 85 % sejre i en match mod Y bokser med 85% nederlag ?

    Jeg har egentligt aldrig selv tænkt over det, men jeg er på linje med spørger - hvem er det de vinder over? Og hvor er de?
    Uden at vide noget som helst om emnet (som om det nogen sinde skulle stoppe mig), så er jeg ret overbevist om, at der render en del boksere rundt, som har gjort præcis det til deres levevej. Bare se på den PERLERÆKKE af modstandere, som Brian Nielsen i sin tid slog.

    Derudover, så er der jo også et element af survivors bias. De få boksere, som man rent faktisk hører om, er netop dem der rent faktisk er de bedste og derfor typisk har vundet en masse kampe for at komme så højt op i systemet.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #733
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Man ser ikke folk med så forskellig stats, fordi der ikke er penge i det. De gode boksere møder kun 2-18 boksere tidligt i deres karriere. Herefter giver det ikke mening at arrangere kampe med dårlige boksere. Boksere der er på vej frem, gør sig fortjent til bedre og bedre modstand, indtil de forhåbentligt får mulighed for en titelkamp. De boksekampe man ser i tv er som oftest, to næsten ligeværdige modstandere, der har overstået deres kampe mod boksepude-kvalitets boksere.

    Kig evt. på Mike Tysons modstandere gennem karrieren, der er altså en god del boksepuder til at begynde med.

    https://boxrec.com/en/proboxer/474

  19. #734
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Uden at vide noget som helst om emnet (som om det nogen sinde skulle stoppe mig), så er jeg ret overbevist om, at der render en del boksere rundt, som har gjort præcis det til deres levevej. Bare se på den PERLERÆKKE af modstandere, som Brian Nielsen i sin tid slog.

    Derudover, så er der jo også et element af survivors bias. De få boksere, som man rent faktisk hører om, er netop dem der rent faktisk er de bedste og derfor typisk har vundet en masse kampe for at komme så højt op i systemet.
    Præcis!! Der er også de boksere, som lige præcis ikke klarede cuttet, til the big league, men som har gode evner trods alt. De får status som gatekeepere, altså the one to beat, for at få et titleshot.

  20. #735
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    så kommer der lige et uvidende spørgsmål så:
    sådan en fyr som Anthony Joshua, han har da kun kæmpet mod folk med markant positiv score (en enkelt har ikke), men de har så måske fået deres sejre mod lettere modstandere?
    (måske det bare ikke er meningen jeg skal forstå systemet...)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •