Side 30 af 55 FørsteFørste ... 202728293031323340 ... SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Nu har Arsenal forlænget med Rosicky. i følge tv2 ttv vil arsenal ikke oplyse længden på kontrakten men er det lovligt? Så ved andre klubber jo ikke hvornår hans kontrakt udløber og hvornår de evt. Kan forhandle med ham eller hvad hans markedsværdi reelt set er.

    Nu er Rosicky nok ikke så aktuel for andre klubber, men hvordan er reglerne ellers på området?
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  2. #437
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg er lige blevet gjort opmærksom på en kollega, der har noget barselsorlov hun skal nå at afholde inden hendes barn fylder 9 år. Det blev jeg da ganske fortørnet over, hvad er pointen i barselsorlov når barnet er 9 år? I min verden er barselsorlov noget man får, da barnet i de første måneder naturligvis ikke kan klare sig selv. Jeg har forgæves forsøgt at finde en eksakt definition af barsel på nettet.

    Hvad er definitionen af barselsorlov? Og hvorfor hulen har man lov til, at gemme den til barnet er 9 år?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  3. #438
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Jeg er lige blevet gjort opmærksom på en kollega, der har noget barselsorlov hun skal nå at afholde inden hendes barn fylder 9 år. Det blev jeg da ganske fortørnet over, hvad er pointen i barselsorlov når barnet er 9 år? I min verden er barselsorlov noget man får, da barnet i de første måneder naturligvis ikke kan klare sig selv. Jeg har forgæves forsøgt at finde en eksakt definition af barsel på nettet.

    Hvad er definitionen af barselsorlov? Og hvorfor hulen har man lov til, at gemme den til barnet er 9 år?
    Jeg tror ikke der er tale om "barselsorlov". Det er formentlig "omsorgsdage".
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  4. #439
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Man kan udskyde dele af barslen til afholdelse senere. Den skal bruges inden barnet fylder 9 år. Det er ikke raketvidenskab. https://www.borger.dk/Emner/familie-...selsorlov.aspx

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #440
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ¤Dingo¤ Se meddelelser
    Man kan udskyde dele af barslen til afholdelse senere. Den skal bruges inden barnet fylder 9 år. Det er ikke raketvidenskab. https://www.borger.dk/Emner/familie-...selsorlov.aspx
    Nej, det er ikke raketvidenskab... Men hvad er pointen i at kunne udskyde den til barnet er 9 år? Meningen med, at man har barsel er vel at give omsorg så længe barnet ikke kan selv, altså når de er helt små...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  7. #441
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Nej, det er ikke raketvidenskab... Men hvad er pointen i at kunne udskyde den til barnet er 9 år? Meningen med, at man har barsel er vel at give omsorg så længe barnet ikke kan selv, altså når de er helt små...
    "Moderen har ret til 14 ugers barselsorlov, faderen har ret til 2 uger fædreorlov. Herefter følger 32 ugers forældreorlov, som forældrene kan dele." - barslen er således den periode, du omtaler ovenfor, hvor barnet er helt afhængigt af primært moderen. Forældreorloven er så noget lidt andet. Man kan selvfølgelig hævde, at det er noget pjat i det hele taget, men givet at vi nu har den ret, så giver det i min optik udmærket mening at kunne placere den, så det giver størst muligt udbytte for såvel barn som forældre.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #442
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Mange bruger den jo fx på at familien tager 2-3 måneders orlov og rejser sammen. Et velfærdsgode, javist. Jeg er selv old school og brugte hele lortet da ungerne var små. Men dengang var ventetiderne i Kbh jo også horrible. Barnet skulle være 1,5 år før man så meget som kunne håbe på en institutionsplads. :-/

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  10. #443
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    jeg har også holdt det hele sidste år.. tog fanme 2 måneder :)

    og ja alligevel skulle vi vente her til 1/3 før han fik plads i vuggestuen, og der var han 14mdr gammel.

    kender flere som stadig ikke har fået plads endnu, stakkels forældre.

  11. #444
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    jeg har også holdt det hele sidste år.. tog fanme 2 måneder :)

    og ja alligevel skulle vi vente her til 1/3 før han fik plads i vuggestuen, og der var han 14mdr gammel.

    kender flere som stadig ikke har fået plads endnu, stakkels forældre.

    Som serviceinfo til dem som er i den klemme:
    Det er til tider muligt at få sine børn i private dagtilbud i andre kommuner, og for Københavnere er der eksempelvis en god slat at spare ved at flytte sine børn til Frederiksberg, da tilskuddet fra KBH gør at pladsen bliver billigere end en tilsvarende i KBH.
    Logikken er at KBH køber sig til en løsning, og da kommunerne generelt helst vil ordne alt i offentlige dagtilbud sukker mange private tilbud efter børn til at passe.

    Det kan derfor betale sig at kontakte de private tilbud, selvom der på kommunens hjemmeside står at der er lukket for optag uden for kommunen.

  12. #445
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg har lige formateret min harddisk pga. en malware(?) som ikke gad at gå væk + det er næsten to år siden jeg havde gjort det sidst.

    Men der er så opstået et lille problem som jeg ikke havde tænkt på. Jeg bruger outlook(one.com, pop3) til min job-mail, og nu er alle mine gamle mails forsvundet.
    Er der nogen måde at få dem tilbage, eller er de gået tabt?

  13. #446
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Jeg har lige formateret min harddisk pga. en malware(?) som ikke gad at gå væk + det er næsten to år siden jeg havde gjort det sidst.

    Men der er så opstået et lille problem som jeg ikke havde tænkt på. Jeg bruger outlook(one.com, pop3) til min job-mail, og nu er alle mine gamle mails forsvundet.
    Er der nogen måde at få dem tilbage, eller er de gået tabt?
    Har du prøvet at logge ind på one.com´s hjemmeside og se din indbakke der? Jeg har ikke været igennem ovenstående scenarie selv, men har også benyttet outlook gennem one.com. Alle mine mails har jeg adgang til via one.com´s hjemmeside, og vistnok ganske uafhængig af hvilken PC jeg sidder ved.

  14. #447
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Jeg har lige formateret min harddisk pga. en malware(?) som ikke gad at gå væk + det er næsten to år siden jeg havde gjort det sidst.

    Men der er så opstået et lille problem som jeg ikke havde tænkt på. Jeg bruger outlook(one.com, pop3) til min job-mail, og nu er alle mine gamle mails forsvundet.
    Er der nogen måde at få dem tilbage, eller er de gået tabt?
    Om dine mails skal beholdes på mailserveren efter Outlook har hentet dem ned, er desværre en setting man selv aktivt skal vælge. Som default henter Outlook mailsne ned og sletter dem på serveren.

    Du kan læse om det her http://office.microsoft.com/en-us/ou...001150793.aspx

    When you retrieve e-mail messages from a POP3 e-mail account, the messages are deleted from the e-mail server by default after they are downloaded to your computer. For many people, this works great.

    However, if you want to check your e-mail from multiple computers, you must configure Outlook to not delete the messages on your e-mail server. This scenario is most common for people who want to check their home Internet service provider (ISP) e-mail account from work and download the messages for permanent storage on their home computer.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  15. #448
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Om dine mails skal beholdes på mailserveren efter Outlook har hentet dem ned, er desværre en setting man selv aktivt skal vælge. Som default henter Outlook mailsne ned og sletter dem på serveren.

    Du kan læse om det her http://office.microsoft.com/en-us/ou...001150793.aspx
    Jeg kan da benytte lejligheden til at anbefale dig at køre IMAP i fremtiden i stedet for pop3. Det er dog naturligvis det samme som at huske folk på at lave backups, EFTER at deres disk er crashet. Men ikke desto mindre. Der er mange fordele ved IMAP, og langt de fleste understøtter det.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 19.03.12 kl. 13:17
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #449
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    331

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvis jeg mener at jeg har en gammel mønt, som kan være $ værd, hvordan for jeg så solgt den uden at blive snydt af griske antikvitets handlere osv. ?
    Der er tale om en britisk mønt.

    Hvordan kan jeg derudover få bekræftet indholdet af guld i den pågældende mønt ?

  18. #450
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af phspirate Se meddelelser
    Hvis jeg mener at jeg har en gammel mønt, som kan være $ værd, hvordan for jeg så solgt den uden at blive snydt af griske antikvitets handlere osv. ?
    Der er tale om en britisk mønt.

    Hvordan kan jeg derudover få bekræftet indholdet af guld i den pågældende mønt ?
    Bruun-Rasmussens auktionshus gør sig i mønter, og dem kan man kontakte for en vurdering, uden at du af den grund behøver at sætte mønten på auktion, hvis du ikke ønsker det. Du kan bruge vurderingen som en vejledende sådan i forhold til at tale med andre auktionshuse, forhandlere mv. Mine erfaringer med det auktionshus er, at de gør et fint job. Det er muligt, at de også kan lave en test af guldindholdet. Ellers gør firmaer der opkøber guld og sølv den slags (Fx Vitus Guld), men jeg ved ikke, om de gider lave sådan en test, hvis du ikke har tænkt dig at sælge mønten til guldværdien.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •