Side 43 af 55 FørsteFørste ... 334041424344454653 ... SidsteSidste
Viser resultater 631 til 645 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #631
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Nu har jeg lige siddet og ignoreret landsholdet ved at se Astralis vinde endnu en turnering, og kunne høre de danske fans synge den velkendte og overbrugte "fisse, kusse [indsæt navn] er en mur"-sang, og så begyndte jeg at tænke over hvor den egentlig stammer fra. Jeg husker den selv fra Rune Pedersen-dagene, men har også hørt den sunget om Schmeichel og andre. Er den nogen der ved hvor den startede oprindeligt?

  2. #632
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Junior har i år fået en alder der gør at jeg har købt 2Xsæsonkort til familietribunen.

    Vi har dog et par familiemedlemmer der gerne vil med os til derby d. 1/12 så derfor skal jeg havde købt nogle enkelt billetter til den kamp. Så derfor dette spørgsmål....

    Hvor plejer familie tribunen at blive flyttet hen når der er derby? Hvornår får jeg besked om hvilke pladser jeg får tildelt så jeg forhåbentlig kan købe nogle billetter i nærheden?

    Jeg ved godt at der er længe til - Det kunne bare være rart at vide.... :)

  3. #633
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Junior har i år fået en alder der gør at jeg har købt 2Xsæsonkort til familietribunen.

    Vi har dog et par familiemedlemmer der gerne vil med os til derby d. 1/12 så derfor skal jeg havde købt nogle enkelt billetter til den kamp. Så derfor dette spørgsmål....

    Hvor plejer familie tribunen at blive flyttet hen når der er derby? Hvornår får jeg besked om hvilke pladser jeg får tildelt så jeg forhåbentlig kan købe nogle billetter i nærheden?

    Jeg ved godt at der er længe til - Det kunne bare være rart at vide.... :)
    Du får et link/kode til billetsystemet så du selv kan vælge dine pladser til kampen. Man kan heldigvis selv bestemme :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  4. #634
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Du får et link/kode til billetsystemet så du selv kan vælge dine pladser til kampen. Man kan heldigvis selv bestemme :)
    Fantastisk - Jeg siger mange tak. :)

  5. #635
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvad er den (tilnærmede) korrekte udtale af Karlo Bartolecs navn - BAR-tolec eller Bar-TOOO-lec?
    Jeg kan ikke helt gennemskue reglerne, selvom det virker, som om de fleste kroatiske navne har tryk på første/tredjesidste stavelse, og jeg synes selv, det lyder mest naturligt med BAR-tolec.
    De fleste kommentatorer siger dog Bar-TOOOO-lec (mens de kiiiiigger på præmierne) :-) Så hvem har ret?
    HIC SUNT LEONES

  6. #636
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Hvad er den (tilnærmede) korrekte udtale af Karlo Bartolecs navn - BAR-tolec eller Bar-TOOO-lec?
    Jeg kan ikke helt gennemskue reglerne, selvom det virker, som om de fleste kroatiske navne har tryk på første/tredjesidste stavelse, og jeg synes selv, det lyder mest naturligt med BAR-tolec.
    De fleste kommentatorer siger dog Bar-TOOOO-lec (mens de kiiiiigger på præmierne) :-) Så hvem har ret?
    Se her: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...karlo-bartolec

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #637
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Perfekt - så blev jeg klogere. Tak!
    HIC SUNT LEONES

  9. #638
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Perfekt - så blev jeg klogere. Tak!
    Og det blev ingen af os andre. Så jeg har kæmpet mig igennem et minuts reklame for at kunne informere andre nysgerrige om, at den korrekte udtale er..:

    Carlo BarTOlets

    Og altså hverken BARtolech eller BarTOlech. Men med ts i slutningen - ifølge hans egen udtale.

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #639
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Og det blev ingen af os andre. Så jeg har kæmpet mig igennem et minuts reklame for at kunne informere andre nysgerrige om, at den korrekte udtale er..:

    Carlo BarTOlets

    Og altså hverken BARtolech eller BarTOlech. Men med ts i slutningen - ifølge hans egen udtale.
    Tjah, jeg tænkte at Ace gerne ville høre udtalen. :) Men ja, det er da irriterende at længden på reklameindslagene nærmest er 1:1 i forhold til klippet. Beklager mange gange, hvis du uopfordret har spildt din tid. :)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #640
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Er der egentligt noget som helst, ud over penge, der forhindre radio24syv at køre videre som en ren dab-baseret privat kommerciel radio?

  14. #641
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Er der egentligt noget som helst, ud over penge, der forhindre radio24syv at køre videre som en ren dab-baseret privat kommerciel radio?
    Du skal jo have en sendetilladelse. Man kan ikke bare udsende radiosignaler som man lyster.

    Men så vidt jeg kan se, så kunne de godt fortsætte som DAB radiokanal , hvis de f.eks. lavede en aftale med "Gatekeeperen": https://slks.dk/omraader/medier/radi...io/dab-blok-1/ Det er - tror jeg - bare et spørgsmål om penge.

    De kunne selvfølgelig uden problemer fortsætte som f.eks. en internet-baseret radio - men det er vel nærmest det, man bare ville kalde en podcast :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. #642
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg har to "dumme" højtalere stående som ikke laver andet end at tage plads i soveværelset, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at få noget lyd ud af dem snarest. Førhen har de været sat sammen med en receiver i et surround setup, men nu vil jeg gerne have dem sat op med en dims så jeg kan streame lyd fra Spotify eller lignende. Er der nogen herinde som ved hvordan jeg gør det smartest? Dimensionerne på løsningen må gerne være så lille som muligt, da jeg helst vil undgå at have en stor receiver stående.

  16. #643
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Du investerer i en af disse SONOS componenter, easy peasy.

    https://www.sonos.com/da-dk/products...reo-components


  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #644
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin-TheNettoligan Se meddelelser
    Du investerer i en af disse SONOS componenter, easy peasy.

    https://www.sonos.com/da-dk/products...reo-components
    Jeg er sandsynligvis en idiot når det kommer til lyd, så jeg stiller et dumt spørgsmål mere for at skære det ud i pap. Ville jeg så kunne tilslutte mine to højtalere direkte ind i den dims uden at køre dem gennem en receiver eller lignende?

  19. #645
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg er sandsynligvis en idiot når det kommer til lyd, så jeg stiller et dumt spørgsmål mere for at skære det ud i pap. Ville jeg så kunne tilslutte mine to højtalere direkte ind i den dims uden at køre dem gennem en receiver eller lignende?
    Hvis du bare har 2 passive højtalere stående, så skal du på en eller anden måde have en forstærker / reciever. Det er den, der leverer energien til højtalerne. Så hvis du har passive højtalere, så skal du ikke købe en Sonos Port eller Sonos Connect - med mindre du allerede har en en forstærker, som du kan bruge. Du kan købe en Sonos Amp for eksempel, som har indbygget forstærker - eller en af mange andre fabrikater. Pointen er, at for passive højtalere, der skal du have en forstærker.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •