Side 47 af 55 FørsteFørste ... 3744454647484950 ... SidsteSidste
Viser resultater 691 til 705 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #691
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af TASS Se meddelelser
    Hey,
    Jeg og familien har en pakkerejse med et dansk rejseselskab til USA med afrejse den 24. Juni.
    Vi har nu fået tilbuddet om at annullere vores rejse mod en betaling på ca 3.500 kr pr person, vi skal takke ja til tilbuddet inden fredag kl 15.
    Vi har meget bevist købt flybilletter og et par hotelovernatninger så vi har en pakke rejse, men ellers er/var planen ar køre rundt i 3 uger.
    Sådan som situationen er lige nu i USA har vi ikke lyst til at tage afsted, eller mere precist, vi vil ikke afsted.
    Vi tror mest på at Danmark forlænger rejsevejledningen om ikke at rejse til USA, til efter den 24.juni.
    Skal vi tage mod tilbuddet om at betale 3.500 pr person, eller skal vi have is i maven og tro på at at Danmark ikke ‘åbner’ for at rejse til USA inden den 24.juni?
    Hvis vi takker nej til tilbuddet for vi 100 % tilbage eller mister 100%.
    Personligt havde jeg takket nej, har svært ved at se at der til den tid ikke frarådes alle ikke-nødvendige rejser til USA. Husk i så fald at du kan afbestille så snart der er under 14 dage til.

  2. #692
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af TASS Se meddelelser
    Hey,
    Jeg og familien har en pakkerejse med et dansk rejseselskab til USA med afrejse den 24. Juni.
    Vi har nu fået tilbuddet om at annullere vores rejse mod en betaling på ca 3.500 kr pr person, vi skal takke ja til tilbuddet inden fredag kl 15.
    Vi har meget bevist købt flybilletter og et par hotelovernatninger så vi har en pakke rejse, men ellers er/var planen ar køre rundt i 3 uger.
    Sådan som situationen er lige nu i USA har vi ikke lyst til at tage afsted, eller mere precist, vi vil ikke afsted.
    Vi tror mest på at Danmark forlænger rejsevejledningen om ikke at rejse til USA, til efter den 24.juni.
    Skal vi tage mod tilbuddet om at betale 3.500 pr person, eller skal vi have is i maven og tro på at at Danmark ikke ‘åbner’ for at rejse til USA inden den 24.juni?
    Hvis vi takker nej til tilbuddet for vi 100 % tilbage eller mister 100%.
    Tag et kig på din indbo-/rejseforsikring, det kan (og bør) være, de har noget omkring det, så du ikke skal punge ud. Jeg har selv rejse- og afbestillingsforsikring via min indboforsikring hos Lærerstandens Brandforsikring, og hos dem ser reglerne således ud:
    https://www.lb.dk/akutte-haendelser/rejse/coronavirus
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #693
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg har købt et brugt bord i eg som har fået den helt store omgang med slibning (den stod sælger for), trærens og tre gange olie, men det færdige resultat ser ikke særlig heldigt ud. Jeg har mange gange før olieret diverse ting og sager, men jeg er aldrig stødt på et problem som det her. Kan nogen fortælle mig hvad jeg muligvis har gjort forkert?

    https://imgur.com/BYGdMA0
    Sidst redigeret af Outpatient : 25.05.20 kl. 09:18

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #694
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg har købt et brugt bord i eg som har fået den helt store omgang med slibning (den stod sælger for), trærens og tre gange olie, men det færdige resultat ser ikke særlig heldigt ud. Jeg har mange gange før olieret diverse ting og sager, men jeg er aldrig stødt på et problem som det her. Kan nogen fortælle mig hvad jeg muligvis har gjort forkert?

    https://imgur.com/BYGdMA0
    Jeg har prøvet det samme - nogle felter suger træolien bedre
    uden at være fagmand, vil jeg sige at sælger ikke har slebet alle områder af bordet lige godt. Der hvor det er lysere, har han ikke fået slebet gammel lak/olie/maling ordentligt af
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #695
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    232

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg har købt et brugt bord i eg som har fået den helt store omgang med slibning (den stod sælger for), trærens og tre gange olie, men det færdige resultat ser ikke særlig heldigt ud. Jeg har mange gange før olieret diverse ting og sager, men jeg er aldrig stødt på et problem som det her. Kan nogen fortælle mig hvad jeg muligvis har gjort forkert?

    https://imgur.com/BYGdMA0
    Hejsan! Jeg er ikke ekspert, men det ligner at træet har suget olien uensartet, hvorfor der er en farveforskel. Det skal umiddelbart skyldes to ting; 1) der er ikke brugt nok olie eller 2) slibning har ikke været grundig nok. Der kan stadig være rester af det gamle bordplademateriale som gør at olien ikke kan blive suget ned i pladen.

    Jeg ville nok anbefale at slibe bordpladen igen, med en god rystepudser.
    - Vinnie
    Vinnie's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #696
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Det er muligt, at det er et dumt spørgsmål, men så passer det jo perfekt ind i tråden:

    Hvem er Copenhagen Sundays?

    Jeg har jo i årevis på diverse SoMe kunnet se, at de konstant er på FC. De er tilstede til træning og alle kampe. De har fuld adgang. De kalder sig endda journalister, men er vist (?) ikke en del af FC. De ligner helt almindelige fans, og de er konstant i en beef med flere medfans. De sælger deres egen merc.

    Med andre ord, hvem er de?

  11. #697
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Mener du ud over hvad de selv skriver her?

    https://www.copenhagensundays.dk/om-os

  12. #698
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Mener du ud over hvad de selv skriver her?

    https://www.copenhagensundays.dk/om-os
    Ja, den side googlede jeg i sidste uge. Der er svaret jo bare, at de er gode venner med Dan R, har været fans længe og elsker at lave et webmagasin. Det kan også være, at det ikke bliver meget bedre end det. Og at de er gullashbaroner, som lever af formuen og salget af sweatshirts. Og at deres beefs er de sædvanlige blandt fans etc.

    Jeg tænkte bare, at historien måtte være noget mere.

  13. #699
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Jeg har prøvet det samme - nogle felter suger træolien bedre
    uden at være fagmand, vil jeg sige at sælger ikke har slebet alle områder af bordet lige godt. Der hvor det er lysere, har han ikke fået slebet gammel lak/olie/maling ordentligt af
    Citat Oprindeligt indsendt af Vinnie Se meddelelser
    Hejsan! Jeg er ikke ekspert, men det ligner at træet har suget olien uensartet, hvorfor der er en farveforskel. Det skal umiddelbart skyldes to ting; 1) der er ikke brugt nok olie eller 2) slibning har ikke været grundig nok. Der kan stadig være rester af det gamle bordplademateriale som gør at olien ikke kan blive suget ned i pladen.

    Jeg ville nok anbefale at slibe bordpladen igen, med en god rystepudser.
    Bordet har fået tre omgange olie, så det er formentlig ikke der problemet ligger, men jeg har netop bestilt en rystepudser og så må jeg slibe skidtet ned og oliere på ny. Pokkers! Tak for svarene.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #700
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Du kan evt. overveje vådslibning. Slibning af pladen med en meget høj korn (6-8000) og så med olie samtidig. Så masseres olien virkelig ned i pladen.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #701
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, den side googlede jeg i sidste uge. Der er svaret jo bare, at de er gode venner med Dan R, har været fans længe og elsker at lave et webmagasin. Det kan også være, at det ikke bliver meget bedre end det. Og at de er gullashbaroner, som lever af formuen og salget af sweatshirts. Og at deres beefs er de sædvanlige blandt fans etc.

    Jeg tænkte bare, at historien måtte være noget mere.
    Det kan i hvert fald undre, når man tænker på fanradioens begrænset budget, hvordan Copenhagen Sundays så kan få det til at løbe rundt.

  18. #702
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Bordet har fået tre omgange olie, så det er formentlig ikke der problemet ligger, men jeg har netop bestilt en rystepudser og så må jeg slibe skidtet ned og oliere på ny. Pokkers! Tak for svarene.
    Der findes mange måder at smøre olie på træ. En af dem er, at bruge noget fint sandpapir (minimum 180-240), og så slibe olien ned i træet, ved små bevægelser uden af trykke for meget. Og husk at tørre overskydende olie væk, så du ikke efterlader søer

    Men først slibe det ordentlig ned med en rystepudser, efterfulgt af en finere omgang håndkraft i samme retning som træetsårer
    og som altid - jo længere tid du gider bruge - jo pænere bliver resultatet.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #703
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hej alle,

    Jeg håber I har tid og lyst til at hjælpe og afklare min spanske veninde i denne svære situation. Hun har udfordringer med udbetaling af lønkompensation fra hendes nu tidligere arbejdsgiver, som hun var ansat hos siden 5. februar 2020.
    Hun har modtaget denne mail fra Erhvervsstyrelsen d. 11 april:

    ”Erhvervsstyrelsen har dags dato (11.04) på baggrund af godkendt ansøgning om udbetaling af lønkompensation fra virksomhed X. Udbetaling er lønkompensation, da virksomheden X har meddelt, at den har hjemsendt dig i nogle uger eller alle dage i perioden 9. marts til og med 8. juni.
    Udbetalingen af lønkompensation sker til virksomhed X.
    For at være berettiget til den udbetalte kompensation, skal virksomhed X hjemsende og fortsat udbetale løn til dig i ovennævnte periode. Du må ligeledes ikke arbejde, men skal stå til rådighed for virksomheden under din hjemsendelse, såfremt den ønsker at genindkalde dig på arbejde”.

    Virksomhed X har været åben siden d. 19. maj og min veninde har været på arbejde en gang siden. I går mandag d. 25 maj får hun denne besked fra hendes arbejdsgiver via Facebook:
    ”Hi [name]
    I will pay you 2760 kr for lost mouths and you 3 months contracts is finis from [Virksomhed X] It’s will not sign new contract for or job”.

    I hendes kontrakt fremgår en timeløn på DKK 120 og ”Medarbejderens normale arbejdstid er 12 timer ugentligt”. Fra d. 9. marts til og med 8. juni er der 14 uger. Det vil sige, at lønkompensationen burde være 14 uger * 12 timer * DKK 120 = DKK 20.160 før skat.
    Mit første spørgsmål er derfor om det kan være sandt, at hun ikke har krav på mere kompensation end de DKK 2760, som arbejdsgiveren vil udbetale? Dette beløb skulle eftersigende være efter skat og være for aprilmåned. Hun er mest nervøs for at det kan påvirke hendes SU, da udenlandske studerende skal arbejde et vist antal timer og uger for at have krav på SU. Hun er ikke medlem af en fagforening.

    Yderligere kan det nævnes, at der i hendes kontrakt under punktet ’Opsigelse’ fremgår: ”De første 3 måneder af ansættelsesforholdet betegnes som prøvetid, hvor det gensidige opsigelsesvarsel er 14 dage” og ”Efter prøvetidens udløb kan ansættelsesforholdet af begge parter opsiges med det gældende varsel i henhold til Funktionærloven”. I punktet ’Øvrige regler’ står ”Ansættelsesforholdet er omfattet af Funktionærloven og Ferieloven” og ”Ansættelsesforholdet er ikke omfattet af kollektive overenskomster”.
    Mit andet spørgsmål er derfor om det er lovligt at opsige medarbejdere gennem en mildest talt svært læselig besked på Facebook?

    Håber I kan bringe svar eller kan henvise til nogen, som hun og jeg kontakte. På forhånd tak.

  21. #704
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hun skal have fuld løn i kompensationsperioden. Hvis arbejdsgiveren ikke udbetaler den er det svindel med lønkompensation.
    Omkring lønnen vil jeg starte med at kontakte arbejdsgiveren og hvis det ikke hjælper i første omgang, så true med at kontakte Erhvervsstyrelsen. En snak med en fagforening skader nok heller ikke selv om man ikke er medlem. Jeg tror ikke at de bider.

    I kan kontroller på Skat om arbejdsgiveren har indberettet løn til hende i perioden.

    Du skriver at hun har været ansat siden 5. februar. Prøveperioden løber til 4. maj, så den er overstået. Dvs. at det er funktionærlovens regler som gælder nu ifølge kontrakten => 1 måneds opsigelsesvarsel fra 25. maj og det er til 30. juni (altid til ultimo måned).
    Opsigelse via Facebook - det tør jeg ikke udtale mig om.
    Øvre C'er

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #705
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Hun skal have fuld løn i kompensationsperioden. Hvis arbejdsgiveren ikke udbetaler den er det svindel med lønkompensation.
    Omkring lønnen vil jeg starte med at kontakte arbejdsgiveren og hvis det ikke hjælper i første omgang, så true med at kontakte Erhvervsstyrelsen. En snak med en fagforening skader nok heller ikke selv om man ikke er medlem. Jeg tror ikke at de bider.

    I kan kontroller på Skat om arbejdsgiveren har indberettet løn til hende i perioden.

    Du skriver at hun har været ansat siden 5. februar. Prøveperioden løber til 4. maj, så den er overstået. Dvs. at det er funktionærlovens regler som gælder nu ifølge kontrakten => 1 måneds opsigelsesvarsel fra 25. maj og det er til 30. juni (altid til ultimo måned).
    Opsigelse via Facebook - det tør jeg ikke udtale mig om.
    Ja. Det virker lidt suspekt. Man kan eventuelt tage forbi hovedbiblioteket i København og spørge den gratis retshjælp. Der er åbent et par gange om ugen - aner dog ikke noget om hvordan det ser ud her under Corona.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •