Side 36 af 55 FørsteFørste ... 263334353637383946 ... SidsteSidste
Viser resultater 526 til 540 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #526
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Jeg synes, det kunne være fedt hvis man under tribunerne/langs trapperne havde gobeliner, malerier eller store vægbilleder, der forestiller historiske øjeblikke og store profiler for FCK. Det har være nævnt, at interiøret i Parken er meget gråt, og selvom jeg ikke som sådan har noget imod dette, så synes jeg det ville være en dejlig tur ned af memory lane hvis man kunne se på Hjaltes triumf på Brøndby stadion, Sølvis mål mod Rosenborg, Ståle der står og råber og meget, meget mere når man gik i Parken. På ydersiden har der hængt store dekorationer i lang tid, hvilket jeg godt kan lide selvom jeg foretrak totalbillederne af spillerne fremfor de jubelscener, der nu hænger der.

    Jeg tror, denne temmeligt simple ændring ville kunne ændre oplevelsen af at komme i Parken både for gamle fans og for nye besøgende, idet gamle fans ville kunne genkalde sig den følelse (eller den sms fra kæresten), de stod med netop i dét øjeblik, og nye fans kunne opleve en form for respekt eller ærefrygt over for de triumfer, legender og følelser folk i og omkring klubben har oplevet, og på den måde forhåbentligt leve sig mere ind i oplevelsen og tilværelsen som tilhænger af FC København. Det ville kort og godt give mere atmosfære i Parken.
    I den gamle kontrakt med DBU, i forbindelse med udleje af stadion til landshold, stod der efter sigende en passage med at stadion ikke måtte ligne et klubstadion (noget i den dur). Det skulle ikke undre mig om dette også var gældende for den nuværende kontrakt.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #527
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    437

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Når man skal krydse et lysreguleret fodgængerfelt finder man somme tider (oftest?) et apparat med en knap, hvormed man med et enkelt tryk øjensynligt kan fremskynde tiden inden lysreguleringen skifter til grønt. Jeg har dog en konspiratorisk mistanke om at dette apparats virkning er lig nul. Jeg tror at hensigten er at reducere fodgængere til umælende kvæg. Min egen lille revolte består derfor i at krydse for rødt, når dette lader sig gøre uden fare for liv og lemmer, og der i øvrigt ikke er en betjent i syne.
    Er der nogen som ved, om dette apparat overhovedet har en virkning? Og i så fald, hvor mange sekunder kan man spare ved at trykke på knappen, hvis man da ikke som jeg vælger at krydse for rødt? Og er apparatet indrettet således at det tager hensyn til spidsbelastninger i biltrafikken; altså at det ikke fremskynder lysskifte når der er mange biler på vejene?
    På forhånd tak,

    /ryet

  4. #528
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    317

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Når man skal krydse et lysreguleret fodgængerfelt finder man somme tider (oftest?) et apparat med en knap, hvormed man med et enkelt tryk øjensynligt kan fremskynde tiden inden lysreguleringen skifter til grønt. Jeg har dog en konspiratorisk mistanke om at dette apparats virkning er lig nul. Jeg tror at hensigten er at reducere fodgængere til umælende kvæg. Min egen lille revolte består derfor i at krydse for rødt, når dette lader sig gøre uden fare for liv og lemmer, og der i øvrigt ikke er en betjent i syne.
    Er der nogen som ved, om dette apparat overhovedet har en virkning? Og i så fald, hvor mange sekunder kan man spare ved at trykke på knappen, hvis man da ikke som jeg vælger at krydse for rødt? Og er apparatet indrettet således at det tager hensyn til spidsbelastninger i biltrafikken; altså at det ikke fremskynder lysskifte når der er mange biler på vejene?
    På forhånd tak,

    /ryet
    Uden at vide ret meget om det så tror jeg faktisk det bruges de steder hvor lysreguleringen IKKE bliver grøn for fodgængere medmindre der er trykket.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #529
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    437

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af PEPS Se meddelelser
    Uden at vide ret meget om det så tror jeg faktisk det bruges de steder hvor lysreguleringen IKKE bliver grøn for fodgængere medmindre der er trykket.
    Næ næ næ.. den er selvfølgelig empirisk efterprøvet. Grunden til at jeg spørger er netop, at jeg ikke kan registrere nogen forskel i tid, før lyset skifter til grønt, om jeg trykker eller ej. Og jeg har undersøgt MANGE lysreguleringer.

  7. #530
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Næ næ næ.. den er selvfølgelig empirisk efterprøvet. Grunden til at jeg spørger er netop, at jeg ikke kan registrere nogen forskel i tid, før lyset skifter til grønt, om jeg trykker eller ej. Og jeg har undersøgt MANGE lysreguleringer.
    Mange steder er det netop som PEPS siger, at lyset slet ikke bliver grønt, med mindre der er trykket. Dvs. bilerne har stadig grønt, men fodgængerlyset forbliver rødt. Hvordan en eller anden MONSTER idiot fandt frem til, at det ville være en fed ide, det står i DEN GRAD hen i det uvisse. Det der jo sker, det er at folk ikke opdager, at de har glemt at trykke, før der er grønt for bilerne. Når de så trykker så skifter lyset ikke med det samme, men bliver først grønt i omgangen efter. Effekten er derfor at horder af fodgængere naturligvis vader over for rødt lys, i stedet for at vente 5 minutter, hvilket jo ikke har nogen voldsom gavnlig virkning på trafiksikkerheden. Og det tror jeg nogen har indset flere steder og ganske enkelt deaktiveret det fantastiske system.

    Andre steder benyttes systemet i de lyskryds, hvor der er følere i vejen, der mærker om der er biler på vej, og skifter signalet ud fra det. Der virker systemet som du forventer det burde, ved at det påvirker hvor hurtigt lyset skifter. Disse systemer er dog ikke nødvendigvis aktiveret hele tiden.

    Mit gæt er dog at du har ramt punkt 1, hvor de har taget knapperne ud af drift fordi folk har brokket sig hvor tåbeligt det var :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #531
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Når man skal krydse et lysreguleret fodgængerfelt finder man somme tider (oftest?) et apparat med en knap, hvormed man med et enkelt tryk øjensynligt kan fremskynde tiden inden lysreguleringen skifter til grønt. Jeg har dog en konspiratorisk mistanke om at dette apparats virkning er lig nul.
    Det mener mange, og de kaldes placeboknapper, og mange sammenligner dem med dørlukkeknappen i elevatorer. Påstanden skulle være, at de giver os en fornemmelse af kontrol og således får os til at acceptere at skulle vente. Wiki har selvfølgelig mere, og linker til en New York Times-artikel, der påviser, at de i New York ER placebo.

    Jeg har ikke kunne finde noget dokumentation om København. Men nu skriver jeg til Center for Trafik og spørger. Kommunen plejer at svare på seriøse henvendelser, og i givet fald vender jeg tilbage.
    No law of Nature. Just Nature!

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #532
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Well i mange større lyskryds har de i det mindste den effekt, at trykker ingen på dem, mens der stadigvæk er rødt for fodgængerne, bliver der slet ikke skiftet til grønt når det ellers passer ind ift. bilflowet. :-|
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #533
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Er der nogen som ved, om dette apparat overhovedet har en virkning?
    jeg kan fortælle at man i Nykøbing F, efter at man byggede et kryds om i midten af byen, nu har fået indført at hvis man ikke trykker på knappen, for man slet ikke grønt for fodgængere. Så det er ikke et placebo-knap-system der i hvert fald.
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  14. #534
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg er (stadig desværre) lidt Mac-sinke. Så plz hjælp.

    Jeg har smidt 11 fotos i min iCloud. Og de ligger der!!!1 Det kan jeg se (fra alle devices) i indstillingerne for iCloud / lagringsindstillinger, hvor der ved "billedfremviser" står 11 fotos.

    Men: jeg kan ikke se de fine billede fra mine iPads :-( - den siger bare "ingen fotos".

    - hvorfor? - og hvad gør jeg forkert?
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  15. #535
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Jeg er (stadig desværre) lidt Mac-sinke. Så plz hjælp.

    Jeg har smidt 11 fotos i min iCloud. Og de ligger der!!!1 Det kan jeg se (fra alle devices) i indstillingerne for iCloud / lagringsindstillinger, hvor der ved "billedfremviser" står 11 fotos.

    Men: jeg kan ikke se de fine billede fra mine iPads :-( - den siger bare "ingen fotos".

    - hvorfor? - og hvad gør jeg forkert?
    Jeg er selv en Mac-sinke, men kan det have noget at gøre med at din iPad ikke har den seneste opdatering? Jeg mener selv at have haft lignende problemer tidligere.

  16. #536
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af McMac Se meddelelser
    Jeg er selv en Mac-sinke, men kan det have noget at gøre med at din iPad ikke har den seneste opdatering? Jeg mener selv at have haft lignende problemer tidligere.
    Hmmm, dit nick antydede ellers noget andet :-)

    Men nej - næppe. Den iPad, jeg testede på i aftes, er splinterny og opdateret. Jeg klikker på "Fotos" og får den nedslående besked: "ingen fotos".
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  17. #537
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Har du registreret din iCloud på din iPad?
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  18. #538
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af thped5 Se meddelelser
    Har du registreret din iCloud på din iPad?
    Jeg har ikke gjort noget aktivt for det. Men jeg er logget ind med mit Apple-id på iPaden og kan se under indstillinger, at den har "fat" i clouden. Der står under iCloud at 315KB er anvendt til "billedfremviser".
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  19. #539
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    82

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Findes der et ord, som dækker over modsætningen af en proletar ? Kapitalist?

    Mvh Casper
    Cliftonville, vi glemmer jer aldrig!

  20. #540
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    374

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar


  21. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •