Side 44 af 55 FørsteFørste ... 344142434445464754 ... SidsteSidste
Viser resultater 646 til 660 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #646
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvis du bare har 2 passive højtalere stående, så skal du på en eller anden måde have en forstærker / reciever. Det er den, der leverer energien til højtalerne. Så hvis du har passive højtalere, så skal du ikke købe en Sonos Port eller Sonos Connect - med mindre du allerede har en en forstærker, som du kan bruge. Du kan købe en Sonos Amp for eksempel, som har indbygget forstærker - eller en af mange andre fabrikater. Pointen er, at for passive højtalere, der skal du have en forstærker.
    SÅ det han skal bruge er med andre ord den mindst mulige receiver med mulighed trådløs forbindelse?

  2. #647
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg forsøger at ændre plads på mit sæsonkort til kampen i morgen, da jeg vil på Nedre C i stedet for familietribunen.

    Når jeg logger ind og vil ændre til Nedre C (C2) skal jeg give en merpris på 50 kr - Normal billetpris til kampen her er 135.

    Hvis jeg derimod vil ændre til Sektion 12 skal jeg ikke give nogen merpris - Normal billetpris til kampen her er 135.

    Hvorfor skal jeg betale difference på Nedre C og ikke S12 nu hvor billetprisen er præcis den samme?

  3. #648
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg forsøger at ændre plads på mit sæsonkort til kampen i morgen, da jeg vil på Nedre C i stedet for familietribunen.

    Når jeg logger ind og vil ændre til Nedre C (C2) skal jeg give en merpris på 50 kr - Normal billetpris til kampen her er 135.

    Hvis jeg derimod vil ændre til Sektion 12 skal jeg ikke give nogen merpris - Normal billetpris til kampen her er 135.

    Hvorfor skal jeg betale difference på Nedre C og ikke S12 nu hvor billetprisen er præcis den samme?
    Normalprisen til nedre c er da typisk højere end til sektionen

  4. #649
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Normalprisen til nedre c er da typisk højere end til sektionen
    Ja. Intet mystisk der.

  5. #650
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja. Intet mystisk der.
    Ja normalt er der difference, det er jeg klar over. Men prøv at logge ind for at købe en enkelt billet - der koster C2 og S12 det samme, men man skal åbenbart kun betale merpris for C2. Derfor spørgsmålet.

  6. #651
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Med fare for, at tage prisen som det dummeste spørgsmål, så kaster jeg mig ud i det alligevel.

    Jeg er nærsynet, og når jeg tager briller på så, ud over at alt bliver klart, så bliver alle ting også mindre. Her kommer det så, er det mit nærsyn, som har forstørret ting, og så brillerne der gør det normalt, eller gør brillerne de ting jeg ser mindre?
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  7. #652
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Med fare for, at tage prisen som det dummeste spørgsmål, så kaster jeg mig ud i det alligevel.

    Jeg er nærsynet, og når jeg tager briller på så, ud over at alt bliver klart, så bliver alle ting også mindre. Her kommer det så, er det mit nærsyn, som har forstørret ting, og så brillerne der gør det normalt, eller gør brillerne de ting jeg ser mindre?
    Brillerne skulle gerne gøre, at du ser ting skarpere, men jeg kan forsikre dig, at brillerne hverken gør tingene større eller mindre :)

  8. #653
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Med fare for, at tage prisen som det dummeste spørgsmål, så kaster jeg mig ud i det alligevel.

    Jeg er nærsynet, og når jeg tager briller på så, ud over at alt bliver klart, så bliver alle ting også mindre. Her kommer det så, er det mit nærsyn, som har forstørret ting, og så brillerne der gør det normalt, eller gør brillerne de ting jeg ser mindre?
    Det er brillernes korrektion, der betyder, at det billede, der dannes på din nethinde bliver en smule mindre (hvis det er briller mod nærsynethed) eller en smule større (hvis det er briller til en langsynet). Det er en uundgåelig konsekvens af det brillerne jo er der for: at gøre billedet skarpt. Dine briller er en konkav linse (nemt at huske, for man kan jo komme kao i den - fordi den jo er en lille skål :-)). Den spreder lyset en smule, og dermed laver den billedet på din nethinde en smule mindre
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #654
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Passwords.

    Jeg har haft det samme password til alt i 100 år. Det er jo ikke særligt smart eller sikkert. Men jeg kan sgu ikke finde på 2.000.000 sikre passwords og bagefter huske dem.

    Nu har Google så sendt mig en notifikation om at en app er blevet hacket og mit password er blevet kompromitteret og jeg derfor bør ændre dem på 150 forskellige sider, som jeg bruger i varierende omfang.

    Dashlane, som jeg lige har installeret, husker dem for mig, men er der en smart måde at nemt skifte password på alt man bruger? Eller er det bare at gå den tunge gang og tage dem én efter én? Og findes der en smart password generator app?

    Mvh IT-sinke
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  11. #655
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Sokken Se meddelelser
    Dashlane, som jeg lige har installeret, husker dem for mig, men er der en smart måde at nemt skifte password på alt man bruger? Eller er det bare at gå den tunge gang og tage dem én efter én? Og findes der en smart password generator app?
    Mvh IT-sinke
    Jeg kender ikke selv til Dashlane, men der burde vist være en mulighed lige her for større og almindelige (læs amerikanske) services https://www.dashlane.com/features/password-changer. Til sidelinien.dk, sol.dk og ofir.dk og hvad du ellers måtte have af logins til mindre ting må du selv klare en af gangen.
    Jeg benyttede selv muligheden for at få overvejet om det gav mest mening af ændre koden eller at slette brugeren helt. Og længere tid tager det heller ikke (husker jeg det som). Til at lave nye passwords har manageren ofte en indbygget funktion, men eller har Dashlane det også lige her https://www.dashlane.com/features/password-generator

    Citat Oprindeligt indsendt af Sokken Se meddelelser
    Mvh IT-sinke
    Du er kommet langt ved at begynde at bruge en password manager.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #656
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Sokken Se meddelelser
    Passwords.

    Jeg har haft det samme password til alt i 100 år. Det er jo ikke særligt smart eller sikkert. Men jeg kan sgu ikke finde på 2.000.000 sikre passwords og bagefter huske dem.

    Nu har Google så sendt mig en notifikation om at en app er blevet hacket og mit password er blevet kompromitteret og jeg derfor bør ændre dem på 150 forskellige sider, som jeg bruger i varierende omfang.

    Dashlane, som jeg lige har installeret, husker dem for mig, men er der en smart måde at nemt skifte password på alt man bruger? Eller er det bare at gå den tunge gang og tage dem én efter én? Og findes der en smart password generator app?

    Mvh IT-sinke
    Dashlane har en password changer som jeg formoder fungerer med store sites. Af en eller anden årsag kan jeg kun skifte password på min Reddit, men jeg har set den fungere bedre hos andre, så måske der bare er noget galt med mit setup. Dashlane har i øvrigt en ganske glimrende password generator indbygget i appen.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #657
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Grundet uvejret har jeg læst at 100 fly er aflyst i Frankfurt Lufthavn idag ud af de 1200 planlagte afgange.

    Hvorfor er der kun nogle afgange der aflyses imens andre gennemføres ? Den eneste forklaring jeg kan komme i tanke om er at det er visse flytyper som må blive på jorden imens andre godt kan flyve i uvejret.

    Kan nogle gøre mig lidt klogere på dette?

  16. #658
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Grundet uvejret har jeg læst at 100 fly er aflyst i Frankfurt Lufthavn idag ud af de 1200 planlagte afgange.

    Hvorfor er der kun nogle afgange der aflyses imens andre gennemføres ? Den eneste forklaring jeg kan komme i tanke om er at det er visse flytyper som må blive på jorden imens andre godt kan flyve i uvejret.

    Kan nogle gøre mig lidt klogere på dette?
    Det handler nok nærmere om kapaciteten. En lufthavn som Frankfurt, eller Kastrup for den sags skyld, udnytter landningsbanens kapacitet 100% ved at have en landing hvert andet minut ca. Hold mig ikke op på tallene, det er alligvel ikke væsenligt for pointen.
    Men, når det blæser kraftigt som i dag, øges sikkerhedsmargenen lidt mellem hver fly. Dvs at de ikke kan lande helt så mange fly per time på en dag som idag, i forhold til en normal dag, for at opretholde sammen sikkerhed. Der findes med garanti regler for kapacitet i forhold til vinden osv.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #659
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Er det ikke muligt for fodboldklubber at have et slags overtræk - ligesom man kender det fra tennis i Wimbledon - som kan trækkes over banen, når der kommer store nedbørsmængder på en forholdsvis kort periode?

  19. #660
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Er det ikke muligt for fodboldklubber at have et slags overtræk - ligesom man kender det fra tennis i Wimbledon - som kan trækkes over banen, når der kommer store nedbørsmængder på en forholdsvis kort periode?
    Jo de findes. Hvor godt de virker aner jeg ikke og hvorfor de ikke er mere udbredte ved jeg dog ikke.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •